Hop til indhold

Hængeører og foder/vandskål??


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Lige et spørgsmål til jer med hunde som har hængeører... Måske et mærkeligt spørgsmål, men here goes...

 

Vi skal jo have os en Vizsla til sommer, og så kom jeg til at tænke på de lidt lavsatte hængeører (ret lange) - hvilken vand/foderskål er bedst???

 

Lige nu bruger vi bare ganske almindelige keramik skåle, som står på gulvet, men er det bedre med skåle i stativ, så ørerne ikke sjasker ned i maden/vandet og på gulvet??? Det må heller ikke være rart for hunden tænker jeg!?!

 

Hvad gør I???

 

Den vil højst sandsynligt blive BARF´et, men det vil stadig blive serveret i skål, og så kan den tage maden derfra og spise hvor den vil i enten gang eller køkken :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spørgsmål til jer med hunde som har hængeører... Måske et mærkeligt spørgsmål, men here goes...

 

Vi skal jo have os en Vizsla til sommer, og så kom jeg til at tænke på de lidt lavsatte hængeører (ret lange) - hvilken vand/foderskål er bedst???

 

Lige nu bruger vi bare ganske almindelige keramik skåle, som står på gulvet, men er det bedre med skåle i stativ, så ørerne ikke sjasker ned i maden/vandet og på gulvet??? Det må heller ikke være rart for hunden tænker jeg!?!

 

Hvad gør I???

 

Den vil højst sandsynligt blive BARF´et, men det vil stadig blive serveret i skål, og så kan den tage maden derfra og spise hvor den vil i enten gang eller køkken :blink:

 

Der findes skåle specielt til langørede vovser.. :vuf:

 

De er slanke med en høj kant, så ørerne ikke kan nå ned i den.. om de virker, det ved jeg så ikke! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet den skvulpeskål som Stjernetosse henviser til... Men er den også god hvis hunden er virkelig tørstig, altså lige når den er kommet hjem fra en lang tur el.lign??? Har nemlig i forvejen sådan en man bare putter et "låg" henover, men samtlige af schæferne har ikke haft tålmodigheden når de har skullet drikke af den efter en krævende aktivitet - hvilket har resulteret i at låget er blevet smadret, og skålen væltet eller fået en svingtur :roll: Tossede kræ :roll::lol:

 

Har jo altid haft hunde med oprejste ører, så det er en helt ny verden det her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke Basset ører :lol: men helt korte er de da heller ikke :blink: :drille:

 

Aj men da heller ikke ører, så du behøver speciel vandskål:mrgreen:

 

Tror du leder efter undskyldning for at købe noget nyt:mrgreen::engel::engel::lol::lol::drille:

 

Og hvis den bliver råfodret, så er det alligevel begrænset hvor meget vand den drikker:-D Jeg har vandskål stående, men det er næsten kun Oliver (katten), der drikker af den. Luna drikker faktisk kun vand, når hun har spist kødben

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj men da heller ikke ører, så du behøver speciel vandskål:mrgreen:

 

Tror du leder efter undskyldning for at købe noget nyt:mrgreen::engel::engel::lol::lol::drille:

 

Og hvis den bliver råfodret, så er det alligevel begrænset hvor meget vand den drikker:-D Jeg har vandskål stående, men det er næsten kun Oliver (katten), der drikker af den. Luna drikker faktisk kun vand, når hun har spist kødben

 

:vedikke: Ved ikke hvad du snakker om..........

 

 

 

 

 

 

 

:engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ville nu heller ikke mene, at der er behov for nye vandskåle. Især fordi en vizsla jo ikke har behæng på ørerne. Men hvis du vil ud og bruge penge, så kan jeg snildt anbefale anti-skvulpeskålen. Ingen af de, der markedsføres som spanielskåle kan bruges problemfrit af spaniels. Åbningen er alt for stor, og ørerne falder ned i vandet.

 

Herhjemme går det fint med låget på en stålskål, også når man som hund er meget tørstig. Når der skal fodres har begge tøserne øre-muffer på. Sådan et rør med elastikker, som trækkes ned over hovedet på dem. Det holder ørerne fri af mad, og dermed undgår man ører i maden - og vigtigere endnu; mad i ørerne. Det kan nemlig hurtigt lugte en smule grimt og surt med halvgamle rester i de lange. Men hvad værre er, så risikerer man jo at hundene ligger og hyggetygger i pelsen, og det er jo ikke godt for sådan et par udstillingskanoner (for så er der ikke noget at tage af, når de tordner gennem krattet i skoven).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du nok ret i..

Var ellers begyndt at overveje et vandtrug som grise eller køer bruger :mrgreen:

 

:lol: God ide!

 

Når Mio går til vandskålen, så bliver den tømt på rekordtid.. det lyder som jeg ved ikke hvad, og man skulle tro han aldrig fik noget at drikke! :vedikke:

Der er så desuden et fint spor af savl og vand, fra skålen og hen til hvor han befinder sig efterfølgende! :badr::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: God ide!

 

Når Mio går til vandskålen, så bliver den tømt på rekordtid.. det lyder som jeg ved ikke hvad, og man skulle tro han aldrig fik noget at drikke! :vedikke:

Der er så desuden et fint spor af savl og vand, fra skålen og hen til hvor han befinder sig efterfølgende! :badr::roll:

 

;-) Motor spilder ikke guld på gulvet! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...