Hop til indhold

Mopsen og vægt..


Gæst Sally&Lullu
 Share

Recommended Posts

Gæst Sally&Lullu

ALTSÅ.. Nu har jeg læst såå mange der skriver at en tæve skal veje (Eller HELST) i mellem 6-8 kilo. Tja, så må min Sally være kæmpe fed:fornaermet:! For hun vejer altså 11 kilo. Hun har da lidt mavse, men jeg syntes bestemt ikke hun er fed:fornaermet:. Der er jo forskel på vores mopse-lopser, og min Sally er en ret stor tøs, robuste for og bagben, og ret bred. Men jeg bliver da trist over at læse (dog ikke herinde) at det er Dyrplageri hvis en tæve vejer mere end 9 kilo!!:cry:

Hvad siger i :confused: Hvad vejer jeres elskede mopse tøser? Mops drengenes mødre/fædre må da også gerne skrive deres vægt :blink:

Kram fra Lullu:hjerte: & Sally:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Hej Lullu & Sally. :vinken:

 

Synes det lyder viiildt, 11 kilo. Men der er jo også forskel om hun er en stor eller lille mops. Kan du evt. ligge nogle billeder ind? :-)

 

Har også læst at tæver skal veje mellem 6 og 8 kilo, og hannerne skal veje mellem 7,5 og 10,5 kg :genert:

 

Egon vejer lige nu omkring de 2,5 kg, og passer godt på ikke at overfodre ham :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Lovely

Min mopsedreng Elliot vejer lige over 6 kg og er snart 6 mdr, det siger dyrlægen er en fin vægt. Min venindes 3 årige mopse tæve vejer 9,5 og er blevet sat på en striks kur af dyrlægen, hun skal tabe ca 800 gram men hun er også synligt overvægtig. Måske har du bare en stor mops?:hmm: Hunde kommer jo ligesom mennesker i forskellige strørrelser. Nogen folk bliver 155 andre 185, hvis din tæve ikke ser fed ud eller virker besværet af sin vægt har du nok ikke noget at bekymre dig om

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke-Stefan

Jeg har en han mops på 4 år og vejer 10 kg, men han er meget lille og ser bestemt ikke tyk ud..

 

Men jeg må dog indrømme at 11 kg til en tæve virke voldsomt, jeg ved ikke, men du kunne begynde at give hende noget light foder eller det foder som er beregnet til mopsen, med mindre du selvfølgelig allerede gør det?

 

Nu hvor du/I også har en mops har jeg et spørgsmål, er jeres mops også meget beskyttende over for jer hvis der fx kommer gæster?

 

Hilsen Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

 

Nu hvor du/I også har en mops har jeg et spørgsmål, er jeres mops også meget beskyttende over for jer hvis der fx kommer gæster?

 

Hilsen Rikke

 

Egon er ikke sådan beskyttende over for os, når der kommer gæster o.lign.

Han er helt oppe at køre så snart det ringer på.

Men han er begyndt at gø af de underligste ting. Her den anden dag da jeg gik en tur med ham i gågaden, begyndte han at gø af en vildt fremmede mand.

Nogen gange gør han bare af ingenting, andre gange kan det være en potteplante. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lovely

Elliot ELSKER når der kommer gæster! Han er helt oppe og køre og vil sidde på skødet af den og slikke dem i ansigtet. Han plejer først at ænse mig når gæsterne er gået igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke-Stefan

Mange tak for jeres tilbagemeldinger, altid rart at hører på det man skriver..

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor Oscar er som han er over for vores gæster, men jeg har nu valgt at tage ham med til en adfærdbehandler og håber det kan hjælpe lidt, også på den meget overbeskyttende måde han opfør sig på.

 

Er der nogle af jer som har erfaringer med en adfærdbehandler eller hunde træning?

 

- Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Mange tak for jeres tilbagemeldinger, altid rart at hører på det man skriver..

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor Oscar er som han er over for vores gæster, men jeg har nu valgt at tage ham med til en adfærdbehandler og håber det kan hjælpe lidt, også på den meget overbeskyttende måde han opfør sig på.

 

Er der nogle af jer som har erfaringer med en adfærdbehandler eller hunde træning?

 

- Rikke

 

Tror også det ville være godt med en adfærdsbehandler, da jeg tror han muligvis har taget overhånd i hjemmet?

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne ad i landet, men vi går til træning med Egon, i Holstebro, 1 gang i ugen, og det er han vældig glad for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst MartineSophia

Vores lille mopse han er også en meget robust og stor hvalp han er snart 4 måneder jeg tror han ligger på 5 kilo. Men jeg vil også sige at mops er meget forskællige i deres bygninger og det er svært at sætte en max. vægt ved den race eftersom nogle mops er meget små og andre er store og robuste men din pige ser meget sød ud og hund ser ikke overvægtig ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke en mops, men en blandingsterrier ...

Ifølge racestandarden på de to racer skal hun veje 6-8 kg. Hun vejer 9 kg.

Hendes far var et meget stort eksemplar af racen, 11 kg - han var DKCH. Mor var en lidt mindre en - ca. 7 kg.

Min Nala er endt op med at veje ca. 9 kg og hun er fuldstændig som hun skal være.

 

Måske var din Mops forældre bare lidt større end racestandarden?

Spørg din opdrætter, hvis ikke du ved det :-)

 

Ingen hunde er ens, hellere ikke indenfor racerne. Hvis du vil vide om din hund vejer det hun skal i forhold til sin størrelse, skal du ganske enkelt se og mærke på hende.

- Stil dig over hunden og kig på den ovenfra, om du kan se en “talje”. Hos normalvægtige hunde er kroppen bag brystkassen tydeligt slankere.

- Læg begge håndflader på højre og venstre side af hundens brystkasse. Du skal nu kunne mærke ribbenene, men de skal ikke stikke ud. Hvis hun er undervægtig vil de stikke ud. Hvis du ikke kan mærke ribbenene, er hunden efter al sandsynlighed overvægtig.

- Mærk ovenpå hundens rygsøjle. Du skal kunne mærke den, men den må ikke kunne ses.

 

Det er samme metode dyrelægen bruger til at bestemme over/undervægt. Du vil kunne bruge metoden på alle tidspunkter i din hunds liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...