Hop til indhold

Epilepsi


Gæst Flix
 Share

Recommended Posts

Årh for h******!

Endnu et epileptisk anfald hos Felix.

Ganske vist ikke så langvarigt, men slemt alligevel. Denne gang snappede han efter mig, da jeg sad og beroligede ham - jeg ved det er ganske normalt, da han er blændet efter sådan et anfald og bange.

Lige nu er han meget tryghedssøgende og han søgte også hen til mig inden anfaldet - han kan mærke når de er på vej.

Gudskelov for at jeg var hjemme - skulle have været i skole og er kun hjemme fordi jeg venter reperatør til vaskemaskinen.

Hader epilepsi - han får et anfald hvert halve år. Har før måtte aflive en hund pga. epilepsi, men den havde dog anfald hver uge.

Dyrlægen ønsker ikke at medicinere før han har mindst 3-4 anfald om året - det gør heller ikke meget, da medicinen jo ofte ikke fjerner anfaldene, blot reducerer dem. Frygter altid at han skal få et anfald når jeg ikke er hjemme - det må været forfærdeligt :( Gudskelov har jeg været hjemme ved dem alle og der er ingen tvivl om han har haft et, da de stinker noget så frygteligt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skønnes at ca 1 % af danske hunde lider af en form for epilepsi.

Min nu afdøde hanhund Victor fik det i 6 års alderen lige efter et noget voldsomt overfald af en schæferhanhund. Det var ca hver anden måned og mest om natten.

Vil lige bemærke at det gik væk , da han blev kastreret.På nogle hanhunde hjælper kastration. Han var ikke i forebyggende behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Felix er kastreret - det blev han som 1-årig (hos tidligere ejer).

 

Der har umiddelbart ikke været noget der har udløst det, men han har nu haft 3 anfald: Januar sidste år (om natten), juni sidste år (midt på dagen) og så idag (midt på dagen). Så jeg håber han bare holder den "rytme" med at det kun er hvert halvår...

 

Min største frygt er som sagt at han skal få et en dag han er alene. Når jeg er hjemme, søger han tæt på mig, når et anfald er på vej, men han kan jo ikke søge hjælp, hvis han er alene.

 

Desværre har jeg bemærket forandringer på ham, specielt efter forrige anfald (juni 09), men efter at have skrevet på diverse fora, har jeg endnu ikke mødt andre, der har oplevet ændringer i væremåden efter anfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min nåede kun to anfald om dagen, resten var ved 3 tiden om natten , hvor jeg så vågnede. Han ændrede ikke adfærd , var helt normal dagen efter. Måske lidt træt , men ikke specielt mærkbart.

Jeg har een gang oplevet anfald 2 dage i træk.

Jeg kunne ikke lige forudsige anfaldene, da f.eks nye hunde i huset, plejehundehvalpe, en tæve der havde født hvalpe osv , ikke synes at påvirke det.

Fraset at vide at kastration kan virke har jeg ingen forklaring på , at han havde dem efter overfaldet og 2 år frem, men ikke de sidste år han levede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...