Gæst Pia J Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Nu er jeg nødtil at have hjælp igen, for jeg er jo så bange for det med Zackos øre Sidst jeg skrev om det fik jeg nogle råd, som jeg har brugt (undskyld at jeg ikke lige kan huske hvem der skrev hvad :stupid:) men det ene var at bruge propolis creme og smøre i øret, jeg har jo så købt sådan noget og også brugt det, men jeg er bare lidt urolig ved at smøre det ned i øret, så jeg får nok ikke rigtigt smurt det på, for må man virkelig godt smøre det rigtig helt ned i øret Så blev jeg rådet til at bruge madolie til at rense øre i, og det er jo super fordi jeg så kan løsne skidt og øret bliver ikke tørt af at grave i det, og så var der det med øremider som det skulle hjælpe imod, men det har jo ingen bakterie dræbende effekt Det der er ved det er jo at jeg aldrig har måttet ordne Zackos øre, nu er vi så der at jeg må grave med vatrondeller og mad olie, eller smøre med en finger, har dog lige i sidste uge snydt ham til at tage noget øremiddel fra dyrlægen istdet for madolie, men det må bare intet lugte af for så tror jeg han gå helt i baglås, men ikke dryppe noget i eller noget i den retning, så jeg er jo ret begrænset i hvad jeg kan, men jeg vil jo bare så gerne forebygge at han ender med narkose og oprensning igen, og uden at gøre for meget og gøre skade HJÆLP!!!!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Lige inden jul var jeg hos dyrlægen med Mille med ørebetændelse og vi fik en lang snak og jeg en spand ny viden om behandling af øreproblemer:5up: Førhen har jeg lært at rense øret op, med vatrondeller og vatpinde og derefter dryppe medicinen i pålydende 10-15 dråber´s dosis......... det er helt forkert sagde dyrlægen:shock: Den korrekte måde at behandle øreproblemer på er at fylde øret op med medicin, morgen og aften, og midt på dagen fylde øret op med ørerens, som hunden så selv ryster ud. Jeg undrede mig lidt, men som han sagde, de 10-15 dråber medicin når slet ikke ned i øret hvor de reelt skal virke, så fyld øret op med medicinen og lad så iøvrigt øret være....... ingen rens med vat og vatpinde:-D Hans påstand var ydermere at medicinen ville virke selvom øret var fyldt med øresnask, og jeg må sige, at hans måde at behandle på har virket ganske fortrinligt:5up: og så er det langt nemmere end at rense på gammeldags måde:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Lige inden jul var jeg hos dyrlægen med Mille med ørebetændelse og vi fik en lang snak og jeg en spand ny viden om behandling af øreproblemer:5up: Førhen har jeg lært at rense øret op, med vatrondeller og vatpinde og derefter dryppe medicinen i pålydende 10-15 dråber´s dosis......... det er helt forkert sagde dyrlægen:shock: Den korrekte måde at behandle øreproblemer på er at fylde øret op med medicin, morgen og aften, og midt på dagen fylde øret op med ørerens, som hunden så selv ryster ud. Jeg undrede mig lidt, men som han sagde, de 10-15 dråber medicin når slet ikke ned i øret hvor de reelt skal virke, så fyld øret op med medicinen og lad så iøvrigt øret være....... ingen rens med vat og vatpinde:-D Hans påstand var ydermere at medicinen ville virke selvom øret var fyldt med øresnask, og jeg må sige, at hans måde at behandle på har virket ganske fortrinligt:5up: og så er det langt nemmere end at rense på gammeldags måde:-D Lyder rigtig men det helt store problem er jo bare at det enste jeg bare ikke kan er at fylde noget overhovdet intet i Zackos øre kunne jeg dog bare det, men for ham er det en kæmpe overskridelse bare det at jeg nu må rense med vatrondeller, han er totalt panisk med hans øre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Dyrlæge! Hver gang der er det mindste tegn på snask i ørerne, så skal dyrlægen kikke på det og evt. behandle det. Jo hurtigere, jo bedre. For det er meget nemmere at få en begyndende øreinfektion væk end en, som man bare ikke KAN holde ud længere. KUN når øret er helt rask kan du nøjes med forsigtig at rense med vatrondeller. Og det er kun den yderste halvdel af øregangen, du kan nå. Så du KAN ikke fjerne øremider med vatrondeller og olie.. Hvis det er øremider eller en rigtig betændelse, så KAN du ikke få det væk uden dyrlægehjælp. Din finger når kun til "knækket": Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Dyrlæge! Hver gang der er det mindste tegn på snask i ørerne, så skal dyrlægen kikke på det og evt. behandle det. Jo hurtigere, jo bedre. For det er meget nemmere at få en begyndende øreinfektion væk end en, som man bare ikke KAN holde ud længere. KUN når øret er helt rask kan du nøjes med forsigtig at rense med vatrondeller. Og det er kun den yderste halvdel af øregangen, du kan nå. Så du KAN ikke fjerne øremider med vatrondeller og olie.. Hvis det er øremider eller en rigtig betændelse, så KAN du ikke få det væk uden dyrlægehjælp. Din finger når kun til "knækket": Han har ikke noget med sine øre nu, men jeg er jo bare så bekymert for jeg vil jo gerne undgå den omgang igen, så ville bare så gerne gøre hvad jeg kan for at forebygge, for jo jo han kommer jo til dyrlæge hvis der er noget, men ville jeg jo bare gerne undgå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts