Hop til indhold

"revne" under/imellem trædepuderne


guanomo
 Share

Recommended Posts

Ja en billed kan jeg ikke tage så må nø'jes med forklaring.

 

Nu har jeg sandsynligvis fundet grunden til cujo "trækker" har travlt når vi går i sne.

Når man "åbner"/spreder trædepoderne har jeg opdaget en revne på 1 cm cirka, den ser ren og fin ud, men han havde lidt gammel størknet blod i hårene mellem trædepuderne.

Og huden deroppe mellem puderne er jo noget blødt noget.

 

Nu har gået sådan i 1 måneds tid cirka, jo renere og tørre fortov, jo bedre gik han.

 

Det har jo svært at hele når vi går, så spørgsmålet er om det er værd at gå til læge med, eller vi skal blive ved og vaske det rent? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en billed kan jeg ikke tage så må nø'jes med forklaring.

 

Nu har jeg sandsynligvis fundet grunden til cujo "trækker" har travlt når vi går i sne.

Når man "åbner"/spreder trædepoderne har jeg opdaget en revne på 1 cm cirka, den ser ren og fin ud, men han havde lidt gammel størknet blod i hårene mellem trædepuderne.

Og huden deroppe mellem puderne er jo noget blødt noget.

 

Nu har gået sådan i 1 måneds tid cirka, jo renere og tørre fortov, jo bedre gik han.

 

Det har jo svært at hele når vi går, så spørgsmålet er om det er værd at gå til læge med, eller vi skal blive ved og vaske det rent? :vedikke:

 

Hvis det har været der en måneds tid, så ville jeg gå til dyrlægen, da det så nok ikke kan hele af sig selv, og skal have et sting eller 2

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Samson skar sig i trædepuden fik vi at vide, at vi skulle rense det i sæbespåner og ellers give ham forbinding på, for man kan ikke sy i trædepuden.

 

Vi gav ham noget gazebind eller lign. på og tapede det sammen, det endte da også med at han ikke hele tiden forsøgte at bide det af:mrgreen:

 

Du kan se det her (han har så også lige stjålet en sok)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror det kun :vedikke: sidder jo et dumt sted, men passer med han er forsigtig med sit bagben når han skal op og end fra sofa/bagtrappen til haven...

 

Måske er det også derfor han haltede på et tidspunkt?

 

Jeg ville helt klart få dyrlægen til at kigge på det, især når det samtidig gør så ondt at han har problemer med det. Du er sikker på at der ikke er betændelse i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Samson skar sig i trædepuden fik vi at vide, at vi skulle rense det i sæbespåner og ellers give ham forbinding på, for man kan ikke sy i trædepuden.

 

Vi gav ham noget gazebind eller lign. på og tapede det sammen, det endte da også med at han ikke hele tiden forsøgte at bide det af:mrgreen:

 

Du kan se det her (han har så også lige stjålet en sok)

 

Hvorfor kan man ikke sy i trædepuden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Samson skar sig i trædepuden fik vi at vide, at vi skulle rense det i sæbespåner og ellers give ham forbinding på, for man kan ikke sy i trædepuden.

 

Vi gav ham noget gazebind eller lign. på og tapede det sammen, det endte da også med at han ikke hele tiden forsøgte at bide det af:mrgreen:

 

Du kan se det her (han har så også lige stjålet en sok)

Det er i huden mellem træderpuderne, du kan først se det når du "trækker" puderne til side, det bløde hud der er mellem trædepuderne.

Måske er det også derfor han haltede på et tidspunkt?

 

Jeg ville helt klart få dyrlægen til at kigge på det, især når det samtidig gør så ondt at han har problemer med det. Du er sikker på at der ikke er betændelse i?

Ja det er helt rent at se på, et "clean cut" som man vil sige... mystisk faktisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad, så lyder det da til at det bliver utroligt svært at sy.

 

Jeg tror jeg ville vaske i sæbespåner et par gange om dagen og så sørge for at der er en forbinding på foden så såret får ro til at hele. Når han går rykker han sikkert hele tiden i det når han skal gribe fat med poterne, så jeg tror en nogenlunde stram forbinding vil hjælpe.

 

Men dyrlægen kan sikkert rådgive dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrede mig også at det ikke kunne sys, jeg mener, når min dyrlæge siger at Luna's næse kan sys, så må alt da kunne sys :lol:

 

Måske gør vores dyrlæge det så bare ikke, det kan jo være han mener det andet er bedre, eller at syning bare ikke er nødvendigt ift hvor 'stort' et indgreb det vil være og effekten af det i forhold til at lade være:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske gør vores dyrlæge det så bare ikke, det kan jo være han mener det andet er bedre, eller at syning bare ikke er nødvendigt ift hvor 'stort' et indgreb det vil være og effekten af det i forhold til at lade være:-D

 

Det kan sagtens være :-D

 

Jeg undrede mig ikke over beslutningen, men bare over at det ikke kunne lade sig gøre, fordi at jeg var overbevist om at man ikke kunne sy i en hunde næse, der er jo ikke noget løs hud :confused: Så hvis man kan sy en hunde næse, så kan man ifølge mig sy alt, selv neglene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg ringet til dr. dyr.

Sådan som jeg forklaret det, ville han anbefale vi fortsatte med at behandle selv, for man kunne ikke sy deroppe under træde puderne.

Så rens i klorhexodin 2 gange om dagen.

Skyl og tør poten hvergang han har været ude og smør så med vaselin.

 

For det har jo været der nogle uger, sandsynligvis så det er for sent at sy.

 

Det irritere mig også jeg ikke har set det før :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg ringet til dr. dyr.

Sådan som jeg forklaret det, ville han anbefale vi fortsatte med at behandle selv, for man kunne ikke sy deroppe under træde puderne.

Så rens i klorhexodin 2 gange om dagen.

Skyl og tør poten hvergang han har været ude og smør så med vaselin.

 

For det har jo været der nogle uger, sandsynligvis så det er for sent at sy.

 

Det irritere mig også jeg ikke har set det før :cry:

 

:ae:

 

Det skal nok gå alligevel, dog ville jeg smøre med helosan salve i stedet for vaseline, da helosansalve også er infektionsdæmpende. Et råd fra min dyrlæge vedrørende rensning af poter er at man skal bruge klorhexodin shampoen, da den anden har en tildens til at udtørre poterne.

 

Poterne skal smørres ind i shampoen, sidde i 15 minutter, og så skyldes af igen

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Det skal nok gå alligevel, dog ville jeg smøre med helosan salve i stedet for vaseline, da helosansalve også er infektionsdæmpende. Et råd fra min dyrlæge vedrørende rensning af poter er at man skal bruge klorhexodin shampoen, da den anden har en tildens til at udtørre poterne.

 

Poterne skal smørres ind i shampoen, sidde i 15 minutter, og så skyldes af igen

det er stadigvæk ikke poterne :blink:

Det er det bløde hud man kan se imellem når man skiller poterne af med fingerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg ringet til dr. dyr.

Sådan som jeg forklaret det, ville han anbefale vi fortsatte med at behandle selv, for man kunne ikke sy deroppe under træde puderne.

Så rens i klorhexodin 2 gange om dagen.

Skyl og tør poten hvergang han har været ude og smør så med vaselin.

 

For det har jo været der nogle uger, sandsynligvis så det er for sent at sy.

 

Det irritere mig også jeg ikke har set det før :cry:

 

Man kan få en klorhexodin salve ville jeg nok godt kunne finde på at bruge istedet for vaseline, for den hjælper også med at hele, og er bakterie dræbende/renser

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

nu har jeg opdaget lidt hvidt "puds" imellem trædepuderne :cry:

 

og må indrømme..vi har simpelthen ikke været gode nok til at få vasket hans poter :megaked:

 

så må sparke os selv bagi og få gjort det fra NU af...

 

har lige givet mellemrummet mellem alle poterne den store tur med klorhedixin blanding..

 

:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg opdaget lidt hvidt "puds" imellem trædepuderne :cry:

 

og må indrømme..vi har simpelthen ikke været gode nok til at få vasket hans poter :megaked:

 

så må sparke os selv bagi og få gjort det fra NU af...

 

har lige givet mellemrummet mellem alle poterne den store tur med klorhedixin blanding..

 

:damn:

 

man kan få noget der hedder Bactigras, det kunne måske være en god ide at stikke indimellem trædepuderne, det er sådan noget gaze med noget vaseline-lignende creme med noget bakteriedræbende/helende i :vedikke:

 

Bactigras - Gazekompres - Førstehjælpsudstyr

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan få noget der hedder Bactigras, det kunne måske være en god ide at stikke indimellem trædepuderne, det er sådan noget gaze med noget vaseline-lignende creme med noget bakteriedræbende/helende i :vedikke:

 

Bactigras - Gazekompres - Førstehjælpsudstyr

ideen er god nok, tror bare ikek han kan lade det være :stupid:

 

vi har også en klorhexidin salve, som vi skal have smurt på når poten er renset...og afledt ham med hapser inden han får smasket det i sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ideen er god nok, tror bare ikek han kan lade det være :stupid:

 

vi har også en klorhexidin salve, som vi skal have smurt på når poten er renset...og afledt ham med hapser inden han får smasket det i sig :blink:

 

 

I kan ikke give ham en sok på? bare for en kort periode så det kan få lov at sidde og virke lidt... :blink:

Men Flipsen vil også blande sig i alt jeg gør ved ham af sådan noget, jeg ville smøre med helosan for at skåne poterne, men han suttede det af igen ligeså hurtigt at det kom på :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Da Samson skar sig i trædepuden fik vi at vide, at vi skulle rense det i sæbespåner og ellers give ham forbinding på, for man kan ikke sy i trædepuden.

 

Vi gav ham noget gazebind eller lign. på og tapede det sammen, det endte da også med at han ikke hele tiden forsøgte at bide det af:mrgreen:

 

Du kan se det her (han har så også lige stjålet en sok)

Det fik jeg også at vide med Laika ved dyrlægen, Laika har en 1 cm. dyb flænge på sin højre bagpote

kommer man ikke inden for de første 2 timer efter skaden er opstået hjælper det ikke at sy det fik jeg at vide

så har du gået i en måned er der kun vask i sæbespåner, og at holde det rent samt at skåne poten mest muligt

Laika har nu gået siden mit i December og er først nu ved at have et helt og rent sår

så det er noget der tager lang tid hvis det er et dybt sår

Laika havde trådt på noget is der lå under sneen

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan ikke give ham en sok på? bare for en kort periode så det kan få lov at sidde og virke lidt... :blink:

Men Flipsen vil også blande sig i alt jeg gør ved ham af sådan noget, jeg ville smøre med helosan for at skåne poterne, men han suttede det af igen ligeså hurtigt at det kom på :stupid::mrgreen:

hehe cujo ville gøre det samme med en sok.. tygge i den

Det fik jeg også at vide med Laika ved dyrlægen, Laika har en 1 cm. dyb flænge på sin højre bagpote

kommer man ikke inden for de første 2 timer efter skaden er opstået hjælper det ikke at sy det fik jeg at vide

så har du gået i en måned er der kun vask i sæbespåner, og at holde det rent samt at skåne poten mest muligt

Laika har nu gået siden mit i December og er først nu ved at have et helt og rent sår

så det er noget der tager lang tid hvis det er et dybt sår

Laika havde trådt på noget is der lå under sneen

rifter er helt rene at se, de er hvide/lyse... svært at forklare og endnu sværere at tage billede af :mrgreen:

jeg tror også vi bare ikke tørre hans poter godt nok, for der er jo ekstremt meget lukket mellem trædepuderne.

 

nu har jeg noteret på en seddel på køleskabet at de skal tørres ordentligt imellem puderne hvergang han er ude, så slut med mange småture ud i haven i et par dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe cujo ville gøre det samme med en sok.. tygge i den

 

Nå så hjælper mit råd heller ikke for jeg ville nemlig sige creme på og så en sok, sådan har Zacko jo tullet rundt mange aftener herhjemme pga af sine poter :blink: kan I ikke lære ham ikke at bide i sokken?

 

nu har jeg noteret på en seddel på køleskabet at de skal tørres ordentligt imellem puderne hvergang han er ude, så slut med mange småture ud i haven i et par dage...

 

God ide det har vi også gjort med Zacko altså minimeret de små smut ud for at hans poter ikke er våde konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...