Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ja, præcist :5up:

 

Han er jo så glad for agillity og samtidig forbinder han jo netop agillity med ikke at hilse på de andre hunde, så måske kan du aflede ham med agillity øvelser?

 

Hm.. Men, det er bare lidt svært at have et a-bræt eller en tunnel med på turene :blink: Vi har ikke rigtig lært noget agilityøvelser, som kan laves uden redsskaber. Så skulle de være balance på træstammer og lign., men det synes han bare ikke er lige så fedt.

Desuden. I starten til agility var de andre hunde også rigtig interessante. Nu hvor han kender dem, er de ikke så spændende mere, men nye hunde på gåturen tror jeg stadig er mere interessante end agilityøvelser :vedikke: Men jo, jeg vil da prøve!

 

Og så en anden ting. Jeg har taget mig sammen, og er begyndt at sørge for, at når vi er til hundetræning får han ikke lov at hilse på de andre hunde, før han har givet øjenkontakt og fået værsgo :5up: Tak for at have skubbet mig lidt i gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hm.. Men, det er bare lidt svært at have et a-bræt eller en tunnel med på turene :blink: Vi har ikke rigtig lært noget agilityøvelser, som kan laves uden redsskaber. Så skulle de være balance på træstammer og lign., men det synes han bare ikke er lige så fedt.

Desuden. I starten til agility var de andre hunde også rigtig interessante. Nu hvor han kender dem, er de ikke så spændende mere, men nye hunde på gåturen tror jeg stadig er mere interessante end agilityøvelser :vedikke: Men jo, jeg vil da prøve!

 

Og så en anden ting. Jeg har taget mig sammen, og er begyndt at sørge for, at når vi er til hundetræning får han ikke lov at hilse på de andre hunde, før han har givet øjenkontakt og fået værsgo :5up: Tak for at have skubbet mig lidt i gang!

 

Hvor er det godt, det tror jeg helt sikkert vil hjælpe på det :5up:

 

Nu kender jeg ikke så meget til agillity, så jeg ved ikke om der overhovedet er nogen øvelser man kan bruge ude "i den virkelige verden" :oops:

Men hvis der er, så er det da et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt, det tror jeg helt sikkert vil hjælpe på det :5up:

 

Nu kender jeg ikke så meget til agillity, så jeg ved ikke om der overhovedet er nogen øvelser man kan bruge ude "i den virkelige verden" :oops:

Men hvis der er, så er det da et forsøg værd.

 

Jeg kender i hvert fald ikke til nogen :blink: Men jeg er super glad for du om ikke andet prøver at hjælpe! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki har været bundet af foran en butik i dag :shock: for aller første gang :???:

 

Jeg overvejer jo at stille til prøve næste lørdag, og i den prøve indgår, at hunden skal kunne bindes af foran en butik, og forholde sig roligt der i min. 2 min., mens ejeren går fra den.

 

Og Jacki tog det totalt cool :cool: Indkøbsvogne, børn og voksne der passerede en TÆT på, var hun helt kold overfor :klap: det var hun også, da en anden hund blev bundet af ca. 1,5 m fra hende :drille: Helt cool var hun :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki har været bundet af foran en butik i dag :shock: for aller første gang :???:

 

Jeg overvejer jo at stille til prøve næste lørdag, og i den prøve indgår, at hunden skal kunne bindes af foran en butik, og forholde sig roligt der i min. 2 min., mens ejeren går fra den.

 

Og Jacki tog det totalt cool :cool: Indkøbsvogne, børn og voksne der passerede en TÆT på, var hun helt kold overfor :klap: det var hun også, da en anden hund blev bundet af ca. 1,5 m fra hende :drille: Helt cool var hun :lun:

 

Hvor er hun bare sej, især når det er allerførste gang :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Total god klikker-træning i dag og så var det sidste gang :megaked: men med kaffe og kage :klap:

 

Er jeg så blevet en klikker-ørn på de 6 gange ?

 

Næ, men Misja og jeg er godt på vej og er da blevet så bidt af en gal klikker, at vi satser på at træne sammen med Lonny og Fox (HINT :engel: ) hen over sommeren og så starte op igen når der er ny hold-start :banan:

 

Misja og jeg har nææææsten 100% styr på snude-target, er godt på vej med de indledene elefant-øvelser, har ok styr på at hente en spand i hanken og genstands associering på sit og dæk :vuf:

 

Vi hænger så ret pænt ( :oops: ) på både vinke, genert og bakke hen til genstand - men de skal nok også komme :genert:

 

Så alt-i-alt knald sjov træning, hyggelige trænings buddis, dejlig træner og dejlig træt hund :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Total god klikker-træning i dag og så var det sidste gang :megaked: men med kaffe og kage :klap:

 

Er jeg så blevet en klikker-ørn på de 6 gange ?

 

Næ, men Misja og jeg er godt på vej og er da blevet så bidt af en gal klikker, at vi satser på at træne sammen med Lonny og Fox (HINT :engel: ) hen over sommeren og så starte op igen når der er ny hold-start :banan:

 

Misja og jeg har nææææsten 100% styr på snude-target, er godt på vej med de indledene elefant-øvelser, har ok styr på at hente en spand i hanken og genstands associering på sit og dæk :vuf:

 

Vi hænger så ret pænt ( :oops: ) på både vinke, genert og bakke hen til genstand - men de skal nok også komme :genert:

 

Så alt-i-alt knald sjov træning, hyggelige trænings buddis, dejlig træner og dejlig træt hund :vuf:

 

I er s.. også gode :mrgreen: og specielt er jeg rigtig glad for at du også kan lide træneren - for som du nok har set - er vist både Lonny og jeg vilde med hende :klap:

 

Og ja, vi skal selv-træne før næste omgang - men det kan være vi to skulle bytte lidt hund, så Sookie kan lærer at bruge munden til noget og jeg kan lærer Mitte at bruge poterne :oops::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer begge to for en kanon træningsaften, Luna og jeg hyggede os gevaldigt, og jeg forventer at Luna går i brædderne lige om lidt :mrgreen:

 

For min skyld kan vi godt forsætte træningen hver tirsdag, og så bare rykke det til kl. 19, hvad siger I til det?

 

Og hold da op hvor småkager kan få Luna til at abejde, hun kunne både bakke ved siden af mig, gå på plads, komme ind på plads, bære kurven, target osv., men før jeg kom frem med kagerne kunne hun ingenting, så jeg overvejer altså stadig om hun skal trænes på småkager :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer begge to for en kanon træningsaften, Luna og jeg hyggede os gevaldigt, og jeg forventer at Luna går i brædderne lige om lidt :mrgreen:

 

For min skyld kan vi godt forsætte træningen hver tirsdag, og så bare rykke det til kl. 19, hvad siger I til det?

 

Og hold da op hvor småkager kan få Luna til at abejde, hun kunne både bakke ved siden af mig, gå på plads, komme ind på plads, bære kurven, target osv., men før jeg kom frem med kagerne kunne hun ingenting, så jeg overvejer altså stadig om hun skal trænes på småkager :blink:

 

:blink: det kan vi ikke endnu - for de andre hold har et par gange tilbage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, hvorfor er vores hold kortere end deres?

 

Fordi vi i den første uge havde 3 timer - 2 teori og 1 træning, så de andre hold fortsætter 14 dage endnu :blink:

 

Næste uge kan jeg altså godt træne 17.30 - så kan vi være væk når Lillian kommer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi vi i den første uge havde 3 timer - 2 teori og 1 træning, så de andre hold fortsætter 14 dage endnu :blink:

 

Næste uge kan jeg altså godt træne 17.30 - så kan vi være væk når Lillian kommer :engel:

 

Jeg sender lige en pb, så vi ikke ødelægger tråden helt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I er s.. også gode :mrgreen: og specielt er jeg rigtig glad for at du også kan lide træneren - for som du nok har set - er vist både Lonny og jeg vilde med hende :klap:

 

Og ja, vi skal selv-træne før næste omgang - men det kan være vi to skulle bytte lidt hund, så Sookie kan lærer at bruge munden til noget og jeg kan lærer Mitte at bruge poterne :oops::engel:

TAAAK altså :oops::-D

 

Og ja måske skulle vi bytte :lol: selvom jeg synes du skal prøve mit forslag og så se ad, men husk nu at TRO på det og gå frem som Lillian sagde ;-)

 

Tak til jer begge to for en kanon træningsaften, Luna og jeg hyggede os gevaldigt, og jeg forventer at Luna går i brædderne lige om lidt :mrgreen:

 

For min skyld kan vi godt forsætte træningen hver tirsdag, og så bare rykke det til kl. 19, hvad siger I til det?

 

Og hold da op hvor småkager kan få Luna til at abejde, hun kunne både bakke ved siden af mig, gå på plads, komme ind på plads, bære kurven, target osv., men før jeg kom frem med kagerne kunne hun ingenting, så jeg overvejer altså stadig om hun skal trænes på småkager :blink:

Jammen lille Luna kan da bare om-døbes til trumle-Luna efter sommerferien hvis du træner hende på småkager :blink: Jeg lover ikke at grine :klap:

 

I er skie dygtige, når først i går i gang :5up: Men nu føler jeg da ikke længere at jeg og Misja er helt håbløs bagud :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

TAAAK altså :oops::-D

 

Og ja måske skulle vi bytte :lol: selvom jeg synes du skal prøve mit forslag og så se ad, men husk nu at TRO på det og gå frem som Lillian sagde ;-)

 

 

Jammen lille Luna kan da bare om-døbes til trumle-Luna efter sommerferien hvis du træner hende på småkager :blink: Jeg lover ikke at grine :klap:

 

Hun har kun godt af at tage lidt på, hun er så spinkel :genert:

 

I er skie dygtige, når først i går i gang :5up: Men nu føler jeg da ikke længere at jeg og Misja er helt håbløs bagud :vuf:

 

I har da aldrig været håbløst bagud, ihvert fald ikke i forhold til os andre som heller ikke kan nogen af øvelserne endnu :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har kun godt af at tage lidt på, hun er så spinkel :genert:

 

I har da aldrig været håbløst bagud, ihvert fald ikke i forhold til os andre som heller ikke kan nogen af øvelserne endnu :oops:

Altsååå.....i startede ud med at gå 2. sæson og Misja og jeg var på vores 1. sæson, så sku var vi bagud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsååå.....i startede ud med at gå 2. sæson og Misja og jeg var på vores 1. sæson, så sku var vi bagud :blink:

 

Til gengæld har Luna og jeg stort set slet ikke trænet nogen af øvelserne i denne sæson, vi har hovedsagligt arbejdet på at lære at koncentrere sig på en træningsplads, meeeen næste sæson, så skal du bare vente og se, så kommer vi stærkt igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til gengæld har Luna og jeg stort set slet ikke trænet nogen af øvelserne i denne sæson, vi har hovedsagligt arbejdet på at lære at koncentrere sig på en træningsplads, meeeen næste sæson, så skal du bare vente og se, så kommer vi stærkt igen :mrgreen:

Misja og jeg var de bagerste-bagud da vi startede, nå :fornaermet:

 

...og det er jeg slet ikke i tvivl om at i gør, det kunne jo tydeligt ses både her til aften og sidste tirsdag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsååå.....i startede ud med at gå 2. sæson og Misja og jeg var på vores 1. sæson, så sku var vi bagud :blink:

 

:oops: og jeg har været til begge sæsonner - og det eneste Sookie har lært er "brug poterne til alt" :blink: måske har vi ikke trænet så meget hjemme som vi burde :engel::engel: bedre held næste gang til os - håber det bliver bedre, når vi nu er så seriøse, at vi har planlagt at træne sammen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg kan slet ikke få armene ned - Og bliver nød til at dele det med jer :banan:

 

Tror vi er sluppet næsten helt af med Bamses frygt for fremmede :klap::klap::klap:

 

Siden han blev kastreret er det gået sindssygt hurtigt fremad på det punkt.

Først var det veninderne der fik nysser og skulle nusse ham, kort efter de var kommet ind ad døren.

 

Så var det en fremmed på gåturen, der gav godbidder og fik lov at nusse ham.

 

Derefter vores hjælpetræner, som Bamse altid har været MEGET mistroisk overfor - Efter 1 godbid var de pludselig bedste venner :shock:

 

I weekenden en af kærestens venner, som Bamse ellers ikke har ville hilse på tidligere, som pludselig fik nysser og Bamse hoppede op på skødet af ham :mrgreen:

 

Og i dag til træning var Bamse ved at gå ud af sit gode skind, for at komme hen og hilse på en af de andre derude, som han ellers ikke har kunne lide før... Jeg var målløs!! :5up:

Det var hilsen med overdreven logren med halen, og Bamse kravlede nærmest op i skødet på ham - Og han havde endda ingen godbidder, men bare det at Bamse blev nusset var nok for ham!

 

Og sådan fortsatte det bare med alle vi mødte i dag....

 

Jeg er nærmest ved at tude af glæde....

Havde aldrig, aldrig, aldrig i mit liv forestillet mig, at det her skulle ske!

At alle de dårlige oplevelser, alle de tæsk og alle de onde mennesker han har mødt i sit liv, er næsten glemt...

Og at nye mennesker nu bare er dejlige og potentielle bedste venner!

 

Hvor er det bare skønt, og hvor må det bare være dejligt for Bamse ikke at skulle være bange for, at alle han møder gør ham ondt!

 

Min skønne, skønne Bamse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hold da op hvor er det stort :klap:

 

Kan en kastration virkelig have den virkning, tror du ikke nærmere at det er jeres træning der langt om længe har effekt?

 

Men ligegyldig grunden, så er det jo helt fantastisk, og hvor er det dog bare dejligt at høre :lun:

 

Aner det simpelthen ikke.... Det er bare gået så stærkt.

 

Lige pludselig vendte han bare 180 grader og så er det bare gået fremad, fremad og fremad..... :vedikke:

 

Troede det var tilfælde de første par gange, men det var vitterligt ALLE han bare ville hen og hilse på, og alle kunne nusse ham og han delte nysser ud til højre og venstre.

 

Måske det bare var lige én positiv oplevelse, der gjorde at der var flere positive end negative oplevelser, og så var det dem han huskede?

 

Det er spekulationer... Men jeg er så stolt af, at det er lykkes for ham, at overvinde den frygt - For den sad meget dybt i ham.

 

Jeg er så stolt af ham... Han er da et levende bevis på, at man aldrig skal give op! Alt kan lykkes hvis man arbejder nok for det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Taaaak :kys:

 

Det er nemlig sådan en "vi gjorde det sgu''" fornemmelse, som bare er ubeskrivelig dejlig - Er ikke et sekund i tvivl om du kender den ;-)

 

Et år tog det... Men det lykkes :banan:

Det er bare lige det der skal til, for at arbejde videre med fornyet gåpåmod, med de sidste ar han har på sjælen.

 

Hvad pokker kan vi mon ellers udrette sammen, Bamse og mig?! :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaak :kys:

 

Det er nemlig sådan en "vi gjorde det sgu''" fornemmelse, som bare er ubeskrivelig dejlig - Er ikke et sekund i tvivl om du kender den ;-)

 

Et år tog det... Men det lykkes :banan:

Det er bare lige det der skal til, for at arbejde videre med fornyet gåpåmod, med de sidste ar han har på sjælen.

 

Hvad pokker kan vi mon ellers udrette sammen, Bamse og mig?! :hmm::mrgreen:

 

Alt hvad I sætter jer for, det har I jo bevist :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...