Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øv, de rådne penge :ae:

Jeps - oven på alle de dyrelæge besøg + 3 andre større regninger, er kontoen i fuldkommen minus og vil være det de næste måneder frem.....guggelov for min søde bankrådgiver der ved at dette her sker uhyre sjældent for mig, så ingen probs der - men jeg er bare nødtil at begrænse mig en smule for at han bliver ved at være sød :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu gerne med næste gang for der er jo også en trænings time (mener jeg at have forstået ?) man ellers går glip af, skal bare lige ha hittet ud af hvordan jeg kommer frem med tøsen og al udstyret.

 

Teorien er uden hund :blink: så hvis du tager bussen ned til mig - kører jeg dig resten af vejen :5up: (selvom jeg har hørt teorien 3 gange - vil jeg ikke undværer - der er altid noget man bliver klogere på :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal også lige herinde, for det her er bare positivt :mrgreen:

 

 

.....Så har både tøsen og jeg fået spist, kaffen er næsten klar og nu skal der slappes af efter en drøn hyggelig dag sammen med FOX, Alto, Sookie, JeanetteH og hendes Luna, ude i haven hos FOX :-D

 

Misja kom med og hun endte ski med at synes ham Alto var lidt sjov :vuf: men sig det ikke til nogen, for han er jo både hanhund OG Schæfer! :shock: :stupid:

 

Vi siger taak for hygge, soppebassin, kaffe, kage, vandmeloner (Misja er da blevet totalt spoleret efterhånden :lol: ) og strand-tur.

 

Jeg glæder mig til at se billeder, når J engang dukker op til overfladen igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal også lige herinde, for det her er bare positivt :mrgreen:

 

 

.....Så har både tøsen og jeg fået spist, kaffen er næsten klar og nu skal der slappes af efter en drøn hyggelig dag sammen med FOX, Alto, Sookie, JeanetteH og hendes Luna, ude i haven hos FOX :-D

 

Misja kom med og hun endte ski med at synes ham Alto var lidt sjov :vuf: men sig det ikke til nogen, for han er jo både hanhund OG Schæfer! :shock: :stupid:

 

Vi siger taak for hygge, soppebassin, kaffe, kage, vandmeloner (Misja er da blevet totalt spoleret efterhånden :lol: ) og strand-tur.

 

Jeg glæder mig til at se billeder, når J engang dukker op til overfladen igen :blink:

 

 

Årh, det lyder som en nice dag :5up:

 

Og så med vand - you like, you like alot :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hå, Møffe var sej til træning i dag med KarinaG og Misja og Bamseida og Nana :hjerte:

 

Nana er jo i løbetid, men hun var blevet afduftet med diverse midler til dette. Men hun duftede nu alligevel pænt interessant, synes Møffe! Og stakkels Nana var ret forvirret over hans interesse :ae:

 

MEN! Han var altså sej! Det var kun, hvis han var lige ved Nana, at han blev opslugt af hendes duft, så snart han var lidt væk, var han plain old Møffe igen :mrgreen:

 

Og da vi gik i gang med at træne (tidsplan: Hygge, træning, hygge :engel:), var han bare så dygtig! Han var løs, mens jeg trænede elefanten og han blev ved mig hele tiden :lun: Selv da vi stoppede og begyndte at træne andre ting i stedet! Fik faktisk aldrig taget line på ham, mens vi trænede!

 

Ok, 100% engel var han ikke, græsset duftede jo altså noget interessant (helt sikkert af Nana), men så brugte vi bare det som belønning ind i mellem!

 

Han fik næsten spist 5 pølser :shock: (+ det, som Bamseida og KarinaG, og Fox, som gik lidt før, nåede at give ham).

 

Vi fik trænet plads (han var bare go'!), vi fik trænet bagpartskontrol (spanden vi brugte væltede bare hele tiden, så det droppede vi), vi fik trænet gå gennem "cirkel-halløj til AG"-agtig ting, hvilket han blev helt god til - og forsøgte at træne et let spring over et lavt A-bræt. Han lærte at sætte poterne på toppen af brættet og lave elefant :stupid:

 

Og han var løs under alle disse øvelser! :banan: Mor er stolt af sin lille mussergøj :hjerte: Det er første gang, han er været løs konstant under træning! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hå, Møffe var sej til træning i dag med KarinaG og Misja og Bamseida og Nana :hjerte:

 

Nana er jo i løbetid, men hun var blevet afduftet med diverse midler til dette. Men hun duftede nu alligevel pænt interessant, synes Møffe! Og stakkels Nana var ret forvirret over hans interesse :ae:

 

MEN! Han var altså sej! Det var kun, hvis han var lige ved Nana, at han blev opslugt af hendes duft, så snart han var lidt væk, var han plain old Møffe igen :mrgreen:

 

Og da vi gik i gang med at træne (tidsplan: Hygge, træning, hygge :engel:), var han bare så dygtig! Han var løs, mens jeg trænede elefanten og han blev ved mig hele tiden :lun: Selv da vi stoppede og begyndte at træne andre ting i stedet! Fik faktisk aldrig taget line på ham, mens vi trænede!

 

Ok, 100% engel var han ikke, græsset duftede jo altså noget interessant (helt sikkert af Nana), men så brugte vi bare det som belønning ind i mellem!

 

Han fik næsten spist 5 pølser :shock: (+ det, som Bamseida og KarinaG, og Fox, som gik lidt før, nåede at give ham).

 

Vi fik trænet plads (han var bare go'!), vi fik trænet bagpartskontrol (spanden vi brugte væltede bare hele tiden, så det droppede vi), vi fik trænet gå gennem "cirkel-halløj til AG"-agtig ting, hvilket han blev helt god til - og forsøgte at træne et let spring over et lavt A-bræt. Han lærte at sætte poterne på toppen af brættet og lave elefant :stupid:

 

Og han var løs under alle disse øvelser! :banan: Mor er stolt af sin lille mussergøj :hjerte: Det er første gang, han er været løs konstant under træning! :shock:

 

 

Ja, han var faktisk ret dygtig, trods Nana's gode duft.

 

Der var intet af det der frådende handyr over ham, godt gået dejlige Møffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Må også hellere fortælle en positiv beretning om Chilli ;-)

 

Hver weekend opholder vi os hos kæresten, som har en dejlig stor have som Chilli kan boltre sig i.

Haven er ikke helt indelukket, men vi har sat 2 x 2 bambuspinde med et stykke murersnor imellem, op i hver ende af haven :blink:

 

Chilli ved at hun ikke må overtræde disse snore, for det er her at grænsen går!

 

I går var vi så på besøg hos kæresten igen, og jeg gik og vandede have omme foran huset, hvor Chilli ikke kunne se mig.

Vandet hentede jeg i hendes badebassin i baghaven, så hun så mig komme og gå flere gange...

 

Hun løb meget interesseret med mig til bassinet hver gang jeg fyldte vandkanden, og lagde sig så ned foran snoren hver gang jeg krydsede over snoren og gik om foran :5up:

 

På et tidspunkt, var hun dog alligevel kommet over snoren og næsten helt om til mig :shock:

Da jeg så hende, rømmede jeg mig meget højt og sagde: "hvad er dét?"...

Og straks fløj Chilli 5 meter tilbage og krøb under snoren!

 

Vil sige at 99 ud af 100 gange bliver hun på den rigtige side af snoren - også når hun er alene i haven! ;-)

Dygtig vovse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Åh hå, Møffe var sej til træning i dag med KarinaG og Misja og Bamseida og Nana :hjerte:

 

Nana er jo i løbetid, men hun var blevet afduftet med diverse midler til dette. Men hun duftede nu alligevel pænt interessant, synes Møffe! Og stakkels Nana var ret forvirret over hans interesse :ae:

 

MEN! Han var altså sej! Det var kun, hvis han var lige ved Nana, at han blev opslugt af hendes duft, så snart han var lidt væk, var han plain old Møffe igen :mrgreen:

 

Og da vi gik i gang med at træne (tidsplan: Hygge, træning, hygge :engel:), var han bare så dygtig! Han var løs, mens jeg trænede elefanten og han blev ved mig hele tiden :lun: Selv da vi stoppede og begyndte at træne andre ting i stedet! Fik faktisk aldrig taget line på ham, mens vi trænede!

 

Ok, 100% engel var han ikke, græsset duftede jo altså noget interessant (helt sikkert af Nana), men så brugte vi bare det som belønning ind i mellem!

 

Han fik næsten spist 5 pølser :shock: (+ det, som Bamseida og KarinaG, og Fox, som gik lidt før, nåede at give ham).

 

Vi fik trænet plads (han var bare go'!), vi fik trænet bagpartskontrol (spanden vi brugte væltede bare hele tiden, så det droppede vi), vi fik trænet gå gennem "cirkel-halløj til AG"-agtig ting, hvilket han blev helt god til - og forsøgte at træne et let spring over et lavt A-bræt. Han lærte at sætte poterne på toppen af brættet og lave elefant :stupid:

 

Og han var løs under alle disse øvelser! :banan: Mor er stolt af sin lille mussergøj :hjerte: Det er første gang, han er været løs konstant under træning! :shock:

 

Hvor er ham Møffe bare alt alt for sej:banan::klap::mrgreen:

Stærkt gået, og fedt at I kunne træne uden snor i alle øvelserne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Må også hellere fortælle en positiv beretning om Chilli ;-)

 

Hver weekend opholder vi os hos kæresten, som har en dejlig stor have som Chilli kan boltre sig i.

Haven er ikke helt indelukket, men vi har sat 2 x 2 bambuspinde med et stykke murersnor imellem, op i hver ende af haven :blink:

 

Chilli ved at hun ikke må overtræde disse snore, for det er her at grænsen går!

 

I går var vi så på besøg hos kæresten igen, og jeg gik og vandede have omme foran huset, hvor Chilli ikke kunne se mig.

Vandet hentede jeg i hendes badebassin i baghaven, så hun så mig komme og gå flere gange...

 

Hun løb meget interesseret med mig til bassinet hver gang jeg fyldte vandkanden, og lagde sig så ned foran snoren hver gang jeg krydsede over snoren og gik om foran :5up:

 

På et tidspunkt, var hun dog alligevel kommet over snoren og næsten helt om til mig :shock:

Da jeg så hende, rømmede jeg mig meget højt og sagde: "hvad er dét?"...

Og straks fløj Chilli 5 meter tilbage og krøb under snoren!

 

Vil sige at 99 ud af 100 gange bliver hun på den rigtige side af snoren - også når hun er alene i haven! ;-)

Dygtig vovse!

 

Hold da op, hvor er hun dygtig :klap:

Det må da have krævet noget træning i starten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, han var faktisk ret dygtig, trods Nana's gode duft.

 

Der var intet af det der frådende handyr over ham, godt gået dejlige Møffe.

 

Nej, han er nemlig ok tilforladelig trods de der lækre damer :slem:

 

Bare du ikke præsenterer ham for Bella :genert: Når hun ikke er i løbetid... :genert:

 

Hvor er ham Møffe bare alt alt for sej:banan::klap::mrgreen:

Stærkt gået, og fedt at I kunne træne uden snor i alle øvelserne!

 

 

Taark! :kys: Ja, jeg synes også, at det var helt vildt, at jeg kunne have ham løs! Totalt stolt af min lille man! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Hold da op, hvor er hun dygtig :klap:

Det må da have krævet noget træning i starten?[/QUOTE]

 

Ja, hun er faktisk ret dygtig! ;-)

Og nej, hun fik bare meget bestemt at vide en 5-10 gange i starten, at det var dertil og ikke længere!

Hver gang hun gjorde antræk til at ville over snoren, fik hun et højt og bestemt "NEJ!" og når hun så satte sig på den rigtige side af snoren, fik hun højlydt ros og godbidder.

 

Efter ganske få gange havde hun fattet budskabet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Til gårdagens træning med Caia, skulle vi gå et spor. Egentlig noget vi aldrig sådan rigtigt har prøvet... Hun klarede det faktisk ret så godt, så fra tid til anden vil jeg altså prøve at ligge et spor når vi er ude at gå.. Det virkede nemlig til at hun var lidt vild med det.

Det bedste var at hun sad ligeså pænt i ro, imens jeg lagde det:klap:

 

Derudover var hun en stjerne til at slappe af da vi sad ned alle sammen og hygge snakkede. Jeg synes virkelig at hun har rykket sig på det område, dejligt!!!!!

 

Og så skulle vi lige vise et par tricks som vores træner er heeelt vild med.. Hehe.

 

Og det BEDSTE var klart på morgendagens gå tur. Wow wow wow hvor gik min lille blå bare smukt hjem. Hun gik og tilbød kontakt stort set hele tiden, og var super opmærksom på mig. På det seneste er hun virkelig blevet endnu mere skarp til at gå pænt når vi er ude at gå sammen!

 

Og min Chili er virkelig begyndt at have godt fat på elefant øvelsen - Hun ved udmærket hvad øvelsen går ud på, nu gælder det bare om at jeg har tålmodighed, tålmodighed til at lade hende arbejde selvstændigt:banan:

 

Og nøøj hvor er hun vild med cirkel øvelsen, den har hun altså bare fuldt ud styr på, så det kan vi da rigtig vise på tricks holdet idag.:klap:

 

Det eneste vi ikke har fået styr på er at bakke ved at shape. Her står vi pænt meget stille.. Hun sætter sig ned når hun ikke ved hvad hun skal gøre. Så den øvelse tager vi i MEGET små bider!

 

Meeen dejlige vovser at træne med... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Jeg tror rent faktisk der er en chance for, at min hund er ved at blive voksen. I dag afledte jeg ham fra en anden hund ved at kaste pølsestykker i hovedet på ham. Og for nogle uger siden det samme, endda med en meget livlig boxerhvalp, som han gerne ville hilse på.

Det er godt nok sådan lidt halv-fantastisk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror rent faktisk der er en chance for, at min hund er ved at blive voksen. I dag afledte jeg ham fra en anden hund ved at kaste pølsestykker i hovedet på ham. Og for nogle uger siden det samme, endda med en meget livlig boxerhvalp, som han gerne ville hilse på.

Det er godt nok sådan lidt halv-fantastisk :genert:

 

Det kunne da være helt fantastisk hvis det langt om længe er lykkedes dig at trænge igennem hans tykke skal, tillykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne da være helt fantastisk hvis det langt om længe er lykkedes dig at trænge igennem hans tykke skal, tillykke med det :5up:

 

Ja, det vil være vidunderligt! Han har godt nok også være lidt længe om at blive mentalt voksen, synes jeg. Men han virker i det hele taget mere rolig omkring andre hunde :-D Til de sidste par træf har han heller ikke skulle rende i røven på dem hele tiden (Eller, der var Sheila så en undtagelse) :blink:

Og tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det min tur til at hive den her tråd frem :klap2:

 

 

Jeg er simpelthen VILDT benovet over Møffe for tiden!

 

Synes jeg har kæmpet og kæmpet med indkald og kontakt og alt det, siden han var en bette hvalp og alligevel har han været umulig til begge dele i et laaaangt stykke tid, med nogle enkelte, små, halvlyse perioder...

 

Men lige nu er vi bare inde i en RIGTIG, rigtig, RIGTIG god bølge! :hjerte:

 

Det startede vel egentlig den dag, hvor vi gik tur kl. 5 om morgenen og trænede intensivt indkald. Der var ingen mennesker og kunne derfor tillade mig virkelig at være "mor-mener-det" over for Møffe og bare SPURTE så langt væk fra ham som nødvendigt.

Vi brugte vel 15-30minutter på intensiv indkaldstræning, andet lavede vi ikke rigtigt.

 

Siden den tur, er Møffe ligesom bare blevet bedreog bedre for hver dag :lun: Helt vildt mærkeligt! Jeg har en hund, der ikke længere går rundt i sin egen klokke og snuser og ignorere mig, nix, han snuser og så snart han løfter hovedet, kan jeg 90% af gangene kalde ham til mig - mod 5% før :shock:

 

Kalder jeg ikke, kommer han for det meste selv over til mig for fuld fart :hjerte:

 

Han tilbyder endda selv at følges lidt med mig en gang i mellem :shock: Og så sent som i dag, kom han da jeg kaldte, selvom han havde fået øje på en SAMOJEDE! :shock: Det havde jeg lige godt aldrig troet, Møffe elsker jo hvide, pelsede hunde (Motor, Samson og Valentin :mrgreen: ).

 

I løbet af tre ture har han kun misset indkald 2 gange - jeg fatter det ikke! :vedikke: Men glad er jeg! :banan::klap::klovn: Og han er rigtig god til at give kontakt, når jeg beder om det, selvom han er blandt vennerne :yeah:

 

Derudover er han virkelig ved at udvikle sig til den hund, jeg havde forstået en berner som værende! En kælepot af dimensioner, der elsker at være tæt :hjerte:

 

Og han gøede for første gang af en indtrængende i går :mrgreen: Det var så min mor, skøre kræ :lol: Ikke at han behøver at udvikle sig til en vagthund wharsoever, mere ligeglad med den del kunne jeg nu ikke være :lol:

 

Og så var vi til træning i dag. Møffe lavede elefanten på en rektangulær balje, fordi det er det eneste, der holder til ham - og han var bare SÅ sej! Jeg fik ham hele vejen rundt én, klik, godbid, to, klik, godbid, TRE, klik, godbid, gange! :banan: Og det er altså et noget længere og mere kringlet stykke, end hvis det bare havde været en balje! Er han bare sej, eller er han bare sej? :lun: Og så præsterede han et smukt indkald, da vi skulle gå :klap: Men ok, verdens bedste eksistens kaldte også på ham, samtidig med mig, nemlig vores træner :lol: Men han stod i den der "skal jeg komme nu, mor?" stilling, så tror på han var kommet alligevel :lun:

 

Derudover så havde vi bare SÅ fed en kontakt i forhold til normalt derude! Der er nemlig rigtig mange interessante dufter og jo, selvfølgelig var Møffe stærkt tiltrukket af dem, men ingenting i forhold til normalt :banan:

 

Fnis, og ja, træneren må vidst siges at være forelsket i ham :mrgreen: For Møffe er nemlig MEGET charmerende, når han tigger! Han kan både sidde bamse, give pote, give hals, dække, sitte, gå på plads - og sætte begge forpoter eller snuden på godbidstasken, alt imens han præsterer det mest nuser, bamsede ansigtsudtryk :mrgreen: Og så var han bare så nysgerrig og fræk, at man ikke kan andet end holde af ham :oops: Han forsøgte at få fat i alt hvad træneren fandt frem af ting og sager og det var ikke småting :genert:

 

 

Så nu må jeg nyde det så længe det varer :mrgreen: Inden vi går en i den der psykiske kønsmodning :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er god ham Møffe drengen:banan::5up::klap:

 

Hvor træner i egentlig henne?

 

Lige nu træner vi ved Lillian Sirak, Dansk Hundecenter med en masse HF'ere :mrgreen:

 

Før da, trænede vi hos Karen Frost.

 

De to steder ligger lige ved siden af hinanden nærmest :-D I Høje Taastrup. Karens træningsplads er ca. 20minutters gang fra stationen, i følge én, der tog toget dertil med sin lille hvalp. Lillians er noget længere væk fra stationen (men tilgengæld tættere på motorvejsafkørslen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Lige nu træner vi ved Lillian Sirak, Dansk Hundecenter med en masse HF'ere :mrgreen:

 

Før da, trænede vi hos Karen Frost.

 

De to steder ligger lige ved siden af hinanden nærmest :-D I Høje Taastrup. Karens træningsplads er ca. 20minutters gang fra stationen, i følge én, der tog toget dertil med sin lille hvalp. Lillians er noget længere væk fra stationen (men tilgengæld tættere på motorvejsafkørslen).

 

Hehe! Troede måske at du trænede i berner klubben også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe! Troede måske at du trænede i berner klubben også :-)

 

Nope, træningen på klikkerholdet var som sådan fin nok. Lige bortset fra, at det var træning med klikker og ikke klikkertræning... Der blev brugt lokning til alt. Det var ellers super hyggeligt at være ude blandt andre bernerfolk og så var det billigt, men :vedikke: Det modarbejdede jo ligesom det, jeg tilstræber...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia fylder 2 år til november, og wow hvor er hun bare en alletiders vuf:lun:

 

Selv hendes farmand er pave stolt af hende, og synes hun har rykket sig helt enormt meget i den seneste tid:engel:Han kan virkelig se at der er sket meget med hende. Jeg har jo hele tiden vidst at hun ville blive en vidunderlig vuf, og jeg har også et meget anderledes forhold til hende end han har, i og med at jeg træner med hende og render til al verdens ting og sager.

 

Igår kom han forbi med hende da jeg var til Agility klubmesterskab nede i DAF. Jeg tænkte at det var en super træning for hende.

 

Min smukke blå tøs opførte sig VIRKELIG pænt, hun fik hilst på mange mennesker, og hun vandt især et kærestepars hjerter tror jeg. De var meget vilde med hende, og skulle hilse og nuse hende. :blink:

De syntes hun var ihhhh så smuk - Moar her blev jo heeelt stolt:hjerte:

I det hele taget blev der kigget utroligt meget på hende...Men det forstår jeg altså godt, hun var et pragt eksemplar. Hun kom ind blandt MANGE fremmede hunde, og det tog hun bare helt cool!!!

 

Hun sagde ikke en lyd, hun lagde sig pænt ned og så på alle de andre hunde løbe AG. Vi brugte også en del tid på at gå rundt og træne en masse HTM positioner, der var jo MANGE forstyrelser, fremmede hunde, mange mennesker osv. Hun var virkelig dygtig, holdte stor fokus på mig HELE tiden.:banan:

 

Derudover blev hun ret så gode venner med en af trænernes piger. Pigen gik rundt med os, og især Caia syntes godt om det, for den søde pige havde jo kiks i hånden, som duftede noget så godt.. Det var dejligt at se hende med en lille str. hun hverken hoppede op ad hende eller noget. Caia er ikke den mest børne vante hund, så jeg griber alle chancer når der er børn til stede.

 

Har jeg skrevet at jeg var stolt af min dejlige vuf?! :lun: Hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...