Hop til indhold

hjemmelavet hundefoder?


Gæst donau
 Share

Recommended Posts

hey

 

nogle der vil dele deres opskrifter på hjemmelavet hundefoder? jeg starter selv med disse:

 

hvis jeres hund har problemer med maven eller hvis I vil give jeres hund foder uden en masse tilsætningsstoffer så prøv en af disse blandinger:

 

Oksegullash(kallun)

Revet gulerod

Lidt havregryn

Fiskeolie el. Madolie

 

Denne blanding giver vi vores hunde og det er rigtig godt for deres maver... Den ene af vores havde problemer med maven før, men har ingen problemer nu... Vores hunde har tilmed fået en meget god pels af det...

 

Kallun

Grøntmix (en færdigblanding der indeholder alle de nødvendige næringsstoffer)

Evt. Lidt Fiskeolie da det beskytter hundens tarm og gør det lettere for den at komme af med afføring

 

Kallun er lettere for alle hunde at fordøje da det ikke er varmebehandlet... Det er det mest naturlige og varierende foder man kan give sin hund... Min kærestes forældre har givet deres hunde det gennem mere end 30 år og har aldrig haft nogle problemer med det

 

glæder mig til at høre jeres:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. kigge her, der er nogle "opskrifter"

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Som du har fået at vide på HG er det meget ensidigt det du fodrer med.

 

Ja, der er 4 maver på en ko, og der er lamme kallun, men stadig ville jeg mene du skulle bruge andre kødarter.

 

Jeg råfodrer, det er vel også en slags hjemmelavet, da jeg selv laver hendes grønsagsmix:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det gullash? Spørger fordi du skriver kallun i parentes efter :hmm:

 

Dybfrossen hundefoder, terninger, okse gullasch.

Et rent naturprodukt.

Indhold: oksekød, kallun og kæbekød.

Frisk dybfrossen hundefoder"forarbejdet og pakket 24 timer efter slagtning".

 

skrev kallun i parentes da okse gullasch erstatter kallun

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hey

 

nogle der vil dele deres opskrifter på hjemmelavet hundefoder? jeg starter selv med disse:

 

hvis jeres hund har problemer med maven eller hvis I vil give jeres hund foder uden en masse tilsætningsstoffer så prøv en af disse blandinger:

 

Oksegullash(kallun)

Revet gulerod

Lidt havregryn

Fiskeolie el. Madolie

 

Denne blanding giver vi vores hunde og det er rigtig godt for deres maver... Den ene af vores havde problemer med maven før, men har ingen problemer nu... Vores hunde har tilmed fået en meget god pels af det...

 

Kallun

Grøntmix (en færdigblanding der indeholder alle de nødvendige næringsstoffer)

Evt. Lidt Fiskeolie da det beskytter hundens tarm og gør det lettere for den at komme af med afføring

 

Kallun er lettere for alle hunde at fordøje da det ikke er varmebehandlet... Det er det mest naturlige og varierende foder man kan give sin hund... Min kærestes forældre har givet deres hunde det gennem mere end 30 år og har aldrig haft nogle problemer med det

 

glæder mig til at høre jeres:-D

 

Hej :-D

 

Jeg kan forstå at du giver foderet råt?

 

Rå havregryn er måske ikke lige det mest optimale for en hund.

 

Dejligt I har fundet et foder som jeres hunde synes at fungere godt på, men der er forskellige typer af maveproblemer og jeg synes ikke "varieret" stemmer på den diæt du nævner her?

 

Hvis hunden har behov for olie for at få afføringen til at glide er foderet nok for massivt men olie er godt af andre årsager :-D

 

Hvilken hund har du selv?

 

Jeg fodrer med brune ris, forskelligt kød og fisk samt grøntsager. Det bliver kogt og tilsat vitaminer/mineraler og lidt olie

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...