Hop til indhold

Skal bare af med min irritation!!!


Gæst Diva
 Share

Recommended Posts

Var igår på gå tur med Diva i en gågade for at øve hende i mange mennesker.. Gik bedre og bedre (mindre og mindre gø`en af folk). Jeg skulle så kort ind i en butik og min kæreste stod udenfor med Diva.. De stod op af muren, bag en bænk, hvor der på den ene side var indgang til butikken jeg var i og på den anden side lidt væk var nogle tøj stativer,, Altså et godt roligt sted de kunne stå i fred uden at bla. folk med børn kom for tæt på.. OG DOG!!! For en ældre dame fik mast sig gennem de stativer og lige forbi Diva hvor hun så snapper ud og får fat i damens jakke... ØV øv.. Hul.. Så nu skal vi så betale 1000 kr som hun mener jakken koster! Burde folk ikke selv holde lidt afstand...?? ØV!!!!

 

Nå men derud over går det bedre med at gå tur, er nu mest børn hun siger vov af :( men bedre end alle mennesker... Så går stille fremad..

 

(og ja har selvfølgelig hunde ansvar, men der er 1000 kr i selvrisiko :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, selvfølgelig er det irriterende at folk går så tæt på, meeen du er i en gågade, og der bør du måske ikke være hvis din hund snapper når folk kommer for tæt på?

 

Du har måske ikke haft en hvalp på 5 måneder der snapper når den vil lege??

 

Og nej det er ikke ok hun gør det, men tager jo tid at vænne hende af med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har måske ikke haft en hvalp på 5 måneder der snapper når den vil lege??

 

Ok, jeg var så ikke klar over at vi talte om en hvalp :-D

 

Men jeg syntes stadig ikke at man kan forvente at folk tager hensyn i en gågade, de tager jo ikke engang hensyn til dårligtgående eller børn i en gågade...

 

Så hvis man skal gå i en gågade med sin hvalp, så bliver man nok nødt til at 110% opmærksom og forhindre at sådanne ting sker. Og egentlig var i jo bare heldige at damen tog det så pænt, i disse tider kunne I lige så godt være blevet meldt til politiet for at have en aggressiv hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Rigtig øv oplevelse for alle parter....

Man kan i hvertfald finde andet og mere fornuftigt at bruge 1000 kr på.

 

Men vil lige give en løftet pengefinger.

 

Det er jeres ansvar at sørge for at det ikke sker, og der bliver I nok nød til at være lidt mere forudseende, og sige at shopping må vente, når I har jeres hund med.

Det er kun træning og hende der skal være fokus på, når I bevæger jer rundt på gågaden, når hun ikke er helt stabil endnu.

 

I kan kun bebrejde jer selv at det går galt - Hverken jeres hund, eller damen er skyld i at sparegrisen er lidt tyndere.

 

Miljøtræning er godt... Men lad være med at gå for hurtigt frem, det skal gerne være en positiv oplevelse for alle, og man kan desværre ikke opdrage folk til at tage hensyn på en gågade.

 

Men for dælen det ville være meget sjovere og nemmere hvis man kunne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig øv oplevelse for alle parter....

Man kan i hvertfald finde andet og mere fornuftigt at bruge 1000 kr på.

 

Men vil lige give en løftet pengefinger.

 

Det er jeres ansvar at sørge for at det ikke sker, og der bliver I nok nød til at være lidt mere forudseende, og sige at shopping må vente, når I har jeres hund med.

Det er kun træning og hende der skal være fokus på, når I bevæger jer rundt på gågaden, når hun ikke er helt stabil endnu.

 

I kan kun bebrejde jer selv at det går galt - Hverken jeres hund, eller damen er skyld i at sparegrisen er lidt tyndere.

 

Miljøtræning er godt... Men lad være med at gå for hurtigt frem, det skal gerne være en positiv oplevelse for alle, og man kan desværre ikke opdrage folk til at tage hensyn på en gågade.

 

Men for dælen det ville være meget sjovere og nemmere hvis man kunne :blink:

 

 

Ja.. Tror nu også bare jeg mest er irriteret over jeg ikke stod ved hende... ØV...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja.. Tror nu også bare jeg mest er irriteret over jeg ikke stod ved hende... ØV...

 

Det kan jeg godt forstå! :ae:

 

Det værste er når man ikke selv lige er der til at se, eller tage hånd om situationen.

 

Har selv lært et par ting på den hårde måde!

Lader f.eks ikke andre gå ture med vores hund, uden at mig eller min kæreste er der.

Det er lært af bitter erfaring efter en meget uheldig episode.

 

Man lære heldigvis, af det og så må man jo bare tage den derfra.

 

Men op med humøret - Det var kun en jakke og nogle penge - Dyre lærepenge, javist, men trods alt kun penge, og så har I lært noget af det, som I kan bruge fremadrettet.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå! :ae:

 

Det værste er når man ikke selv lige er der til at se, eller tage hånd om situationen.

 

Har selv lært et par ting på den hårde måde!

Lader f.eks ikke andre gå ture med vores hund, uden at mig eller min kæreste er der.

Det er lært af bitter erfaring efter en meget uheldig episode.

 

Man lære heldigvis, af det og så må man jo bare tage den derfra.

 

Men op med humøret - Det var kun en jakke og nogle penge - Dyre lærepenge, javist, men trods alt kun penge, og så har I lært noget af det, som I kan bruge fremadrettet.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget!

 

 

Helt bestemt.. Man må se på de lyse ting.. Ved godt det er vores ansvar.. Var bare så træt af det ;) så ser man kun tingene fra sin egen side ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Folk tager ikke hensyn til ens hund :evil:

 

Når jeg er afsted med mine hunde, så har jeg øjne alle steder og jeg er ikke bleg for at "fylde" mere end jeg byrde, for at min hund kan være der.

 

Mand hvor er mine hunde ofte blevet "straffet" i toget for at være velopdragne: blevet trådt på, fået bagage i hovedet, blevet spærret inde (jeg startede ud med at lære dem at lægge sig under sædet, det droppede jeg så fordi folk spærrede dem inde under sædet) mv.

 

... men rigtig ærgelig episode for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm øv øv og atter øv, nå de andre har vist skrevet nok om hvor ansvaret ligger.

 

Men ang. forsikrings spørgsmålet :

Ja det er jer der skal dække jakken.

Men i skal have et bevis for prisen og JAKKEN, før i udbetaler pengene.

Hvis jakken kan laves så det ikke kan ses, skal i kun betale for det.

Dette er de gældene regler ved forsikrings selskaber.

 

Ja det er sku surt når sådan noget sker, men der er desværre også nogle der udnytter så danne situationer.

 

En af mine veninder har desværre prøvet det, hendes hund smuttede ud af bilen og hoppede op af en dame. ( ok det er 60 kg hanhund )

Regningen lød :

En ødelagt jakke 1200.-kr.

Lettere nakke /ryg skade behandling 2400.-kr.

 

Så sendte hun det til forsikrings selskabet, for hun ville ikke ordne det bare mellem de to med det beløb. Jakken havde 1 pote aftryk på den ene side.

 

Det endte med at damen kun fik en rensning af jakken, hun kunne sjovt nok ikke frem skaffe er læge erklæring på hendes egne skader.

 

Min veninde sendte dog også en buket og en undskyldning for at hunden smuttede. Fejlen var jo hendes og hun ville gerne betale for de skader der var sket. Men heller ikke mere !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...