Hop til indhold

Køb af ny hund - nok en chihuahua - Tid hjemme?


Gæst Camilla_Olsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla_Olsen

Jeg kender en der skal købe en hund.

Det vil formentlig være en voksen, jeg ved hun skal ud og kigge på en som er 8 år i weekenden.

Hvor længe vil i sige hun skal holde ferie med hunden? Hun har også en kat, som hunden skal kunne sammen med.

Jeg mener jo stadig det er 2-3 uger, selvom det er en voksen hund og den har lært alenehjemmetræning.

Hvad er jeres holdning? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil helt sikker være godt for hunden at få tid til at falde til og lære hende at kende, så jo, jeg vil også anbefale ferie. Selvom den uden problemer kan være alene i sit gamle hjem, skal den jo også lige lære det i sit nye hjem. For nogle hunde går det uden problemer, men der er også mange eksempler på genbrugshunde, der "glemmer", at de kan være alene.

 

Hun behøver måske ikke ligefrem at tage 3 ugers ferie, men 1-2 uger vil nok være godt. Jeg får selv en genbrugshund til påske (har en i forvejen), og i den forbindelse tager jeg halvanden uges ferie for at give hunden tid til at falde til og lære at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stadig holde 2-3 ugers ferie selvom hunden er voksen, som Sonja nævner, så kan den godt få alene hjemme problemer ifb. med en flytning. Men disse 2-3 uger skulle også gå med at få den nye hund gjort tryg, lære den at kende, og lade den falde til.

 

Så jeg ville holde samme længde ferie som hvis jeg fik en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...