Hop til indhold

GPS til sporlægning?


Inkognito
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået anbefalet at bruge Garmin Forerunner-puls/løbeure til at lægge spor med, men nu har jeg ikke behov for pulstælling osv., så jeg tænkte, at der måske var andre modeller på markedet, der kan opfylde mit behov.

 

Jeg har flg. behov/ønsker til en sådan gadget:

- Brugervenlig (jeg er idiot til teknik).

- Gerne mulighed for fastspændning til håndleddet (jeg har rigeligt med at holde fast i vovhundens snor, følge med og blive gående på mine ben).

- Skal kunne måle længde (jeg har en stærk tendens til lægge sporene for korte).

- Skal kunne "logge" en rute og huske den, så jeg kan have den med ud, når sporet er klar til at blive gået på.

- Må meget gerne have en funktion, så man kunne "downloade" den originale rute samt den rute man rent faktisk gik til en computer.

 

Jeg har selv kigget lidt rundt på Garmin's hjemmeside og er faldet over Garmin Foretex 401 el. 301, men det behøver ikke være Garmin (f.eks. er en billigere udgave ikke at fornægte :mrgreen:).

 

Jeg har forsøgt med min GPS (og nej, jeg aner ikke hvad model det er) til bilen og har konstateret, at det duer den ikke til :mrgreen:

 

Nogle, der har erfaringer med sådanne gadgets, som de vil dele ud af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nede på mit arbejde har vi nogen, som bruges til at gå rundt med og finde "skatte"....

 

Det bruges samme med GEOCACHING.DK - Skattejagt med GPS har aldrig selv testet det, men de gps'er man bruger til det er til at gå rundt med og vist også rimeligt præcise...

 

Skal nok lige prøve at finde ud af hvilke det er...:-D

 

evt. er der hjælp at hente her, på deres forum... http://webfora.dk/geocaching/forumdisplay.php?f=8

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine klubkammerater ligger spor med GPS, nøjagtig med til et par cm :genert: Vist nok importeret fra Sverige til den fyrstelige sum af kr. 4.000 :shock: :shock:

 

Men jeg kan desværre ikke huske hvilken en det er :oops: hvis det da skulle have interesse :???: men jeg kan hitte ud af det :vuf:

 

Ja tak - og spørg om man kan få kort til hele verden til den :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nede på mit arbejde har vi nogen, som bruges til at gå rundt med og finde "skatte"....

 

Det bruges samme med GEOCACHING.DK - Skattejagt med GPS har aldrig selv testet det, men de gps'er man bruger til det er til at gå rundt med og vist også rimeligt præcise...

 

Skal nok lige prøve at finde ud af hvilke det er...:-D

 

evt. er der hjælp at hente her, på deres forum... GPS-modtagere - Geocaching.dk

 

Tak for linket - det var en helt ny verden, der åbnede sig for mig der :mrgreen:

 

Det kan man ikke - den er KUN eget til spor :slem:

 

PS: Tror det er sådan én her

 

Den er lige i overkanten prismæssigt, men ser ellers smart ud, hvis man har en stortgående vovhund.

 

Jeg læste beskrivelsen, og fattede stort set ingenting, så sådan en skal jeg nok ikke have :oops:

 

Jeg kom lidt frem til samme funktion - jeg forstod egentlig kun, at man kan finde sin hund via gps'en.... Jeg forstod dog, at man skal have en speciel tilladelse for at bruge den i Danmark.... Tror jeg nok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...