Hop til indhold

allergi fransk bulldog


Gæst cookie
 Share

Recommended Posts

mide-allergi?

Mener du at din hund har allergi overfor støv/lagermider??

Eller mener du at din hund lider af hårsækmider?

Eller er den allergisk?? overfor hårsækmider???

 

Det er altså tre forskellige ting.

 

Jeg kender flere hunde med hårsækmideproblemer...

 

Og jeg har selv haft en hund (af anden race) med støv/lagermideallergi...

 

Allergi overfor hårsækmider har jeg godtnok ikke hørt om..... Men jeg ved jo ikke alt...

 

Hvor gammel er din hund? Og hvilke symptomer har den?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay......

Så er det støv-lagermider-allergi...

 

Det var det, min sidste hund, Ramses II, havde...

 

Hvad så, er hun omkring et års tid? Det viser sig som regel hos ret unge hunde..

 

Du skal helst helt undgå at give hende tørfoder. For det indeholder meget tit lagermider allerede når man får det.

Og hvis det ikke indeholder lagermider, så kan der hurtigt udvikles nogen i posen/spanden når først man har åbnet den.

 

Det er nemmere at undgå lagermider hvis man laver maden selv.

Du skal bare sørge for, at kulhydratkilden ikke er korn. Altså ikke havre, hvede eller rug eller lignende. Kartofler er godt. Men ikke kartoffelmospulver.. :). Og ris er også ok. Men inden du koger dem skal du skylle dem 2-3 gange i masser af vand.

Grøntsager et ok. Og et tilskud af speciel olie, der gavner huden vil være en god ide. Dengang jeg havde Ramses fik han noget, der hed Viacutan, som indeholdt alle de vigtige fedtsyrer i rette forhold. Det var vildt dyrt, men Ramses vejede osse 50 kilo... Din hund er jo nogle numre mindre..

 

Nåmen støvmider skal du også af med.

Ingen tæpper på gulvene. Og støvsugeren skal være med "hepa-filter" eller lignende, så miderne ikke bare bliver pustet ud i luften igen...

Luftfugtigheden skal være lav. Og det opnår du nemmest ved at der ikke er for koldt i huset.

 

Hvad foreslår dyrlægen?

Link til indlæg
Del på andre sites

hej vi har kontaktet barf center i glostrup og cookie for kun råt kød men hun har fået spist et eller andet for hun er slået ud med kløe på brystet og alle tæer ret kraftigt.

cookie er en dame hund på 1 år og 6 mdr efterlyser om nogle har erfaring med det hvordan for vi slået allergien tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hej vi har kontaktet barf center i glostrup og cookie for kun råt kød men hun har fået spist et eller andet for hun er slået ud med kløe på brystet og alle tæer ret kraftigt.

cookie er en dame hund på 1 år og 6 mdr efterlyser om nogle har erfaring med det hvordan for vi slået allergien tilbage

 

 

Velkommen :)

 

Hvor længe har du barfet hende?

 

Hvad tror du hun ikke kan tåle, Kødet eller er der et eller andet hun har fået?

 

Hvor i landet bor du?

Link til indlæg
Del på andre sites

hej vi har kontaktet barf center i glostrup og cookie for kun råt kød men hun har fået spist et eller andet for hun er slået ud med kløe på brystet og alle tæer ret kraftigt.

cookie er en dame hund på 1 år og 6 mdr efterlyser om nogle har erfaring med det hvordan for vi slået allergien tilbage

 

Husk at hun ikke må få nogensomhelst slags kornprodukter!!!

IKKE nogen hundekiks eller lignende. Ikke noget brød.

 

Og hust det med rengøringen.

 

Lagermide-allergi har ikke noget at gøre med, hvad hun får ned i maven.

Det er en inhalationsallergi.

Hun indånder stoffer, hun ikke kan tåle. Altså proteiner fra lager- støvmider.

Kik på jeres rengøring.

 

Og så skal hun have EKSTRA af de gode fedtsyrer. Fiskeolie eller endnu bedre, specialprodukter til hunde med den type allergi..

 

Hun er så ung, så måske skal I overveje desensibilisering, hvis altså ikke det hjælper med BARF og ekstra allergi-rengøring.

Desensibilisering er dyrt og langvarigt, og skal helst foretages af en dyrlæge med hudsygdomme som speciale.

Er hun sygeforsikret?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay......

Så er det støv-lagermider-allergi...

 

Det var det, min sidste hund, Ramses II, havde...

 

Hvad så, er hun omkring et års tid? Det viser sig som regel hos ret unge hunde..

 

Du skal helst helt undgå at give hende tørfoder. For det indeholder meget tit lagermider allerede når man får det.

Og hvis det ikke indeholder lagermider, så kan der hurtigt udvikles nogen i posen/spanden når først man har åbnet den.

 

Det er nemmere at undgå lagermider hvis man laver maden selv.

Du skal bare sørge for, at kulhydratkilden ikke er korn. Altså ikke havre, hvede eller rug eller lignende. Kartofler er godt. Men ikke kartoffelmospulver.. :). Og ris er også ok. Men inden du koger dem skal du skylle dem 2-3 gange i masser af vand.

Grøntsager et ok. Og et tilskud af speciel olie, der gavner huden vil være en god ide. Dengang jeg havde Ramses fik han noget, der hed Viacutan, som indeholdt alle de vigtige fedtsyrer i rette forhold. Det var vildt dyrt, men Ramses vejede osse 50 kilo... Din hund er jo nogle numre mindre..

 

Nåmen støvmider skal du også af med.

Ingen tæpper på gulvene. Og støvsugeren skal være med "hepa-filter" eller lignende, så miderne ikke bare bliver pustet ud i luften igen...

Luftfugtigheden skal være lav. Og det opnår du nemmest ved at der ikke er for koldt i huset.

 

Hvad foreslår dyrlægen?

 

Der er lagermider i ris, så ris er også en rigtig dårlig ting til lagermideallergikere.

 

Til trådstarter:

Når din hund lider af mideallergi (hunden vil højst sandsynligt reagere på alle slags mider, når den er positiv for de to slags), så skal du også være meget opmærksom på hårsækmider (især racen taget i betragtning).

Til støvmiderne kan det med fordel (som Birgitta også skriver) holdes et rent hus og nogle oplever en klar forbedring ved at skifte deres dyner, hovedpuder og lagner ud med nogle specielt designet til mennesker med støvmideallergi. Du kan med fordel behandle dit hus som hvis det var et menneske med støvmideallergi, der boede der og det er nemmere at søge oplysninger om ;-)

 

Du kan fodre med tørfoder, men så SKAL det være Hills Z/D Ultra eller Royal Canin's Hypoallergic (foder, der kun købes hos dyrlægen), men det allerbedste er at undvære tørfoderet. Disse to produkter er fremstillet på en måde, hvor de fleste lagermider er renset ud (eller det vil sige ekskrementerne, da det er det allergikere reagere på).

 

Omega 3 + 6 balancen skal være i orden, da hunden har hårdt brug for disse tilskud for at lindre pelsproblemerne. Nogle hunde kan lide og tåle Viacutan; andre kan ikke. Min kan hverken lide eller tåle det (Viacutan'en er lavet på fisk og hun reagere spøjst nok på det, selvom hun kan spise fisk).

Jeg bruger personligt olie lavet på vegetabilsk base.

 

Ugentlige bade er også en god ting, men det skal være i en shampoo designet til allergiproblemer - jeg bruger personligt VetPlus Sensitiv shampoo + balsam eller Allermyl-shampoo.

 

Men det allerbedste: Find en dyrlæge med ekspertise i allergi og her mener jeg personligt, at Barfklinikkens dyrlæger kommer til kort. De er for fokuserede på Barf som eneste rigtige ernæringskilde, men Barf er ikke det bedste for alle hunde.

Hvis du er bosiddende her i Storkøbenhavn kan Flemming Kristensen fra Bagsværd eller Mette fra KVL anbefales. Du behøver ikke følge deres vaccinationsprogrammer for at få en grundig viden om allergi og allergiens irreterende følgesvende.

 

Min hund fik konstateret støvmide- og lagermideallergi i oktober 2006 og er forsøgt hyposensibiliteret uden held, da hun kort tid derefter udviklede madallergi.

Min hund er i dag medicineret med en lav dosis Prednisolon dagligt, men det kan ikke anbefales :-( "Min" dosis er så lav, at de grimme bivirkning som ødelagte organer ikke vil fremkomme, men bivirkningerne som øget tørst, sult og væske + medicinophobning i kroppen er til stede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skriver, så skal risene skylles 2-3 gange inden kogning. Lagermiderne sidder kun på overfladen.

 

Jeg glemte det med vask.....

 

Jeg brugte Allermyl til Ramses...... Der gik rigtig meget til (berner-sennen)..

 

Desensibiliseringen virkede på Ramses.............

Men det er dyrt... Og der er ingen garanti...

 

Det er ikke nogen rar sygdom. :cry:

Det er nok en god ide at prøve med BARF... Og tilskud af specialolie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg kender nogle hunde der er blevet velfungerende på mad lavet af kartofler, grøntsager og kød :)

Og sunde fedtstoffer :)

 

Og ud af medicin.

 

Alle hunde har brug for sunde fedtstoffer, jeg bruger laks, øko koldpresset tidsel og øko koldpresset solsikke for tiden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...