Hop til indhold

Engelske politihunde på TV2/Station2


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Her til aften var der en udsendelse med engelske politihunde på Station2..

Jeg blev lidt overrasket over deres måde at træne "vandhunde" på, og ville lige høre om det bare er mig der er sart.. :mrgreen:

 

Ville det ikke være bedre, at træne sele-hejs og højhastighedsbådfart lidt ad gangen, i stedet for at kaste den stakkels lille hund ud i det hele og nægte føreren, at berolige hunden/støtte den verbalt? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til aften var der en udsendelse med engelske politihunde på Station2..

Jeg blev lidt overrasket over deres måde at træne "vandhunde" på, og ville lige høre om det bare er mig der er sart.. :mrgreen:

 

Ville det ikke være bedre, at træne sele-hejs og højhastighedsbådfart lidt ad gangen, i stedet for at kaste den stakkels lille hund ud i det hele og nægte føreren, at berolige hunden/støtte den verbalt? :vedikke:

 

Jeg tænkte også "trænet i 7år" nå jamen så burde den jo være vant til vandet, men så blev der sagt "første tur på vandet" og den stakkels hund var bestemt ikke tryg ved den lift og de proppede den bare i uden chance for at vænne sig til det først. Giv da lige hunden en chance! og hvad med bare selv at tage ned til havnen og finde en båd de kunne få lov at gå ombord på så den lige kunne vænne sig til følelsen ombord først?

Nej, jeg syntes bestemt ikke bare det er dig der er sart, jeg tænkte nøjagtig det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte også "trænet i 7år" nå jamen så burde den jo være vant til vandet, men så blev der sagt "første tur på vandet" og den stakkels hund var bestemt ikke tryg ved den lift og de proppede den bare i uden chance for at vænne sig til det først. Giv da lige hunden en chance! og hvad med bare selv at tage ned til havnen og finde en båd de kunne få lov at gå ombord på så den lige kunne vænne sig til følelsen ombord først?

Nej, jeg syntes bestemt ikke bare det er dig der er sart, jeg tænkte nøjagtig det samme.

 

Puha, det var godt at høre (eller det er det jo egentligt ikke :hmm:), for jeg var godt nok ked af det på den stakkels hunds vegne.

 

Og den havde åbenbart aldrig haft en kropssele på før, så vi tvinger den da bare i en, selvom den tisser af stress.. :cry:

Men det ser nok ikke så "godt ud", at lokke med guf og rosende ord, når det er en "hård" politihund.. :roll:

 

Men nu ved jeg da at Mio ikke egner sig som Politihund, han er alt for stresset og nervøs..

Måtte opgive at få trukket lidt varer hjem på slæde idag.. det gik rigtig fint, da jeg hægtede den på hans flexline, men da jeg satte den i en kortere line, og han opdagede, at det var ham der trak den, gik han totalt i panik, og forsøgte at stikke af med den i hælene :damn:

Lille pus :cry: og onde onde mor igen :oops:

 

Så jeg luftede både hund og slæde idag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...