Gæst Advantage Skrevet Marts 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 1, 2010 I dag har vi en transporter og en Skoda Fabia. Vi vil gerne til sommer af med transporteren da den hele tiden skal på værksted og vores mekaniker siger at det slet ikke er så unormalt med den bil (han har selv en). Men da den er vores hundebil er jeg lidt i syv sind om hvad vi så skal have for en bil. Der er jo rigelig plads til vores 3 hunde i den og vi har et stort bur med 3 rum. men det er kæmpe og yderst uhandy, så vi vil under alle omstændigheder skulle have et nyt bur hvis vi skal have en ny bil. Det må helst ikke være en 4 hjuls trækker da kæresten mener den er for dyr at køre i, i forhold til vores økonimi og det har han vist desværre ret i. Jeg drømmer ellers om en Pajero sport eller lign. men det må jeg vist få ud af hovedet. Har i nogle forslag til hvilken bil det kunne være (den skal være brugt og må ikke koste meget mere end 60-65.000 kr.) ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Toyota Sportsvan. Ikke for stor - ikke for lille.. Kan også fåes på hvide plader med en masse bagsæder - så hedder den Toyota Picnic Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 I dag har vi en transporter og en Skoda Fabia. Vi vil gerne til sommer af med transporteren da den hele tiden skal på værksted og vores mekaniker siger at det slet ikke er så unormalt med den bil (han har selv en). Men da den er vores hundebil er jeg lidt i syv sind om hvad vi så skal have for en bil. Der er jo rigelig plads til vores 3 hunde i den og vi har et stort bur med 3 rum. men det er kæmpe og yderst uhandy, så vi vil under alle omstændigheder skulle have et nyt bur hvis vi skal have en ny bil. Det må helst ikke være en 4 hjuls trækker da kæresten mener den er for dyr at køre i, i forhold til vores økonimi og det har han vist desværre ret i. Jeg drømmer ellers om en Pajero sport eller lign. men det må jeg vist få ud af hovedet. Har i nogle forslag til hvilken bil det kunne være (den skal være brugt og må ikke koste meget mere end 60-65.000 kr.) ? Underligt som der er forskel på oplevelser med Transporteren - vores er en ældre TDI og den kører bare. Muligheden er jo nummeret mindre ala dem postvæsenet bruger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Peugeot Partner Berlingo Renault Kangaroo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 1 ganske almindelig gulplade bil.....Jeg har 4 hunde i en Citröen Picasso :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Tak for svarene ind til videre. Jeg vil lige kigge nærmere på det. Men kan der mon virkelig været plads til 3 store hunde i de biler der er forslået. Det er et krav at jeg kan have dem i. så der skal være plads til 3 bure Men nu er jeg jo også ret forvent. Jeg har et mega bur omme bag i ssom faktisk fylder hele lastrummet i transporteren, så det e ldit svært at forstille sig at det kan lade sig gøre at stuve 3 bure ind i en mindre bil :blink: Men jeg har en gang set et specielt lavet bur til en alm. stationcar på gule plader. Der var et dobbeltbur ved bagklappen og så et enkelt bur bag ved med indgang fra sidedøren. så det kunne måske være en mulighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 1 ganske almindelig gulplade bil.....Jeg har 4 hunde i en Citröen Picasso :blink: He he jamen dejligt at høre. Har du dem i bur og har du så plads til 4 bure ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Mercedes vito er en god hundebil...med plads til tre bure... Eller måske en ford transit.... Citroen berlingo/peugeot partner? Peugeot boxer(tror jeg den hedder) Kia Carens Mercedes sprinter måske? (ved ikke hvad de koster) Der er mange at vælge imellem..dog ville jeg aldrig selv vælge fransk...hehe...men det er biler med god plads... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 He he jamen dejligt at høre. Har du dem i bur og har du så plads til 4 bure ? Jeg har et dobbeltbur ud mod bagsmækken, et enkeltbur ved den ene bagdør og den sidste hund er i sele (monteret i bunden af bilen) Jeg havde en transporter før, og troede heller ikke at jeg kunne nøjes med en mindre bil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Tak for svarene ind til videre. Jeg vil lige kigge nærmere på det. Men kan der mon virkelig været plads til 3 store hunde i de biler der er forslået. Det er et krav at jeg kan have dem i. så der skal være plads til 3 bure Men nu er jeg jo også ret forvent. Jeg har et mega bur omme bag i ssom faktisk fylder hele lastrummet i transporteren, så det e ldit svært at forstille sig at det kan lade sig gøre at stuve 3 bure ind i en mindre bil :blink: Men jeg har en gang set et specielt lavet bur til en alm. stationcar på gule plader. Der var et dobbeltbur ved bagklappen og så et enkelt bur bag ved med indgang fra sidedøren. så det kunne måske være en mulighed. Så har de da vist også haft god plads Vores Transporter er den lange model og vi har med vilje givet dem hver et bur, så de 'kun' har haft plads til at vende sig, stå oprejst, ligge udstrakt og sidde normalt - jeg bryder mig ikke om tanken om et kæmpe bur pga risikoen for flyvetur ved en hård opbremsning - skulle de i såfald befinde sig bagerst i kassen, er der 3 meter hen til 'væggen' ind til kabinen... avs! :scared: Der er absolut plads til 3 normalt str. bure i fx. Boxeren og stationscaren er også en fin mulighed +´et er at man slipper for misundelsesafgiften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Marts 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2010 Der kan sagtens være være tre hunde af den størrelse i en Toyota Sportsvan :blink: Et dobbeltbur bag i og så et enkelt bur foran de bageste bure, med udgang mod sidedøren. Min egen rekord er 7 hunde i 20-28 kilos klassen i en sportsvan En i hver af de to bure bag i og så 4 hunde løst foran dobbeltburet (det trejde bur var pillet ud) og så en hund mellem benene omme foran. Det var en kort tur og kan selvfølgelige ikke anbefales af sikkerheds hensyn! Men tre hunde i forsvarlige bure, kan der som sagt sagtens være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts