Hop til indhold

Hjælp


Gæst Cobra
 Share

Recommended Posts

Gæst Cobra

Jeg har to gange tidligere stillet et spørgsmål her i debatten, men endnu ikke fået nogle svar, så nu prøver jeg igen, for jeg håber ikke vi er de eneste som har oplevet dette. Vi har to schæfer piger, en på 3 år og en på 7 mdr. De har begge den uvane at de gerne vil spise deres egne og andres efterladenskaber, hvilket jeg ikke synes er særlig lækkert. Jeg har i en udsendelse med Victoria Stilwell set at det skulle være godt at give dem frisk ananas, hvilket er forsøgt uden større succes. Jeg synes også de burde få fibere nok i deres mad, idet de som morgenmad får tørkost samt groft rugbrød og som aftensmad ris, pasta eller kogte grøntsager samt hundemad fra dåse. Ydermere får de gulerødder som godbidder.

Vi forsøger også at bremse dem hver gang vi ser de er på vej til at spise disse efterladenskaber, sidst jeg forsøgte kostede det en flækket knæskal fordi jeg gled i sneen:cry:.

Nu er mit håb at andre som har oplevet den samme uvane med deres hund/hunde vil fortælle hvad de har gjort for at komme problemet til livs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at grunden til folk ikke har svaret dig er, at de ikke aner hvad de skal svare...

 

Luna, min hund, elsker kattelort, og det er endnu ikke lykkedes mig at få hende til at skifte mening. Så det eneste jeg kan gøre er, at sige nej hver evig eneste gang jeg ser hende forsøge at spise en. Men uden opsyn, så tør jeg æde min gamle hat på at hun stadig vil spise dem...

 

I luna's øjne er kattelort en lige så stor delikatesse som en engelsk bøf, og denne kan jeg heller ikke overbevise hende om ikke at spise hvis den ligger på jorden og jeg ikke er i nærheden...

 

Men hvis du finder svaret, så hører jeg meget gerne fra dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

vores hapser gerne katte efterladenskaber.

 

signe egne og andres droppede han da vi skiftede foder, dog med den undtagelse af han engang imellem lader sig friste af signe egne i haven engang i mellem, så vi fjerner 2-3 dag. :shock: ved ikke hvorfor det kun er nogle gange.

på gåturerne fik han slet ikke lov til at nærmere sig en hundelort, nu gør han da han kun nøjes med at snuse nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hej Cobra :-D

 

Når hunde æder afføring kan der være forskellige årsager til det.

 

Har du prøvet at skifte foder for at udelukke foderet som årsagen?

 

Dels rent fysisk, at der stadig er næring at hente i afføringen, dels dårlig vane dels en prægning på lort som fødekilde de kan have fået af deres mor/kuldsøskende som hvalp.

 

Faktorer som opkørthed, stress samt konkurrence mellem hundene kan være medvirkende til at hundene vedligeholder vanen. Ligeledes kan kedsomhed have noget med problemet at gøre.

 

Det er normalt for hunde at delikatere sig med afføring fra vegetarer såsom gnavere, hjort, får, hest etc. samt at smovse i kattelort.

 

Der er forsket i problemet og der er intet entydigt svar på hvorfor hunde æder afføring.

 

Som med alle andre problemer med hunde gælder også her at tage kontrol over situationen. Det vil sige først og fremmest udelukke muligheden og dernæst at træne forbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst cv2002
Jeg har to gange tidligere stillet et spørgsmål her i debatten, men endnu ikke fået nogle svar, så nu prøver jeg igen, for jeg håber ikke vi er de eneste som har oplevet dette. Vi har to schæfer piger, en på 3 år og en på 7 mdr. De har begge den uvane at de gerne vil spise deres egne og andres efterladenskaber, hvilket jeg ikke synes er særlig lækkert. Jeg har i en udsendelse med Victoria Stilwell set at det skulle være godt at give dem frisk ananas, hvilket er forsøgt uden større succes. Jeg synes også de burde få fibere nok i deres mad, idet de som morgenmad får tørkost samt groft rugbrød og som aftensmad ris, pasta eller kogte grøntsager samt hundemad fra dåse. Ydermere får de gulerødder som godbidder.

Vi forsøger også at bremse dem hver gang vi ser de er på vej til at spise disse efterladenskaber, sidst jeg forsøgte kostede det en flækket knæskal fordi jeg gled i sneen:cry:.

Nu er mit håb at andre som har oplevet den samme uvane med deres hund/hunde vil fortælle hvad de har gjort for at komme problemet til livs.

 

Min schæferdame på 1 år har også haft det for vane. Jeg tror efter at have skiftet foder, at det er fordi de mangler noget i deres mad. Jeg var nød til at skifte pga. tynd-tyktarmskatar. Efter skiftet er hun holdt op med det. Hun spiste dog kun sit eget lort. Ja klamt er det :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...