Hop til indhold

Dog Camp 2010 en sjov week-end


Recommended Posts

Bananna og Brutus er også bare totalt udkørte, de har sovet lige siden vi kørte fra dogcampen.

 

Hvor er det et flot torv du har lavet jeanette, hvordan gør man det?? kunne nemlig godt tænkte mig at lære det.

 

Bantus

 

Tak... Øhm ja.. hvordan gør man:mrgreen: Det skal der næsten laves et videoklip af, eller også må Bamseida på banen:oops:

 

Jeg kan godt forklare det, men om det er forståeligt, ved jeg ikke:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 394
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja ikk? Jeg er oss lidt stolt:mrgreen: Og folk i toget, spurgte hvad det var:lol::lol: Luna fik ærter af en lille dreng, så hun hyggede:lun:

 

Hehe ja og byttede plads om natten:mrgreen:

 

Og jeg er da lidt rød på ryggen, trods solcreme:???::-) Æv.. har du ikke noget myggebalsam eller aloe vera?

 

Jo, jeg har også smurt, men jeg synes, at der bliver ved med at dukke nye op :evil:

 

Ærter er vel også en slags guffer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, 1000 tak for en dejlig camp :-D

 

Utroligt at det gik så godt med så mange fremmede hunde samlet på et sted - det var stort set kun Jack (jack russel terrier), der var lidt sur på de andre hunde. Det var nok fordi han ikke var HF hund :mrgreen: Det var nemlig ca. 80 % af alle deltagerne ( sagde FOX) :-D

 

Og så har Nana lært at svømme - uden vaders :klap:

Når bare mor gad at gå med ud i vandet, så var det ikke såå farligt endda :-D

 

Jeg blev lidt længere end de andre, for Fox havde inviteret Splinten, mor.........og så fik jeg endeligt set Vilya og Kimmi :hjerte::lun:

 

Vilya var bare såååå sød og rolig og smuk, mens Kimmi gik total amok på en stor murebalje med vand og plaskede og gravede i vandet :lol::lol:. Hun kunne næsten ikke vente med at komme i havet.

 

Nana var død fra det øjeblik vi gik ind i bilen og hun havde det bare så varmt, nårh.

Jeg måtte stoppe og hænge et håndklæde i klem i vinduet, fordi hun ikke orkede at flytte sig væk fra solen, som selvfølgelig stod lige ind der hvor hun lå, nåååårrrhhhh.

Hun sover endnu og har total fridag i morgen - har bare brug for ro.

 

Jeg har så Bamse hængende efter mig konstant, han viger ikke en tomme fra mig - dejligt at være savnet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåårh søde Livsen:lun:

 

Jeg fik flettet mit tov færdigt i toget (og mens jeg ventede på min mor på Roskilde station.. Jeg skulle sidde og vente 1½ time på et tog mod Ølby:shock:, så mor kom og hentede os:-D) Se nedenfor:mrgreen:

 

Men jeg skal da HELT sikkert i Jysk i næste uge:-D

 

Tusind tak for en dejlig weekend, lift til og fra stationen og hvor var det fantastisk at se tøserne bare være sammen som om det havde de da altid været:-D

 

 

Tak for tippet med tæpperne :5up:

 

Og hvor er du bare go' - det er da blevet utroligt flot.

 

Kys Luna far mig, den søde og skønne tøs :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Hej allesammen! Hvor var det bare super hyggeligt!!!

 

Vi tog afsted kl 13, jeg blev sat af i Køge og tog tog og bus hjem, så jeg er først lige kommet hjem = 5 timer. Det var lidt hårdt for Bella. :-)

 

Men jeg har en masse billeder, som snart bliver kastet herind. :-)

 

Og nå ja.. Hvordan er vejret hos jer?

Da vi kom hjem begyndte det, at styrte ned. Dejligt med lidt regn.:-)

 

Håber vi ses igen næste år!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bananna og Brutus er også bare totalt udkørte, de har sovet lige siden vi kørte fra dogcampen.

 

Hvor er det et flot torv du har lavet jeanette, hvordan gør man det?? kunne nemlig godt tænkte mig at lære det.

 

Bantus

 

Se det kunne du også have lært, hvis du havde besøgt din nabo :lol::lol:

 

Det er lidt svært at forklare, men du kan måske prøve at google knytteteknikker eller fletteteknikker og så se hvad der kommer frem. En video ville måske være bedst?? Det er flettet 4kantet.

Det er lavet som de der gammeldags nøgle ringe, der var lavet i plastik.

Ellers kan du da godt lave et af 3 brede fleece strimler og så bare flette dem stramt.

Din veninde kan ihvertfald hjælpe dig med at flette, for hun kunne da trylle de mest fantastiske frisurer frem på dig.

 

Det var det jeg skulle bruge saksen til, som jeg lånte af dig.

Vi lavede lige Jeanette's fleecetæppe om til en knæmodel - det var nemlig ikke så stort, da vi var færdige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tippet med tæpperne :5up:

 

Og hvor er du bare go' - det er da blevet utroligt flot.

 

Kys Luna far mig, den søde og skønne tøs :lun:

 

Taaark, hun er hermed kysset:-D Og Nana skal da ha et retur:-D Store dygtige pige:lun:

 

Hej allesammen! Hvor var det bare super hyggeligt!!!

 

Vi tog afsted kl 3, jeg blev sat af i Køge og tog tog og bus hjem, så jeg er først lige kommet hjem = 5 timer. Det var lidt hårdt for Bella. :-)

 

Men jeg har en masse billeder, som snart bliver kastet herind. :-)

 

Og nå ja.. Hvordan er vejret hos jer?

Da vi kom hjem begyndte det, at styrte ned. Dejligt med lidt regn.:-)

 

Håber vi ses igen næste år!!

 

Vi har haft regn, torden, lyn og mere regn.. Lige nu tror jeg det er tørvejr:-D

 

Eller..........

 

Se mor, damen har tunguf, skal Luna ikke osse ha', hva', hva' hva'??????

:mrgreen::mrgreen: Uh se, DET var guf:klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Der var agility, rally, klikkertræning med Lilian Sirak (som var helt fantastisk efter min mening!), kursus i hundesprog (den session vi kiggede på var det øvelser til kontakt på gåturen) og kursus i at finde alternative måder at lege med sin hund ud fra diverse redskaber (køkkenrulle osv).

 

Så var der en hundeadfærdskonsulent, man kunne stille spørgsmål til, men dér var vi desværre ikke kommet endnu. Så var der mulighed for gratis massage og kranio-sakralterapi til hundene, som vi personligt fik flittigt benyttet os af. Og så var der en hundefrisør, som man kunne få vejledning af. Og så var der en opdrætter, der fortalte om opdræt.

 

Har jeg glemt noget??

 

Det var i hvert fald rigtig godt!

 

EDIT: Der var også familiehundens lydighedstræning, men det var vi ikke til desværre. Så det glemte jeg lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på for sjov træning, hvor vi lærte om sjove ting man kunne lave med sin hund. Blandt andet hvad man kunne bruge en tom toiletpapirs rulle til osv. Så var vi til agility, hvilket jeg synes var rigtigt godt, det var bare alt for varmt på det tidspunkt. Så havde vi klikker teori, samt klikker træning, det var også rigtig godt. OG så var vi også på et lydighedshold vi var på. Jeg synes det var rigtig godt og hyggeligt ikke minds, hvilket er det mest vigtige for mig.

 

Nå ja, så var der også lotteri, hvor der var visse personer :-) der løb med største delen af præmierne:-) Jeg havde ellers satset på at vinde bogen, men øvøv, så mp jeg jo bare købe den istedet for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg landte første fredag eftermiddag, så hvad der skete torsdag og det meste af fredagen kan jeg ikke skrive om.

 

Lørdag deltog jeg og Luna i klikkertræning hos Lillian (noget med S, jeg har en brochure, men orker ikke at rejse mig lige nu:oops:) og vi lærte bla at fuldføre elefanten, og påbegynde "bang du er død" og stå med bagbenene oppe på baljen og nok også lidt andet, men jeg er så træt lige nu, at jeg knapt kan huske, hvad jeg selv hedder:-D:oops:

 

Jeg deltog også i "hundens sprog", hvor jeg bla skal passe på med min holdning (jeg læner mig forover:oops: )

 

Der var et massør-foredrag. Jeg troede det var, hvor man ville lære noget, men det var "blot" en gennemgang.. Luna nåede dog lige at få en let massage inden foredraget..

 

Og det er nogenlunde, hvad jeg kan huske lige nu:oops:

 

Ellers var der også meget hygge imellem deltagerne og så en masse badning på stranden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu I har udvekslet artigheder, var det så muligt at få lidt at vide om hvad der skete på lejren? ;-)

 

Jo da.

 

Jeg kan fortælle lidt om vores program :lol:

 

Vi ankom torsdag omkring middagstid, hilste pænt på Fox, Sookie og Alto.

 

Udover velkomstseancen bestod torsdagens program med et hurtigt hilsekursus for hund ved en DKK-instruktør.

 

Fredag gik det så i gang for os. Først var vi på et "for sjov"-kursus, hvor vi lavede en masse små sjove øvelser, så som gemme guffer i urtepotter, træde op på låg (start på target), o.s.v.

 

Der var også sat en Rally-bane op, som vi lige prøvede at gå igennem en enkelt gang - vi hoppede dog tulipanen (og en mere) over - de så lidt for forvirrende ud.

 

Efter at have hentet Jeanette og Luna (en øvelse i sig selv - både med at finde stationen og få installeret to hunde, som ikke kendte hinanden bag i Puntoen), prøvede vi agility. Jeg var superstolt af min til tider meget forsigtige hund. Efter lige have set forhindringer lidt an kom hun igennem både tunnellen og posen og kom over vippen.

 

Det var monstervarmt, og da vi nåede til slalom og instruktøren skulle vise mig teorien gik Liva (som ikke havde snor på) pænt over og lagde sig i skyggen med et blik, der bare sagde "det klarer I bare selv - jeg tager lige en pause".

 

Lørdag var vi på et hundesprog-hold med Erling (kan ikke huske efternavnet) fra DCH Slagelse. Der var rigtigt godt, selvom det praktiske stort set var lineføring. Han havde en meget levende måde at forklare tingene og lige give os et indblik i hvordan vores kropssprog påvirker hundene. For mig var det meget gentagelse af hvad jeg allerede ved, men vi tager jo ikke skade af at høre det igen og lige blive mindet om at gå lidt mere garder-agtigt.

 

Om eftermiddagen var vi på klikkertræning med Lillian Sirak. Vi har kun gået til "rigtig" klikkertræning 8 gange hos Dorthe Odefey, så vi er ikke så øvede som f.eks. Bamseida. Vi stiftede bekendtskab med elefanten for første gang og havde totalt success :klap:

 

Da vi endelig nåede til i formiddags og et familielydighedshold var Liva ved at være færdig. Hun var helt med på leg med to bolde - fik trænet lidt aflevering til hånd / ikke smide bolden lige foran mig :mrgreen: Men hun var godt brugt og vi holdt mange pauser.

 

Udover holdene var der besøg af hundemassører, som holdt et par foredrag og lærte os at varme hundene op, Annette Schmidt-Mogensen var der for at fortælle lidt om avl og JeanetteH var rundt og tage en masse billeder.

 

JeanetteH og mig delte hytte og på trods af, at Liva og Luna aldrig har mødt hinanden før, gik de bare i hak med det samme. Ikke så meget som antydningen af noget som helst andet end venskab.

 

Den første nat sov Liva hos mig på sovesofaen og Luna hos JeanetteH på de to madrasser fra køjesengen på gulvet. Den anden nat vågnede jeg på et tidspunkt og skulle lige mærke efter Liva ved siden af mig ... hmm hun lå der sørme ikke. Hun var rykket ned på madrassen ved siden af Jeanette og Luna lå på gulvet lige foran mig.

 

uha det blev vist til en helt stil det her - og jeg har sikkert glemt halvdelen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for en super dejlig camp - og nu gider jeg altså ikke lave mad den næste uge :genert:

 

I har været nogle fantastiske camping-gæster :5up: Campingmutter og Fatter roste jer alle til skyerne - der var NUL klager over deltager og hunde :klap::klap:

 

Selvom jeg ikke syntes jeg fik fri tit nok til at være sammen med jer har det vare været fantastsik at møde jer alle - Alto og Sookie (alias Hodini :evil:) sover begge nu - de er helt fyldt med oplevelser, selvom jeg/vi ikke havde tid til at komme med på nogen af holdene.

 

Da vi havde fået pakket alt ned og fået sendt Bamseida afsted :drille: var Alto i havet med 3 smukke smukke border-tøser :lun: (Pippi ville æde ham, så hun måtte ikke lege med) - og vores næstformand og hendes mand var vildt imponeret over Alto for han kunne sku svømme lige så stærkt som Kimmie, Splint og Vilya :hjerte: Mors lille hæmoride-.svømmedreng :lun: som forresten har fået en beundrer i Liva - hvor var hun bare sød, da hun lagde sig ned for at putte med ham :lun:

 

Og hvis i spørger mig idag - så bliver der nok ingen camp næste år :engel: for jeg tror jeg kunne sove i 45 dage lige pt. Mine fødder, knæ, skuldre - albue gør bare ondt :megaked: :blink: men jeg har nydt hver en time der ovre

 

og alligevel er jeg vist kommet til at prøve at finde et sted i jylland til næste år - men sig det ikke til nogen, for jeg har ikke talt med resten af bestyrelsen endnu:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D tak siger de nysgerrige... ville gerne have været med, men uha Eddie kunne have lavet ballade i den hytte... ;-);-)

 

Det var der såmænd også andre hunde der gjorde :blink: og jeg siger altså ikke hvem der ejer udbryderkongen nr. 1 :engel::engel: men er blevet enige med hendes træner om, at hun har fået for meget hjerne af at gå til klikkertræning, så det er hermed stoppet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Mors lille hæmoride-.svømmedreng :lun: som forresten har fået en beundrer i Liva - hvor var hun bare sød, da hun lagde sig ned for at putte med ham :lun:

 

Ja, hun blev da vist lidt forelsket :lun: Lige et par slik i mundvigen og lægge sig ned og putte ind i al den der dejlige pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for en super dejlig camp - og nu gider jeg altså ikke lave mad den næste uge :genert:

 

I har været nogle fantastiske camping-gæster :5up: Campingmutter og Fatter roste jer alle til skyerne - der var NUL klager over deltager og hunde :klap::klap:

 

Selvom jeg ikke syntes jeg fik fri tit nok til at være sammen med jer har det vare været fantastsik at møde jer alle - Alto og Sookie (alias Hodini :evil:) sover begge nu - de er helt fyldt med oplevelser, selvom jeg/vi ikke havde tid til at komme med på nogen af holdene.

 

Da vi havde fået pakket alt ned og fået sendt Bamseida afsted :drille: var Alto i havet med 3 smukke smukke border-tøser :lun: (Pippi ville æde ham, så hun måtte ikke lege med) - og vores næstformand og hendes mand var vildt imponeret over Alto for han kunne sku svømme lige så stærkt som Kimmie, Splint og Vilya :hjerte: Mors lille hæmoride-.svømmedreng :lun: som forresten har fået en beundrer i Liva - hvor var hun bare sød, da hun lagde sig ned for at putte med ham :lun:

 

Og hvis i spørger mig idag - så bliver der nok ingen camp næste år :engel: for jeg tror jeg kunne sove i 45 dage lige pt. Mine fødder, knæ, skuldre - albue gør bare ondt :megaked: :blink: men jeg har nydt hver en time der ovre

 

og alligevel er jeg vist kommet til at prøve at finde et sted i jylland til næste år - men sig det ikke til nogen, for jeg har ikke talt med resten af bestyrelsen endnu:genert:

 

Selv tak, det var hyggeligt at møde store Bananna ( sookie) :-) og alto. Og de ligner altså hinanden de to tøser.

Det vil være fedt med en camp til næste år. Min far, som ellers ikke ikke havde vildt meget lyst til dog camp, sagde idag til mig, at hvis der blev en camp næste år, så ville han ringe med det samme for at bestille hytter, han synes bare at det havde været rigtig hyggeligt og sjovt, og vil gerne komme til det igen

 

Bantus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tak, det var hyggeligt at møde store Bananna ( sookie) :-) og alto. Og de ligner altså hinanden de to tøser.

Det vil være fedt med en camp til næste år. Min far, som ellers ikke ikke havde vildt meget lyst til dog camp, sagde idag til mig, at hvis der blev en camp næste år, så ville han ringe med det samme for at bestille hytter, han synes bare at det havde været rigtig hyggeligt og sjovt, og vil gerne komme til det igen

 

Bantus.

 

Bare ærgeligt, at vi ikke fik et billede af de to tøser sammen :mrgreen:

 

Din far var altså også rigtig hyggelig at have med - når han gik "ned" (altså til bad og wc) stoppede han og snakkede med os ved vores hytte - tror også han var fasineret af, at Sookie ligner Bananna og at Alto var så stooor :lol:. Brutus var altså også sød - kunne rigtig godt lide hans øjne - han ser på en eller anden måde klog ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare ærgeligt, at vi ikke fik et billede af de to tøser sammen :mrgreen:

 

Din far var altså også rigtig hyggelig at have med - når han gik "ned" (altså til bad og wc) stoppede han og snakkede med os ved vores hytte - tror også han var fasineret af, at Sookie ligner Bananna og at Alto var så stooor :lol:. Brutus var altså også sød - kunne rigtig godt lide hans øjne - han ser på en eller anden måde klog ud :lun:

 

Brutus han har altid set så klog ud siden han var hvalp. HAn har aldrig lavet ulykker eller noget, bare opført sig som en voksen, mega underligt. Han er snart 11, men synes slet ikke man kan mærke det på ham.

 

Ja min far har godt nok snakket meget om Alto og min Onkel også som var på besøg. Han sagde hele tiden " prøv at se hvor flot den er, se lige hvor stor den er, og hør lige hvor dybt den kan gø, jeg kunne nu godt tænke mig en schæfer engang.... og den skal se ud som alto" kort tid efter siger min onkel...." Det kunne jeg også godt tænke mig":-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...