Hop til indhold

Råfodring - hvordan tilskud?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg funderer jo stadig på, hvordan jeg slipper af med grønsagerne:lol::lol:

 

Men Luna får pt 5 ml flexvital, 1 pump fiskeolie, 1 tsk hybenpulver og et drys gurkemeje. Alt sammen til hendes led.

 

Hvordan får jeg givet dette, hvis hun får kun kød? Noget af kødet er i småbidder, så der kan jeg sagtens. Men hvis hun f.ex får et kyllingelår, så er der ikke noget at mixe det op i/med.

 

Jeg fik den kanongode ide, at så sprøjte blandingen ind i kødet med en kanyle.. Mmm ja, det var en god ide i teorien, men IKKE i praksis.. :mrgreen::lol::lol:

 

Jeg kunne så give tilskud de dage hun får kød i småbidder, men så kan det jo godt blive kæmpe portioner tilskud.

 

Nogle ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tjaaa ... jeg er jo så heldig at have nogle altædende affaldskværne, så jeg hælder det bare op i en skål også lapper de det i sig.

 

De får Animastrath - som de elsker smagen af, solsikkeolie - som de også godt kan lide, evt. lakseolie, vitamin/mineral (før wolles i kapsler, nu NDS pulver) og evt. vitalanimin (hvalpe, drægtige og/eller gamle hunde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa ... jeg er jo så heldig at have nogle altædende affaldskværne, så jeg hælder det bare op i en skål også lapper de det i sig.

 

De får Animastrath - som de elsker smagen af, solsikkeolie - som de også godt kan lide, evt. lakseolie, vitamin/mineral (før wolles i kapsler, nu NDS pulver) og evt. vitalanimin (hvalpe, drægtige og/eller gamle hunde)

 

Mmm jeg har nemlig også wolles pulver stående, som jeg gerne ville bruge.. Men det kunne da være jeg skulle prøve at lave et mix og servere for hende. Nogle gange kan hun godt ligne den lab hun er:mrgreen:

 

Så det vil jeg da prøve. Takker:-D Jeg sad og forsøgte at sammenligne NDS og Wolles, men synes der er ting i det ene, som ikke er i det andet, så jeg opgav igen:-D Jeg har pt olie fra Olivers, det var Ken fra Faxe, der sagde at det var godt for hendes led:-D

 

Vitalaniminen har jeg lige solgt, for at kunne få råd til en ny flaske Flexvital:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi har lige købt Kanavit vitaminer, ved ikke om man kan sige at de er de bedste på markedet, men tror de er fine nok.

 

Og har ups, lige fundet brevet til dig i dag, upostet :oops: Men NU er det sendt, og er forhåbentlig ved dig i morgen - medmindre der lige er nogen der skal tjekke det mærkelige indhold :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Kanavit er så også piller.

 

Olie hælder vi bare på Motors mad, også på kyllingelår osv, han kan godt lide smagen, så han slikker det ligesom af før han tager benet med ind på tæppet.

Hvis du har pulver, kan du måske bare røre det sammen med lidt fars? Går ud fra at Luna også skal have fars engang imellem? I stedet for at give hende 2 måltider på en uge, kan hun måske bare få det spredt ud over hele ugen, altså en lille portion dagligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Bare lige en tanke herfra Jeanette. Som du ved, råfodrer jeg ikke. Jeg ved ikke hvor store mængder tilskud du giver, men er det ikke bare at tage en mindre klump hakket "et eller andet" og give tilskudene i?

 

Du kan jo sagtens give kyllingelår e.l. og så bare regne en smule hakket kød med i den dglige ration, så du har noget at blande tilskudene i, uden at det ødelægger foderplanen fuldstændigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kanavit er så også piller.

 

Olie hælder vi bare på Motors mad, også på kyllingelår osv, han kan godt lide smagen, så han slikker det ligesom af før han tager benet med ind på tæppet.

Hvis du har pulver, kan du måske bare røre det sammen med lidt fars? Går ud fra at Luna også skal have fars engang imellem? I stedet for at give hende 2 måltider på en uge, kan hun måske bare få det spredt ud over hele ugen, altså en lille portion dagligt?

 

Hvis jeg skal dele kødet ud til hver dag, så mangler jeg mad til en dag:mrgreen:

 

Altså jeg har det jo bedst, hvis det er næsten skrevet ned:lol: Pt har jeg en skraldepose i fryseren med mad til en uge. Så jeg ved hun får lidt forskelligt. Hun skal bla have kyllingelår, okseben, hestekød med ben, lam (i håndskåret bidder), sildefileter, kallun/lever (igen i småbidder) og så kan jeg ikke huske det sidste. Men så er der da ihvertfald 3 dage jeg kan dele det ud på, hvis det er.

 

Pulver du'r ikke. Flexvital pulveret fik hun sure opstød af, så det er flydende. Men hyben, gurkemeje og Wolles er i pulverform:-)

 

Pt blander jeg alle tilskuddene med i grøntmixen, som hun spiser uden problemer, men jeg ville jo gerne undvære grønsagerne både pga plads i fryseren, men også fordi det ikke altid er helt billigt at lave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige en tanke herfra Jeanette. Som du ved, råfodrer jeg ikke. Jeg ved ikke hvor store mængder tilskud du giver, men er det ikke bare at tage en mindre klump hakket "et eller andet" og give tilskudene i?

 

Du kan jo sagtens give kyllingelår e.l. og så bare regne en smule hakket kød med i den dglige ration, så du har noget at blande tilskudene i, uden at det ødelægger foderplanen fuldstændigt.

 

Mjooh men kyllingelåret er egentlig større end dagsdosis. Og hvis jeg deler en dagsration kød ud til hver dag, så kommer jeg til at have en fastedag:shock:

 

Jeg vil tro det er ca 2-3 spsk fulde, når det er mixet sammen..

 

Jeg er sårn lidt pernitten med maden fordi hun jo helst ikke skal tage på, snarere må hun godt lige tabe lidt mere.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvis jeg skal dele kødet ud til hver dag, så mangler jeg mad til en dag:mrgreen:

 

Altså jeg har det jo bedst, hvis det er næsten skrevet ned:lol: Pt har jeg en skraldepose i fryseren med mad til en uge. Så jeg ved hun får lidt forskelligt. Hun skal bla have kyllingelår, okseben, hestekød med ben, lam (i håndskåret bidder), sildefileter, kallun/lever (igen i småbidder) og så kan jeg ikke huske det sidste. Men så er der da ihvertfald 3 dage jeg kan dele det ud på, hvis det er.

 

Pulver du'r ikke. Flexvital pulveret fik hun sure opstød af, så det er flydende. Men hyben, gurkemeje og Wolles er i pulverform:-)

 

Pt blander jeg alle tilskuddene med i grøntmixen, som hun spiser uden problemer, men jeg ville jo gerne undvære grønsagerne både pga plads i fryseren, men også fordi det ikke altid er helt billigt at lave..

 

Kallun kan du da godt blande pulver i. Hvorfor skærer du lam i bidder? Bare nysgerrig.

 

Jamen, jeg forstår dig udemærket, vi gjorde det samme med at putte diverse ting i grøntblandingen - og nu har vi taget den nemme vej og købt vitaminer i pilleform.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kallun kan du da godt blande pulver i. Hvorfor skærer du lam i bidder? Bare nysgerrig.

 

Jamen, jeg forstår dig udemærket, vi gjorde det samme med at putte diverse ting i grøntblandingen - og nu har vi taget den nemme vej og købt vitaminer i pilleform.

 

Ja kallun, lam og fisk kan jeg blande i :-D Lammen er købt i løsfrosne bidder hos min madpusher;-) Jeg har desværre ikke kunne finde det i hele lunser endnu:???:

 

Jeg kunne jo sagtens klippe hestekød med ben og oksekæbekød ud i mindre lunser, men det vil jeg jo helst ikke. Det er jo fint hun bruger bisserne lidt

 

Men jeg må lige tage dit og Michelle's tip om lidt kød hver dag til efterretning, hvis hun ikke vil æde det rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ellers - nogle dage kan du blande det sammen med kallun, vi hælder lidt vand på som regel når Motor får det, så fars de dage hun skal have det, og så de sidste par dage kan hun måske bare få en ske A38 eller hytteost?

 

Vi køber lammeribben ved slagteren. Og så fandt jeg lammefars i super brugsen, men koster godt nok 30 kr for 400 gram..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers - nogle dage kan du blande det sammen med kallun, vi hælder lidt vand på som regel når Motor får det, så fars de dage hun skal have det, og så de sidste par dage kan hun måske bare få en ske A38 eller hytteost?

 

Vi køber lammeribben ved slagteren. Og så fandt jeg lammefars i super brugsen, men koster godt nok 30 kr for 400 gram..

 

Årh gad godt hun kunne få lamme-ribben. Min lokale slagter handler jeg ikke hos, efter jeg blev smidt ud derfra for et par år siden.. Jeg forespurgte umarinerede kyllingevinger og han var imødekommende nok, indtil jeg fortalte at de var til min hund. Så kunne jeg godt smutte.. Siden da har jeg ikke været derinde..

 

Kunne være jeg skulle prøve at gå forbi en dag og se om han evt har lammeribben liggende i vinduet.. :hmm::hmm:

 

Ja A38 er et hit.. Hytteost er det fedtfattigt? Ja jeg spiser ikke selv sårn noget:oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Årh gad godt hun kunne få lamme-ribben. Min lokale slagter handler jeg ikke hos, efter jeg blev smidt ud derfra for et par år siden.. Jeg forespurgte umarinerede kyllingevinger og han var imødekommende nok, indtil jeg fortalte at de var til min hund. Så kunne jeg godt smutte.. Siden da har jeg ikke været derinde..

 

Kunne være jeg skulle prøve at gå forbi en dag og se om han evt har lammeribben liggende i vinduet.. :hmm::hmm:

 

Ja A38 er et hit.. Hytteost er det fedtfattigt? Ja jeg spiser ikke selv sårn noget:oops::mrgreen:

 

Haha totalt fornærmet slagter?! Ok, vores kiggede også lidt da jeg fortalte det, men tror mere det var fordi han syntes 7 kilo var lidt meget til en hvalp?

Tror du ikke han har glemt det nu?

Ellers så regner jeg med at vi bestiller fra Allégården her sidst i marts igen, så kan du da bare få noget lam med, så kan vi mødes og bytte. (Du får lam, jeg får Luna :mrgreen:).

 

Hytteost skulle vist være ret godt til hunde (fandt jeg til sidst ud af i en meget lang tråd omhandlende noget helt andet). Vi blandede det i grøntblandingen før, nu får han bare lidt en gang imellem, han er helt vild med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha totalt fornærmet slagter?! Ok, vores kiggede også lidt da jeg fortalte det, men tror mere det var fordi han syntes 7 kilo var lidt meget til en hvalp?

Tror du ikke han har glemt det nu?

Ellers så regner jeg med at vi bestiller fra Allégården her sidst i marts igen, så kan du da bare få noget lam med, så kan vi mødes og bytte. (Du får lam, jeg får Luna :mrgreen:).

 

Hytteost skulle vist være ret godt til hunde (fandt jeg til sidst ud af i en meget lang tråd omhandlende noget helt andet). Vi blandede det i grøntblandingen før, nu får han bare lidt en gang imellem, han er helt vild med det.

 

Jeg tror det er fordi der ikke var så mange, der råfodrede dengang. Men jo det har han da nok glemt igen..

 

HAHA, nix, du får hende ikke:mrgreen: Du må godt nusse hende, meeen hun skal altså med sin mor hjem igen:lol:

 

Gider du hive fat i mig, når I bestiller? For så kan jeg da lige se, hvad der er af lam der.. Jeg har ikke plads til så meget i fryseren pt, så skal ikke have stor bestilling endnu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg giver faktisk ikke tilskud hver dag, kun hver anden dag - er lidt bange for at overdosere nu når de får 2-3 forskellige slags.

 

Må indrømme en af vovserne nægter at spise noget som helst tilskud, så da blev Wolles kapslerne simpelthen puttet direkte i munden på hende. Jeg holdte så et stykke kød i den anden hånd og stak det lige ned foran næsten på henden inden jeg slap snuden - så havde hun faktisk ikke så meget imod det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver faktisk ikke tilskud hver dag, kun hver anden dag - er lidt bange for at overdosere nu når de får 2-3 forskellige slags.

 

Må indrømme en af vovserne nægter at spise noget som helst tilskud, så da blev Wolles kapslerne simpelthen puttet direkte i munden på hende. Jeg holdte så et stykke kød i den anden hånd og stak det lige ned foran næsten på henden inden jeg slap snuden - så havde hun faktisk ikke så meget imod det.

 

Men får de så kun en dagsdosis hver 2. dag? Altså så de kun får halvdelen af det de skal have?

 

F.ex skal Luna have 5 ml flexvital hver dag. Giver du så kun 5 ml hver 2-3 dag og så ikke mere?

 

Jeg skal lige have den vendt i hovedet:-D

 

Mmm ja jeg bruger pulveret pt. Og så er jeg lige startet på hyben og gurkemeje fordi det skulle være godt for leddene også. Og hun HAR en dårlg hofte og dårlig albue, så vil gerne beskytte hende så meget jeg kan:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg bruger fuld dosis hver anden dag af begge slags :blink:

 

Gurgemeje det bruger jeg mod allergi, har ikke hørt om det i forbindelse med gigt.

 

Har hørt at hyben skulle være godt mod gigt. Det samme skulle grønlæbet musling (samt selvfølgelig ingegær og fiskeolie). Så måske det også hjælper på HD :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger fuld dosis hver anden dag af begge slags :blink:

 

Gurgemeje det bruger jeg mod allergi, har ikke hørt om det i forbindelse med gigt.

 

Har hørt at hyben skulle være godt mod gigt. Det samme skulle grønlæbet musling (samt selvfølgelig ingegær og fiskeolie). Så måske det også hjælper på HD :vedikke:

 

Ja den der grønlæbet musling har jeg hørt meget om.. Men tænkte på om det er billigere at købe i udlandet?

 

Nej, jeg vidste heller ikke at gurkemeje skulle hjælpe. Men det er godt mod flere ting, se evt her:

 

Pukka Tumeric Gurkemeje økologisk

 

Men jeg kunne jo nok sagtens gøre det, så hun fik hver 2. eller 3. dag, det bliver jo så bare en del:lol: Men med lidt a38, så ryger det ned uden problemer, tror jeg:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...