Hop til indhold

Hund, nabo og diverse problemer

Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Min nabo har hund. Det har flere af dem, men ham jeg tænker på har have stødende direkte op til min.

Fido (som jeg kalder den her) er en stor blandning, som næsten altid er ude i haven - og før jeg flyttede ind gjalt det også min have, dvs. den sprang over hegnet og her ind. Udlejer af mit hus anmodede dog ham om at gøre det større inden jeg flyttede ind, hvilket også er gjort.

Anyway ... når den kan høre mine hunde er i haven, så fare den til hegnet og gør som besat. Mine hunde vil (selfølgelig) ikke finde sig i at naboen råber røv efter dem, så de løber til hegnet og gør tilbage - men vigtigt først når den løber til hegnet og gør, ellers så ignore de den.

Jeg vil simpelthen ikke have at mine hunde står/går og gør i haven (og har også fået ros fra naboerne at de næsten aldrig høre mine hunde) og har derfor besluttet at dette måtte/kunne trænes væk.

Det går super med de 3 af hundene, de reagere slet ikke når man er med dem i haven nu. Den 4 skal lige sige et par svage vuf og ignorere den så. Den 5. har lidt sværre ved det og løber stadig til hegnet når den gør og skal lige gø med et stykke tid.

Men min nabo er temmelig sur og råber og skriger af sin hund.

Jeg kunne selvfølgelig lade være med at bruge min have, men jeg har det bare sådan, det er min have og jeg vil s.. ikke jages indedøre fordi naboens hund gør af mine! Men er det fair over for naboen at jeg prøve at træne problemet væk

Hvad synes I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvordan har du det med naboen?

Er det muligt at tage en snak med ham om, at du går i krig med en gang "gø-stop" træning og du har brug får lidt hjælp og samarbejde fra ham, hvis det skal lykkes?

Og at det er til glæde for jer alle, da han jo heller ikke gider have en hund der står og gør af alt, så han kunne bruge samme metode med hans hund?

Ellers så synes jeg da bare du skal gå i gang - Hvis det virker, så er det til glæde for de fleste, og gør det ikke så har du i det mindste gjort et forsøg.

Hvordan har du tænkt dig at gribe træningen an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvofor skulle det ikke værer fair at DU trænede DIT problem væk?

Det er vel begrænset hvad det kommer til at rører ham, eller har jeg misforstået noget?

nuværende situation: Hns hund gør, din den ene gør

Træning: hans hund gør, din gør og bliver trænet til at lade være

Fremtid: Hans hund gør, dine er ligeglade.

Så er det hans problem der er tilbage (ud over de gener problemet giver ved de andre naboer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvordan har du det med naboen?

Er det muligt at tage en snak med ham om, at du går i krig med en gang "gø-stop" træning og du har brug får lidt hjælp og samarbejde fra ham, hvis det skal lykkes?

Og at det er til glæde for jer alle, da han jo heller ikke gider have en hund der står og gør af alt, så han kunne bruge samme metode med hans hund?

Snakke ikke med ham overhovedet.

Tror han er rimelig "kold" over for at hans hund gør. Han bliver sur på den når den løber hen til hegnet og gør ad mine (også råber han af "hold så kræft møgkøter" og sådan noget, men når den vil ind, så kan den godt stå og gå i op til en halv time før han lykker den ind. Nogle gange har jeg s.. lyst til at fare ud og råbe "så luk dog den hund ind!". Den går rigtig meget ude i haven, flere timer adgangen - også da det var så koldt (korthåret hund).

... så han kunne bruge samme metode med hans hund?

Det tror jeg ville være lidt af et mirakel, han går ikke engang tur med den. Dens aktivering er at gå af mine hunde og når hans børn driller den (står på legetårnet og kaster ting ned i hovedet på den).

Hvordan har du tænkt dig at gribe træningen an?

Jeg er begyndt - det er jeg simpelthen blevet nøden til.

Hans have ligger ca. 3 m. fra min hoveddør, så hver gang mine hunde skal ud og tisse, ud og gå, ud i bilen, jeg skal over og hente noget i fryseren/hænge vaske tøj op mv og de går med så er der en risiko for at den er - og begynder at gø.

Jeg har trænet/forsøger at træne det væk ved at tage en håndfuld guffere, lukke hundene ud (når de skal tisse mv.) og når den fare til hegnet, så afleder jeg og roser. Hvis de lige siger vov, så svare jeg igen med "ja tak" og de for strakt en godbid når de stopper. Hvis de løber til hegnet så går jeg i mellem og afleder. Enkelte gange har det været nødvendigt at tage den ene hund i halsbåndet og fjerne hende stille og roligt - også aflede.

Er det den nabo hvis egen hund gør der bliver sur? For så er det sgu ikke fair, men ellers hvis det kan trænes væk så syntes jeg da det er forsøget værd, om ikke andet så for at din egen hund lærer ikke at stresse over naboens hund.

Jeg forstår ikke dit svar, synes det er modsigende det som du skriver :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men min nabo er temmelig sur og råber og skriger af sin hund.

Vi er nogle der bruger et frygteligt sprog, især overfor hunden, for den er ikke sippet og beder om et pænere sprog, jeg råber også efter Petrine, truer med internat når hun er rigtigt umulig....det er slet ikke sikkert han er sur, måske bare træt eller uden dannelse :engel:

Men ellers, hans hund er hans problem, selom det da kan være belastendeok for dig at øre på også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det den nabo hvis egen hund gør der bliver sur? For så er det sgu ikke fair, men ellers hvis det kan trænes væk så syntes jeg da det er forsøget værd, om ikke andet så for at din egen hund lærer ikke at stresse over naboens hund.

Haha nej, kan godt se nu det lød lidt mærkeligt :lol:

Det jeg mener er at hvis det er naboen, hvis egen hund gøer, der bliver sur så er det så gu da ikke fair at han bliver sur over at din hund gøer :lol:

men jeg syntes at det er et forsøg værd at træne det væk ved din egen hund, for så lærere den ikke at stresse over naboens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Har du forsøgt at give naboens hund godbidder?

Jeg tænker sådan komme den lidt i forkøbet og nå at kaste en håndfuld kogt lever eller andet stærkt duftende ind over hegnet der hvor hunden vil komme til at stå og evt også kaste nogle i hovedet på den, helst uset af hunden, men den ser vel på/efter dine hunde så det må kunne lade sig gøre.

Jeg har før haft succes med den taktik og er kold i måsen overfor hvad hundens ejer synes, hvis han ikke vil hjælpe sin hund ud af uvanen, og den er til gene for mig, så må jeg jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Haha nej, kan godt se nu det lød lidt mærkeligt :lol:

Det gav lidt bedre mening :mrgreen:

Har du forsøgt at give naboens hund godbidder?

Jeg tænker sådan komme den lidt i forkøbet og nå at kaste en håndfuld kogt lever eller andet stærkt duftende ind over hegnet der hvor hunden vil komme til at stå og evt også kaste nogle i hovedet på den, helst uset af hunden, men den ser vel på/efter dine hunde så det må kunne lade sig gøre.

Jeg har før haft succes med den taktik og er kold i måsen overfor hvad hundens ejer synes, hvis han ikke vil hjælpe sin hund ud af uvanen, og den er til gene for mig, så må jeg jo.

Det er en rigtig god idé, men jeg må indrømme at det tør jeg ikke. Tror ikke naboen vil synes om det - overhovedet.

Jeg er sikker på at dine andre naboer er dig dybt taknemmelig.

Tvivler :???: Har hørt han synes det er irriterende at vi er flyttet ind - med hunde :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites