Hop til indhold

overtøj til frysende hund


doris
 Share

Recommended Posts

hej Alle

 

Min hvalp på nu 5 mdr, Hader at få jakke og sele på:fornaermet: men jeg er begyndt at tage en go bid for at lokke, han er flov, men fryser uden, han prøver at tage den af, men vil gerne på tur alligevel

har i et råd, eller er det en overgang, til han blir voksen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er dækken:fornaermet: men han hader det, og er lidt hård, han får det på plus sele. stæser rundt, for derefter AT LANDE i turbu ved hoveddøren, og vil gerne med derefter, men han ligner en der får tæsk, krummer sig . ryster når han får det på. :damn: derefter går han tur, men det irrertere mig lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tror ikke det er en overgang, men du kan langsomt vænne ham til at få en bedre relation til det - f.eks. ved at associere det med noget godt som godbidder: læg det på afstand og giv flere gange i træk en guffer når han ser på det, så når han går nærmere dækkenet osv osv. Når han er helt hænde ved det løfter du det forsigtig og giver en guffer - stadig flere gange i træk. Næste skridt er at han rører det, at du så ligger det over ryggen på ham.

 

Skal det trækkes over hovedet på ham?

I så fald skal dette også gøres i mange små skridt, startene med at han bare ser igennem åbningen og den så langtsom (dvs. i flere små skridt, som hver belønnes flere gange) føres ned mod hans hoved.

 

Jeg har har en gammel tøs som har fået dækken på her i vinteres - og det er ikke hendes kop the at få det på

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Nej det skal ikke trækkes over ham, kan lukkes med velko i hals og under mave, men om morgenen, han kender jo min rytme, så stikker han af under alt:roll:, uden at jeg har gjordt noget,han ved hvornår jeg er klar til tur, og jeg har ikke taget overtøj på:lol: derfor er jeg begyndt med godbid, og så kommer han,:klap:men ville jo gerne han kom stæsdende frivilligt uden godbidder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg har ikke noget forslag til hvordan du skal gribe det an. Jeg har 4 hunde der alle går med dækkener. De 2 yngste elsker deres dækken og kommer selv for at få det på. De 2 ældste er bare helt rolige men har intet imod at have det på. Ingen af dem har nogensinde haft noget imod at have det på. De har nu heller ikke haft muligheden for at gøre indsigelser.. Det er bare på med tøjet og så afsted som små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Alle mine har både striktrøjer der skal over hoved og forbenene igennen "ærmerne" og det samme med fleece trøjerne. De har også alle vinterdækkener som skal over hoved og så lukkes med velcro ved maven..

 

Måske du skulle prøve et andet dækken..? Et der er blødere eller lettere ?

 

Jeg synes det er vigtigt at når vi "tvinger" dem til at ha' sådan noget mærkeligt på så skal det være det der passer hunden bedst muligt. Måske kan du finde et der er bedre for din hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...