Hop til indhold

Luna trækker som en sindsyg og går i det hele taget ikke særligt pænt...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har næsten altid gået pænt i snor, og selv i de sidste 2 måneder hvor hun har været syg, og dermed tvangsindlagt til små ture på 10-15 minutter, og kun i haven hvis det var frostvejr, har hun gået pænt.

 

Men de sidste par dage har hun glemt al opdragelse, og hun trækker som en gal. I går blev det rigtig slemt, hun fandt et spor fra en hest der havde redet der, og hun syntes bestemt at vi skulle opspore denne hest, og da jeg ifølge hende ikke var hurtig nok, så trak og hoppede hun rundt, alt i mens hun hylede og skreg :oops:

 

Og jeg havde aldrig troet at jeg skulle sige dette, men hold da kæft hvor er jeg glad for at have en hund der ikke går pænt :mrgreen:

 

Det betyder nemlig at den medicin Luna får virker, og at hun langt om længe har overskudsenergi nok til at huske at hun i de sidste 2 måneder slet ikke har oplevet noget, og at nu skal det da indhentes og helst på én gang :lol:

 

Vi må jo kun gå i kort snor, og når hun ikke har motioneret i 2 måneder og er ved at være rask, så kan jeg jo næsten ikke forlange at hun kan gå pænt :blink:

 

Så selvom vi rent faktisk først må begynde at gå i lang snor fra på tirsdag, så valgte jeg at i dag skulle vi i skoven i den 20 meter lange line, og hold da op hvor hun nød det :lun:

 

Så nu håber jeg, at jeg har fjernet den værste overskudsenergi, så hun kan holde ud at gå ture i den korte line :-D

 

Men hvor er det altså bare dejligt at se at hun er begyndt at have energi, og begyndt at lave lidt ballade, hun er trods alt lige fyldt et år, og det burde være nu hun prøver sig selv af, og oplever hele verden, men indtil nu har hun bare opført sig perfekt pga. manglende energi, men det er vist slut nu :blink:

 

Så hvor er jeg bare glad for at have en hund der ikke kan gå pænt i snor :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og da vi så var færdige med gåturen, og skulle ind i bilen igen, så virkede den elektroniske nøgle ikke, så jeg måtte i stedet låse bagagerummet op med nøglen. Men Luna syntes åbenbart at det at jeg stak nøglen ind i låsen, lignede samme bevægelse som når jeg åbner lågen til hendes bur....

 

 

Så hun hoppede fuld hammer lige op i den lukkede bagagerumsdør :lol:

 

Hun kom ikke noget til, og bilen er heldigvis så beskidt at jeg ikke kan se om den fik ridser :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihhh.... Hvor er det bare dejligt at høre!

 

Hvor er det bare skønt, at Luna-måsen er ved at være sig selv igen :banan:

YaY, for trækken i snoren i det her tilfælde :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh.... Hvor er det bare dejligt at høre!

 

Hvor er det bare skønt, at Luna-måsen er ved at være sig selv igen :banan:

YaY, for trækken i snoren i det her tilfælde :klap:

 

Ja, jeg havde jo aldrig troet at jeg ville juble den dag hun begyndte at trække, men det gør jeg altså i dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nå ja, og da vi så var færdige med gåturen, og skulle ind i bilen igen, så virkede den elektroniske nøgle ikke, så jeg måtte i stedet låse bagagerummet op med nøglen. Men Luna syntes åbenbart at det at jeg stak nøglen ind i låsen, lignede samme bevægelse som når jeg åbner lågen til hendes bur....

 

 

Så hun hoppede fuld hammer lige op i den lukkede bagagerumsdør :lol:

 

Hun kom ikke noget til, og bilen er heldigvis så beskidt at jeg ikke kan se om den fik ridser :blink:

 

Haha - For fanden da - Jamen, man kan så undre sig over at en hund der er så dygtig til at lære som Luna, ikke kan se om døren er åben eller ej :mrgreen:

 

Ja, jeg havde jo aldrig troet at jeg ville juble den dag hun begyndte at trække, men det gør jeg altså i dag :mrgreen:

 

Ja, det må være skønt!

I kan sgu' altid træne gå pænt, når hun er helt rask.

 

Lige nu så skal i jo bare begge to nyde, at hun kan få lov at være hund igen og have lov at more sig, dejligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - For fanden da - Jamen, man kan så undre sig over at en hund der er så dygtig til at lære som Luna, ikke kan se om døren er åben eller ej :mrgreen:

 

Hun er jo ikke så høj, men det er bilen, så hendes hoved er 10 cm under bagagerummets kant, så jeg tror såmænd hun altid gætter sig til hvornår den er åben :-D

 

Og jeg vil jo gerne løfte hende ind i bagagerummet fordi jeg ikke tror hendes led har godt af at hoppe op i bilen, men Luna vil IKKE bæres, så hun gør alt for at nå at hoppe op i bilen før jeg får fat i hende :lol:

 

Ja, det må være skønt!

I kan sgu' altid træne gå pænt, når hun er helt rask.

 

Lige nu så skal i jo bare begge to nyde, at hun kan få lov at være hund igen og have lov at more sig, dejligt :5up:

 

Det er også min holdning, selvfølgelig forsøger jeg at få hende til at lade være med at trække, men jeg bærer over med en del forsøg på det, som jeg normalt ikke ville have tilladt, for jeg kan jo udemærket godt forstå hvorfor hun trækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er Luna altså en skøn lille dame :lun::klap:

og hvor er det sjovt det med at hun ville finde hesten... men hun må jo også ha' lidt unoder på opsparingskontoen som skal ud nu? :slem::klap:

 

Det har hun, det har vi tydeligt kunne se de sidste par dage, hun er godt nok lidt af en ballademager :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det være dejligt, at hun har fået krudtet tilbage :klap:

 

Det er det også :-D

 

En af grundene til at man vælger en terrier (eller ihvertfald en af mine grunde), er jo at man godt kan lide den frækhed og selvstændighed de har, og nu da Luna viser den igen, så kan jeg godt mærke at jeg har savnet den :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åårhh sku daaa :lun:

 

DET her er bare en rigtig smiler-glad-over-hele-femøren-tråd :banan:

 

Ja, det er så, jeg var bare også nødt til at dele det med jer alle sammen. Nu har I alle været så søde igennem hendes sygdom, så skal I dæleme også høre om hendes første og hurtige fremskridt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun er 100% på toppen igen så tyns jeg du skulle købe en rustning til dig selv, en styrthjelm til Luna og en skovkæde i stedet for hundesnor... for så er I da rustet til de helt store udfoldelser :banan::banan:

 

Nyder altså at læse om hendes fremgang... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun er 100% på toppen igen så tyns jeg du skulle købe en rustning til dig selv, en styrthjelm til Luna og en skovkæde i stedet for hundesnor... for så er I da rustet til de helt store udfoldelser :banan::banan:

 

Nyder altså at læse om hendes fremgang... :blink:

 

Det udstyr kan jeg vist ligeså godt købe med det samme :blink:

 

På trods af at hun har været en time i skoven i lang line, og vi har klikkertrænet og spillet 2 spil, så spæner hun lige nu rundt og forsøger at lokke mig til at vi skal lave et eller andet :lol:

 

Og selvfølgelig er jeg glad for at hun er blevet rask, men hun behøver jo ikke at forvandle sig til en duracell kanin :blink:

 

Nå, men jeg må vist hellere igang med at gemme godbidder til damen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...