Hop til indhold

Renlighedstræning.


Gæst paradisfugl
 Share

Recommended Posts

Gæst paradisfugl

Hej kære lab-ejere.

Jeg er nybegynder herinde, men glæder mig meget til at benytte mig af forummet og de gode råd, der lader til at være herinde.

 

Vi har lige fået den dejligste labrador-hvalp, Ronja på nu 11 uger. Vi har haft hende i 2 uger og det går rigtig godt med hende i forhold til at træne ja/nej øvelser, gå i snor og indkald. :-D Desværre går det ikke så godt med renligheden. Jeg har pt taget ferie, for at Ronja falder så godt til hos os som muligt. Og når vi er selv, går det rigtig godt m. renlighedstræning og hun har sjældent uheld. Om natten vækker hun mig én gang og skal ud at tisse og det er jo også rigtig flot. Men når resten af familien kommer hjem, min mand og vores 2 børn på 2 og 5 år, tisser hun simpelthen hele tiden! :stupid:

Vi er ellers meget opmærksomme på hende og tager hende ud, lige så snart hun har hilst på børnene. Og selvfølgelig også når hun har leget, spist/drukket ell. sovet.

Vi prøver også at sidde stille og roligt m. hende og børnene på gulvet og det går også fint. Børnene "taber hurtig interessen" for hende og får eftermiddagsmad ell. leger, men alligevel render Ronja rundt og tisser over det hele. Hun virker ikke overgearet og kan sagtens lægge sig i kurven, men alligevel går det meget ofte galt. I dag præsterede hun således at tisse 4 gange indenfor på 1 time, selv om hun også kom ud 3 gange i den selv samme time, hvor hun også tissede hver gang. Det er meget voldsomt, synes jeg, at skulle tisse hver 10 min. Om natten kan hun holde sig i 5 timer. :blink:

Det fortsætter desværre indtil børnene er kommet i seng... Og det er rigtig ærgeligt, da vi i de timer ikke laver andet end at lufte hund og tørre tis op. Belastende for os, ungerne og Ronja. Vi skælder aldrig ud, når hun har tisset indenfor, men roser hende til gengæld til skyerne og giver godbidder, når hun tisser udenfor.