Hop til indhold

Valg af bøger


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Altså jeg har ikke gjort ret meget i hundebøger og de få jeg har er noget møg, men hvis nu jeg gerne vil læse om adfærd,hundesprog ja hvorfor hunde gør som de gør, hvad skal jeg så læse :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har ikke gjort ret meget i hundebøger og de få jeg har er noget møg, men hvis nu jeg gerne vil læse om adfærd,hundesprog ja hvorfor hunde gør som de gør, hvad skal jeg så læse :vedikke:

 

 

jeg kan anbefale

Irene Jarnved "hunden i hverdagen"

Anders Hallgren "alfasyndromet" og "hundeproblemer og problemhunde"

Patricia McConnel "i den anden ende af hundesnoren"

Kerstin Malm "hunden, mennesket og relationen" "angst og separationsproblemer hos hunde"

og til sidst en lille bog til eftertanken "hundens hemmeligheder" (kan dog ikke lige huske forfatteren :genert:)

 

Jeg har ikke selv fået læst "hundeproblemer og problemhunde" endnu, men den lyder go' :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan anbefale

Irene Jarnved "hunden i hverdagen"

Anders Hallgren "alfasyndromet" og "hundeproblemer og problemhunde"

Patricia McConnel "i den anden ende af hundesnoren"

Kerstin Malm "hunden, mennesket og relationen" "angst og separationsproblemer hos hunde"

og til sidst en lille bog til eftertanken "hundens hemmeligheder" (kan dog ikke lige huske forfatteren :genert:)

 

Jeg har ikke selv fået læst "hundeproblemer og problemhunde" endnu, men den lyder go' :blink:

Nå kan se der er et par stykker jeg havde kigget på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det decideret skal være om hundesprog, så er bogen af Roger Abrantes med titlen "Hundesprog" jo en klassiker. Den har jeg selv haft meget glæde af.

 

Så er der også "Hundesprog: etologi i ord og billeder" af René Sjöberg, "Politikens hundeparlør", "På Talefod med Hunden" af Turid Rugaas og "I den anden ende af hundesnoren" af Patricia McConnell.

 

Endelig synes jeg at bogen "Don't Shoot the Dog" af Karen Pryor kommer godt rundt om hvordan vi mennesker ofte misforstår hunde og andre dyr - og det er jo også relevant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det decideret skal være om hundesprog, så er bogen af Roger Abrantes med titlen "Hundesprog" jo en klassiker. Den har jeg selv haft meget glæde af.

 

Så er der også "Hundesprog: etologi i ord og billeder" af René Sjöberg, "Politikens hundeparlør", "På Talefod med Hunden" af Turid Rugaas og "I den anden ende af hundesnoren" af Patricia McConnell.

 

Endelig synes jeg at bogen "Don't Shoot the Dog" af Karen Pryor kommer godt rundt om hvordan vi mennesker ofte misforstår hunde og andre dyr - og det er jo også relevant.

 

Den kan jeg helt klart også anbefale :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Øh skal altså gerne være bøger på dansk :oops:

 

Så kan jeg anbefale et engelskursus på dansk :engel: Der er desværre rigtigt mange af de gode bøger, der ikke kan fås på dansk, bl.a. den mega-moppedreng-telefonbog jeg ellers havde tænkt mig at anbefale. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg anbefale et engelskursus på dansk :engel: Der er desværre rigtigt mange af de gode bøger, der ikke kan fås på dansk, bl.a. den mega-moppedreng-telefonbog jeg ellers havde tænkt mig at anbefale. :megaked:

Jeg ved bare jeg ikke ville gide læse på engelsk :engel: så ville jeg jo faktisk skulle bruge min hjerne, og det går da virkelig slet ikke :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har ikke gjort ret meget i hundebøger og de få jeg har er noget møg, men hvis nu jeg gerne vil læse om adfærd,hundesprog ja hvorfor hunde gør som de gør, hvad skal jeg så læse :vedikke:

 

Hvis du vil starte lidt "blidt" op med et lille smil på læben, så kan jeg da anbefale Lone Grevas "Familiehunden".

 

Jeg synes den giver en god bund for at læse videre, og man kan jo springe det omkring øvelser over, hvis det kun er hundens "natur" man vil læse om.. evt. låne den på biblioteket.. :5up:

 

God læsning til hvad du end kaster dig over :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...