Hop til indhold

Bamse og Kaia - En hverdag....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Hehe - der er møgforkælede er de.

 

Men bare vent til du kommer næste gang - Så lover jeg dig, der ikke går lang tid, før der bliver kæmpet om opmærksomheden, når nu du er godkendt :mrgreen:

 

De har en tendens til at knuselske alle der giver godbidder og nusser, og det er gældende for resten af livet - Så nu hænger du på dem, hver evig eneste gang du kommer i nærheden af dem :slem:

Møgforkælede hunde kender jeg godt til - og sådan skal det også være! Hundene skal da have lov til at være på skødet, være i møblerne og være med hvor det sker. Hvorfor skulle man ellers have hund? :lun:

 

Og jeg har ikke spor imod at hænge på Bamse og Kaia fra nu af, hver gang jeg er i nærheden af dem - så kunne det jo være man blev så heldig at kunne få lov til at være hundepasser for dem engang... :hjerte::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Lige lidt billeder og update fra i dag, hvor vi havde besøg af chi'en Arnold.

En rigtig skøn lille dreng, på alder med Kaia, og han er bestemt ikke bange af sig.

Så han tog det i stiv arm, at der stod to vovser, der begge synes han var meget interessant.

 

Bamse kunne ikke helt hitte ud af hvad han var for en lille sag - På den ene side ville han gerne lege med ham, på den anden side så skulle han måske humpes, for han var vist nok hanhund på trods af størrelsen :confused:

Ingen af delene blev dog til noget, fordi han var noget så forsigtig og ikke kunne greje, hvordan man lige greb sådan en lille én an :mrgreen:

 

Kaia derimod, havde ingen hæmninger og synes bare han var den sødeste og sjoveste lille én, der snildt kunne blive hendes nye bedste ven. Tror med glæde hun havde skiftet Bamse ud med Arnold, hvis hun fik valget :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Kaia og Arnold er bare skønne sammen. :hjerte:

 

Ja, men hun kan hurtigt køre ham træt, den lille stakkel - Men hun har også noget af et energi niveau.

 

Hundene har også synes, at nu blev kl. 9, og så skulle vi op!

Basta!

De var pænt ligeglade med, at jeg havde siddet oppe til kl. 2.30 for at se ringenes herre (for 4 gang :oops:).

Bamse tumlede oven på hovedet af mig, og Kaia gnavede i fingre og fødder..... :evil:

 

Og nu når jeg var kommet op, så skal vi da lege - Så de har brugt den sidste halve time, på at holde hundene fra at tumle i sofaen, sengen og i vindueskarmene.(?)

Haven dur selvfølgelig ikke, når det regner :stupid:

 

Ja, så ved man ligesom hvordan resten af Søndagen former sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Altså... Enten så glemmer jeg enormt hurtigt, eller også er trunten ved at falde rigtigt til.

 

Synes slet ikke hun er spor hyperaktiv længere, og synes faktisk hun sover det meste af tiden :hmm:

 

Hun får da de normale ture, hvor der bare skal leges og tumles, men de vare ikke så lang tid ad gangen. hun falder også meget hurtigt til ro, når jeg siger stop eller ignorere hende, hvis hun er på vej op i det røde felt.

 

Så enten er hun blevet en mere "normal" hvalp, som får den aktivering hun skal bruge og derfor kan sove det hun skal, eller også har jeg bare vænnet mig til at have hvalp i huset :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Dejlige dejlige vovser :lun:

 

Det er helt vildt så hurtigt tiden går. Vi har allerede haft Kaia i 3½ uge :shock:

 

Vi kan godt mærke at hverdagen stille og roligt er ved at have indfundet sig, og hundene bliver mere og mere trygge ved hinanden.

 

De har de sidste par dage, lagt tættere og tættere på hinanden, og nu ligger de nærmest krøllet sammen og putter både sammen med os, men også bare med hinanden - Det er simpelthen det skønneste syn :lun::lun::lun::lun::lun:

 

De har også fundet tonen, når det drejer sig om leg - Især trække leg er en hitter.

Om ikke andet, så passer det Bamse godt, fordi han bare kan lægge sig, og lade Kaia køre sig selv træt - Hun kan knap rykke med hans hoved, selvom hun gør en ihærdig indsats :stupid:

 

Kaia og mig, skal starte til træning på tirsdag. Glæder mig, det bliver helt vildt sjovt at se, om jeg bare har været heldig med at Bamse er super skarp og nem at træne, eller om jeg rent faktisk kan lære fra mig :genert:

Men hun kan allerede dække, sitte, gi pote, rulle og vi er så småt begyndt på plads øvelsen.

Hun søger selv hen mod mit venstre ben, og holder fin kontakt til mig over et par meter, men vi er laaaaangt fra at kunne sætte kommando på - men det er store fremskridt, fra den trunte vi fik, der absolut ikke kunne gå pænt i snor :5up:

 

Bamse er der faktisk kommet noget mere ro på, efter vi har fået Kaia.

De underholder hinanden meget, så han kræver ikke helt den samme aktivering fra os.

Selvfølgelig træner jeg stadig som jeg plejer med ham, men han lader sig bestemt ikke mærke med, hvis jeg dovner den en dag - Og det plejer han nu ellers nok at gøre.

 

Dog kan jeg godt mærke at han mangler lidt af det sædvanlige "drive" til træning, efter vi er begyndt at træne i hverdagene. De køre simpelthen hinanden trætte, så når vi kommer til træning kl. 18.45, så har han slet, slet ikke den energi han har søndag formiddag kl. 11 :blink:

Men så træner vi da bare selv søndag formiddag også :5up:

 

Så skal holde mig selv lidt i ørerne for at vedligeholde træningen, så det ikke bliver en dårlig vane, at springe let hen over det en gang imellem, når jeg er træt efter arbejde.

Men det må vist siges at være et luksus problem :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihhh.... Vi har fået hvalp... Deeeeejligt :???:

Og ikke nok med det - En 4½ år gammel hund, der tror han er en hvalp + de har fået forårs kuller :stupid:

 

Kl. 7 skulle vi bare op i dag - Der var slet ikke noget at diskutere.

Lukkede så hundene ud, og de fik brændt lidt krudt af i haven, hvorefter vi kunne gå ind og lægge os en time igen.

 

Men så var det altså også bare OP!

De rottede sig sammen, og overfaldt os på skift med slik i ansigtet, poter i hovedet og de hoppede rundt oven på os..... Nå, jamen så måtte vi jo hellere komme op :gab:

 

Siden har de løbet rundt som galninge, og fået ødelagt tre sokker og en pap rulle fra køkkenrullen, gravet 3 nye huller i haven og der ligger en pind midt på stuegulvet.

Tror vist ikke helt jeg har været vågen nok til at lege pædagog og stoppe deres destruktive turen rundt i hele huset og haven :oops:

 

Har så fået arrangeret en date med min mor, og så tager vi på oplevelses tur med hundene i eftermiddag, i det dejlige vejr!

Så kan det være at sokker og græsplæne kan få fred et par timer i eftermiddag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det lyder bekendt. :genert:

 

Godt det ikke kun er mig der har det sådan :oops:

 

Vi starter til træning med Kaia i morgen - Er noget spændt på hvordan det går.

Indtil videre har hun taget alt vi har "udsat" hende for, rigtig pænt og med et godt gåpåmod.

Så er meget spændt på hvordan hun tager det, når hun bliver stillet overfor en masse andre hunde i alle størrelser, et helt nyt sted.

 

Men glæder mig rigtig meget, og det bliver dejligt at komme i gang med hendes træning også! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så skal vi da vist have en update igen!!

 

Det gik jo helt fantastisk til træning med Kaia - Beskrevet denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/14974-nar-hunden-tager-roven-pa-en.html

 

Så ser meget frem til at arbejde videre med hende, det bliver helt vildt sjovt, at se hvad hun kan udvikle sig til :mrgreen:

 

Hundene er i den grad blevet venner nu.

Man kan godt mærke at de virkelig har fundet hinanden, og omgangstonen i hjemmet.

Vi bliver endda på nogle punkter skubbet ned på en andenplads. F.eks når jeg har været ude med hundene hver for sig, så er det sgu' ikke mig der bliver hilst på først, når vi kommer hjem.

 

Næh nej... Det er den hund der har været med på tur, der får den store portion gensynsglæde i første omgang :lun:

 

Især Bamse kan jeg mærke, åbner mere og mere op for Kaia, og hun får lov til mere og mere. Tidligere måtte hun gerne putte ved ham - Men hun skulle satme ligge stille, ellers så gad han ikke.

 

Nu er det super hyggeligt, hvis hun lige gider gøre hans øre eller poter rene, når hun nu alligevel ligger ved ham :klap:

 

Kaia er nærmest flyttet ud i haven, nu det er blevet forår, så vi opdager slet ikke at hun er en hvalp. For al energien bliver brugt på at jagte sommerfugle, grave huller i haven og beskære vores buske og hække.

 

Det er helt vildt som hun elsker at være udenfor, og hun kan blive ved med at finde en plet der skal undersøges - Og Bamse leger hyggelig storebror der ligger og nyder solen, og holder øje med lillesøsters ulykker :5up:

 

Det er simpelthen lykken at have to hunde - Kan kun anbefale alle der har tankerne om hund nr. 2, at smide alle bekymringerne væk, og komme i gang med at lede :engel:

 

Lige lidt stemningsbilleder fra en solplet i gangen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi da vist have en update igen!!

 

Det gik jo helt fantastisk til træning med Kaia - Beskrevet denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/14974-nar-hunden-tager-roven-pa-en.html

 

Så ser meget frem til at arbejde videre med hende, det bliver helt vildt sjovt, at se hvad hun kan udvikle sig til :mrgreen:

 

Hundene er i den grad blevet venner nu.

Man kan godt mærke at de virkelig har fundet hinanden, og omgangstonen i hjemmet.

Vi bliver endda på nogle punkter skubbet ned på en andenplads. F.eks når jeg har været ude med hundene hver for sig, så er det sgu' ikke mig der bliver hilst på først, når vi kommer hjem.

 

Næh nej... Det er den hund der har været med på tur, der får den store portion gensynsglæde i første omgang :lun:

 

Især Bamse kan jeg mærke, åbner mere og mere op for Kaia, og hun får lov til mere og mere. Tidligere måtte hun gerne putte ved ham - Men hun skulle satme ligge stille, ellers så gad han ikke.

 

Nu er det super hyggeligt, hvis hun lige gider gøre hans øre eller poter rene, når hun nu alligevel ligger ved ham :klap:

 

Kaia er nærmest flyttet ud i haven, nu det er blevet forår, så vi opdager slet ikke at hun er en hvalp. For al energien bliver brugt på at jagte sommerfugle, grave huller i haven og beskære vores buske og hække.

 

Det er helt vildt som hun elsker at være udenfor, og hun kan blive ved med at finde en plet der skal undersøges - Og Bamse leger hyggelig storebror der ligger og nyder solen, og holder øje med lillesøsters ulykker :5up:

 

Det er simpelthen lykken at have to hunde - Kan kun anbefale alle der har tankerne om hund nr. 2, at smide alle bekymringerne væk, og komme i gang med at lede :engel:

 

Lige lidt stemningsbilleder fra en solplet i gangen:

 

Det er så hermed gjort (altså smidt bekymringerne væk), jeg har nemlig i et godt stykke tid efterhånden tænkt på at jeg gerne ville have 2 hunde :-D

 

Jeg er helt vild med dine billeder forresten. De ser så søde ud sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er så hermed gjort (altså smidt bekymringerne væk), jeg har nemlig i et godt stykke tid efterhånden tænkt på at jeg gerne ville have 2 hunde :-D

 

Jeg er helt vild med dine billeder forresten. De ser så søde ud sammen :lun:

 

Jamen kan du så komme i gang!!! Det har for vores vedkommende været det hele værd!

 

Synes egentlig heller ikke der er mere besvær med at have to, fremfor én hund.

Man vender sig lynhurtigt til at gå med to hunde, når man ikke har tid til at gå med dem hver for sig, og man får hurtigt nogle rutiner.

 

I starten skulle vi lige finde ud af hvordan forskellige ting skulle foregå.

Hvordan fodre man to hunde, uden der bliver kamp om maden, uden de skal have mad i skålen osv.

Hvordan træner man med to hunde, hver for sig eller samtidig?

Hvordan fordeler man opmærksomheden?

Hvordan opdrager man den ene, uden at den anden også føler sig ramt osv.

 

Men det har taget en måned, og nu er det bare rutine og hverdag - Med tre gange så meget kærlighed og glæde i hjemmet - både vi og Bamse for jo glæde af trunten :lun:

 

 

Og så skal der vist lige en video til.

Bamse lære Kaia hvordan man kommer til Kina :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi da vist have en update igen!!

 

Det gik jo helt fantastisk til træning med Kaia - Beskrevet denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/14974-nar-hunden-tager-roven-pa-en.html

 

Så ser meget frem til at arbejde videre med hende, det bliver helt vildt sjovt, at se hvad hun kan udvikle sig til :mrgreen:

 

Hundene er i den grad blevet venner nu.

Man kan godt mærke at de virkelig har fundet hinanden, og omgangstonen i hjemmet.

Vi bliver endda på nogle punkter skubbet ned på en andenplads. F.eks når jeg har været ude med hundene hver for sig, så er det sgu' ikke mig der bliver hilst på først, når vi kommer hjem.

 

Næh nej... Det er den hund der har været med på tur, der får den store portion gensynsglæde i første omgang :lun:

 

Især Bamse kan jeg mærke, åbner mere og mere op for Kaia, og hun får lov til mere og mere. Tidligere måtte hun gerne putte ved ham - Men hun skulle satme ligge stille, ellers så gad han ikke.

 

Nu er det super hyggeligt, hvis hun lige gider gøre hans øre eller poter rene, når hun nu alligevel ligger ved ham :klap:

 

Kaia er nærmest flyttet ud i haven, nu det er blevet forår, så vi opdager slet ikke at hun er en hvalp. For al energien bliver brugt på at jagte sommerfugle, grave huller i haven og beskære vores buske og hække.

 

Det er helt vildt som hun elsker at være udenfor, og hun kan blive ved med at finde en plet der skal undersøges - Og Bamse leger hyggelig storebror der ligger og nyder solen, og holder øje med lillesøsters ulykker :5up:

 

Det er simpelthen lykken at have to hunde - Kan kun anbefale alle der har tankerne om hund nr. 2, at smide alle bekymringerne væk, og komme i gang med at lede :engel:

 

Lige lidt stemningsbilleder fra en solplet i gangen:

 

Det lyder bare så skønt. Og jeg er helt enig, det er virkelig dejligt med to hunde. :hjerte:

 

Efter din beskrivelse er jeg dubt misundelig over, at I har have. Jeg vil oss' ha'. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vidunderlige billeder :lun::lun::lun:

 

Knipsede også bare løs, da de lå der og skiftedes til at slikke hinandens poter og øre :lun:

Det er skøøøønt at se min dejlige Bamse, have en hunde ven, som han jo ellers har så svært ved at få, pga. de problemer han nu engang har.

 

Jeg er sikker på at Kaia giver ham noget, vi aldrig nogensinde kan give ham, og det er uden tvivl godt til ham, at have en artsfælle at omgås til daglig.

 

Om ikke andet, så er sådanne solplets stunder bare uvurderlige :hjerte:

 

Det lyder bare så skønt. Og jeg er helt enig, det er virkelig dejligt med to hunde. :hjerte:

 

Efter din beskrivelse er jeg dubt misundelig over, at I har have. Jeg vil oss' ha'. :megaked:

 

Jaaaa..... Have er godt - To hunde mange gange så godt :mrgreen:

 

Eeeelsker vores have, så kan godt forstå du er misundelig.

Det er skønt bare at kunne lukke hundene ud, og lade dem hygge sig. Vi kan se hele haven fra huset, så vi behøver ikke engang være ude hos dem konstant.

 

Så kan vi også observere nogle pudsige ting engang imellem, som jeg ikke tror vi ville have set, hvis vi havde været der.

F.eks er Bamse meget mere kærlig overfor Kaia når vi ikke er der.

 

Han ligger hele tiden og følger med i hvad hun nu laver, og hvis hun virker lidt usikker, så er han der til lige at fortælle, at den dersens kæmpe due (næsten på størrelse med Kaia :shock:), der sidder på hegnet er helt ok, og ikke gør noget :klap:

 

Har lagt mærke til, at han når hun kommer i nærheden af ham, og han vil have noget opmærksomhed, så vender han sig om på ryggen.

 

Når hun så kommer hen til ham, så tager han sådan lidt fat om hende agtigt, og vender hende ligesom om, så de ligger på siden, med benene flettet ind i hinanden og så skiftes de til at slikke hinanden i ørerne og i ansigtet - det ser helt vildt kært ud og de kan ligge sådan i flere minutter og hygge :lun::lun::lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun så kommer hen til ham, så tager han sådan lidt fat om hende agtigt, og vender hende ligesom om, så de ligger på siden, med benene flettet ind i hinanden og så skiftes de til at slikke hinanden i ørerne og i ansigtet - det ser helt vildt kært ud og de kan ligge sådan i flere minutter og hygge :lun::lun::lun::lun::lun::lun:

 

 

:lun::lun::lun::hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh altså....

 

Min lille trunte er så sej.

 

Havde hende med ude i kærestens firma i dag, fordi jeg skulle spise aftensmad sammen med alle mænderne.

 

Var lidt spændt på hvordan hun ville tage at komme på besøg, hos en flok store larmende mænd, der vist nok havde drukket lidt. Men tænkte jeg altid kunne tage min pizza og køre hjem med hende, hvis hun blev utryg.

 

Men igen vise hun mig, at jeg bekymre mig alt for meget.

Bar hende op ad trappen, ind til personale stuen - Og i samme øjeblik hun så alle mændene, så ville hun bare ned, og så drønede hun hen til dem.

 

Så skulle de alle nusse hende og de skulle have masser af mysser :lun:

 

Hun fik sig charmeret til pølsestykker, og kom på skødet af flere af dem, som ikke lige kunne stå for hendes hvalpede charme.

 

Da hun så blev lidt træt af dem, fordi de ikke gad lege med hende hele tiden, fandt hun en tom ½ liters flaske og drønede rundt med - Alle der så rejste sig op, eller kom til at kikke på hende, skulle så lige opfordres til leg :klap:

 

Hun er simpelthen så tillidsfuld, og alle mennesker er bare til for hende.

Det er helt vildt dejligt, at kunne have hende med alle steder.

 

Er jo vant til at når man har Bamse med, så skal jeg hele tiden sørge for, at der er fuldstændig ro omkring ham, og at folk han ikke kender, ikke kommer for tæt på ham, før de har været nede på hug og givet godbidder.

Han er så reserveret at vi skal tage en masse hensyn hele tiden.

 

Men trunten er bare så nem og har et kæmpe gåpåmod - Mon hun kan lære Bamse en ting eller to på det punkt? :hmm:

Det kunne i hvertfald være rart hvis kæresten kunne have begge hunde med på arbejdet en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er fagprøven ved at være færdig..... Langt om længe.

 

Så fik endelig tid til at aktivere og træne mine meget forsømte og understimulerede hunde :engel:

 

De har kun fået 1-2 daglige gåture og jeg har kun trænet med dem til træning i den her uge.

Så det begynder at kunne mærkes på dem, at der ikke sker så meget som der plejer.

 

Heldigvis har vi fået Kaia, ellers ville Bamse være gået ud af sit gode skind i løbet af ugen pga. for meget overskudsenergi. Kaia holder ham dog rimelig beskæftiget, så jeg har haft ro til at skrive fagprøven.

 

Men i dag blev det til en halv times træning med Bamse og et kvarters tid med Kaia.

Bamse og mig er langt om længe ved at få styr på "stå" kommandoen. Den har ellers drillet os rigtig, rigtig meget - Sjovt nok vil han hellere dække end at stå, det dovne dyr, så har måtte lokke lidt, og ikke kun klikket for frivillig adfærd. :blink: Men det virkede, og nu er den ved at være der.

 

Kaia er ved at lære at gå bagom mig, og på plads, på kommando. Hun er så tilfældigvis også ret glad for dæk øvelsen, så hun skal også lokkes lidt til at bevæge sig.

Men til sidst fangede hun pointen og begyndte at drøne rundt om mig :stupid: Så måtte lige arbejde lidt på at få hende stoppet ved venstre ben :mrgreen:

 

Alt i alt, har jeg to meget veltilpasse hunde nu, der har hygget sig med hhv. en Bustercube og en Leo en times tid, i stedet for fodersøg, og så lidt træning.

Mere skulle der ikke til, nemme hunde :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen lykken at have to hunde - Kan kun anbefale alle der har tankerne om hund nr. 2, at smide alle bekymringerne væk, og komme i gang med at lede :engel:

 

Lige lidt stemningsbilleder fra en solplet i gangen:

 

Jeg glæder mig også allerede :lun: Dejlige billeder..

 

 

I starten skulle vi lige finde ud af hvordan forskellige ting skulle foregå.

Hvordan fodre man to hunde, uden der bliver kamp om maden, uden de skal have mad i skålen osv.

Hvordan træner man med to hunde, hver for sig eller samtidig?

Hvordan fordeler man opmærksomheden?

Hvordan opdrager man den ene, uden at den anden også føler sig ramt osv.

 

Hvad har i så fundet ud af?

 

Det er fedt at høre at det bare går så godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen kan du så komme i gang!!! Det har for vores vedkommende været det hele værd!

 

Synes egentlig heller ikke der er mere besvær med at have to, fremfor én hund.

Man vender sig lynhurtigt til at gå med to hunde, når man ikke har tid til at gå med dem hver for sig, og man får hurtigt nogle rutiner.

 

I starten skulle vi lige finde ud af hvordan forskellige ting skulle foregå.

Hvordan fodre man to hunde, uden der bliver kamp om maden, uden de skal have mad i skålen osv.

Hvordan træner man med to hunde, hver for sig eller samtidig?

Hvordan fordeler man opmærksomheden?

Hvordan opdrager man den ene, uden at den anden også føler sig ramt osv.

 

Men det har taget en måned, og nu er det bare rutine og hverdag - Med tre gange så meget kærlighed og glæde i hjemmet - både vi og Bamse for jo glæde af trunten :lun:

 

 

Og så skal der vist lige en video til.

Bamse lære Kaia hvordan man kommer til Kina :klap:

 

Jeg skal desværre vente 2,5 år endnu da min kærestes eneste krav mht. at få hund nr. 2 er at vi venter til jeg er færdig med uddannelse. Men så har jeg jo noget at glæde mig til :-)

 

Rigtig sød video :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg glæder mig også allerede :lun: Dejlige billeder..

 

Du har bestemt også noget at glæde dig til :klap:

Har så dejlige oplevelser med dem hver eneste dag, og de finder på nye narrestreger at lave sammen, konstant.

Det er også helt vildt, hvad det betyder at se Bamse have en anden hund, at udfolde sig med :lun:

 

[quote name='Buddha;376974

Hvad har i så fundet ud af?

 

Det er fedt at høre at det bare går så godt!

 

Jamen... Øhh...

 

At fodre to hunde:

Bamse får først sin mad udenfor' date=' og så får Kaia sin bagefter. Ellers bytter de foder, for Bamse synes Kaias er mest spændende og omvendt :stupid:

[b']Træning med to hunde:

[/b]Er de lidt små-trætte, så kan jeg distrahere den ene af dem med et gnaveben, mens jeg træner med den anden. Ellers bliver de adskilt, for de er simpelthen for store træningsfreaks til at jeg kan træne med dem begge på en gang :mrgreen:

Så ender det med at de afprøver alle deres færdigheder for at få et klik, og ikke én af dem aner hvad jeg klikker for :blink:

 

At fordele opmærksomheden:

Øhh... Har egentlig ikke noget svar. Det gør vi bare.

Hvis Bamse bliver muggen over at Kaia får for meget opmærksomhed, så sørger vi bare for at give ham hans del, på et andet tidspunkt. Han "kræver" nemlig ikke opmærksomhed, som Kaia gør.

Han bliver bare muggen og går :fornaermet:

Men har egentlig ikke oplevet at det har været et problem, eller noget vi tænker over, efter vi kom ind i en daglig rutine.

Og så er der mindst én daglig gåtur (når jeg ikke skriver fagprøve) med hver af hundene alene.

 

At opdrage på én hund:

hvor vi før bare kunne hæve stemmen og sige stop, så skal vi målrette opdragelsen lidt mere. Altså vi skal rejse os, og gå hen til den hund der laver ballade, og korrigere opførslen.

Bamse tager hævede stemmer meget nært, hvor Kaia kan være temmelig ligeglad og døv.

Så vi gør meget ud af, at fokus er på den hund, der laver ballade, for at Bamse ikke hele tiden tror vi skælder ud på ham, når det rent faktisk er Kaia der sidder i vindueskarmen for 27 gang den dag :stupid:

 

Og så en tilføjelse, At gå tur med to hunde:

Er noget overrasket over hvor nemt det egentlig er.

Jeg spænder bare linerne sammen, så jeg har en hånd fri, til at korte en line op, hvis en af hundene lige skal snuse eller lave.

De er ret gode til at blive enige om hvilken vej vi skal rundt om træerne og har fattet, at man ikke går bagom mig, så jeg bliver viklet ind i snorerne.

Og skal jeg gå med begge hunde, så vælger jeg bare en rute, hvor jeg ved vi ikke render i andre hunde, for jeg vil ikke have de hilser på andre andre, når jeg går med begge to.

Det kunne jeg forstille kunne give lidt problemer, når de er to mod én, eller hvis en af dem ikke bryder sig om den anden hund.

De er gode til at vente på hinanden, hvis en af dem lige skal snuse til en plet, eller skal aftræde på naturens vegne.

 

Jeg skal desværre vente 2,5 år endnu da min kærestes eneste krav mht. at få hund nr. 2 er at vi venter til jeg er færdig med uddannelse. Men så har jeg jo noget at glæde mig til :-)

 

Rigtig sød video :lun:

 

Hvorfor dog det? har man ikke mere tid til hundene når man studere :hmm:

Sådan husker jeg det i hvertfald :engel:

Der er selvfølgelig den økonomiske del.... Meeen... :mrgreen:

 

Ej, tror det er fornuftigt nok, så har i jo også masser af tid, til at overveje hvilken hund det skal være og hvordan i vil få hverdagen til at køre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har bestemt også noget at glæde dig til :klap:

Har så dejlige oplevelser med dem hver eneste dag, og de finder på nye narrestreger at lave sammen, konstant.

Det er også helt vildt, hvad det betyder at se Bamse have en anden hund, at udfolde sig med :lun:

 

 

 

Jamen... Øhh...

 

At fodre to hunde:

Bamse får først sin mad udenfor, og så får Kaia sin bagefter. Ellers bytter de foder, for Bamse synes Kaias er mest spændende og omvendt :stupid:

Træning med to hunde:

Er de lidt små-trætte, så kan jeg distrahere den ene af dem med et gnaveben, mens jeg træner med den anden. Ellers bliver de adskilt, for de er simpelthen for store træningsfreaks til at jeg kan træne med dem begge på en gang :mrgreen:

Så ender det med at de afprøver alle deres færdigheder for at få et klik, og ikke én af dem aner hvad jeg klikker for :blink:

 

At fordele opmærksomheden:

Øhh... Har egentlig ikke noget svar. Det gør vi bare.

Hvis Bamse bliver muggen over at Kaia får for meget opmærksomhed, så sørger vi bare for at give ham hans del, på et andet tidspunkt. Han "kræver" nemlig ikke opmærksomhed, som Kaia gør.

Han bliver bare muggen og går :fornaermet:

Men har egentlig ikke oplevet at det har været et problem, eller noget vi tænker over, efter vi kom ind i en daglig rutine.

Og så er der mindst én daglig gåtur (når jeg ikke skriver fagprøve) med hver af hundene alene.

 

At opdrage på én hund:

hvor vi før bare kunne hæve stemmen og sige stop, så skal vi målrette opdragelsen lidt mere. Altså vi skal rejse os, og gå hen til den hund der laver ballade, og korrigere opførslen.

Bamse tager hævede stemmer meget nært, hvor Kaia kan være temmelig ligeglad og døv.

Så vi gør meget ud af, at fokus er på den hund, der laver ballade, for at Bamse ikke hele tiden tror vi skælder ud på ham, når det rent faktisk er Kaia der sidder i vindueskarmen for 27 gang den dag :stupid:

 

Og så en tilføjelse, At gå tur med to hunde:

Er noget overrasket over hvor nemt det egentlig er.

Jeg spænder bare linerne sammen, så jeg har en hånd fri, til at korte en line op, hvis en af hundene lige skal snuse eller lave.

De er ret gode til at blive enige om hvilken vej vi skal rundt om træerne og har fattet, at man ikke går bagom mig, så jeg bliver viklet ind i snorerne.

Og skal jeg gå med begge hunde, så vælger jeg bare en rute, hvor jeg ved vi ikke render i andre hunde, for jeg vil ikke have de hilser på andre andre, når jeg går med begge to.

Det kunne jeg forstille kunne give lidt problemer, når de er to mod én, eller hvis en af dem ikke bryder sig om den anden hund.

De er gode til at vente på hinanden, hvis en af dem lige skal snuse til en plet, eller skal aftræde på naturens vegne.

 

 

 

Hvorfor dog det? har man ikke mere tid til hundene når man studere :hmm:

Sådan husker jeg det i hvertfald :engel:

Der er selvfølgelig den økonomiske del.... Meeen... :mrgreen:

 

Ej, tror det er fornuftigt nok, så har i jo også masser af tid, til at overveje hvilken hund det skal være og hvordan i vil få hverdagen til at køre :5up:

 

Lige præcis og der skal jo stadig være råd til det bedste til hundene og pt. er der kun råd til en hund. Så indtil da må jeg nøjes med at følge med herinde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så har vi igen været til træning med Kaia i går.

 

Og vi blev brugt som eksempler hver gang der skulle demonstreres hvordan man gør :klap:

Det var sgu' lidt sært at blive hevet ind i en kreds af 14 hunde + føre, for at vise øvelser frem for de andre.

Især når jeg har haft fagprøve og job hængende over hovedet, og derfor ikke rigtig har fået trænet eller aktiveret hundene.

 

Hun er begyndt at åbne lidt op overfor de andre hunde, og har fået mere mod på at opsøge de store af dem også. Hun er så dejlig nem på det punkt.

Og så er hun SÅ glad for mennesker - Det er helt vildt. Samtlige vi kommer forbi, skal allerhelst nusse og have mysser :lun:

 

Bamse bliver også mere og mere glad for hende. I går efter træning var hun så træt, og lagde sig til at sove.

Men Bamse ville da hygge og lege med sin lillesøster.

Så han prøvede med alt hvad han kunne for at få noget opmærksomhed fra hende:

Playbow, slikken i hovedet, finde yndlingslegetøjet og vifte det foran hovedet på hende, daske hende med poten, skubbe til hende og til sidst så lagde han sig ovenpå hende :shock:

 

Men det virkede, så vågnede hun da op til dåd i 10 minutter, hvilket var nok til at han kunne lægge sig og putte med hende bagefter :lun:

 

Synes også hun er ved at blive "stor". Hun kan knap gå under maven på Bamse nu, og jeg er helt overbevist om, at hun er blevet både længere og højere.

Tror heller ikke det vare så længe inden den første løbetid...

 

Renligheden har vi stadig lidt bøvl med. Hun laver stadig uheld indenfor.

Oftets om natten, når vi ikke vågner og lukker hende ud, men det hænder også hvis vi bare ikke er opmærksomme nok.

Men det bliver heldigvis bedre og bedre!

Tror hun er sat lidt tilbage på det punkt, efter at have skiftet hjem, men når nu det er det eneste problem vi har, så er det da til at leve med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...