Hop til indhold

Kickstarter hjælp


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Nu er Motor sådan ret så frisk igen, men han må stadig ikke hilse på andre hunde, og det må han nok ikke før engang efter påske.

Han må heller ikke få andet at spise end Eukanuba diæt tørkost, og nogle Bucadog tyggeting som han bestemt ikke gider..

 

Synes han klarer "ikke hilse på hunde" totalt flot! :-D De fleste gange smækker han numsen hårdt i sædet, og han er hurtigt med videre, det er ikke sådan at han sidder og kigger langt efter dem eller noget.

 

Han skal jo så være i snor hele tiden, for der er hunde overalt, vi tager alle mulige steder hen hvor han kan gå og snuse og se på nye ting, og løber lidt med ham, leger så meget vi kan osv.

Men han keder sig altså lidt, virker det som.

 

Godbidderne er jo så også Eukanuba foderet, og årghh han gider det ikke rigtigt mere.. Han får det næsten ikke serveret, han får det i plastik flaske, som fodersøg inde eller ude, som godbidder hvis man lige får gang i nogle øvelser osv osv. Men svært at få gang i øvelser, når godbidden bare ikke er en skid fristende :hmm:

 

Forsøger også ihærdigt at lege med ham som belønning, men det virker ikke altid, han laver totalt 'skal lige se noget herovre' tricket mange gange nu.. Har f.eks. forsøgt at lære ham at dutte på nøgler (så kunne han måske finde dem en skønne dag de blev væk) og sådanne ting (altså andre ting end lige lydighed), men njah det virker ikke som om han lige synes det er sådan særlig skægt pt.

Tror virkelig han savner at lege med hunde og den motion og stimulering det gider. Og ja, få dejlig mad der lugter af noget..

 

Vi er så småt gået i gang med at samle sammen til at bygge en lille øve-vogn, og vil se om vi kan gå i gang med at lære ham at trække :5up: Vi køber en prøvesele fra England men kan sagtens bruge den han har nu, så længe der ikke er vægt på "vognen".

 

MEN - mangler virkelig inspiration til hvad vi ellers kan lave af sådan sjove hundeting med ham?!

 

Det er bare de sidste par dage han sådan har været aarjjj gider ikke, ihh øv, keeedelig mad, trække-leg njahh.. men det gør bare at næste uge ser noget lang ud :vedikke: Den sidste lille uges tid har vi sådan 1 tur ud og se/lugte/prøve noget dagligt, ikke et nyt sted hver dag, men bare et andet sted end lige her i nabolaget, de ture varer vel en times tid, og han bliver selvf. cyklet frem og tilbage. Det elsker han, men resten af turene på sådan en dag, det er ligesom der vi mangler et eller andet?

 

Nu lagde jeg den her tråd her i spidshunde forummet, for måske kender nogle af jer til en lille hund som egentlig ikke helt gider det som bøgerne ellers skriver skulle være så sjovt :mrgreen: - men alle må endelig gerne svare, selvfølgelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Hvis jeg ikke husker helt galt, så har Motor haft problemer med maven.

 

Så jeg ville passe på med koldt vand, medmindre maven er 100% iorden igen.

 

Hvad med at træne balance og selvtillid med ham ?

 

Træstube og andre sjove ting på turene kan bruges, men husk at støtte ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spor er en super god ide! Kan man lave f.eks. leverpostejsvand? Eller hvad brugte du til Baldur?

 

 

Buju, stranden har været oppe mange gange, men tror der er mange mennesker med deres hunde? Men måske i den "kedelige" ende på Amager, længst væk fra grøntområdet :hmm: Tror klart han vil synes at vand er forfærdeligt og sand er bomben :mrgreen: Tror jeg prøver det sådan torsdag middag, så kan der da ikke være alverdens mennesker..

 

 

Rene, vi går tit ved en sø og siger nej hvis han prøver at drikke, og har selvf. vand med til ham til længere ture. Så mon ikke det går ved stranden? Ellers må vi bare være i sandet, han gider nok ikke bade alligevel..

 

De øvelser med balance og sådan har vi lavet rigtig meget med ham, men han gider virkelig ikke for tiden :cry: Har også lavet godbidssøg i træer og sådan, men når han ikke gider det mad han må få - så er det lidt svært.

Vi øver tit gå på mærkeligt underlag, men han vil hellere bare gå og snuse efter skrald.... han er meget sulten, synes han.

Skal nu heller ikke klage helt så meget, igår fandt han da 100kr til mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spor er en super god ide! Kan man lave f.eks. leverpostejsvand? Eller hvad brugte du til Baldur?

 

Det var lidt forskelligt, rå lever i en nylonstrømpe, og så et stykke lever for enden af sporet. Makrelsalat i en nylonstrømpe, og makrel for enden af sporet. Og hvis jeg var doven, så var det bare bullion vand og legetøj/godbidder for enden af sporet.

 

Så det er kun din fantasi der sætter grænser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lidt forskelligt, rå lever i en nylonstrømpe, og så et stykke lever for enden af sporet. Makrelsalat i en nylonstrømpe, og makrel for enden af sporet. Og hvis jeg var doven, så var det bare bullion vand og legetøj/godbidder for enden af sporet.

 

Så det er kun din fantasi der sætter grænser :-D

 

Tak :-D Det skal bare være super vandet for hans maves skyld, men den har det rigtig meget bedre, og han har da slugt noget rugbrød og andet godt fra gaden, uden at det har ødelagt noget.

Altså seriøst, jeg forstår ikke hvorfor der er SÅ meget skrald overalt? Strejker alle skraldemænd i Kbh mon?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Det skal bare være super vandet for hans maves skyld, men den har det rigtig meget bedre, og han har da slugt noget rugbrød og andet godt fra gaden, uden at det har ødelagt noget.

Altså seriøst, jeg forstår ikke hvorfor der er SÅ meget skrald overalt? Strejker alle skraldemænd i Kbh mon?

 

Så brug buollion vand, med legetøj for enden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis Motor er ligesom Samson, så kan det spor godt stikke sig selv skråt op:genert:

 

Men jeg vil tro at han ville være med på det, hvis det var kaninslæb. Han er meget mere interesseret i død pels der lugter af vildt end i alm. spor eller blodspor.

 

Lad os håbe Motor er så sulten at han glædeligt følger sporet, for det ville da være en god aktivitet. Måske skal du lave et spor af skrald:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis Motor er ligesom Samson, så kan det spor godt stikke sig selv skråt op:genert:

 

Men jeg vil tro at han ville være med på det, hvis det var kaninslæb. Han er meget mere interesseret i død pels der lugter af vildt end i alm. spor eller blodspor.

 

Lad os håbe Motor er så sulten at han glædeligt følger sporet, for det ville da være en god aktivitet. Måske skal du lave et spor af skrald:blink:

 

Hehe, et spor af skrald med et slot af skrald for enden - dét ville han elske!

 

Anders har lovet at ringe til hende spordamen i dag, det var da vist kaninslæb, så vi skriver til dig og Samson hvis det bliver til noget med holdet snart, så skal i da med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...