Hop til indhold

Springe ned fra sofa osv.?


Gæst Cambrinus
 Share

Recommended Posts

Gæst Cambrinus

Hej :-)

 

Min Phili-pige er næsten 5 mdr. og som vi ved, skal der jo passes på de sarte og ikke udviklede sener/muskler i skuldrene på de kære små, når de vil hoppe eller springe, men må de først springe, når de er fuldt udvokset og hvornår er det i grunden?

 

Venligst

Dorte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dorte

 

Har ingen erfaring med Shih Tzu, men har haft forskellige hunderacer siden 1970, og vores regel har altid været følgende:

 

Før 1 år:

 

  • Ingen lange gåture
  • Ingen trapper
  • ingen hopppen ned fra sofaer

Det betyder ikke at der f.eks. ikke må gåes med hvalpen, men vores turer er relativ meget korte i starten, og når hvalpen begynder at sætte sig, ja så bærer vi den hjem. Vi har en stor lukket have og her kan man på hundens leg se hvornår den er ved at være klar til flere og mere udfordrende aktiviteter. Man kan vel også sige at en hvalp på 5 måneder svarer til et barn på 2 år, og ligesom afstemmer hvalpe aktiviteterne derefter. 1 år er lig ca. 7 år, så kan der komme mere gang i det hele.

 

Har i øvrigt så sent som i går købt en Shih Tzu hvalp som er klar til afhentning om små 4 uger, så vi glæder os meget

 

Venlig hilsen

Ejler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg kan huske, at det var svært at undgå spring op og ned fra sofa, da min var hvalp/unghund. Vi byggede derfor en trappe op til sofaen - bare en midlertidig hjemmelavet trappe lavet af papkasser med bøger i (for at det stod stabilt). Har hørt om andre, der lavede trappe bare af bøger.. Nu hvor han er voksen får han lov til selv at hoppe op og ned :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...