Hop til indhold

Velkommen til "labbe" forum!


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Her skulle gerne komme en masse gode indlæg om labradoren.

Der er mange emner at tage fat på: Opdragelse, træning, jagt, labradorens specielle behov, ændringer indenfor racens som f.eks. større stressniveau, sexfiksering m.m.m.

 

Kom med det du har lyst til.

 

Skulle vi ikke tage at præsentrer os selv og vore hunde?

 

Godt.

 

Jeg hedder Irene og er redaktør på dette forum, hvad dette indebærer ved jeg ikke helt endnu, men jeg kan da allerede mærke at der ligger et vist ansvar og lurer :)

 

Min baggrund er mange års omgang med, liv sammen med, træning af og adfærdsrådgivning af hundeejere.

Jeg arbejder professionelt og har gjort det i efterhånden mange år.

 

Min nuværende labrador hedder Pelle og han er (naturligvis) en fantastisk hund :)

 

Pelle bliver 2 år i starten af maj, og han overrasker mig næsten dagligt positivt med hvor voksen han faktisk allerede er.

 

Her kommer lige et par fotos af yndlingshunden og så glæder jeg mig til at høre fra dig og se fotos af din lab :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

God ide med præsentation.

Jeg hedder Mette og er mor til mollie en sort lab der er født 05-05-05

Og Bailey en brun lab der er født 21-07-07

 

Det er nogle skønne hunde, som vi bevidst har valgt udfra det synspunkt at de ville kunne passe ind i vores hverdag.

En labrador er jo en apporterende jagthund.( jeg blander det altid sammen) Det synes jeg specielt er synligt ved Bailey. Den frisbee kan kastes og kastes, hun henter den med lige stor entuiasme hver gang.

Jeg vil lægge nogle billeder ind senere. Har ikke nogen på min nye pc.

 

Men jeg elsker labradoren og dens sind, jeg kan virkelig mærke at vi har valgt rigtig. Kan ikke se mig med en anden type hund i de næste mange år. Men måske på mine ældre dage, hvor man måske har svært ved at dække dens behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hej,

 

Sikke nogle søde labber herinde! Jeg hedder snevinter og har en halv lab...må man så godt være med her? :-D

 

Min lab - chow chow er en dejlig pige på omkring 2 år. Hun elsker vand, er meget glad for godbidder, nyder virkelig at træne, og kan rigtigt godt lide små, nye udfordringer, så hun kan vise hvor dygtig hun er ;)

 

Jeg tror faktisk aldrig jeg har mødt en hund, som er så kompetent og afslappet i vandet, men nu er det jo også min hund :mrgreen:

 

Hun er også en pige, som for mig har været en udfordring og grund til at jeg er hvor jeg er nu, med hensyn til hundeinformation og mit forhold til dem. Måske er det mere på grund af chow chow siden, jeg ved det ikke, men hun har inspireret mig til at finde ud af mere og mere, og gør det stadig.

 

Lige for tiden arbejder vi med at hun ikke skal være så interesseret i harer der kommer løbende, og at jeg skal blive bedre til at læse hende.

 

Sjovt nok, nu hvor hun er omkring de to, så er vi endelig ved at finde ud af hvordan det hele virker. Hvem skulle have troet at det skulle tage så lang tid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej,

 

Sikke nogle søde labber herinde! Jeg hedder snevinter og har en halv lab...må man så godt være med her? :-D

 

Min lab - chow chow er en dejlig pige på omkring 2 år. Hun elsker vand, er meget glad for godbidder, nyder virkelig at træne, og kan rigtigt godt lide små, nye udfordringer, så hun kan vise hvor dygtig hun er ;)

 

Jeg tror faktisk aldrig jeg har mødt en hund, som er så kompetent og afslappet i vandet, men nu er det jo også min hund :mrgreen:

 

Hun er også en pige, som for mig har været en udfordring og grund til at jeg er hvor jeg er nu, med hensyn til hundeinformation og mit forhold til dem. Måske er det mere på grund af chow chow siden, jeg ved det ikke, men hun har inspireret mig til at finde ud af mere og mere, og gør det stadig.

 

Lige for tiden arbejder vi med at hun ikke skal være så interesseret i harer der kommer løbende, og at jeg skal blive bedre til at læse hende.

 

Sjovt nok, nu hvor hun er omkring de to, så er vi endelig ved at finde ud af hvordan det hele virker. Hvem skulle have troet at det skulle tage så lang tid ;-)

 

Velkommen til både dig og din "chowdor" :P

½ lab er bedre end ingen lab!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...