Hop til indhold

klikkertræning med tilskuer-hund


Petrine
 Share

Recommended Posts

Hvad gør i med flere hunde når i klikkertræner?

 

Jeg klikkertræner katten, den kan ikke sådan lige tages udendørs + gider kun 2 minutter ad gangen, så Petrine er jo til stede og ser ud til at kunne blive vanvittig af, at jeg klikker og koncentrerer mig om en anden.

 

Har prøvet at lukke døren og at manden trænede med Petrine imens, uden succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine står på den anden side og skriger - hun har generelt problemer med lukkede døre :oops: og der er en del vigtigere ting på listen, før vi når til at træne lukkede døre.

 

Bruger samme godbidder til dem begge, men hvis manden træner Petrine så er hun fuldstændigt overbevist om, at de godbidder jeg giver til katten er MEGET bedre end dem hun får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde både Baldur og Luna, da havde jeg lidt det samme problem.

 

Jeg løste det ved at bede f.eks. Baldur om at sitte, og så trænede jeg med Luna, og hver gang Luna fik et klik for en veludført øvelse, få fik både Baldur og Luna en godbid, Luna for øvelse, og Baldur for at blive siddende i mens jeg og Luna trænede. Så klikket gjaldt altså dem begge, og de blev begge belønnet

Link til indlæg
Del på andre sites

Og HVORDAN har du fået lært din kat det med klikkeren???

 

jeg har tre, og havde en ide om at den yngste skulle klikkertrænes. Han er ung og ny, og vil gerne tage godbidder af hånden, samt være med i alt, men jeg har bare ingen ide om hvordan jeg får ham med på den?

Og det er ellers jordens mest flabede kat, så han kunne i den grad godt trænge til lidt disciplin!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og HVORDAN har du fået lært din kat det med klikkeren???

 

Nøjagtigt som med en hund, aner intet om katte og blev totalt til grin, da jeg sagde den skulle trænes, men det har fungeret fint - mistænker dog, at det er en usædvanligt medgørlig og venlig kat jeg har fået :lun:

 

Starter med at betinge klikkeren og så er det bare fremad, eneste forskel er at katten kun gider et par minutter ad gangen, hvor Petrine er en maraton-træner, der gerne vil til hun er mæt.

 

..det der med at dække af og vente, mens en anden spiser er ikke ligefrem vores speciale, kan godt se jeg skal have omprioriteret vores træningsmål lidt :5up: har prøvet med forskellige klikkere, men et klik er et klik, om så det er en sodavandsdåse der bliver åbnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøjagtigt som med en hund, aner intet om katte og blev totalt til grin, da jeg sagde den skulle trænes, men det har fungeret fint - mistænker dog, at det er en usædvanligt medgørlig og venlig kat jeg har fået :lun:

 

Katte er lige så trænbare som hunde, den eneste forskel er, at katte ikke finder sig i at blive skældt ud eller håndtere fysisk, og før i tiden da det stort set var den eneste måde man trænede på, så påstod man så at katte ikke kunne trænes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...