Hop til indhold

Hvem har den klogeste hund ?


FOX
 Share

Recommended Posts

DET HAR MULLINE uden tvivl :mrgreen:

 

Vi var oppe og besøge Mulline og Pricemann igår. Der var liv og glade hunde-dage :5up: Alto er jo som mange schæfere ret bold-glad og der lå lige en fodbold i haven :blink: Han opførte sig sådan rigtig schæfer-irreterende med at tage bolden i munden og dunke os med den for at få os til at kaste/sparke til den, og hvis vi ikke reagerede så snakkede/skreg han - hi hi tossede hund.

 

Og hvad gør Kloge smukke mor Freja - tja, hun prøvede at sige grouufrff

(:vuf:) til Alto, men han fattede intet, hvilket han aldrig gør når der er bold i nærheden - man kunne se at Freja ligesom tænkte lidt over tingene og vupti så tog hun bolden og prøvede at gemme den :klap::klap: Ikke kun én gang med hele to gange tog hun og fjernede bolden fra ham - så i min verden er

 

FREJA DEN KLOGESTE HUND :hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
DET HAR MULLINE uden tvivl :mrgreen:

 

Vi var oppe og besøge Mulline og Pricemann igår. Der var liv og glade hunde-dage :5up: Alto er jo som mange schæfere ret bold-glad og der lå lige en fodbold i haven :blink: Han opførte sig sådan rigtig schæfer-irreterende med at tage bolden i munden og dunke os med den for at få os til at kaste/sparke til den, og hvis vi ikke reagerede så snakkede/skreg han - hi hi tossede hund.

 

Og hvad gør Kloge smukke mor Freja - tja, hun prøvede at sige grouufrff

(:vuf:) til Alto, men han fattede intet, hvilket han aldrig gør når der er bold i nærheden - man kunne se at Freja ligesom tænkte lidt over tingene og vupti så tog hun bolden og prøvede at gemme den :klap::klap: Ikke kun én gang med hele to gange tog hun og fjernede bolden fra ham - så i min verden er

 

FREJA DEN KLOGESTE HUND :hjerte::lun:

 

Du ved godt at i krig og kærlighed gælder alle kneb:mrgreen:

 

Og når nu lækre Alto ikke har tid til at give Freja noget opmærksomhed, fordi han er så bold fikseret, så må man jo gemme bolden:slem: men stakkels Freja må nok sande at mænd og bolde er en håbløs kombination:engel:

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældres samojed Silver fandt en dag en due. Han havde den i munden og vidste godt, at han ikke måtte have den (normalt gemmer han ting inde i munden så de ikke opdager det (tror han), men en due var altså for stor). Silver løb hjemad, hvilket undrede far - han havde på dette tidspunkt ikke set duen - for Silver elsker ellers lange gåture.

 

Da far så kom hjem så han Silver og duen og han kaldte på Silver for at få ham til at aflevere den. Silver vendte om og rendte den anden vej op ad grusvejen, hjemmefra. Så stod han der og kiggede på far, som prøvede at kalde på ham flere gange uden succes. Så gik far hen til snoren ude i haven (som gør at Silver kan ligge bundet udenfor), og det forstod Silver godt - det betyder "ok, du må gerne beholde duen, men du skal blive på matriklen", så han løb hen til far, kom i snor, og fik lov at ligge med duen (han tyggede ikke i den, hev bare fjer af den).

 

Han kom selvfølgelig ind senere, og da han endelig kom ud igen løb han direkte hen til duen, snuppede den og løb op i et krat, hvor han gemte den. Så gik de en tur. :rolleyes:

 

Silver er fantastisk intelligent. Der er mange små historier af ovenstående art, men jeg kan ski ikke huske dem pt. Han gemmer tit ting rundt omkring og kan altid finde dem igen. Han lader også til at forstå selv (for en hund) ret indviklede forklaringer omkring hvad de nu skal og lignende.

 

Han er ihvertfald den mest intelligente hund jeg har mødt - muligvis ikke opdraget så godt :roll:, men lynende intelligent. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Glæder mig at læse om dine forældres hund. Så er der håb forude for min samojed. Han virker ikke som om han altid er helt opdateret. Han kan se utrolig eftertænksom ud inden han gør noget. :slem::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...