Hop til indhold

Ny "hvalp" i huset...


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Lidt baggrundshistorie; mine forældre har en GD tæve på 2½ år. Hun har altid været bange for andre hunde - altså gøet efter dem på gaden, og rykket hårdt i snoren for at komme væk eller derhen. Det er dog blevet bedre den seneste tid.

 

Jeg har for omkring 3 måneder siden fået mig en lille hanhund (DSG blandet med mops), som har været med hjemme at besøge mine forældre og GD'en nogle gange. I starten var hun lidt agressiv overfor ham, men nu er de bedste venner :banan:

 

Idag kom så den lille ny tæve ind i familien - en 5½ måned gammel labrador/Berner Sennen og boxer blanding. Her gentager mønstret sig fra dengang min lille hanhund blev sat sammen med GD'en. Den lille ny tæve bliver kanøflet af GD'en, hvilket får den til at gemme sig. Hver gang den forsøger at komme ud af hjørnet, er GD'en over den med det samme.

De har et par enkelte gange snappet efter hinanden, men mest prøver GD'en bare at skubbe til den ny tæve ned snuden. Det får den lille ny tæve til at gemme hovedet, og ellers bare ligge sig langs med gulvet.

 

Nu kommer spørgsmålet så; kan man gøre noget for at hjælpe hundene lidt på vej ? Udfra den lille ny tæves reaktion på GD'en, ser det ud til at den har fundet sin rolle som yngstemand, men GD'en bliver ved med at kanøfle den.

 

De har selvfølgelig kun været sammen ganske få timer, men hvis nogen har en idé til at hjælpe venskabet lidt på vej, vil jeg gerne høre om det

Link til indlæg
Del på andre sites

i kunne prøve at sætte den ene af hundene i en "kravlegård" fx den mindre. Så den anden hund kan snuse til den der er i "bur" uden at skulle vælte eller noget andet.

 

Men at lade dem mødes på den måde er ikke smart for den nye hund :( det ender med at den blir bange for at møde nye hunde fordi den har lært at nye/store hunde vælter en :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Vi tror måske problemet er min han hund. for imorges hvor han ikk var der, gik det fint, men så snart vi kom ind af døren gik GD´eren efter den lille ny. Kan det være fordi mig og GD´eren kender hinanden og hun måske er bange for at Manse hellere vil lege med den ny? Jeg ved ikk om hunde tænker sådan....

Link til indlæg
Del på andre sites

To tæver og en hanhund uha. Nu er den lille ny ikke så gammel men når hun bliver køns moden så kan der opstå rivalisering.

I hundenes verden er det jo tæverne som fører generationerne videre og derfor kan de kæmpe voldsomt om hvem der skal være alfa hun.

 

For nogen tid siden mødte jeg to hunde damer som mine beagler gerne vil hilse på. Jeg havde min ældste beagle med og straks opstod der rivalisering mellem de to "damer" og hvor det var helt tydeligt at de forsøgte at få ene retten på min han hund. Det endte faktisk med at de to "damer" kom op at toppes og det fik mig til at forlade arenaen med det samme.

 

Så I skal være opmærksomme på at det kan udvikle sig sådan og så tage det i opløbet så vidt det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dit svar.

 

Var ikk klar over at tæver kan være sådan.

Vi tænkte at vi skulle finde en hund, som vidste hvem der bestemmer, da GD´en (Molly) jo har været der længst, og selvfølgelig ikk skal følge sig underkuet, da der jo kommer en anden hund ind i hendes hjem. Så vi gik ud fra det var bedst med en tæve til, da vi troede at hanner ville være for doninerende. Ikke fordi Molly kan sagtens med Manse, men hun har jo også kendt ham fra hvalp, og han er noget mindre.

Men mange tak fordi du gør os opmærksom på dette, det er noget vi vil tage til os, og holde øje med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...