Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Så er det i dag der er konkurrence, wii jeg glæder mig :banan:

 

Hvis jeg vinder rykker jeg op, ellers ikke.

 

Jeg har besluttet at uanset udfaldet bliver det sidste køre-tur med "vognen og jeg".

Satser på at sige farvel til Vognen med en fest :mrgreen:

 

Glæder mig til at høre, hvordan det går. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Svenske Li og hendes kelpie Grynet til OEC. De var FS-reserve og måtte træde til, da Linneas aussie Zolo kom til skade med poten en uge inden konkurrencen. Hun syntes vist ikke selv, at det gik særlig godt, men jeg elsker simpelthen den hund, den har sådan nogle skønne bevægelser. Og se lige den der super flotte "out" den laver på lang afstand, hvorefter den laver en laaang bakken ind mellem hendes ben til sidst i programmet (4:10). :5up:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, den er lækker, også lige min type. :-)

 

Lige præcis!

 

Forresten er gået i gang med indlæringen af at kigge til højre/venstre :-) Blev lidt inspireret af det trick nemlig fra Emily kurset :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er måske mere til en tricks tråd eftersom vi jo ikke laver noget program.. Men vi er i fuld gang med tricket hvor hunden skal kigge til højre/venstre.

 

Vi har nu trænet det over 2 gange, og den sidder efterhånden i skabet. Nu skal jeg bare hitte ud af noget kommando noget. Vil ikke have højre/venstre... for er en klovn til det, så er bange for at forvirre hende :-) Hun synes det er en ret sjov øvelse.

 

Vi har også taget fat på omvendt elefant, den med bagpoterne på baljen, her går det fremad, så nu skal den altså færdiggøres...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tricket, hvor hund bakker væk, vender rundt, så røv er mod menneske og bakker tilbage (evt videre gennem ben), hvordan starter man indlæringen af den?

 

Går godt med træningen, Zamzam er også ved at være i omdrejninger og overvejer det religiøse nummer til ham :oops: Buller derimod, kan bare ikke finde noget, jeg kan lide, se tema i OG holde ud i et par år :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tricket, hvor hund bakker væk, vender rundt, så røv er mod menneske og bakker tilbage (evt videre gennem ben), hvordan starter man indlæringen af den?

 

Går godt med træningen, Zamzam er også ved at være i omdrejninger og overvejer det religiøse nummer til ham :oops: Buller derimod, kan bare ikke finde noget, jeg kan lide, se tema i OG holde ud i et par år :hmm:

 

Med Tyson lærte jeg ham "spin" (at vende 180 grader og bakke gennem mine ben) og bakke hver for sig først. Da jeg ville indlære ovenstående, gik jeg et lille skridt tilbage, før jeg gav ham spin-kommandoen, så han lige skulle bakke et skridt længere tilbage for at komme gennem mine ben. Sådan byggede jeg gradvist afstand på. Da han kunne gøre det fra en vis afstand, satte jeg de to tricks sammen. Jeg gav ham en bakke-kommando, og lod ham først kun bakke et par skridt, før jeg gav spin-kommandoen. Gradvist lod jeg ham bakke længere væk, før han fik spin-kommandoen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude og flytte træningshal her til formiddag... den hal, vi tidligere brugte, er blevet udlejet, men heldigvis havde ejeren en anden hal i Farum, som vi kan leje i stedet for. Faktisk synes jeg, at den nye hal er rarere, der er mere dagslys, og den er hyggeligere. Der er dog ikke helt så meget plads, i den gamle hal var der et stort gulvareal uden for gulvtæpperne, hvor man også kunne træne, når man var flere ude at træne samtidig, det bliver der ikke i den nye hal. Til gengæld er der ingen søjler inde midt i rummet, hvilket der var i den gamle, og det er fedt. Og så skal vi jo bare være glade for at have et indendørs sted med ordentlig gulvplads at træne, særligt nu hvor det bliver koldt og vådt udenfor.

 

Randi, du gik for øvrigt for tidligt, ham der Karsten gav os en masse gratis halløj med hjem, dameblade, havsalt, Vanish Oxy Action, cremer og sun lollys. :blink:

 

 

 

 

On another note ser det ud til, at jeg skal til dommereksamen i december. Gad vide om Petrine begynder at tror på mig, når jeg siger at noget musik er velegnet til at lave program, når jeg er færdiguddannet dommer? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Med Tyson lærte jeg ham "spin" (at vende 180 grader og bakke gennem mine ben) og bakke hver for sig først. Da jeg ville indlære ovenstående, gik jeg et lille skridt tilbage, før jeg gav ham spin-kommandoen, så han lige skulle bakke et skridt længere tilbage for at komme gennem mine ben. Sådan byggede jeg gradvist afstand på. Da han kunne gøre det fra en vis afstand, satte jeg de to tricks sammen. Jeg gav ham en bakke-kommando, og lod ham først kun bakke et par skridt, før jeg gav spin-kommandoen. Gradvist lod jeg ham bakke længere væk, før han fik spin-kommandoen.

 

Vi trænede den i går, bare sådan for sjov nede i mosen.

Jeg skal lige forstå noget.

Caia kan fint bakke igennem mine ben samt væk fra mig. Men 180 grader skal genopfriskes. Hvordan gjorde du Tyson stabil i selve Spin delen, sådan at du med tiden kunne sende ham væk fra dig, give ham spin kommandoen, og bede ham bakke imellem dine ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi trænede den i går, bare sådan for sjov nede i mosen.

Jeg skal lige forstå noget.

Caia kan fint bakke igennem mine ben samt væk fra mig. Men 180 grader skal genopfriskes. Hvordan gjorde du Tyson stabil i selve Spin delen, sådan at du med tiden kunne sende ham væk fra dig, give ham spin kommandoen, og bede ham bakke imellem dine ben?

 

Altså, Tyson kunne spin 100%, før vi begyndte at kombinere den med bakke. Vi havde brugt spin i lang tid, så det var ikke det store problem at begynde lige at gå et lille skridt væk fra ham, før jeg gav spin-kommandoen, så et lille skridt mere, da han kunne finde ud af det osv. Så hvis Caia ikke er stabil i spin, er det nok det, jeg ville starte med at træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså, Tyson kunne spin 100%, før vi begyndte at kombinere den med bakke. Vi havde brugt spin i lang tid, så det var ikke det store problem at begynde lige at gå et lille skridt væk fra ham, før jeg gav spin-kommandoen, så et lille skridt mere, da han kunne finde ud af det osv. Så hvis Caia ikke er stabil i spin, er det nok det, jeg ville starte med at træne.

 

Jeps, det var lige præcis det jeg også tænkte:5up: Hun mangler stabilitet i den del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sorø er et godt sted at stille op tror jeg :-) Der er i hvert fald en masse plads må man sige.

 

Er ked af at jeg ikke kan komme og kigge på den dag. øv øv! Kunne ha været hyggeligt at hilse på dig igen Linda :-) Det er efterhånden længe siden at vi sidst har set hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...