Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der er blevet lagt en masse videoer ud fra Norgesmesterskaberne, der blev afholdt i går, så nu kan man lure, hvilke programmer nordmændene stiller med til Nordisk Mesterskab i december (hvor der vil være livestreaming fra - det er sååå fedt :klap:).

 

Sporten er jo stadig MEGET ny i Norge, de har endnu kun få udøvere, hvoraf de fleste ikke kom i gang, før Norge skulle stille med et hold til NM sidste år, eller først i løbet af i år - men jeg synes, at de er kommet et flot stykke vej på kort tid. Når man ser videoerne fra Norgesmesterskaberne bærer de selvfølgelig præg af, at sporten stadig er i opstartsfasen, og at mange ekvipager jo faktisk er nybegyndere, men det er sørme et langt stykke vej at komme på et år. Og nogle af dem har gjort "lynkarriere" - Marianne med Vikki var på det norske FS-landshold til NM sidste år. Det var kun hendes anden konkurrence, men hun kvalificerede sig til finalen og blev nr. 5 individuelt. Hun var Norges repræsentant i den internationale freestylekonkurrence på Crufts i marts, hvor hun blev nr. 7. Hun var på det norske FS-landshold til VM i maj, hvor hun blev nr. 13, og til OEC i september, hvor hun blev nr. 31 (der kørte programmet desværre ikke helt, som det skulle).

 

Det norske FS-landshold består af:

 

Anniken og Scott (vandt FS-guld til Norgesmesterskaberne):

[video=youtube_share;wBaznOoDcKk]

 

Marianne og Vikki (vandt FS-sølv til Norgesmesterskaberne):

[video=youtube_share;G3UFRtWaUoU]

 

Annette og Enya (vandt FS-bronze til Norgesmesterskaberne):

[video=youtube_share;1ejJef2BGQA]

 

Jessica og Izi (lavede kun opvisning til Norgesmesterskaberne):

[video=youtube_share;z_19d6JvKoo]

 

 

Edit: Må kun lægge max fem videoer ind pr. indlæg, så I får lige HTM-holdet i et separat indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det norske HTM-landshold består af:

 

Marianne og Vikki (vandt HTM-sølv til Norgesmesterskaberne):

[video=youtube_share;0s8eNiizPz4]

 

Ina og Merlin (vandt HTM-bronze til Norgesmesterskaberne - med min musik!!!)

[video=youtube_share;UOjO7t4ZZ50]

 

Den tredje norske HTM'er er Carola med Felix (pumi), men hun deltog så vidt jeg kan se ikke i Norgesmesterskaberne. Guldvinderen i HTM til Norgesmesterskaberne er ikke på landsholdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trænede med Anja og Sidsel i hallen her til aften, jeg ville gerne have lidt HTM-input. Jeg viste det nye program, og heldigvis var Tyson noget så dygtig, klart det bedste han har lavet programmet indtil nu. :lun: Der var en lille passage i slutningen, der gik i skuddermudder (det har den gjort, hver gang vi har trænet program, så den skal der trænes en del mere på), men ellers var han virkelig god - altså undtagen at han et par gange var ved at lave overgangen til næste position for tidligt... det lille bøllefrø er f*****e allerede ved at lære programmet, selvom det kun var fjerde gang vi gik det eller noget i den retning. :lol:

 

Sidsel og Anja kunne tydeligt se, at vi har rykket os, og at jeg har lagt en masse træning i præcision her efter at vi er begyndt at træne HTM igen. :bighug: Det var så dejligt at høre, det betød virkelig noget for mig, for HTM'en er jo ikke vores stærke side, så det er rart at få bekræftet, at det trods alt går fremad med den, nu hvor vi lægger en del træning i den. :-)

 

Meeeen man får jo ikke lov til at hvile på laurbærrene, når man træner med Anja (det var jo også derfor, jeg ville træne med hende ;-)), så jeg fik noget input, vi skal træne videre med: Jeg skal vente på, at Tyson er helt inde i position, før jeg bevæger mig, også selvom musikken siger, at jeg skal bevæge mig. Dvs. at jeg faktisk skal indarbejde i min koreografi, at der er tid til en "kunstpause" ved hvert positionsskift. Det er jo logisk nok, og jeg ved det jo faktisk godt, men det er sgu svært, når det kommer musik på! Derudover skal jeg træne stilstand i positionerne med Tyson, for i nogle positioner begynder han at rykke lidt rundt på sig, hvis vi står stille for længe (fordi han tror at han skal tilbyde noget, f.eks. at flytte sig lidt frem eller til siden). Så vi skal have en masse værdi i at blive stående stille. Og så skal jeg i enkelte positioner have trænet præcision i, hvordan han holder hovedet, fordi han nogle gange flytter lidt rundt på hovedet i de positioner, og det kan få ham til at flagre lidt i positionen. Fedt at have Anja til at se sådanne detaljer. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med dig, Linda, skal du ikke stille op med både Koda og Kaos til Sorø-konkurrencen? :banan:

 

Kaos er helt sikker hans program er ligetil og nemt og kan huske det..

 

Koda er jeg igan med at prøve finde har fuldstændig glemt programmet og det nye jeg fik lavet det må stå et sted for min hukommelse er som en si på hans prgram men håber at kunne finde det og lige træne det færdig så jeg kan debutere i den klasse 2 :-) det heldigvis lidt tid til februar :-)

 

skal egentlig bruge din og jer andres hjælp herinde i kaos musik der er der et sted hvor han laver slalom mellem ben i lang tid skal have puttet noget andet ind det starter ved tiden 1:00 og slutter ved 1:13 ca han starter i plads stående postion og slutter også der da jeg løfter mit venstre ben og han på det der lydeffekt 1:17 skal gå sidenlæns ind i hest position (som jeg stiger op på en hest agtigt) oppe i mit hovede er jeg helt låst fast på det slalom værk der fordi det fungere :-) Men den ene dommer havde skrevet som kommentar pas på med for meget freestyle så tænker det måske bedst er at lave det om hvis jeg finder på noget bedre ellers fortsætter det bare med det og så må de trække mig lidt eller kommentere det :-)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaos er helt sikker hans program er ligetil og nemt og kan huske det..

 

Koda er jeg igan med at prøve finde har fuldstændig glemt programmet og det nye jeg fik lavet det må stå et sted for min hukommelse er som en si på hans prgram men håber at kunne finde det og lige træne det færdig så jeg kan debutere i den klasse 2 :-) det heldigvis lidt tid til februar :-)

 

skal egentlig bruge din og jer andres hjælp herinde i kaos musik der er der et sted hvor han laver slalom mellem ben i lang tid skal have puttet noget andet ind det starter ved tiden 1:00 og slutter ved 1:13 ca han starter i plads stående postion og slutter også der da jeg løfter mit venstre ben og han på det der lydeffekt 1:17 skal gå sidenlæns ind i hest position (som jeg stiger op på en hest agtigt) oppe i mit hovede er jeg helt låst fast på det slalom værk der fordi det fungere :-) Men den ene dommer havde skrevet som kommentar pas på med for meget freestyle så tænker det måske bedst er at lave det om hvis jeg finder på noget bedre ellers fortsætter det bare med det og så må de trække mig lidt eller kommentere det :-)

 

 

Hmm, I kunne f.eks. gå baglæns rundt i en cirkel på stedet - først i to mere abrupte "ryk" ved 1:02 og 1:04 og derefter i en flydende bevægelse. Du kunne sigte foran dig med pistolen imens og kigge dig omkring, så det ligner, at du spejder efter, hvor fjenden er. Eller I kan tage et skridt til siden ved hhv. 1:02 og 1:04 og derefter lave slalom - så varer slalommen lidt kortere tid (spørgsmålet er, om den stadig vil opleves som lang, det er svært at sige uden at se det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, I kunne f.eks. gå baglæns rundt i en cirkel på stedet - først i to mere abrupte "ryk" ved 1:02 og 1:04 og derefter i en flydende bevægelse. Du kunne sigte foran dig med pistolen imens og kigge dig omkring, så det ligner, at du spejder efter, hvor fjenden er. Eller I kan tage et skridt til siden ved hhv. 1:02 og 1:04 og derefter lave slalom - så varer slalommen lidt kortere tid (spørgsmålet er, om den stadig vil opleves som lang, det er svært at sige uden at se det).

 

 

Det med bakke det fungere pisse godt faktisk ................... uden hund :oops:

Ej skal virkelig ha trænet min motorik er virkelig en klodmajor og Kaos bakker egentlig fint med rundt det følte bare som om at gå på line hehe må prøve øve det helt vildt og ellers prøve lave en større cirkel og måske kortere skridt så det ser hurtigt ud men egentlig ikke er det... Motorikspasseren fra flemløse :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med bakke det fungere pisse godt faktisk ................... uden hund :oops:

Ej skal virkelig ha trænet min motorik er virkelig en klodmajor og Kaos bakker egentlig fint med rundt det følte bare som om at gå på line hehe må prøve øve det helt vildt og ellers prøve lave en større cirkel og måske kortere skridt så det ser hurtigt ud men egentlig ikke er det... Motorikspasseren fra flemløse :stupid:

 

Det er jo bare en træningssag, så ved du, hvad du skal lave det næste stykke tid. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Wow, de finner var suveræne i HTM'en i dag, meget velfortjent holdguld. Jeg var især begejstret for Leena med Prima (klatretyvprogrammet) og Mari med Indy (det asiatiske program). Jeg var overrasket over, at Mari ikke fik højere point i dag, i mine øjne skulle hun ligge som nr. 1 eller 2. Jeg håber, at dommerne har åbnet øjnene, når hun er på i finalen i morgen. ;-)

 

Og velfortjent holdguld til Sverige. Ærgerligt at Lina og Zing ikke havde den bedste dag, det så ud som om, at programmet er for nyt og ikke helt sidder endnu - men det så også ud til, at det bliver rigtig fedt, når det kommer til at køre, som det skal! Jeg hepper på Linnea og Zolo i morgen, de var mine favoritter i FS'en i dag (men Sini og Marianne var også rigtig gode). Og så hepper jeg selvfølgelig på Johanna. Jeg skrev og sagde tillykke med finalepladsen, og hun svarede, at i morgen satsede hun så på at få placeret sin rekvisit rigtigt og at få lavet den sidste 2/3 af programmet, som det rigtigt skal være. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, de finner var suveræne i HTM'en i dag, meget velfortjent holdguld. Jeg var især begejstret for Leena med Prima (klatretyvprogrammet) og Mari med Indy (det asiatiske program). Jeg var overrasket over, at Mari ikke fik højere point i dag, i mine øjne skulle hun ligge som nr. 1 eller 2. Jeg håber, at dommerne har åbnet øjnene, når hun er på i finalen i morgen. ;-)

 

Og velfortjent holdguld til Sverige. Ærgerligt at Lina og Zing ikke havde den bedste dag, det så ud som om, at programmet er for nyt og ikke helt sidder endnu - men det så også ud til, at det bliver rigtig fedt, når det kommer til at køre, som det skal! Jeg hepper på Linnea og Zolo i morgen, de var mine favoritter i FS'en i dag (men Sini og Marianne var også rigtig gode). Og så hepper jeg selvfølgelig på Johanna. Jeg skrev og sagde tillykke med finalepladsen, og hun svarede, at i morgen satsede hun så på at få placeret sin rekvisit rigtigt og at få lavet den sidste 2/3 af programmet, som det rigtigt skal være. :lol:

 

:-D Jo jo, Justerer lige lidt på placering af rekvisit, og sidste 2/3 del af programmet, helt uden at få stress :shock:....sig mig er i sindsyge, eller det der er værre!!! :slem:

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Er der nogen af jer, som bor i det sønderjyske? Mine svigerforældre ejer en dyrehandel og de har Open By Night nu her til sommer og de plejer altid at gøre meget ud af det sammen med de andre butikker og vi havde snakket lidt om, at det ville være spændende at få en/nogle Dogdancere ud og lave en opvisning. Det kunne også være I kendte nogen der gjorde eller ved hvem jeg kan kontakte. Det er vejendyrehandel.dk :) Tusind tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jer, som bor i det sønderjyske? Mine svigerforældre ejer en dyrehandel og de har Open By Night nu her til sommer og de plejer altid at gøre meget ud af det sammen med de andre butikker og vi havde snakket lidt om, at det ville være spændende at få en/nogle Dogdancere ud og lave en opvisning. Det kunne også være I kendte nogen der gjorde eller ved hvem jeg kan kontakte. Det er vejendyrehandel.dk :) Tusind tak

 

Prøv at skrive i gruppen dogdancing.dk på Facebook - det er nok det bedste bud på at finde nogle. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...