Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg ville da ellers gerne "bare" se nogle af jeres tricks. :genert: Men glæder mig også til på et tidspunkt at se et stykke koreografi. :klap:

 

 

Jamen jeg kan da godt filme de tricks som jeg overvejer at ha med i min koreografi :engel: Det ku sikkert være sjovt at lege med movie maker og sætte tricksene ind der hvor de skal være hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
SÅ har jeg lavet koreografien! :klap: Nu bliver det spændende at se, hvor meget jeg kommer til at ændre i den, når jeg har prøvet at gå den et par gange - sikkert meget. :mrgreen:

 

CCC, vi skal se at få aftalt nogle HTM-træningsgange nede i klubben, for nu skal Tyson og jeg i skarp træning. :slem:

 

Fedt, at du allerede har fået koreografien på plads :-) :5up:

 

 

Caia og jeg skal afsted på torsdag hos Anja og Sofie - Første træningsgang ud af de 5. Første gang kommer vi til at beskæftige os meget med programlægning osv.

 

Og jeps, jeg er SÅ meget på mht. at vi får trænet sammen Sonja. Det tager ikke mange minuter at cykle, skal bare lige ha fikset hunde traileren..

Vores lydighedstræning er slut for denne sæson, så pt. har jeg lidt hygge AG/Rally træning med Caia hver onsdag, som slutter om 4 gange, og så starter Chili og jeg på tricks holdet ude hos Anja den 1 juli. Så tror sagtens at vi kan finde tiden til at få trænet sammen.... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh det nummer her er så skøøøønt

 

[media]

[/media]

 

eller det her soundtrack fra braveheart

 

[media]

[/media]

 

ku være så fedt at gå heelwork med koda til et af de numre lave noget smukt og rørende, men vil man overhovedet kunne fortolke noget altså lave en "historie" til de stykke musik og kan man overhovedet bruge dem til dog dancing....

 

Synes bare det kunne være så smukt og kunne være rørende at ku lave noget smukt til dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Åhh det nummer her er så skøøøønt

 

[media]

[/media]

 

eller det her soundtrack fra braveheart

 

[media]

[/media]

 

ku være så fedt at gå heelwork med koda til et af de numre lave noget smukt og rørende, men vil man overhovedet kunne fortolke noget altså lave en "historie" til de stykke musik og kan man overhovedet bruge dem til dog dancing....

 

Synes bare det kunne være så smukt og kunne være rørende at ku lave noget smukt til dem....

 

Jeg mener at Sofie fra aktivthundecenter har danset til Braveheart på et tidspunkt - Men det var vist Freestyle. Det må sonja vide meget mere om, hun har jo kendskab til rigtig meget inden for HTM.

 

Hvis du synes at det kunne være fedt at gå heelwoek til et numer hvor det er smukt og rørende, så skal du bare gøre det :-)

 

Det gælder om at finde et stykke musik, der betyder noget for dig, og som passer til hundens tempo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det første nummer er VIRKELIG smukt!!!!!!!!!!!

Super super super godt......

Med lidt god vilje, ville man godt kunne lave en knald god fortolkning til det nummer. Tror jeg, jeg er jo ikke proff til HTM :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at Sofie fra aktivthundecenter har danset til Braveheart på et tidspunkt - Men det var vist Freestyle. Det må sonja vide meget mere om, hun har jo kendskab til rigtig meget inden for HTM.

 

Hvis du synes at det kunne være fedt at gå heelwoek til et numer hvor det er smukt og rørende, så skal du bare gøre det :-)

 

Det gælder om at finde et stykke musik, der betyder noget for dig, og som passer til hundens tempo...

 

Ja, Sofie laver et super fedt freestylenummer til Braveheart med Quincy. De skal optræde med det til Verdensudstillingen (de er reserve til landsholdet). Hun har så klippet noget hurtigt musik ind midt i nummeret, så det har en langsom og kontrolleret start, en hurtig og actionfyldt midterdel og så til sidst en langsom afslutning.

 

Det første nummer er VIRKELIG smukt!!!!!!!!!!!

Super super super godt......

Med lidt god vilje, ville man godt kunne lave en knald god fortolkning til det nummer. Tror jeg, jeg er jo ikke proff til HTM :-)

 

Enig, der er et vildt smukt nummer, det kan blive det mest fantastiske htm-nummer!

Link til indlæg
Del på andre sites

CCC, er du tilmeldt dogdancing-mailgruppen? Ellers synes jeg, at du skal melde dig til, det er der, der kommer informationer om konkurrencer, kurser osv. http://uk.groups.yahoo.com/group/dog-dancing-dk/

 

Der er lige kommet invitation til Næstved-konkurrencen i oktober, hvor de laver nogle ekstra klasser i anledning af 5-års jubilæet for den første htm-konkurrence i DK. Bl.a. er der en "Kom i gang"-klasse, som jeg synes, at du skal overveje at tilmelde dig, udover at du selvfølgelig skal tilmelde dig enten For Sjov-klassen eller klasse 1 med dit kommende HTM-nummer. :blink:

Kom I Gang Klassen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, er du tilmeldt dogdancing-mailgruppen? Ellers synes jeg, at du skal melde dig til, det er der, der kommer informationer om konkurrencer, kurser osv. http://uk.groups.yahoo.com/group/dog-dancing-dk/

 

Der er lige kommet invitation til Næstved-konkurrencen i oktober, hvor de laver nogle ekstra klasser i anledning af 5-års jubilæet for den første htm-konkurrence i DK. Bl.a. er der en "Kom i gang"-klasse, som jeg synes, at du skal overveje at tilmelde dig, udover at du selvfølgelig skal tilmelde dig enten For Sjov-klassen eller klasse 1 med dit kommende HTM-nummer. :blink:

Kom I Gang Klassen

 

Jeg er vist medlem af den der gruppe, men nok ikke i forhold til at modtage mails. Det må jeg lige få kigget på.

Uhh - Bare tanken om at skulle stille op til en konkurrence giver mig kriller i maven. Lige nu er der ikke så meget styr på det, men det kommer der. Især Når Caia og jeg kommer afsted på det kursus hos Anja og Sofie :-)

 

Lyder spændende med den der kom i gang klasse...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Enig, der er et vildt smukt nummer, det kan blive det mest fantastiske htm-nummer!

 

Har fået downloaded nummeret og lytter til det om og om igen tror jeg vil lave noget smukt heelwork med koda :lun: så prøver jeg både heelwork og freestyle :mrgreen:

 

men synes det sværeste er at få fortalt en historie, som folk kan forstå og er det kærlighed altså jeg tænker sån på et bånd der binder os sammen men synes det møg svært at komme på noget til at fortolke det nummer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har fået downloaded nummeret og lytter til det om og om igen tror jeg vil lave noget smukt heelwork med koda :lun: så prøver jeg både heelwork og freestyle :mrgreen:

 

men synes det sværeste er at få fortalt en historie, som folk kan forstå og er det kærlighed altså jeg tænker sån på et bånd der binder os sammen men synes det møg svært at komme på noget til at fortolke det nummer....

 

Det nummer er jo født til HTM - Jeg har også hørt det et par gange, og jeg er overbevist om at dig og Koda kan lave et super flot nummer til det.

Du kan lave de fedeste positioner med ham, og bryde det med et trick her og der ( De må jo ikke fylde så meget igen)

 

Jeg tænker sådan noget med at du prøver at variere positionerne i tempo. Der sker jo alligevel en del i nummeret.

 

Men jeg er HELT enig, det er ekstremt svært at fortolke, især når man som du og jeg er ret så grønne på området :-)

 

Caia og jeg skal danse HTM til Dont look for love fra den eneste ene film... Og jeg synes det er SVÆRT! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, at det er super svært at fortolke HTM-numre. Og jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke selv er så skarp til det. :blink: Jeg synes klart, at Freestyle er lettere på det område.

 

Faktisk synes jeg, at det er lidt en generel tendens, at handlerne ikke er lige så dygtige i fortolkningen af HTM som Freestyle, og det er rigtig ærgerligt, da det gør, at de numre imo ikke er lige så interessante at se på som Freestylenumrene. Der er dog nogle handlere, der også er rigtig gode til at fortolke HTM. Anja og Sofie er begge super fortolkere, og jeg synes også, at Anette Dalgaard er rigtig god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg synes også, at det er super svært at fortolke HTM-numre. Og jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke selv er så skarp til det. :blink: Jeg synes klart, at Freestyle er lettere på det område.

 

Faktisk synes jeg, at det er lidt en generel tendens, at handlerne ikke er lige så dygtige i fortolkningen af HTM som Freestyle, og det er rigtig ærgerligt, da det gør, at de numre imo ikke er lige så interessante at se på som Freestylenumrene. Der er dog nogle handlere, der også er rigtig gode til at fortolke HTM. Anja og Sofie er begge super fortolkere, og jeg synes også, at Anette Dalgaard er rigtig god.

 

Måske, det er fordi et HTM nummer hurtigt kan virke kedeligt :confused:

 

Men jeg synes også at et Freestyle nummer kan virke ret så rodet... Hehe.

 

Der er udfordringer ved begge klasser :mrgreen:

 

Nu har jeg ikke set så mange opvisninger, men da jeg selv skulle igang, tiltalte HTM mig MEGET mere end Freestyle. Primært fordi jeg nok er heeelt vild med tanken om at skulle have Caia HELT tæt på mig. Ej, jeg ved det ikke helt. Men det er nok noget i den dur.

 

Mon ikke det at fortolke kommer ligeså stille og roligt jo mere erfaring man får? Jeg dør af skræk den første gang Caia og jeg skal opvise, hvis vi når så langt... Pyha!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv! :megaked:

 

Atilla kommer jo til DK og dømmer konkurrencen i Næstved den 16. oktober, og den 17. og 18. holder han to endagskurser. Jeg havde lige nået at tilmelde mig, da det gik op for mig, at jeg er i London fra den 16.-19. oktober! Det er SÅ surt, jeg ville VILDT gerne have været på kursus med Atilla. :cry:

 

Og så kan jeg heller ikke komme med til konkurrencen og se din debut, CCC. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det nummer er jo født til HTM - Jeg har også hørt det et par gange, og jeg er overbevist om at dig og Koda kan lave et super flot nummer til det.

Du kan lave de fedeste positioner med ham, og bryde det med et trick her og der ( De må jo ikke fylde så meget igen)

 

Jeg tænker sådan noget med at du prøver at variere positionerne i tempo. Der sker jo alligevel en del i nummeret.

 

Men jeg er HELT enig, det er ekstremt svært at fortolke, især når man som du og jeg er ret så grønne på området :-)

 

Caia og jeg skal danse HTM til Dont look for love fra den eneste ene film... Og jeg synes det er SVÆRT! :mrgreen:

 

Hi hi ja det svært men mon ikk vi to bliver ligeså skrappe som sonja en dag hehe...

 

har lyttet til det numer om og om igen og min fortokning kunne være..

 

En kærlighedshistorie hvor fyren = Koda gerne ville have og smigre sig ind hos damen = mig men at damen er afvisende til at starte med men så igennem dans og de har set hinanden an ender de alligevel sammen og slutter af med et kærligt trick med en pote på knæ og et lille kys og kram :mrgreen:

 

løber min fantasi af med mig eller ville man kunne bruge det til noget hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Du skal eksportere filen til MP3 og/eller Wave-format.

 

Hmm. Tror også det er det vi har prøvet på her hjemme, men takker. Det kan jo godt være at jeg gør et eller andet forkert :-) Skal jo ha det klart til på torsdag.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Øv øv øv! :megaked:

 

Atilla kommer jo til DK og dømmer konkurrencen i Næstved den 16. oktober, og den 17. og 18. holder han to endagskurser. Jeg havde lige nået at tilmelde mig, da det gik op for mig, at jeg er i London fra den 16.-19. oktober! Det er SÅ surt, jeg ville VILDT gerne have været på kursus med Atilla. :cry:

 

Og så kan jeg heller ikke komme med til konkurrencen og se din debut, CCC. :cry:

 

Ej ej ej ej :megaked: Caia og jeg kunne godt ha brugt lidt støtte fra dig og Tyson af.. Men okay, så er det ikke så flovt, hvis det går heeelt galt med Caia og jeg i ringen:-) Men hvor er det trist at dig og Tyson ikke kan komme til konkurrence og kursus... Øv!

 

Det er godt nok surt at du lige skal til London liiiige der :-(

Er det med arbejdet eller hva?

 

Anja skrev godt en mail til mig, at hun syntes jeg skulle kigge på det der kursus. Det lyder vildt spændende, og hvis jeg kan overtale min bedre halvdel til at køre og hente mig heeeelt i næstved, tilmelder jeg mig altså. Tror Caia og jeg kan lære en masse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hi hi ja det svært men mon ikk vi to bliver ligeså skrappe som sonja en dag hehe...

 

har lyttet til det numer om og om igen og min fortokning kunne være..

 

En kærlighedshistorie hvor fyren = Koda gerne ville have og smigre sig ind hos damen = mig men at damen er afvisende til at starte med men så igennem dans og de har set hinanden an ender de alligevel sammen og slutter af med et kærligt trick med en pote på knæ og et lille kys og kram :mrgreen:

 

løber min fantasi af med mig eller ville man kunne bruge det til noget hehe

 

Mon ikke vi på et tidspunkt bliver ok til alt det HTM noget? Jeg tror på os :-) Hehe

 

Jeg synes bare du skal komme igang, det lyder til at du har godt styr på hvilken historie det skal være:banan::banan:

 

Her hjemme er der dømt HTM aften, mit program skal mere eller mindre falde på plads inden vi skal afsted på kursus torsdag aften... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok surt at du lige skal til London liiiige der :-(

Er det med arbejdet eller hva?

 

Nej, det er ferie med et par veninder. Det blev planlagt for flere måneder siden, og billetterne er allerede købt. Det SKAL være i uge 42, for de er begge lærere, så det er dér, de har ferie. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej, det er ferie med et par veninder. Det blev planlagt for flere måneder siden, og billetterne er allerede købt. Det SKAL være i uge 42, for de er begge lærere, så det er dér, de har ferie. :neutral:

 

Æv æv æv, det er sku trist at det lige ramler sammen med den weekend:cry:

 

Men okay, London er altså en dejlig by... :blink:

 

Jeg har skrevet en mail til hende man skulle melde sig til mht. det kursus der. Jeg fandt ud af at det er temmelig tæt på næstved station, så jeg og Caia kan tage toget og blive hentet af kæresten evt. når det slutter.

Jeg vil helt vild gerne med.

 

Jeg tror endelig at jeg har fået musikken på plads, og fik det til at virke når jeg gemmer osv. Hehe!

Caia er gået helt kold, hende og jeg fik lige trænet en masse HTM her til aften - Skønt:mrgreen:

 

At Bakke, og baglæns cirkel er hun bare blevet mega sej til. Har ikke trænet bakke med hende i laang tid, så var spændt på om hun kunne huske det. Fy fy skamme siger jeg bare. Den tøs kan sku bakke, ja hun kan:banan:Tror godt jeg kan begynde at sætte tegn/kommando på :o)

 

Lige nu tænker jeg bare i program, program og program. Prøver virkelig at se for mig hvilke øvelser der skal indgå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Weeeee der var plads til Caia og jeg den 17 oktober:engel:

Så nu skal vi på endnu et dogdancing kursus.. Spændende bliver det!

 

Toget køre direkte derhen ( Arr. Næsten, så det kunne ikke være bedre, nu når man intet kørekort har )

 

Jeg glæder mig utroligt meget.

 

Idag skal vi så afsted på vores første af de fem gange der er af kurset hos Anja og Sofie. Jeg er spændt på hvad de siger til det jeg er kommet frem til mht. programmet.

 

Opdatering kommer helt sikkert:blink:

 

Igår da vi var til noget hygge AG/Rally træning, fik vi trænet en del HTM og alm. lydighed når de andre løb banen.. Kan jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt.. :slem:

Hver gang chancen er der for at træne i nye omgivelser, gælder det om at gribe den.. Hun var fuldt ud obs. på mig, og var så ligeglad med de andre hunde når de løb banen igennem.

 

Vi fik trænet bakke, alm. cirkel, og baglæns cirkel bl.a

 

Sonja, hvornår skal vi aftale lidt træning nede på DAF's område? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeeee der var plads til Caia og jeg den 17 oktober:engel:

Så nu skal vi på endnu et dogdancing kursus.. Spændende bliver det!

 

Jeg tror det bliver SÅ fedt, Atilla er jo vildt dygtig!

 

Idag skal vi så afsted på vores første af de fem gange der er af kurset hos Anja og Sofie. Jeg er spændt på hvad de siger til det jeg er kommet frem til mht. programmet.

 

Opdatering kommer helt sikkert:blink:

 

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det gik. :-)

 

Sonja, hvornår skal vi aftale lidt træning nede på DAF's område? :-)

 

Sender du mig ikke en PM med forslag til tidspunkter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...