Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Sender du mig ikke en PM med forslag til tidspunkter?

 

 

Det gør jeg lige ja :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia

Det er FANTASTISK at komme på kursus, få nye ideer, og hjælp til hvordan træningen kan være... :mrgreen:

 

1 * træning er nu veloverstået, og wow hvor har Caia og jeg fået mange gode ting med os hjem.:banan:

 

Det meste af tiden gik med at planlægge 1 del af programmet. Dvs. at vi mere eller mindre har lidt over 1 min. som er faldet på plads.

 

Vi starter med en High, hvor efter hun skal ind i hesten og stå - Dernæst skal vi sammen gå frem (hest)

 

Derudover:

 

Alm. Close

 

Close med sidelæns steps

 

But

 

Foran

 

Foran - Hvor vi begge bakker tilbage

 

Bagved - Altså at hun står foran, og så drejer vi sammen.. Svært at forklare.

 

Derudover vil overgangene være noget ala omkring, enkelte steder vil der være en lille twist.

 

Den sidste time brugte vi på at træne. Anja var vores Coach da vi skal danse HTM - og hun er ALTSÅ dygtig!

 

Super super super undervisning.

Vi kom igennem grundprinciperne, og hvor er det bare lækkert at blive set på med helt nye øjne.

 

Jeg fik ekstrem mange gode redskaber, bl.a. hvordan jeg skulle belønne endnu bedre med legetøjet, hvordan jeg skulle klikke, hvad jeg skal gøre hvis hun er uopmærksom på mig... osv! FEDT:klap:

 

Både Anja og Sofie mente at Caia og jeg kunne klare det niv. øvelserne har.. Flere af øvelserne er ikke heeelt nemme. Det er i hvert fald flotte HTM øvelser i forhold til kl. 1.

 

Vi har fået MANGE lektier for, og vi har 3 uger til næste gang, så der skal trænes. Hehe... Vi vil ikke svigte dem.

Anja sagde at ca. 10-15 min 2 * dagligt ville være helt optimalt :engel:

 

Allerede her til morgen trænede vi på vores gå tur med nye omgivelser, og wow min lille blå tilbød bare noget hele tiden, i håb om at få klik, legetøj eller anden beløning. Virkelig cool.

 

Vi har et delmål på holdet, og det er at vi stiller op i for sjov klassen d. 30 august.. Bare for at mærke stemningen, afprøve det vi har indtil da osv. Spændende!!!!!

 

Så man kan vist roligt sige at Caia og jeg for alvor er trådt ind i HTM verden... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er FANTASTISK at komme på kursus, få nye ideer, og hjælp til hvordan træningen kan være... :mrgreen:

 

1 * træning er nu veloverstået, og wow hvor har Caia og jeg fået mange gode ting med os hjem.:banan:

 

Det meste af tiden gik med at planlægge 1 del af programmet. Dvs. at vi mere eller mindre har lidt over 1 min. som er faldet på plads.

 

Vi starter med en High, hvor efter hun skal ind i hesten og stå - Dernæst skal vi sammen gå frem (hest)

 

Derudover:

 

Alm. Close

 

Close med sidelæns steps

 

But

 

Foran

 

Foran - Hvor vi begge bakker tilbage

 

Bagved - Altså at hun står foran, og så drejer vi sammen.. Svært at forklare.

 

Derudover vil overgangene være noget ala omkring, enkelte steder vil der være en lille twist.

 

Den sidste time brugte vi på at træne. Anja var vores Coach da vi skal danse HTM - og hun er ALTSÅ dygtig!

 

Super super super undervisning.

Vi kom igennem grundprinciperne, og hvor er det bare lækkert at blive set på med helt nye øjne.

 

Jeg fik ekstrem mange gode redskaber, bl.a. hvordan jeg skulle belønne endnu bedre med legetøjet, hvordan jeg skulle klikke, hvad jeg skal gøre hvis hun er uopmærksom på mig... osv! FEDT:klap:

 

Både Anja og Sofie mente at Caia og jeg kunne klare det niv. øvelserne har.. Flere af øvelserne er ikke heeelt nemme. Det er i hvert fald flotte HTM øvelser i forhold til kl. 1.

 

Vi har fået MANGE lektier for, og vi har 3 uger til næste gang, så der skal trænes. Hehe... Vi vil ikke svigte dem.

Anja sagde at ca. 10-15 min 2 * dagligt ville være helt optimalt :engel:

 

Allerede her til morgen trænede vi på vores gå tur med nye omgivelser, og wow min lille blå tilbød bare noget hele tiden, i håb om at få klik, legetøj eller anden beløning. Virkelig cool.

 

Vi har et delmål på holdet, og det er at vi stiller op i for sjov klassen d. 30 august.. Bare for at mærke stemningen, afprøve det vi har indtil da osv. Spændende!!!!!

 

Så man kan vist roligt sige at Caia og jeg for alvor er trådt ind i HTM verden... :blink:

 

Fedt at det var sådan en god oplevelse. :klap:

 

Wow, det lyder som et avanceret (men fedt) klasse 1 program. :5up: Er du sikker på, at I kun skal stille op i For Sjov og ikke i Klasse 1? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Fedt at det var sådan en god oplevelse. :klap:

 

Wow, det lyder som et avanceret (men fedt) klasse 1 program. :5up: Er du sikker på, at I kun skal stille op i For Sjov og ikke i Klasse 1? :genert:

 

Hehe - Altså vi skulle jo gøre os en masse tanker om hvilke øvelser vi kunne tænke os til programmet, og det sjove er at de øvelser jeg selv havde tænkt på, er kommet med i programmet - Hvilket er alletiders.

 

Jeg er især super glad for den der sidelæns, samt den der foran, hvor vi skal gå tilbage sammen :-)

 

Næææ, kun For sjov klassen den 30 august, så dygtige er vi slet slet slet ikke...:genert: Anja kan have en med i bilen, da hun selv stiller op.. Så enten jeg eller Jette som også er på dette kursus skal se om vi kan finde kørsel.

 

Anja og Sofie syntes at det kunne være godt hvis vi havde et lille mål inden BC konkurrencen.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Altså vi skulle jo gøre os en masse tanker om hvilke øvelser vi kunne tænke os til programmet, og det sjove er at de øvelser jeg selv havde tænkt på, er kommet med i programmet - Hvilket er alletiders.

 

Jeg er især super glad for den der sidelæns, samt den der foran, hvor vi skal gå tilbage sammen :-)

 

Næææ, kun For sjov klassen den 30 august, så dygtige er vi slet slet slet ikke...:genert: Anja kan have en med i bilen, da hun selv stiller op.. Så enten jeg eller Jette som også er på dette kursus skal se om vi kan finde kørsel.

 

Anja og Sofie syntes at det kunne være godt hvis vi havde et lille mål inden BC konkurrencen.. :-)

 

Arh, den 30., det havde jeg ikke lige fanget, jeg tænkte det var konkurrencen til oktober. :-)

 

Randi kan ikke den 30., så jeg lejer bil, og du er velkommen til at køre med mig (så kan du være den, der læser rejseplanen for mig og fortæller mig, hvornår jeg skal dreje :slem:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, den 30., det havde jeg ikke lige fanget, jeg tænkte det var konkurrencen til oktober. :-)

 

Randi kan ikke den 30., så jeg lejer bil, og du er velkommen til at køre med mig (så kan du være den, der læser rejseplanen for mig og fortæller mig, hvornår jeg skal dreje :slem:).

 

Hov, må heller lige tilføje, at hunde faktisk kun må være i bilen, hvis de er i bur (delebilens reglement). Jeg snyder nok lidt og lægger Tyson på et tæppe på forsædet, men hvis I nu har bagsædet, kan du vel nok have plads til at slå jeres stofbur op og have Caia inde i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hov, må heller lige tilføje, at hunde faktisk kun må være i bilen, hvis de er i bur (delebilens reglement). Jeg snyder nok lidt og lægger Tyson på et tæppe på forsædet, men hvis I nu har bagsædet, kan du vel nok have plads til at slå jeres stofbur op og have Caia inde i det?

 

Ej, Sonja det ville være mere end alletiders hvis vi kan køre med dig og Tyson. Og jeg vil gerne læse rejseplan op :-) Så giver jeg Anja besked om at hun kan tage Jette med:mrgreen:

 

Caia er vant til at side omme bag i, altså baggage rumet, men hvis hendes storfbur kan stå inde på bagsædet, så synes jeg bare det er det vi gør. Så håber jeg ikke at hun bryder ud af det... hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, må heller lige tilføje, at hunde faktisk kun må være i bilen, hvis de er i bur (delebilens reglement). Jeg snyder nok lidt og lægger Tyson på et tæppe på forsædet, men hvis I nu har bagsædet, kan du vel nok have plads til at slå jeres stofbur op og have Caia inde i det?

 

Aj må jeg bryde ind lidt :oops:

Har du sådan en filifjong til at sætte på selen, så han ikke er i fare? Kan ikke lide tanken om han skulle sidde løst på forsædet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj må jeg bryde ind lidt :oops:

Har du sådan en filifjong til at sætte på selen, så han ikke er i fare? Kan ikke lide tanken om han skulle sidde løst på forsædet :genert:

 

Jep, den blev indkøbt i samme øjeblik, jeg meldte mig til delebilsordningen. :blink: (Og Petrine, hvis du læser med, det er siden Gilleleje lykkedes mig at spænde den ind, så den er blevet kortere :-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee, vi skal på kursus hos Anja og Sofie hen over sommeren. :banan:

 

Der er jo ikke super mange HTM-træningsmuligheder, når man ikke længere er begynder. Dvs. jeg kunne godt være fortsat på det øvede hold i Lyngby, men for det første fik jeg ikke så meget ud af det mere (det var mere selvtræning, når man var nået til det niveau), og for det andet faldt det sammen med AG, efter at Tyson og jeg rykkede op på det øvede hold dér.

 

Sidste gang til det todages trickskursus brokkede jeg mig så til Anja over, at der ikke bliver lavet hold på lidt højere niveau, og hun sagde, at hvis jeg kunne samle et fem personer, ville hun og Sofie gerne lave et hold til os. Så det gjorde jeg. :banan:

 

Det er rigtig fedt, for vi bestemmer selv, hvad vi vil have fokus på, og hvad vi gerne vil have hjælp/inspiration til hver især, og så skræddersyr de holdet til os. :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Wee, vi skal på kursus hos Anja og Sofie hen over sommeren. :banan:

 

Der er jo ikke super mange HTM-træningsmuligheder, når man ikke længere er begynder. Dvs. jeg kunne godt være fortsat på det øvede hold i Lyngby, men for det første fik jeg ikke så meget ud af det mere (det var mere selvtræning, når man var nået til det niveau), og for det andet faldt det sammen med AG, efter at Tyson og jeg rykkede op på det øvede hold dér.

 

Sidste gang til det todages trickskursus brokkede jeg mig så til Anja over, at der ikke bliver lavet hold på lidt højere niveau, og hun sagde, at hvis jeg kunne samle et fem personer, ville hun og Sofie gerne lave et hold til os. Så det gjorde jeg. :banan:

 

Det er rigtig fedt, for vi bestemmer selv, hvad vi vil have fokus på, og hvad vi gerne vil have hjælp/inspiration til hver især, og så skræddersyr de holdet til os. :klap2:

 

Super super super fedt.... Det glæder jeg mig til at høre MEGET mere om, når i skal afsted på det kursus:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, der er jo også Lille Skensved den 26. september... så har du chancen for at prøve en udendørs konkurrence. :blink:

 

Ja, det så jeg faktisk godt. Jeg skal lige se på kørselsmuligheden før jeg overvejer om Caia og jeg skal prøve at stille op i for sjov klassen der også :-) Men det ville være god øvelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ude at træne lidt her til aften :mrgreen:

 

Koda lydighed og motivation så jeg kan få noget fart på knægten, og nu

hvor jeg er ved at træne program med dogdancing med kiki blev hun også en del brugt i dag hun er træt nu og ligger ved mine fødder og sover :lun:

 

Må indrømme at kiki er blevet en del glemt hun er blevet aktiveret men har ikke forlangt store ting af hende kun lidt vedligeholdelse af forskellige ting men hun elsker jo at lære men må indrømme det har været svært når man ikke har de samme mål og krav med hende som jeg havde engang.

 

men nu er vi dansepartnere og ingen tvivl om hun nyder hvert et sekund hun elsker tricks og kan en masse af dem... har prøvet filme 3 tricks i dag som alle skal med i vores program plus en masse andet :engel:

 

Stå på bagben, gemme ansigtet, krydse poter i skal lige ligge hovedet på skrå da jeg nok aldrig lære at holde min mobil ordentligt når jeg filmer...

 

Have ellers lånt digital kamera men der er ikke noget usb stick til så det skal jeg ud at have skaffet...

 

så af den grund kan i ikke få de tricks hvor kiki er sammen og tæt på mig før jeg får en anden til at filme... men der kan hun salom af forskellige variationer, kravle under mit ben når jeg sidder på hug sitte med poterne på mig, osv.

 

Bakke rundt om mig er hun også ved at ha tjeck på en af de nye øvelser for hende men hun fangr det hurtigt påtrods af hun fylder 7 til september...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Je lejer jo nok bil igen, og så er I velkomne til at køre med. :blink:

 

Hvis du gør det, vil Caia og jeg MEGET gerne med, uden tvivl om det :-)

 

Rutine, rutine jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Linda, jeg kan ikke se videoerne. :cry: Der står, at jeg mangler plugins, men når jeg prøver at downloade plugins, får jeg at vide, at de er ukendte. Kan du måske uploade filmene til youtube og linke til dem?

 

mærkeligt prøver lige igen fra youtube af denne her gang :mrgreen:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, det er så fedt at være hjælper ved VM og se det hele live! :banan: I dag har der været holdkonkurrence i HTM, og i morgen er der holdkonkurrence i Freestyle. Søndag er der individuelle finaler, hvor de 10 bedst placerede fra holdkonkurrencerne i hver disciplin konkurrerer.

 

Jeg synes, at der var nogle rigtig fede HTM-numre i dag, hvor der virkelig var gjort noget ud af fortolkningen. Jeg synes ellers tit, at HTM kan være lidt kedeligt at være tilskuer til :genert: - men det var det absolut ikke i dag! Der var et par stykker, der var knapt så gode, og nogle hvis hunde stressede for meget eller var ufokuserede, men der var klart flest gode. Man kan jo købe dvd fra VM på Abertil, det vil jeg absolut anbefale, hvis man har lyst til at blive inspireret. :-)

 

Danmark vandt sgu guld i HTM-holdkonkurrencen :klap: - og Anja/Queeny og Emmy/Whisper blev placeret som hhv. nr. 2 og 3. :klap2: Kath Hartmann fra UK blev placeret som nr. 1 med et unægteligt virkelig godt og knivskarpt nummer, men Anja lå kun 0,4 point efter hende! :5up: Jeg er jo virkelig begejstret for Anjas Lord of the Rings-nummer og er SÅ glad på hendes vegne. Nu håber jeg bare, at hun gør det lige så godt på søndag. :banan:

 

For øvrigt bliver VM-bloggen opdateret løbende hver dag, så der kan man gå ind, hvis man har lyst til at følge med:

 

FCI World HTM Championships 2010

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...