Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

SÅ Petrine, HTM-konkurrence i Sorø den 9/2, der er masser af plads til, at du kan have hundene siddende sammen med dig inde i hallen, så ingen undskyldninger, NU skal du have lavet det program til Buller!

 

Link? Det er jo ikke Roskilde / Ballerup / Vejen, som er mit mål i 2013 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sonja hvornår er du udd. dommer?

 

Den 9. december. Hvis jeg består eksamen, altså. :blink:

 

Link? Det er jo ikke Roskilde / Ballerup / Vejen, som er mit mål i 2013 :mrgreen:

 

Men nu giver jeg dig et nyt mål. Og i modsætning til DKK-konkurrencerne er denne konkurrence indendørs, og det er der altså nogle fordele ved, bl.a. langt færre forstyrrelser, når man er i ringen. OG hvis vi afholder DAF Cup til foråret, skal du også med til den, så den holder ikke den med de tre konkurrencer. ;-)

 

Så, nu skal vi bare have lavet det program til Buller. Du får det jo tydeligvis ikke selv gjort, så nu bliver jeg snart diktator og kommer hjem til dig og tvinger dig til at gøre det. Hvornår passer det dig?

 

BCKs Februar Konkurrence « dogdancing.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så at udendørs er bedre for Buller - fordi de andre hunde bliver mere distraheret af tingene end hun gør (synes hun var ret fokuseret i Vejen) - men det er i min friweekend (det får jeg jo nu), så jeg skal med!

 

Ja, hun var rigtig fint fokuseret i Vejen. Hurra at det er din freeweekend! :banan: Hvornår skal jeg komme forbi og tvinge dig til at lave program? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil altså gerne lave noget hundedans til den her sang:

 

 

[video=youtube_share;MEEpavnk7Uw]

 

Synes bare ikke det er en Soko sang, det er ligesom mere en Nanna-HTM-sang. Eller hvad siger musikeksperterne herinde?Vil hellere lave freestyle :hmm:

 

Jeg synes ikke, at den passer til Soko i hverken stil eller tempo. Det er heller ikke en oplagt freestylesang, synes jeg, men man kunne nok godt lave et smukt/poetisk freestyleprogram til det a la den type program, man nogle gange ser svenskerne lave. Men ikke med Soko, tror jeg - jeg kan i hvert fald ikke se det for mig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for øvrigt selv flere sange, som jeg rigtig rigtig gerne ville lave program med, men som jeg bare ikke tror kommer til at fungere med Tyson. Så de må ligge på lager til hvis jeg får en anden type hund på et tidspunkt. :blink:

 

Men Sonja, jeg har jo ikke sådan noget impulskontrol...når jeg får en ide om noget så skal den føres ud i livet, hurtigst muligt.

Har allerede redigeret den ned til 2:30 og så bliver den nok til et htm-program til Nanna i Sorø til februar...hvis hun stadig bor her til den tid :shock::megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er fordi Sonja skal skifte sin skrappe stil ud og gå over til bløde metoder...det responderer jeg klart bedre på :mrgreen::drille:

 

Men nu har jeg jo netop vænnet mig til den skrappe stil, fordi det er det eneste, der virker på Petrine... meget besværligt at skulle skifte stil hele tiden. :mrsgreen:

 

Og kage er en fremragende belønning for mig Sonja :blink:

 

Ha, du får ingen kage af mig, så kan du vælge den sang, du vil. :drille: Men faktisk tror jeg, at sangen vil passe rigtig godt til Nanna - det var til Soko jeg ikke syntes den passede. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, selvfølgelig kan Petrine trænes med positiv forstærkning. Du skal bare finde lige præcis det øjeblik hvor hun gør det rigtige og belønne der :slem: :drille:

 

Hun responderer altså bedre med nazimetoder... først da jeg begyndte at skælde hende ud og flytte fysisk rundt på hende, begyndte hun at gøre, hvad jeg sagde til agilitytræningen. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson var en stjerne, da vi trænede i hallen her til aften. :lun: Vi lavede for første gang det nye HTM-program, først en gang uden musik, og så en gang med musik. Vi har trænet positionerne og overgangene den sidste måneds tid, men det var første gang, at vi satte det sammen, og jeg havde forventet, at det ville være noget rod, for det synes jeg, at det plejer at være, de første gange, man træner et nyt program. Faktisk havde jeg slet ikke regnet med, at vi skulle træne hele programmet, men så gik det så godt, så vi gjorde det alligevel. :banan: Altså selvfølgelig med belønning undervejs, og jeg pausede enkelte gange og gentog noget, der ikke helt kørte, men det var småting, jeg var virkelig imponeret over muslingen. :hjerte:

 

Det er bestemt ikke verdens fedeste HTM-program, og Tyson er ikke den stærkeste HTM-hund i verden, men jeg er meget, meget tilfreds med det, vi lavede her til aften. Sådan for vores niveau. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson var en stjerne, da vi trænede i hallen her til aften. :lun: Vi lavede for første gang det nye HTM-program, først en gang uden musik, og så en gang med musik. Vi har trænet positionerne og overgangene den sidste måneds tid, men det var første gang, at vi satte det sammen, og jeg havde forventet, at det ville være noget rod, for det synes jeg, at det plejer at være, de første gange, man træner et nyt program. Faktisk havde jeg slet ikke regnet med, at vi skulle træne hele programmet, men så gik det så godt, så vi gjorde det alligevel. :banan: Altså selvfølgelig med belønning undervejs, og jeg pausede enkelte gange og gentog noget, der ikke helt kørte, men det var småting, jeg var virkelig imponeret over muslingen. :hjerte:

 

Det er bestemt ikke verdens fedeste HTM-program, og Tyson er ikke den stærkeste HTM-hund i verden, men jeg er meget, meget tilfreds med det, vi lavede her til aften. Sådan for vores niveau. :-)

 

Det er jo lidt sjovt, som det rent faktisk virker at lægge lidt træning i tingene. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrinemor og Buller/Ella var med ude i hallen og træne her til aften, og de er bare blevet så dygtige! :klap: Jeg har jo ikke rigtig set dem træne siden dogdancingkurset i sommer, hvor f.eks. slalom mellem ben og cirkle om fører var i startindlæringsfasen og derfor foregik med en foroverbukket Petrinemor og tydelige håndtegn - nu foregår det med Petrinemor med ret ryg og ingen håndtegn! :5up: Og Buller er bare super hurtig og glad at se på, når hun arbejder. De bliver så goooode! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...