Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Frigga

Som altid, hvor er det altså godt gået.

 

Er det egentlig selve optræden, der bliver bedømt, eller er det hundens præstation? Jeg tænker på, om man må have mere end én hund med i sin optræden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som altid, hvor er det altså godt gået.

 

Er det egentlig selve optræden, der bliver bedømt, eller er det hundens præstation? Jeg tænker på, om man må have mere end én hund med i sin optræden.

 

Tak. :kys:

 

Man får point i tre kategorier: Udførsel, sværhedsgrad og musik & fortolkning. Det er så gennemsnittet af pointene i de tre kategorier, der udgør dine point.

 

I den klasse, der hedder 6+, må du have mere end én hund med i din optræden. Det er dog en uofficiel klasse. I de officielle klasser må du kun have én hund med i ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sååååå - Nu skal Caia og jeg snart afsted på vores længe ventede HTM kursus, som starter op den 17 juni.:banan::banan::banan:

 

Jeg har lige modtaget en mail fra Anja med div. oplysninger... Weee - Hvor jeg dog glæder mig.

 

Vi skal forberede temmelig meget, men det er for at få mest ud af dette kursus som er over 5 gange. Vi er ikke mange på holdet, hvilket kun er endnu mere super duper. Så er der jo virkelig en masse dejlig tid til os alle sammen.:mrgreen:

 

Jeg skal have sat noget tid af til at finde ud af hvilke positioner der skal indgå i programmet, om der evt. skal bruges rekvisitter, og hvilken historie vi vil fortælle med vores program. osv.. musik valget er på plads, hvilket bare er alletiders. Men altså det der med at sammensætte programmet er nu liiiidt svært, skidt pyt, jeg må gøre mit bedste... :blink:

 

Caia og jeg skal nok være klar parat til HTM kursus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sååååå - Nu skal Caia og jeg snart afsted på vores længe ventede HTM kursus, som starter op den 17 juni.:banan::banan::banan:

 

Jeg har lige modtaget en mail fra Anja med div. oplysninger... Weee - Hvor jeg dog glæder mig.

 

Vi skal forberede temmelig meget, men det er for at få mest ud af dette kursus som er over 5 gange. Vi er ikke mange på holdet, hvilket kun er endnu mere super duper. Så er der jo virkelig en masse dejlig tid til os alle sammen.:mrgreen:

 

Jeg skal have sat noget tid af til at finde ud af hvilke positioner der skal indgå i programmet, om der evt. skal bruges rekvisitter, og hvilken historie vi vil fortælle med vores program. osv.. musik valget er på plads, hvilket bare er alletiders. Men altså det der med at sammensætte programmet er nu liiiidt svært, skidt pyt, jeg må gøre mit bedste... :blink:

 

Caia og jeg skal nok være klar parat til HTM kursus.

 

Spændende. :klap: Kurset er vel også lagt an på, at I får hjælp til og feedback på programmet? Man ender tit ud med et program, der ser noget anderledes ud, end det første udkast man havde lavet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

 

Kunne sige mange ting om kjolen i "pretty women" og tysons "øjen" kontakt .. men gør det ikke...

 

I er sku da dygtige :banan::klap:

 

Disser du min kjole? Hater du på Pretty Woman-nummeret? :fornaermet:

 

He he, ej, det var første gang, jeg havde den kjole på til Pretty Woman-nummeret, og efter jeg så billederne, er jeg begyndt at have leggings på inde under, så jeg ikke laver stripnummer, når jeg sætter mig ned. :mrgreen:

 

Det er ellers en god kjole, har aldrig haft den på til en julefrokost eller en nytårsfest (som normalt er de lejligheder, hvor den bliver luftet) uden at have held i sprøjten. :slem:

 

Nå, men nu laver jeg snart vores nye piratnummer, og så er det slut med Pretty Woman anyway. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Spændende. :klap: Kurset er vel også lagt an på, at I får hjælp til og feedback på programmet? Man ender tit ud med et program, der ser noget anderledes ud, end det første udkast man havde lavet. :blink:

 

Vi får meget hjælp - Det hele handler om at få sammensat et program så vi er klar til prøve i næstved - Så det er en løbende proces. Vi får lektier for fra gang til gang. Det er også derfor at der er 3 uger imellem træningen, så vi kan træne.

De skriver også at for at få størts udbytte af dette kursus, forventes der at vi tager det seriøst og træner. Og det gør Caia og jeg selvf. :engel:

 

Der bliver meget snak frem og tilbage, og det fede er at vi ikke er så mange, så vi kan virkelig hjælpe hinanden.

 

Jeg glæder mig bare. Synes virkelig at de er super dygtige de to trænere... og det fede er at det er i lydighedspausen, så vi kan rigtig fordybe os..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Disser du min kjole? Hater du på Pretty Woman-nummeret? :fornaermet:

 

He he, ej, det var første gang, jeg havde den kjole på til Pretty Woman-nummeret, og efter jeg så billederne, er jeg begyndt at have leggings på inde under, så jeg ikke laver stripnummer, når jeg sætter mig ned. :mrgreen:

 

Det er ellers en god kjole, har aldrig haft den på til en julefrokost eller en nytårsfest (som normalt er de lejligheder, hvor den bliver luftet) uden at have held i sprøjten. :slem:

 

Nå, men nu laver jeg snart vores nye piratnummer, og så er det slut med Pretty Woman anyway. :blink:

 

Super smuk kjole, og et kanon godt nummer :-) Har jo haft fornøjelsen af at se jer optræde, dog uden leggins... hehehe:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... lidt vildt. :genert: Jeg skal jo til Herning og være hjælper til VM i HTM til verdensudstillingen. Torsdag, fredag, lørdag og søndag skal der være HTM-opvisninger i Store Ring. Og Tyson og jeg er blevet bedt om at lave en af opvisningerne om søndagen. :shock: Sleeeet ikke et stor pres at lave opvisning i Store Ring til World Dog Show. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... lidt vildt. :genert: Jeg skal jo til Herning og være hjælper til VM i HTM til verdensudstillingen. Torsdag, fredag, lørdag og søndag skal der være HTM-opvisninger i Store Ring. Og Tyson og jeg er blevet bedt om at lave en af opvisningerne om søndagen. :shock: Sleeeet ikke et stor pres at lave opvisning i Store Ring til World Dog Show. :lol:

 

Har lige fået mail fra Emmy om, at jeg nu er sat på til TO opvisninger i Store Ring om søndagen - for én optræden var jo ikke skræmmende nok. :lol:

 

Måske jeg skulle træne denne gang, i modsætning til da vi skulle på Bakken. :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har lige fået mail fra Emmy om, at jeg nu er sat på til TO opvisninger i Store Ring om søndagen - for én optræden var jo ikke skræmmende nok. :lol:

 

Måske jeg skulle træne denne gang, i modsætning til da vi skulle på Bakken. :hmm::mrgreen:

 

KÆMPE tillykke med det - Det er sku da alletiders.

 

Bedre ros kan I da ikke få! :banan::klap::mrgreen::5up::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var Tyson og jeg på Lyngholm Gods til konkurrencetræning, som Anja og Sofie havde arrangeret. Det var lavet, så det lignede en rigtig konkurrence med ring, dj, tilskuere osv. Vi var 9 deltagere, og hver af os fik 3x5 minutter i ringen, hvor vi kunne bruge tiden, som vi ville - træne program med forstyrrelser, løbe ud af ringen og belønne, have godbidder eller legetøj med ind osv.

 

Det var super fedt! Vi gjorde meget i at tilskuerne heppede og klappede, for det er vi ikke rigtig vant til. Der plejer at være meget ro til konkurrencerne, fordi det for det meste kun er os deltagere, der er der, og vi er stille af respekt for dem, der er i ringen. Men så kan det altså godt være meget forstyrrende, når der pludselig er en masse publikum, larm, hundegøen, klappen osv., sådan som der f.eks. var i Hillerød, hvor flere af hundene (inkl. Tyson) blev lidt hylet ud af den. Jeg tænker også, at det er RIGTIG god træning for Tyson og mig, til når vi skal optræde i store ring på verdensudstillingen. :genert:

 

Jeg trænede lidt heelworkpositioner, for der har Tyson en tendens til at hænge lidt til konkurrencer. Men eller trænede jeg faktisk mest bakke væk fra mig og rundt om mig, for det er typisk dér, han begynder at gø. Ganske rigtigt begyndte han at gø næsten hver gang, første gang vi var i ringen. Uden for ringen, hvor der jo faktisk er flere forstyrrelser i form af mennesker og hunde, havde han ingen problemer - der kunne han snildt bakke 7-8 meter væk fra mig uden at gø. Men i ringen kunne var det en helt anden sag. :rolleyes: Men da vi nåede tredje omgang, begyndte det at hjælpe, og han begyndte kun at gø få gange. :klap:

 

Nu får vi så nok ødelagt den træning til verdensudstillingen :genert: - for der skal vi jo fortsætte programmet uanset hvad, så jeg bliver nødt til bare at lade ham gø og så køre videre, ligesom på Bakken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg sidder og knokler med at få styr på hvad Caias HTM program skal indeholde af HTM øvelser samt tricks. Puha:roll:

 

Vi er jo blevet bedt om en masse inden vi skal afsted på vores første kursus dag i dogdancing hos Anja og Sofie.

 

Jeg har valgt at vi skal danse til Dont look for love fra den eneste ene film.

 

 

Lige pt. er jeg liiiidt fantasi løs mht. følgende:

 

- Hvilken "historie" / "emne" kunne musikken fortælle? (Jeg har hørt sangen en million gange allerede... Jeg elsker den! Jeg synes der er et super godt tempo i den. Det er jo en kærligheds sang, men her stopper mine ideer så også :-) ) Sangen handler jo om at kærligheden kommer når man mindst venter det... Så måske noget i den stil?

- Hvilke rekvisitter kunne evt. indgå?

(Måske noget med at Caia kunne puffe til et hjerte hen imod mig? I sangen synger de at man ikke skal lede efter kærligheden, men at kærligheden kommer til en)

 

- Hvilket kostume kunne evt. passe til musikken og historien?

??????? Jeg er ikke til noget heeeelt vildt.

Så kom endelig med en masse inputs, jo flere jo bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og knokler med at få styr på hvad Caias HTM program skal indeholde af HTM øvelser samt tricks. Puha:roll:

 

Vi er jo blevet bedt om en masse inden vi skal afsted på vores første kursus dag i dogdancing hos Anja og Sofie.

 

Jeg har valgt at vi skal danse til Dont look for love fra den eneste ene film.

 

 

Lige pt. er jeg liiiidt fantasi løs mht. følgende:

 

- Hvilken "historie" / "emne" kunne musikken fortælle? (Jeg har hørt sangen en million gange allerede... Jeg elsker den! Jeg synes der er et super godt tempo i den. Det er jo en kærligheds sang, men her stopper mine ideer så også :-) ) Sangen handler jo om at kærligheden kommer når man mindst venter det... Så måske noget i den stil?

- Hvilke rekvisitter kunne evt. indgå?

(Måske noget med at Caia kunne puffe til et hjerte hen imod mig? I sangen synger de at man ikke skal lede efter kærligheden, men at kærligheden kommer til en)

 

- Hvilket kostume kunne evt. passe til musikken og historien?

??????? Jeg er ikke til noget heeeelt vildt.

 

Så kom endelig med en masse inputs, jo flere jo bedre :-)

 

 

Jeg ville også vælge noget med kærligheden, der kommer, når du mindst venter det. :-)

 

Mht. rekvistit behøver du jo ikke, en rekvisit, hvis du ikke synes, at det passer til nummeret. Husk i hvert fald at hunden ikke må kommer længere væk fra dig end to meter i HTM. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... lidt vildt. :genert: Jeg skal jo til Herning og være hjælper til VM i HTM til verdensudstillingen. Torsdag, fredag, lørdag og søndag skal der være HTM-opvisninger i Store Ring. Og Tyson og jeg er blevet bedt om at lave en af opvisningerne om søndagen. :shock: Sleeeet ikke et stor pres at lave opvisning i Store Ring til World Dog Show. :lol:

 

Seriøst???? :shock::5up:

Det blir da SUPER fedt!! Wow!! Tillykke!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til dogdancing kursus hos Emmy Simonsen :banan:

 

Det var super godt og mig og kiki hyggede os totalt meget...

 

Vi trænede en masse tricks og lavede et lille program vi skulle opvise med på slutningen af dagen.. Hvor er det svært at kunne lave tricksene til musik hihi :blink: Vi træner lidt herhjemme men desværre ikke noget så langt og vil først filme når vi kan lidt mere :mrgreen:

 

men et billede fra dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til dogdancing kursus hos Emmy Simonsen :banan:

 

Det var super godt og mig og kiki hyggede os totalt meget...

 

Vi trænede en masse tricks og lavede et lille program vi skulle opvise med på slutningen af dagen.. Hvor er det svært at kunne lave tricksene til musik hihi :blink: Vi træner lidt herhjemme men desværre ikke noget så langt og vil først filme når vi kan lidt mere :mrgreen:

 

men et billede fra dagen

 

Fedt! :klap: Det er så skønt at få ny inspiration. :-)

 

Jeg synes altså, at du har lovet os video læææænge, så nu må det snart være tid til at levere. :fyfy: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har været til dogdancing kursus hos Emmy Simonsen :banan:

 

Det var super godt og mig og kiki hyggede os totalt meget...

 

Vi trænede en masse tricks og lavede et lille program vi skulle opvise med på slutningen af dagen.. Hvor er det svært at kunne lave tricksene til musik hihi :blink: Vi træner lidt herhjemme men desværre ikke noget så langt og vil først filme når vi kan lidt mere :mrgreen:

 

men et billede fra dagen

 

 

Ejjjjj hvor fedt! Det er alletiders at være på sådan et kursus :-)

 

Caia og jeg skal afsted til vores på torsdag, som er over 5 gange... Glæder mig virkelig virkelig meget.

 

Og ja, den der video har vi ventet længe på..... Alt alt for længe! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så, NU går jeg i gang med at lave koreografi til "Det sorte tegn". Har allerede forkortet sangen og sat skemaet op - nu skal der bare koreografi i. :engel:

 

Satser på at have det klar som vores nye Freestylenummer til konkurrencen den 30. august. Jeg er SÅ træt af at lytte til Pretty Woman, tror muligvis ikke jeg overlever at høre den sang så meget som én gang til. :badr: Det er altså virkelig sandt, at man skal vælge sange, som man kan holde ud at høre til kvalmegrænsen. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har jeg lavet koreografien! :klap: Nu bliver det spændende at se, hvor meget jeg kommer til at ændre i den, når jeg har prøvet at gå den et par gange - sikkert meget. :mrgreen:

 

CCC, vi skal se at få aftalt nogle HTM-træningsgange nede i klubben, for nu skal Tyson og jeg i skarp træning. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har jeg lavet koreografien! :klap: Nu bliver det spændende at se, hvor meget jeg kommer til at ændre i den, når jeg har prøvet at gå den et par gange - sikkert meget. :mrgreen:

 

CCC, vi skal se at få aftalt nogle HTM-træningsgange nede i klubben, for nu skal Tyson og jeg i skarp træning. :slem:

 

Glæder mig til at se jeres nye nummer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har jeg lavet koreografien! :klap: Nu bliver det spændende at se, hvor meget jeg kommer til at ændre i den, når jeg har prøvet at gå den et par gange - sikkert meget. :mrgreen:

 

CCC, vi skal se at få aftalt nogle HTM-træningsgange nede i klubben, for nu skal Tyson og jeg i skarp træning. :slem:

 

 

Hvor er i dygtige... og hurtige :shock:

 

Synes det med koreografi er skide svært hehe....

 

Jeg vil jo lavet program NU md kiki og havde snakke om lidt forskellige sange men synes gene kelly med im singing in the rain er ved at være MEGET brugt så faktisk gået hen og blevet helt lun på doris day med que serra den er rigtig god og har flere ideer til den :mrgreen: troede lidt jeg skulle have en lidt hurtig sang til kiki da hun er lidt vis og hurtig men Emmy simonsen gav et godt råd med at som begyndr sangen kunne det være en fordel med en ikke alt for hurtig sang for hvis der komr en fejl kan det være svært at få rettet op på og samtidig med en langsomere sang har man lidt mere tid til de forskellige øveler...

 

men jeg har skemaer printet ud og printet lyrics ud og høre den igen og igen...

 

Jeg lover at så snart vi kan bare lidt skal jeg nok lave en film i kan se men bare ikk lyst til det nu hvor vi ikke hr nogle dans men "kun" en masse tricks.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i dygtige... og hurtige :shock:

 

Synes det med koreografi er skide svært hehe....

 

Jeg vil jo lavet program NU md kiki og havde snakke om lidt forskellige sange men synes gene kelly med im singing in the rain er ved at være MEGET brugt så faktisk gået hen og blevet helt lun på doris day med que serra den er rigtig god og har flere ideer til den :mrgreen: troede lidt jeg skulle have en lidt hurtig sang til kiki da hun er lidt vis og hurtig men Emmy simonsen gav et godt råd med at som begyndr sangen kunne det være en fordel med en ikke alt for hurtig sang for hvis der komr en fejl kan det være svært at få rettet op på og samtidig med en langsomere sang har man lidt mere tid til de forskellige øveler...

 

men jeg har skemaer printet ud og printet lyrics ud og høre den igen og igen...

 

Jeg lover at så snart vi kan bare lidt skal jeg nok lave en film i kan se men bare ikk lyst til det nu hvor vi ikke hr nogle dans men "kun" en masse tricks.. :oops:

 

Jeg ville da ellers gerne "bare" se nogle af jeres tricks. :genert: Men glæder mig også til på et tidspunkt at se et stykke koreografi. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...