Hop til indhold

Åååh nej altså, stakkels lille Møffe :-(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ok måske at bo i en svømmehal ville være lidt kedeligt i længden, medmindre der var virkelig lækre redningsmænnere der :cool:

 

Men både det at du er begyndt at give barf og de der vitaminting, det kan sagtens være at det kan gøre rigtig godt! Og måske ville sådan noget svømmetræning slet ikke være en dårlig ide - hvis han overhovedet gider.

Gad godt gå til svømning med Motor, så kunne han osse blive kølet ned om sommeren.

 

Ja, ville også meget gerne gå til svømning - og hvis jeg ellers havde et arbejde, så gjorde jeg det! Hov, nej, jeg går jo til svømning i forvejen... Det er Møffe, jeg gerne vil have til at gå til svømning :engel:

 

Men vil prøve at snakke med mine forældre om det anyways... Skal bare lige diskutere med mig selv, hvem af dem, der vil være mest velvilligt... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeps, de er sendt. Så er meget spændt på resultat.

 

Jo, man sige, at bernere gror i højden det første leveår og derefter, så er det bredden og dybden. Jeg har ingen forstand på det, som sagt :vedikke:

Men knogler og sådan gror da i lang tid? Bliver tungere og stærkere og sådan.. Ting retter sig til, og de løse led kan (i hvert fald i følge det jeg har læst og hørt) sætte sig bedre fast.

Jeg ved slet ikke nok om det, men har da læst flere steder om, ok det var så yngre unghunde, som fik væsentligt bedre statusser som voksne end som unghunde.

Nu skal jeg heller ikke sige dyrlægen i mod, sikker på at han har god forstand på det!

 

Godt humøret letter! Husk på at han ikke engang aner det selv, det er sgu en opløftende besked!!

 

 

Ææh, sorry :genert: Du tabte mig med det skål/hofte-halløj??

 

D-skål er en bh-størrelse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg vil prøve at omfotografere ham. Ville også være rart at vide, hvis han måske ikke behøver at skånes alligevel. Man skulle bare mene, at en specialuddannet dyrlæge ville vide det.

Hvis du har pengene at kaste efter det til den tid, så vil jeg da kraftigt anbefale dig at overveje det i hvert fald - der ér jo altså en grund til at de kloge siger 18 måneder, og det er ikke kun at evt. HD kan nå at udvikle sig :-)

 

Men nej, jeg kan slet ikke forstå dyrlægen. Måske han så noget som vi ikke ved :hmm: Ved bare ikke rigtigt hvad det kunne være, når det nu ikke er slid eller forkalkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men knogler og sådan gror da i lang tid? Bliver tungere og stærkere og sådan.. Ting retter sig til, og de løse led kan (i hvert fald i følge det jeg har læst og hørt) sætte sig bedre fast.

Jeg ved slet ikke nok om det, men har da læst flere steder om, ok det var så yngre unghunde, som fik væsentligt bedre statusser som voksne end som unghunde.

Nu skal jeg heller ikke sige dyrlægen i mod, sikker på at han har god forstand på det!

 

Godt humøret letter! Husk på at han ikke engang aner det selv, det er sgu en opløftende besked!!

 

Ja, jeg har jo ingen forstand på det :vedikke:

 

 

D-skål er en bh-størrelse ;-)

 

MÆND! :roll::mrgreen:

 

Hvis du har pengene at kaste efter det til den tid, så vil jeg da kraftigt anbefale dig at overveje det i hvert fald - der ér jo altså en grund til at de kloge siger 18 måneder, og det er ikke kun at evt. HD kan nå at udvikle sig :-)

 

Men nej, jeg kan slet ikke forstå dyrlægen. Måske han så noget som vi ikke ved :hmm: Ved bare ikke rigtigt hvad det kunne være, når det nu ikke er slid eller forkalkning.

 

Skal jeg ikke kunne sige :vedikke: Han sagde bare, at de var løse, men at der ikke var noget negativt foruden det :genert: Jeg blev ikke engang prakket Hill's på nakken :klap: DET var jeg ovenud lykkeligt over :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det Claus Sloth, der tog billeder? For så ville jeg da mene, at han ved, hvad han snakker om. Ham og Ken Lindeblad skulle være de bedste led-eksperter i Danmark.

 

Men ja, jeg ved heller ikke, om jeg skal ønske tillykke eller ej..

 

Jeg bestilte tid ved Claus Sloth, sagde direkte, at det var ham, jeg ville have, så skulle mene, at jeg fik ham (spurgte dog ikke, men der står på regningen, at det var ham)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg stille et kort spørgsmål? nu alle eksperterne er samlet her...

 

"knæet" hos en hund...

 

hvor er albuen?

 

Bliver knæet også fotograferet ved HD eller hører det under albue foto?

 

:genert:

 

Albue er på forbenene. Knæ er på bagbenene og kommer ikke med, medmindre man beder om det, da hofteskålen jo ligger noget længere oppe (medmindre det er en meget lille hund med korte ben:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar

Jeg tør godt sige tillykke! Både med det ene og det andet resultat:-D

Har nemlig lige læst tråden fra starten, og på et tidspunkt var jeg meget bange for om det kunne være noget rigtig slemt, som i have-MEGET-ondt-resten-af-livet eller aflivning.

Og så må man jo sige at det er et fint resultat, i forhold til... C/D er da til at leve med, især når der ikke er problemer med det, og du i øvrigt nu er opmærksom på det, og dermed kan tage hensyn og gøre mange ting for at forhindre at det skal blive værre..

Så TILLYKKE:hjerte:

 

Men fandt I egentlig ud af hvad der så var problemet med albuen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige googlet lidt rundt, og efter hvad jeg kan finde frem til, så tror jeg faktisk slet ikke det er sikkert at du KAN få registreret de billeder hos DKK fordi han ikke er gammel nok :hmm: Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

Hvis pågældende dyrlæge er så fantastisk som hans rygte gør ham (har nemlig også kun et positivt indtryk udfra hear-say!!), så kan jeg jo ikke helt forstå at han ikke ved dette :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør godt sige tillykke! Både med det ene og det andet resultat:-D

Har nemlig lige læst tråden fra starten, og på et tidspunkt var jeg meget bange for om det kunne være noget rigtig slemt, som i have-MEGET-ondt-resten-af-livet eller aflivning.

Og så må man jo sige at det er et fint resultat, i forhold til... C/D er da til at leve med, især når der ikke er problemer med det, og du i øvrigt nu er opmærksom på det, og dermed kan tage hensyn og gøre mange ting for at forhindre at det skal blive værre..

Så TILLYKKE:hjerte:

 

Men fandt I egentlig ud af hvad der så var problemet med albuen?

 

Det har du selvfølgelig ret i :-D Men havde ligesom sat mig for, ok, albuerne er måske slemme. Bagbenene? Altså hofterne - jamen, der har jo aldrig været nogen problemer med dem. Så det kom lidt som et chok, så troede nærmest, at da han havde vist OCD-bilederne, så var det det. Men nej.

 

:kys: tak, vidste faktisk ikke albue var forben og knæ bagben :genert::oops:

 

Prøv at forestille dig et menneske, der gik på alle fire ben, når du skal finde leddene på hunde - nogle er bare lidt kortere og andre længere på hunden, ellers er det det samme, fuldstændig - du kan finde både håndled, håndflade, hæl og det hele ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige googlet lidt rundt, og efter hvad jeg kan finde frem til, så tror jeg faktisk slet ikke du KAN få registreret de billeder hos DKK fordi han ikke er gammel nok :hmm: Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

Hvis pågældende dyrlæge er så fantastisk som hans rygte gør ham (har nemlig også kun et positivt indtryk udfra hear-say!!), så kan jeg jo ikke helt forstå at han ikke ved dette :???:

 

Berner Sennen står ikke på den liste over gigant-racerne. Selvom det da virker underligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Berner Sennen står ikke på den liste over gigant-racerne. Selvom det da virker underligt

Nej, men nederst står der at DKK har bedt FCI om at revidere listen tilbage i 2007 og af og til er DKK MEGET dårlige til at opdatere deres hjemmeside :hmm: Det virker nemlig rigtigt underligt at den ikke er med - vægtmæssigt passer den lige ind.

 

Der står så også: DKK registrerer desuden HD- og AD-resultater opnået ved en tidligere alder, hvor det kan være forbundet med gener for hunden at vente på at opnå alder for officiel status.

 

Så ved jeg ikke om det er gældende for Møffen!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad og forsøgte at finde en tegning med det, men Rikke har gjort det ganske fint:-D

 

Fint og fint er nu så meget sagt - ok, figuranthunden er fint, hehe. Men altså, mine evner inden for Paint er vist set bedre :mrgreen:

 

Har lige googlet lidt rundt, og efter hvad jeg kan finde frem til, så tror jeg faktisk slet ikke det er sikkert at du KAN få registreret de billeder hos DKK fordi han ikke er gammel nok :hmm: Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

Hvis pågældende dyrlæge er så fantastisk som hans rygte gør ham (har nemlig også kun et positivt indtryk udfra hear-say!!), så kan jeg jo ikke helt forstå at han ikke ved dette :???:

 

Gigantracerne er:

 

· Bullmastiff

· Dogue de bordeaux

· Grand Danois

· Kontinental landseer

· Leonberger

· Maremma

. Mastiff

· Mastino napoletano

· Newfoundland

· Pyreneerhund

· Sankt bernhardshund

 

Berner sennen går ikke som gigantrace. Selvom den nærmest er (han var i vært fald nogle kg tungere, end den 2årige bullmastiff, som skulle ind til fotografering).

 

:banan::klap: tak for dit fine billed :kys:

Velbekomme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men nederst står der at DKK har bedt FCI om at revidere listen tilbage i 2007 og af og til er DKK MEGET dårlige til at opdatere deres hjemmeside :hmm: Det virker nemlig rigtigt underligt at den ikke er med - vægtmæssigt passer den lige ind.

 

Der står så også: DKK registrerer desuden HD- og AD-resultater opnået ved en tidligere alder, hvor det kan være forbundet med gener for hunden at vente på at opnå alder for officiel status.

 

Så ved jeg ikke om det er gældende for Møffen!?

 

Altså, så skulle de da godt nok have klokket godt i det. For kender da til et par opdrættere, der har fået fotograferet deres hunde som 1årige sådan ok for nylig - en hvalp, fra et kuld, der var sideløbende med Møffe, skal ind og fotograferes her d. 25. Dagen efter den fylder 1år.

 

Men jo, ang. AD, så kunne den nok være gældende, hvis det skulle have været. Men ikke med HD - vi anede jo ikke, at der på nogen måde var noget galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gigantracerne er:

 

· Bullmastiff

· Dogue de bordeaux

· Grand Danois

· Kontinental landseer

· Leonberger

· Maremma

. Mastiff

· Mastino napoletano

· Newfoundland

· Pyreneerhund

· Sankt bernhardshund

Så listen ér endnu ikke blevet opdateret sådan fra officiel side? Meget godt gået, hvis DKK har sendt anmodning herom for 3 år siden nu :lol:

 

Det giver absolut ingen mening at Bernere ikke er på her, racen passer str og vægtmæssigt som fod i hose med resten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så listen ér endnu ikke blevet opdateret? Meget godt gået, hvis DKK har sendt anmodning herom for 3 år siden nu :lol:

 

Det giver absolut ingen mening at Bernere ikke er på her, racen passer str og vægtmæssigt som fod i hose med resten.

 

Ja, synes også selv, at det er mærkeligt, at den ikke er blandt dem... Og har undret mig ofte og synes selv den burde (den dejlige dobbeltmoral, jeg ville aldrig have kunnet vente, selvom Møffe havde virket fit-for-fight, medmindre jeg rent faktisk var blever 'bremset' af en restriktion).

Link til indlæg
Del på andre sites

Brr, nu må Møffe altså snart gerne quicke op, inden jeg blive nød til at vande ham med ampul igen! Han nægter at gøre mere end max at løfte hovedet og kigge sløvt på én. Synes snart han burde få noget vand, han har ikke drukket siden kl. 8 :???: Tror faktisk, jeg tvinger lidt vand i ham nu, den smule hjort han fik før giver jo ikke meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

(den dejlige dobbeltmoral, jeg ville aldrig have kunnet vente, selvom Møffe havde virket fit-for-fight, medmindre jeg rent faktisk var blever 'bremset' af en restriktion).

Oooh, jeg kender det SÅ godt :lol: Jeg var jo allerede ved at kravle ud af mit gode skind da gatoren var 6 måneder gammel, så du kan næsten forestille dig min indstilling til tingene da hun fyldte 12 måneder :genert:

 

Jeg var så bremset af en restriktion i min kontrakt med opdrætter, der påbød mig at fotografere hende ved fyldte 18. måned. Overvejede kraftigt at få fotograferet hende som 12 måneders bare for at få en indikation og igen som 18 måneders for at få en officiel registrering, men nærigheden vandt trod alt i sidste ende :lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...