Hop til indhold

At tage sin medicin....eller ej!


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Misja er jo på medicin i disse dag, 1 pille hver morgen sammen med morgenmaden mod røde mandler og hoste.

 

Jeg har prøvet at putte den i madskålen sammen med hendes sædvanlige vand + lakseolie + tørfoder, ALT bliver slugt og pillen spyttet ud og ligger fint på gulvet ved siden af skålen! :shock:

 

Så i morges synes jeg ikke det var sjovt længere så nu skulle hun bare have den før morgenmaden men sammen med et stykke frikadelle, så jeg puttede pillen godt ind i delle-stykket - så lang så godt - troede jeg :slem:

 

For ind røg frikadellen og pillen blev sorteret fra inde i munden og spyttet pænt ud igen! - 1. gang og igen 2. gang! :damn:

 

Nå, andre metoder skulle til.

 

Jeg KUNNE vælge at proppe den ned i halsen på hende og se hende synke og SÅ give frikadellen, men i stedet valgte jeg at tilbyde hende pillen fra min hånd og holde frikadellen frem i den anden som lokkemad :mrgreen:

 

Misja tog også pillen vildt pænt, ind i munden......og spytte den ud på gulvet og så gå efter frikadelle-hånden...nej-nej sådan leger vi ikke, så mig pillen op i hånden igen og mitte tage den pænt op i munden - og spytte den pænt ud igen og gå efter delle-hånden....nej-nej sådan leger vi ikke, så forfra....og mitte, igen forfra ind og spyt ud :stupid:

 

Klog hund :confused:

 

Dum hund :confused:

 

Enden på det blev, at JEG puttede pillen ind i munden på hende, laangt ned i munden og JEG roooste da hun med det samme sank og HUN fik sin frikadelle :klap:

 

Gad vide om jeg har en dum hund eller en klog hund, i morgen tidlig :hmm: :vuf:

 

Se det var lidt lørdags-pille-snak herfra Herlev :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke knuse den og mixe den i maden? Jeg måtte også være lidt hård sidst Luna skulle have piller

Jow det kunne jeg godt, eller gøre som jeg plejer (ligesom René) :-)

 

Men jeg tænkte et eller andet med, at hun er så skie flink til så mange ting :lun: - og hun ved jo tydeligt (imø) også godt hvad jeg vil have hende til, men pillerne smager åbenbart så meget af AYRK at de bliver spyttet ud selv gemt i en lækker frikadelle :lol:

 

Så, så meget for pædagogik og frivillighedens vej, i hvertfald her :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring fra Luna er, at i morgen vil hun være endnu mere uspekuleret, så her vil det også være umuligt for dig at knuse pillen, så vil hun bare nægte at spise det den er i, nu kan hun jo genkende duften meget hurtigere end i dag.

 

Men jeg syntes nu hun er klog, hun ved jo ikke hvad den skal gøre godt for, og dårlig smag vil jo i naturens verden som regel betyde at genstanden er giftig, og så er det jo slet ikke så dumt at spytte den ud igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring fra Luna er, at i morgen vil hun være endnu mere uspekuleret, så her vil det også være umuligt for dig at knuse pillen, så vil hun bare nægte at spise det den er i, nu kan hun jo genkende duften meget hurtigere end i dag.

 

Men jeg syntes nu hun er klog, hun ved jo ikke hvad den skal gøre godt for, og dårlig smag vil jo i naturens verden som regel betyde at genstanden er giftig, og så er det jo slet ikke så dumt at spytte den ud igen :mrgreen:

Nå ja, dåmme mig altså :stupid: :lol:

 

Og jeg tror heller ikke damen vil tage hendes medicin selv, hverken nu eller fremover - men jeg prøvede sku da :vedikke:

 

Så måske jeg bare skulle holde op med at eksperimentere - selv om jeg egentlig synes hun var sød, sådan som hun gjorde hvad jeg bad hende om (tage pillen i munden selv), men også uden at sluge sin pille :lun: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

HARH!!!

 

Total klog hund der :5up:

 

 

Og total morsom, du skal ikke undre dig om hvorvidt Misja er klog eller dum, men om mere om Misja tager røven på dig eller ej :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Dorte, som nu har sat sine penege på Misja også :blink:

Nå ja, sat sammen på den måde ligger jeg da selv flad af grin 10.gif og tænker at hun nok gør lidt sådan her 14.gif af mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme hjælper det lidt, at der er flere hunde. Så kan piller pakkes ind i leverpostej der hurtigt synkes "helt", for tænk hvis andre skulle nå at få noget af det...

 

Der er ikke engang tid til at smage efter, hvad det egentlig var man fik tilbudt. Skal lige sige at det er kærestens taktik. Jeg er også hamrende upædagogisk og gør det på den gamle måde: pille ind, pille ned og værsgo godbid.

 

Ayoe har det bare med, at få lavet de mest fantastiske krøller på tungen, så selv når man tror at pillen er lagt bagest i gabet, så kommer den alligevel op et par sekunder senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme hjælper det lidt, at der er flere hunde. Så kan piller pakkes ind i leverpostej der hurtigt synkes "helt", for tænk hvis andre skulle nå at få noget af det...

 

Der er ikke engang tid til at smage efter, hvad det egentlig var man fik tilbudt. Skal lige sige at det er kærestens taktik. Jeg er også hamrende upædagogisk og gør det på den gamle måde: pille ind, pille ned og værsgo godbid.

 

Ayoe har det bare med, at få lavet de mest fantastiske krøller på tungen, så selv når man tror at pillen er lagt bagest i gabet, så kommer den alligevel op et par sekunder senere.

I mine mindre pædagogiske og eksperimenterende hjørner gør jeg det på samme måde og der holder jeg også Misja om munden, indtil jeg har set hende synke 1-2 gange.

 

Først DER er jeg nemlig sikker på at hun ikke også har lavet krøller inde i munden og dermed, kan spytte pillen sårn ud af mundvigen som en anden cowboy, igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme hjælper det lidt, at der er flere hunde. Så kan piller pakkes ind i leverpostej der hurtigt synkes "helt", for tænk hvis andre skulle nå at få noget af det...

 

Der er ikke engang tid til at smage efter, hvad det egentlig var man fik tilbudt. Skal lige sige at det er kærestens taktik. Jeg er også hamrende upædagogisk og gør det på den gamle måde: pille ind, pille ned og værsgo godbid.

 

Den virkede også herhjemme, og nu kan den i ny og næ stadig virke hvis der er en kat i nærheden :blink:

 

Ellers gør jeg det er jeg tager en klump leverpostej med pillen i den ene hånd, og i den anden hånd har jeg en klump leverpostej uden pille, og så får grådigheden hende til at sluge leverpostejen med pillen i, så hun hurtigst muligt får leverpostejen jeg har i den anden hånd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg bliver jo nok nød til at dele det op, hun får skam ikke en hel frikadelle (fik jeg vist ikke formuleret tydeligt nok *S) men ca. en lille kvart - den må så deles yderligere op (godt hun er madglad) og så får hun jo morgenmaden lige bagefter, det må så gøre det ud for hele belønningen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...