Hop til indhold

Endnu en BARF-tråd - menu?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Håber ikke det er for langt fra emnet, men ... hvor finder man de avlere? Og er kaninerne kun til hunde (jeg elsker kanin)?

 

En kaninavlerforening - de har adresselister :-)

 

Og nej, kaninerne er ikke kun til hunde - vi spiser selv af dem, men de gamle fede hankaniner, får hundene lov at beholde for dem selv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Jeg googlede kaninforening (mener jeg) og fandt en, men hun har bare aldrig svaret mig:???:

 

Ring rundt - min erfaring er, at en opringning oftest 'giver pote' fremfor en mail.

 

Prøv bla at kigge her - men der er flere foreninger.

Adresser

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst akrebbe

Grunden til jeg havde lavet min tidligere fodreplan så detalieret, var efter den plan jeg havde fundet her: Hvalpe og BARF/råfodring.

 

Jeg tror jeg starter med BARF-centeret, til jeg føler mig mere sikker i fodringen..Men jeg vil ikke give hvalpen Kallun 2-3 gange om ugen så, og jeg tror jeg vil købe lamme-kallun i stedet for okse.

 

Vil det være okay, hvis jeg så i stedet for oksekød, fodrede med hjort, hest, kylling og fisk. Vil det blive varieret nok ?

 

..åh ja og så vender jeg tilbage til de der ben :stupid:Når I snakker om "bløde" ben - som ribben..Hvad kan jeg så mere bruge?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har fodret på flere forskellige måder både kun kød og ben og ingen grønt og ingen grøntmix det fungerede også fint i en del år med ca 2-3 gange om ugen med kallun og 3 andre dage med kød med ben eller uden ben.

 

kender flere som fodre på Finn Smed gamle metode og flere som kun giver kallun og grøntmix og har de sundeste store newfer som bliver gamle:blink:

 

jeg fodre dog idag med både grøntmix til urter og grøntsager og rismix med tørrede gulerødder,ærter,porre og det fungere rigtig godt også synes jeg da kun kød og ben ikke fungerede mere for den ene hund og jeg var nødt til og lave en justering i hans mad.

 

jeg har dog ingen oplevelser med at meget kallun skulle give dårlige nyrertal og levertal de ser fine ud tallene på de fleste hunde jeg kender som får ca 3 gange om ugen kallun og nogen af dem hver dag.

 

jeg tror dog på at nogle fodre altfor meget oksekød hvilket ikke altid er så godt og det indeholder jo rigtig meget urinsyre så ikke godt for en hund med tendenser til gigt og ledproblemer da det kan ophobes i kroppen.

 

jeg ville dog aldrig fodre råt eller lign uden form for tilskud:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

Jeg lurer lidt på, om 'barfklinikkerne' anbefaler den store mængde kallun for, at fastholde kunderne i at råfodre, så kunderne ikke bliver skræmt væk af prisen på, at holde en hund på råt - derudover vil jeg mene, at de må have en kæmpe avance på kallunen, så det må jo ringe dejligt i kasseapperatet.

 

Giver du så også dine hunde en eller anden form for tilskud? Jeg er sikker på, når jeg kommer ned i BARF centeret, så har de 8 forskellige slags flaske med alt muligt jeg skal have med også..:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Giver du så også dine hunde en eller anden form for tilskud? Jeg er sikker på, når jeg kommer ned i BARF centeret, så har de 8 forskellige slags flaske med alt muligt jeg skal have med også..:rolleyes:

 

Hvorfor skulle de dog have det? De mener jo at du kan give alt hunden skal have i kød og ben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Giver du så også dine hunde en eller anden form for tilskud? Jeg er sikker på, når jeg kommer ned i BARF centeret, så har de 8 forskellige slags flaske med alt muligt jeg skal have med også..:rolleyes:

 

jeg har skam observeret i barf centre hvordan der fyldt jeg ved ikke hvor mange tilskud ned i folks poser især nye og når de skal betale koster det en formue ikke noget jeg havde accepteret idag jeg vælger mine tilskud og hvad jeg skal købe ikke dem:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Hvorfor skulle de dog have det? De mener jo at du kan give alt hunden skal have i kød og ben...

 

Ja det troede jeg jo også var meningen med at råfodre.. Men jeg kan bare se på flere hjemmesider, at de anbefaler at man køber sådan noget ekstra tilskud med. Som fx Barf-Komplet-Kalkun m.brusk, olie, NDS. Jeg troede egentlig ikke det skulle være nødvendigt med olier osv - men jeg undre mig bare lidt nu..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
jeg har skam observeret i barf centre hvordan der fyldt jeg ved ikke hvor mange tilskud ned i folks poser især nye og når de skal betale koster det en formue ikke noget jeg havde accepteret idag jeg vælger mine tilskud og hvad jeg skal købe ikke dem:roll:

Netop .. det er nok lidt det jeg mener.. Som ny er man nemlig lidt usikker, og jeg har altså ikke lyst til at der skal stå en eller anden ekspedient og give mig dårlig samvittighed over at jeg ikke køber alle 8 flasker med tilskud. Det er nok også derfor jeg har trukket den lidt med at tage ud og få en snak med dem:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja det troede jeg jo også var meningen med at råfodre.. Men jeg kan bare se på flere hjemmesider, at de anbefaler at man køber sådan noget ekstra tilskud med. Som fx Barf-Komplet-Kalkun m.brusk, olie, NDS. Jeg troede egentlig ikke det skulle være nødvendigt med olier osv - men jeg undre mig bare lidt nu..:roll:

 

Bare sig nej tak :-D Olie kan du jo købe billigt i supermarked, ved ikke hvilke andre tilskud du tænker på, vi giver Motor luposan gelenk og nogle alm. hundevitaminer - vitaminerne fordi dyrlægen sagde hans knæ måske var lidt hævet, og i det hele taget nok ok godt sådan som han så ofte sultestrejker.

Før har vi prøvet hokamix, det nægtede han at indtage, så i lang tid har han ikke fået noget tilskud.

 

Det er også en hvalp du vil barfe, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Bare sig nej tak :-D Olie kan du jo købe billigt i supermarked, ved ikke hvilke andre tilskud du tænker på, vi giver Motor luposan gelenk og nogle alm. hundevitaminer - vitaminerne fordi dyrlægen sagde hans knæ måske var lidt hævet, og i det hele taget nok ok godt sådan som han så ofte sultestrejker.

Før har vi prøvet hokamix, det nægtede han at indtage, så i lang tid har han ikke fået noget tilskud.

 

Det er også en hvalp du vil barfe, ikke?

 

JO .. altså.. jeg har ikke fået prinsessen hjem endnu..men vil selvfølgelig gerne være godt forberedt :mrgreen:

Og så synes jeg bare det er alletiders med et forum som dette, hvor man kan nyde godt af andres erfaring:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Jeg har prøvet og nu opgivet, fik et par telefonnumre fra kanin-foreningen, men de lød nærmest som om jeg var bims i låget når jeg pænt spurgte :oops:

 

Jeg kan se, at formanden for Roskildeegnens kaninavlerforening:

Kate Nielsen

Hyllingeparken 27

4070 Kirke Hyllinge

Tlf. 46 40 46 64

[email protected]

Måske I kan skrive til hende og bede om hjælp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
JO .. altså.. jeg har ikke fået prinsessen hjem endnu..men vil selvfølgelig gerne være godt forberedt :mrgreen:

Og så synes jeg bare det er alletiders med et forum som dette, hvor man kan nyde godt af andres erfaring:banan:

 

Ja klart :-D Sådan har vi det vist allesammen.

Vi har en gang været ude ved en rigtig hundemad forhandler, hun duttede nu heller ikke noget på os, vi samlede selv en masse sammen og så sagde vi, hvad synes du? Hun anbefalede at bytte et par pakker med noget andet og så var det det.

Hun havde også et eller andet tilskud som Anders spurgte til, men hun anbefalede et andet mærke som hun så ikke selv havde, altså til hvalp.

 

Men lad være med at købe ting du ikke føler du har brug for. Du kan jo sagtens spæde til når hvalpen er kommet, fejlernæring er over lang tid - ikke over en uge. Hvis du forstår hvad jeg mener :-D

 

Jeg har prøvet og nu opgivet, fik et par telefonnumre fra kanin-foreningen, men de lød nærmest som om jeg var bims i låget når jeg pænt spurgte :oops:

 

Hehe, når jeg læser i kontakter de kaninfolk der, så kan jeg ikke lade være med at tænke over om nogen af dem mon avler kælekaniner? For ja, så må det da være lidt mærkeligt at blive ringet op om hundefoder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Netop .. det er nok lidt det jeg mener.. Som ny er man nemlig lidt usikker, og jeg har altså ikke lyst til at der skal stå en eller anden ekspedient og give mig dårlig samvittighed over at jeg ikke køber alle 8 flasker med tilskud. Det er nok også derfor jeg har trukket den lidt med at tage ud og få en snak med dem:engel:

 

nu ved jeg ikke hvor længe du har råfodret men jeg vælger selv mine tilskud på baggrund af hvad det indeholder og hvad jeg evt kan finde af reviews og hvad det evt kan være hunden kommer til og mangle og jeg ville hvis jeg var dig bruge det som du tror på og sige pænt nej tak hvis du ikke er interesseret i deres tilskud:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se, at formanden for Roskildeegnens kaninavlerforening:

Kate Nielsen

Hyllingeparken 27

4070 Kirke Hyllinge

Tlf. 46 40 46 64

[email protected]

 

Måske I kan skrive til hende og bede om hjælp?

 

Jeg har prøvet og nu opgivet, fik et par telefonnumre fra kanin-foreningen, men de lød nærmest som om jeg var bims i låget når jeg pænt spurgte :oops:

 

Det er hende, jeg har skrevet en mail til. Jeg har ikke ringet, netop fordi, jeg er bange for at få den reaktion, som Petrine har fået:oops::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...