Hop til indhold

Endnu en BARF-tråd - menu?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

hele kaniner kan købes i maxsø dyrefoder til foder

 

har købt dem nogle gange:slem:

 

Ja, men de er famer dyre.. Da vi prøvede for et par år siden, ville de have 65 kr for en kanin.. det ændrede sig så til at være 65 kr pr kg.. Og der var SÅ meget mas med at få fat i en, at vi til sidst droppede det.. Der er altså grænser for galskaben..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Ja, men de er famer dyre.. Da vi prøvede for et par år siden, ville de have 65 kr for en kanin.. det ændrede sig så til at være 65 kr pr kg.. Og der var SÅ meget mas med at få fat i en, at vi til sidst droppede det.. Der er altså grænser for galskaben..

 

 

NÅ jeg har altid bare givet 45 kr pr kanin og de får det sjælndet så jeg ofre de penge på det da det ik er så tit:slem:

 

65 kr nå det beløb har jeg aldrig betalt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, når jeg læser i kontakter de kaninfolk der, så kan jeg ikke lade være med at tænke over om nogen af dem mon avler kælekaniner? For ja, så må det da være lidt mærkeligt at blive ringet op om hundefoder :mrgreen:

 

Ja, det er også det jeg mistænker, men skrev klart i mailen at jeg ville spise dem, fik så 3 telefonnumre udleveret :???:

 

Jeg er ikke så bange for at være idiot (øvelse gør mester), så i morgen vil jeg ringe til hende i Roskilde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle som giver deres hunde tilskud og andre som ikke gør, men hvis du overvejer at give din hund vitamin og mineral tilskud, så lad være med at købe det hos forhandleren af hunde foderet, det er rigtig dyrt, så brug hellere 20 min. på nettet og søg efter det der, du vil kunne spare mange penge, det er det samme med den olie de har hos forhandleren, den kan du også sagtens finde billigere på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja, men de er famer dyre.. Da vi prøvede for et par år siden, ville de have 65 kr for en kanin.. det ændrede sig så til at være 65 kr pr kg.. Og der var SÅ meget mas med at få fat i en, at vi til sidst droppede det.. Der er altså grænser for galskaben..

 

Skal det være kanin? Vi har købt hare nogle gange, ved fiskehandleren (ja du læste rigtigt Petrine!). Det er ham her helt vild med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er også det jeg mistænker, men skrev klart i mailen at jeg ville spise dem, fik så 3 telefonnumre udleveret :???:

 

Jeg er ikke så bange for at være idiot (øvelse gør mester), så i morgen vil jeg ringe til hende i Roskilde :5up:

 

Hvis du får fat i hende, så vil jeg gerne købe nogle kaniner også, hvis hun har mange:-D

 

Skal det være kanin? Vi har købt hare nogle gange, ved fiskehandleren (ja du læste rigtigt Petrine!). Det er ham her helt vild med.

 

Næh vi kunne da oss prøve hare en dag, og se om kræet vil æde det:lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sørens snakker I med for nogle slagtere om at købe kød/biprodukter? Jeg har lige prøvet slagteren og han havde - tadaaaa! Brusk og sener. Det kan Møffe jo ikke ligefrem leve af :vedikke: Ej heller havde han kallun eller kyllingeskrog.

 

Han havde dog lammeribben :mrgreen: Surprise :engel: Købte så sådan et og fik et chok, da jeg kom til at tænke over prisen :genert: Men det er nu heller ikke ligefrem fordi det var verdens billigste slagter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sørens snakker I med for nogle slagtere om at købe kød/biprodukter? Jeg har lige prøvet slagteren og han havde - tadaaaa! Brusk og sener. Det kan Møffe jo ikke ligefrem leve af :vedikke: Ej heller havde han kallun eller kyllingeskrog.
Ikke slagter, som i slagter-butik, men store slagtere, hvor dyrene bliver slagtet:-D

 

Nordkød i Hillerød f.eks.. tlf 48210417.

 

Min "nye" brugte mobil tlf har åbenbart ikke gemt adressen, da jeg satte simkortet over i:???: Men du kan google det:-D

 

Han havde dog lammeribben :mrgreen: Surprise :engel: Købte så sådan et og fik et chok, da jeg kom til at tænke over prisen :genert: Men det er nu heller ikke ligefrem fordi det var verdens billigste slagter :mrgreen:

 

Det er faktisk overraskende, for jeg kan ikke finde lamme-ribben nogle steder:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi køber ved slagteren inde ved nørreport. Ringer dagen før og spørger om de vil gemme kyllingeskrog, og så køber vi bl.a. de der lammeribben uden meget kød på, de er billige.

 

Kallun køber Anders i en barf butik. Det han købte sidst var vildt ulækkert, det skal vi ikke have igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke slagter, som i slagter-butik, men store slagtere, hvor dyrene bliver slagtet:-D

 

Nordkød i Hillerød f.eks.. tlf 48210417.

 

Min "nye" brugte mobil tlf har åbenbart ikke gemt adressen, da jeg satte simkortet over i:???: Men du kan google det:-D

 

Oka, super, tusind tusind tak! :5up:

 

Det er faktisk overraskende, for jeg kan ikke finde lamme-ribben nogle steder:cry:

 

Dansk Barf Center i Glostrup har dem "billige" (alt er relativt, har lige været i en dyr, økologisk slagter). 5kg for 169kr, tror jeg det er :-D Har lige betalt 155kr for 2kg - det var så også med en del kød, men alligevel.

 

Ben produkter

 

Derudover, så siger den ene Rigtig Hundemadsforhandler, jeg kender, at halalslagtere har "lammestykker", tror jeg det bliver kaldt. Skulle være lammeribben med kød på, så kan man lave lammeragout til sig selv, som hun sagde og hundene kunne få ribbenene :mrgreen: Men kan godt være, at det ikke er alle :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Ikke slagter, som i slagter-butik, men store slagtere, hvor dyrene bliver slagtet:-D

 

Nordkød i Hillerød f.eks.. tlf 48210417.

 

Min "nye" brugte mobil tlf har åbenbart ikke gemt adressen, da jeg satte simkortet over i:???: Men du kan google det:-D

 

 

 

Det er faktisk overraskende, for jeg kan ikke finde lamme-ribben nogle steder:cry:

 

Jeg havde heller ikke heldet med mig i forhold til slagten - og ribben ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst butikpote

Jeg har rigtig mange gode BARF snacks i min shop - er selv stor tilhænger af BARF men syntes desværre at udvalget af godter var for småt, så har fået fyldt godt på lager og syntes selv at jeg har et godt udvalg:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Giver du så også dine hunde en eller anden form for tilskud? Jeg er sikker på, når jeg kommer ned i BARF centeret, så har de 8 forskellige slags flaske med alt muligt jeg skal have med også..:rolleyes:

 

Nej, vores hunde får ikke faste tilskud - heller ikke som hvalpe. De får af og til en sjat fiske eller rapsolie i drikkevandet og får jeg foræret en bunke 'gammelt' kød og ben (alle kender vel de mennesker, der har et halvt rådyr liggende i fryseren, som de ikke aner hvordan skal tilberedes og som så har ligget der i et år og er blevet kedeligt :lol:) så får hundene en menneske vitaminpille som backup. :-)

 

Grunden til jeg havde lavet min tidligere fodreplan så detalieret, var efter den plan jeg havde fundet her: Hvalpe og BARF/råfodring.

 

Jeg tror jeg starter med BARF-centeret, til jeg føler mig mere sikker i fodringen..Men jeg vil ikke give hvalpen Kallun 2-3 gange om ugen så, og jeg tror jeg vil købe lamme-kallun i stedet for okse.

 

Vil det være okay, hvis jeg så i stedet for oksekød, fodrede med hjort, hest, kylling og fisk. Vil det blive varieret nok ?

 

..åh ja og så vender jeg tilbage til de der ben :stupid:Når I snakker om "bløde" ben - som ribben..Hvad kan jeg så mere bruge?;-)

 

Rigtig god ide, at skifte okse ud med andet! :5up:

 

Jeg kan ligesom forstå, at du har problemer med at finde fx lammeribben til rimelige penge - da jeg kan se, at du bor i Århus, så kan vi godt finde ud af noget, når vi slagter - ligeledes mht kanin, hvis det har interesse.

 

Pt har jeg ikke det store i fryseren af lam, men skal have slagtet en del får her i sommer og lammene bliver slagtet til efteråret - kaniner har jeg hele året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Nej, vores hunde får ikke faste tilskud - heller ikke som hvalpe. De får af og til en sjat fiske eller rapsolie i drikkevandet og får jeg foræret en bunke 'gammelt' kød og ben (alle kender vel de mennesker, der har et halvt rådyr liggende i fryseren, som de ikke aner hvordan skal tilberedes og som så har ligget der i et år og er blevet kedeligt :lol:) så får hundene en menneske vitaminpille som backup. :-)

 

 

 

Rigtig god ide, at skifte okse ud med andet! :5up:

 

Jeg kan ligesom forstå, at du har problemer med at finde fx lammeribben til rimelige penge - da jeg kan se, at du bor i Århus, så kan vi godt finde ud af noget, når vi slagter - ligeledes mht kanin, hvis det har interesse.

 

Pt har jeg ikke det store i fryseren af lam, men skal have slagtet en del får her i sommer og lammene bliver slagtet til efteråret - kaniner har jeg hele året.

 

Ihhh:banan: Det lyder bare helt vildt godt Malene. Både kanin og får/lam har interesse :5up: Desværre er min fryser ikke den største :megaked: Jeg sender dig lige en pm..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg har rigtig mange gode BARF snacks i min shop - er selv stor tilhænger af BARF men syntes desværre at udvalget af godter var for småt, så har fået fyldt godt på lager og syntes selv at jeg har et godt udvalg:-D

 

Wååååårhh! Design selv sele og halsbånd?! Ih det vil jeg!

Hvad er det for noget materiale? Og kan man bare vælge alle farver? Bliver motiv trykt på eller syet :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi køber ved slagteren inde ved nørreport. Ringer dagen før og spørger om de vil gemme kyllingeskrog, og så køber vi bl.a. de der lammeribben uden meget kød på, de er billige.

 

Kallun køber Anders i en barf butik. Det han købte sidst var vildt ulækkert, det skal vi ikke have igen.

 

Hvordan vildt ulækkert? :hmm: Kallun ER jo bare vildt ulækkert :genert:

 

Altså, et søg på google og jeg får dette yderst charmerende billede (det kallun, jeg køber, består af den bagerste, sorte del, som er på dette billede):

 

2701025668_.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvordan vildt ulækkert? :hmm: Kallun ER jo bare vildt ulækkert :genert:

 

Altså, et søg på google og jeg får dette yderst charmerende billede (det kallun, jeg køber, består af den bagerste, sorte del, som er på dette billede):

 

2701025668_.jpg

 

Det er vommen - hvis du også kan få resten med, så kan det anbefales :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvordan vildt ulækkert? :hmm: Kallun ER jo bare vildt ulækkert :genert:

 

Altså, et søg på google og jeg får dette yderst charmerende billede (det kallun, jeg køber, består af den bagerste, sorte del, som er på dette billede):

 

 

Synes løsfrossen kallun er mums. Synes ikk engang det lugter specielt grimt. Vi plejer at købe sådan nogle 2 kilos poser.

 

Men sidst købte Anders noget fra rigtig hundemad, det hed ting som bladmave og lammekallun, det var i de der halve kilos pakninger, det lugtede og var helt smattet, selv hunden syntes det var lidt klamt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes løsfrossen kallun er mums. Synes ikk engang det lugter specielt grimt. Vi plejer at købe sådan nogle 2 kilos poser.

 

Men sidst købte Anders noget fra rigtig hundemad, det hed ting som bladmave og lammekallun, det var i de der halve kilos pakninger, det lugtede og var helt smattet, selv hunden syntes det var lidt klamt :mrgreen:

 

Kallun stinker, punktum. 2kilos pakker eller ej :mrgreen: Har dog ikke prøvet bladmave endnu, så det kan jeg ikke snakke for. Er begyndt at "vænne" mig til lugten, eller rettere, jeg er begyndt at kunne abstrahere fra den. Men fy føj da! :mrgreen:

 

Lammekallun - no difference :vedikke: Og jeg køber altså altid 2kgs pakkerne oksekallun :mrgreen: De koster nemmerlig kun 40kr :engel:

 

Og jep, jeg køber fra Rigtig Hundemad ;-)

 

Men det kan da være, at der var noget galt, siden DU syntes det stank? :hmm::mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående kallun, så kan man også sagtens hos rigtig hundemad få 2 kg poser, som hverken er smattet eller klamt:blink: for ja dem på 500 g. er ikke de mest lækker og ja de lugter en del, men det syndes jeg ikke 2 kg poserne gør.

 

 

Jo, det lugter og er smattet og klamt :mrgreen: Eller også er jeg bare sippet :genert: Men seriøst, badr, det ser nasty ud, synes jeg - stadig :lol:

 

Indrømmet, det er måske ikke lige så slemt som 500g poserne (lang tid sidne jeg har købt 500g oksekallun), men altså, ja, slemt nok synes jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Har du prøvet Nordkød før?

 

Har prøvet det og alt røg retur igen, med krav om fuld tilbagebetaling. Fy for f..... :shock: Godt nok lygter kallun, men det hakkede snask var klammere end klamt - og jeg har endda temmelig tit stået og tømt maver, så jeg er ikke specielt sippet!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet Nordkød før?

 

Har prøvet det og alt røg retur igen, med krav om fuld tilbagebetaling. Fy for f..... :shock: Godt nok lygter kallun, men det hakkede snask var klammere end klamt - og jeg har endda temmelig tit stået og tømt maver, så jeg er ikke specielt sippet!!!

 

Øv, det lyder sgu ikke godt:cry: Det er mig, der har givet Rikke linket:oops: Jeg har ikke selv prøvet det slagteri, men tænkte det lå tættere på for hende, end det i Vipperød.

 

Der har jeg ikke prøvet kallun endnu, men heste- og oksekødet og benene er ganske udemærket

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...