Hop til indhold

Endnu en BARF-tråd - menu?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Æv, det lyder da absolut ikke sjovt, Aussies for ever :???:

 

Hmmm, tænker at jeg prøver. Kan jo altid køre retur med det ligesom dig, hvis det skulle være galt :evil: Men håber og krydser for, at de giver ordentlige varer :x:

 

Æv altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Så man kan købe regulært kød der nu?

 

Da jeg fik for lidt over et år siden kunne man kun få hakket snask - blandet af kallun og diverse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er det samme vi så har set på, ja pakkerne med 500 g kallun er noget smasket og meget lugtende noget. men 2 kg poserne ser altså ikke sådan ud. det er skåret i stykker og har ikke samme grimme lugt.

 

Ligner meget godt, det jeg køber (studerer det så kun i optøet tilstand). Synes det ser creepy ud og så stinker det stadig af råddent tang og kloak. Men nej, måske nok ikke helt lige så slemt som 500g pakkerne, indrømmet...

 

Men ja, jeg er nok lidt sippet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Angående kallun, så kan man også sagtens hos rigtig hundemad få 2 kg poser, som hverken er smattet eller klamt:blink: for ja dem på 500 g. er ikke de mest lækker og ja de lugter en del, men det syndes jeg ikke 2 kg poserne gør.

 

 

jeg er helt enig synes heller ikke 2 kgs poserne lugter så slemt som de der 500 gr men dem synes jeg tilgengæld lugter sådan rigtigt at oksekallun synes ikke det er slemt mere man vænner sig til det:mrgreen:

 

Har du prøvet Nordkød før?

 

Har prøvet det og alt røg retur igen, med krav om fuld tilbagebetaling. Fy for f..... :shock: Godt nok lygter kallun, men det hakkede snask var klammere end klamt - og jeg har endda temmelig tit stået og tømt maver, så jeg er ikke specielt sippet!!!

 

jeg er helt enig her har selv pakket deres kallun den vom de levere stinker så man tror det er løgn jeg kan slet ikke holde ud og pakke det fy for den lede:???::cry::hmm: min veninde synes så ikke dens lugt var så slem:hmm::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg er helt enig synes heller ikke 2 kgs poserne lugter så slemt som de der 500 gr men dem synes jeg tilgengæld lugter sådan rigtigt at oksekallun synes ikke det er slemt mere man vænner sig til det:mrgreen:

 

 

 

jeg er helt enig her har selv pakket deres kallun den vom de levere stinker så man tror det er løgn jeg kan slet ikke holde ud og pakke det fy for den lede:???::cry::hmm: min veninde synes så ikke dens lugt var så slem:hmm::genert:

 

Mon ikke det er fordi, at kallunen ikke er fra et friskslagtet dyr, men måske har ligget en dag eller 2 :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Mon ikke det er fordi, at kallunen ikke er fra et friskslagtet dyr, men måske har ligget en dag eller 2 :badr:

 

nej har hentet det samme dag og det lugter fælt:badr:

 

det lugter bare ikke som det man køber i en forhandler

 

jeg købte en overgang meget kød og den slags i slagterier div steder men det kræver man kører en del rundt og det har jeg ikke tid til mere alene med barn og hund så er det nemmere og købe det pakket men bliver det meget dyrere end hvad jeg gør nu bliver jeg nødt til det da det er billigere;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
nej har hentet det samme dag og det lugter fælt:badr:

 

det lugter bare ikke som det man køber i en forhandler

 

jeg købte en overgang meget kød og den slags i slagterier div steder men det kræver man kører en del rundt og det har jeg ikke tid til mere alene med barn og hund så er det nemmere og købe det pakket men bliver det meget dyrere end hvad jeg gør nu bliver jeg nødt til det da det er billigere;-)

 

Det lyder godt nok underligt, alle de gange - og det er mange - jeg har ordnet kallun (da jeg er jyde, er det selvfølgelig ikke fra det omtalte slagteri :lol:) der har kallunerne bare lugtet af ko eller lammeprut :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det jeg fik lugtede meget fælt, lidt alla rådne æg. Jeg havde engang glemt at jeg havde taget nogle hjerter op og sat dem i mikroovnen til optøning. Fandt dem et par dage efter. De lygtede præcis som det jeg fik fra Nordkød - men hundene synes det lugtede himmelsk da jeg hældte dem i skraldespanden :roll:

Så jeg er overbevist om at det ikke var frisk det jeg fik fra Nordkød. Jeg var faktisk ikke med ude at hente det, og kunne klage der, men da jeg kom ind i huset, var min første kommentar "Er der en af hundene som har skidt på gulvet?" ... og da jeg fik af vide at det var "kødet" fra Nordkød, så fik de straks en opringning at det ækle stads kunne de få straks tilbage.

 

Jeg har ofte fået kallun fra slagtede dyr, både fra et andet slagteri (som var temmelig dyrere end Nordkød), fra mine egne får da jeg havde dem og fra venner når de fik slagtede - og ja det stinker fælt at stå og tømme en mave selv, men intet nær så slemt som det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

En gang købte vi nogle kyllingelår fra Brugsen, vi havde ikke mere i fryseren, det var samme oplevelse - det lugtede som om en af os havde trådt i en hundelort! Jeg lugtede til kyllingen, det var den der var hundelorten :badr:

 

Altså jo kallun har da en speciel duft, men synes slet ikke den er vildt ulækker. Synes duften af sød, død gris der sidder i kindhåret på en hvalp er 1000 gange værre.. Men det der bladmave lugtede væsentligt mere, kan sagtens overleve lugten, men det duftede i hvert fald ikke. Men det lugtede ikke dårligt på den der for-gammelt måde.

 

Vi må mødes en dag til duftprøver :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg fik lugtede meget fælt, lidt alla rådne æg. Jeg havde engang glemt at jeg havde taget nogle hjerter op og sat dem i mikroovnen til optøning. Fandt dem et par dage efter. De lygtede præcis som det jeg fik fra Nordkød - men hundene synes det lugtede himmelsk da jeg hældte dem i skraldespanden :roll:

Så jeg er overbevist om at det ikke var frisk det jeg fik fra Nordkød. Jeg var faktisk ikke med ude at hente det, og kunne klage der, men da jeg kom ind i huset, var min første kommentar "Er der en af hundene som har skidt på gulvet?" ... og da jeg fik af vide at det var "kødet" fra Nordkød, så fik de straks en opringning at det ækle stads kunne de få straks tilbage.

 

Jeg har ofte fået kallun fra slagtede dyr, både fra et andet slagteri (som var temmelig dyrere end Nordkød), fra mine egne får da jeg havde dem og fra venner når de fik slagtede - og ja det stinker fælt at stå og tømme en mave selv, men intet nær så slemt som det.

 

Adrk, ja sårn lugter det ikke normalt:???: Jeg håber det er blevet bedre siden. Ellers er jeg da helt ked af at have sendt tlf nr til Rikke:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det lyder godt nok underligt, alle de gange - og det er mange - jeg har ordnet kallun (da jeg er jyde, er det selvfølgelig ikke fra det omtalte slagteri :lol:) der har kallunerne bare lugtet af ko eller lammeprut :-)

 

jeg synes bestemt det var en fæl lugt men jeg er sart i det,min veninde synes slet ikke det var slemt jeg var nødt til og opgive med og pakke det :roll:

 

købte hele kalluner en dag fra et slagteri og det lugtede også ulækkert af ko men det havde ik den specielle klamme lugt:badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg synes bestemt det var en fæl lugt men jeg er sart i det,min veninde synes slet ikke det var slemt jeg var nødt til og opgive med og pakke det :roll:

 

købte hele kalluner en dag fra et slagteri og det lugtede også ulækkert af ko men det havde ik den specielle klamme lugt:badr:

 

Det lugter da bare af hyggelig kostald - man kan ligefrem se køerne stå og æde eller ligge og tygge drøv :-D

 

...erhvervsskade?! Måske :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det lugter da bare af hyggelig kostald - man kan ligefrem se køerne stå og æde eller ligge og tygge drøv :-D

 

...erhvervsskade?! Måske :genert:

 

:slem::slem: ja det kan der være noget om:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej Aussies for ever......

hvad mener du med dette:. (Hunde skal have knogler og de kan (næsten) ikke få det i for store mængder, men man bør give dem de lidt mere bløde knogle som ribben.) får de så ikke kalk forgiftning hvis de får for meget ?

 

og det med kallunen: jeg er kommet til den konklotion at kallunen skal max udgøre 5 % men høre kallun også under indmad ?

og når mine får indmad får de 5 % om ugen fordelt over 2 gange. så kallun 5% og indmad 5 % = 10 % om ugen eller tager jeg helt fejl når man tænker i et helt byttedyr ?

 

Ben: 25 % fedt 25 % kød 40 %

 

urtebaseret vitamintilskud:

er det for vitaminer skyld eller ? hokamix er jo ikke et vitamin tilskud har jeg fået af vide !

vitaminer er freksempel: NSD.

 

og den der med animastrath kan jeg ikke helt finde ud af om det enligt er godt at give det for har hørt en masse omkring den.

jeg giver lakse olie hver dag og en gang i mellem en hørfrøgs olie hvor der er omega 3/6/9 i.

og den med solsikke olie jeg trode at lakseolie indholder alt hvad en hun har brug for og at hvis man giver solsikke olie så vil de få for meget eller ager jeg helt fejl ?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...