Hop til indhold

Der er håb forude!


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg ville bare dele min glæde lidt :)

 

Jeg har jo et elendigt indkald med Basse - hvis man da overhovedet KAN kalde det for et indkald - og det er jeg meget ked af..

 

I sidste uge (tror jeg) gik jeg så med en veninde og vores hunde, og beklagede min nød da hun spurgte mig hvorfor jeg egentlig ikke brugte klikker til at træne indkaldet med? Doooh! :damn::damn::damn:

Det havde jeg bare overhovedet ikke tænkt på. Og klikkeren er ellers noget som Basse i den grad reagerer på! Hun elsker den, og er helt med på hvad den betyder..

 

Jeg er så gået i gang på vores ture med at træne.

Jeg går med hende i flex, og har lært hende at to hurtige fløjt betyder "kom her" hvorefter hun straks hopper hen og sætter sig foran mig og får KLIK + GODBID, og derefter får lov at løbe videre..

Nu er jeg så begyndt også at bruge "Basse kom her" hvilket indtil videre virker lige så godt..

 

Jeg har altid belønnet kontakt, men nu gør jeg det meget mere konsekvent da jeg bruger klikkeren, og det er tydeligt at det virker.

Når hun vender sig om på turen og kigger på mig klikker jeg, og hun kommer hen og sætter sig foran mig og får en godbid, og får derefter lov at løbe videre..

 

Der er langt endnu, men jeg synes jeg mærker et fremskridt!.. Og jeg glæder mig til næste gang vi skal på tur uden snor, for at se om vores kontakt virkelig er blevet så meget bedre :lol:

 

Ville bare lige dele min glæde med jer :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvor er det fedt Anja - Jeg glæder mig allerede til vores næste gå tur, så jeg kan se hvor langt i er kommet med træningen.

 

Det er virkelig lækkert at høre at det går så hurtigt, og som sagt klikkeren er guld værd:5up:

 

Way to go... fortsæt den gode træning... Er sku stolt af jer begge to!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, tusind tusind tak begge to!.. jeg er bare så glad for at jeg kan mærke et fremskridt!..

 

og sååå mange dage har det slet ikke taget :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jaah Carina, jeg glæder mig også!.. Så kan det være hun kommer når jeg kalder (når hun altså lige er krudtet af) hehe.. Det kunne i hvert fald være lækkert.. Bare det at have kontrol over situationen!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ihh, tusind tusind tak begge to!.. jeg er bare så glad for at jeg kan mærke et fremskridt!..

 

og sååå mange dage har det slet ikke taget :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jaah Carina, jeg glæder mig også!.. Så kan det være hun kommer når jeg kalder (når hun altså lige er krudtet af) hehe.. Det kunne i hvert fald være lækkert.. Bare det at have kontrol over situationen!..

 

 

Absolut - Du ender med at få verdens bedste hund til indkald:5up:

 

Og det er en fornøjelse at have en hund man føler sig sikker på, det giver sku så meget frihed at kunne slippe dem hvor der er kontrol på situationen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut - Du ender med at få verdens bedste hund til indkald:5up:

 

Og det er en fornøjelse at have en hund man føler sig sikker på, det giver sku så meget frihed at kunne slippe dem hvor der er kontrol på situationen..

 

 

Hehe! Det håber jeg da :) Hvis bare hun bliver halvt så sikker som Caia bliver jeg glad :)

 

Det vil altså være helt fantastisk...

 

Så skal jeg ikke konstant være på stikkerne.. OG så stopper hun med at gøre alle jer andres hunde uopdragne :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hehe! Det håber jeg da :) Hvis bare hun bliver halvt så sikker som Caia bliver jeg glad :)

 

Det vil altså være helt fantastisk...

 

Så skal jeg ikke konstant være på stikkerne.. OG så stopper hun med at gøre alle jer andres hunde uopdragne :roll:

 

Hehe - Caia kan godt finde på at glemme indkaldet når hun løber rundt med Basse! Men for det meste er hun temmelig sikker i sit indkald når de to er sammen. hehehe!

 

Måske vi skal træne indkald næste gang vi skal ud at gå, så kan jeg jo holde Basse og så kalder du?! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay! :klap:

 

Jeg er så stolt af min lille Bassehund!

 

Vi har her til formiddag været omme på det grønne areal bag vores bebyggelse (det er et lidt hemmeligt sted, som egentlig ejes af DSB, men det er indhegnet og der er ALDRIG nogle) og træne og hygge lidt, og det gik så godt!..

 

Jeg gik bare rundt i cirkler og frem og tilbage og opførte mig som om jeg gik tur. Basse rendte og legede og hyggede sig, og den slags foregår i kææææææmpe æresrunder gerne med meget fart på!.. Men hver gang jeg fløjtede eller kaldte, vendte hun sig glad om og hoppede hen til mig og satte sig storsmilende foran mig :)

 

Vi brugte både kort afstand og lang, det længste vel knap 100 meter, samt hvor hun var foran mig, og langt bag mig. Det virkede hele tiden.

Som belønning brugte jeg klikker og pølsestykker, og har lige investeret i to små knudereb så vi kunne variere belønningen.

Vi legede trækkeleg, og hun fik også lov at løbe lidt med tovene og hygge sig..

Det gik bare skidegodt og jeg er næsten høj, så glad er jeg!!..

 

Ville også for sjovs skyld prøve det der med at gemme sig for hunden..

Der var kun et enkelt lille buskads, men da hunden kiggede væk, listede jeg derhen, og gemte mig så jeg lige kunne ane hende. Der gik 20-30 sekunder så stoppede hun op og kiggede lidt rundt.

Men Bassen er jo sporhund (og mor svedte vist lidt :oops:) så der gik nøjagtig 2 sekunder, så havde hun min fært. Og da hun var helt tæt på kunne hun se mig, og fandt straks en indgang gennem buskene...

 

alt i alt en rigtig god omgang, tror helt klart vi skal bruge det område meget mere :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er så über cool Anja!

 

Hvor er I bare gode:klap:

 

Glæder mig helt vildt til vores play date i bernstorffsparken om 2 uger, for så kan jeg se hvor laaangt i er kommet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Wuhu!!!! :klap::klap::klap::banan::banan::banan:

 

Så er jeg lige kommet hjem fra en skøøøn gåtur med alle hundevennerne og pigerne..

 

Og det gik bare SÅ godt! Jeg var SÅ stolt af Basse...

 

Det var jo lidt en test..

 

Normalt når vi er i skoven sammen, render Basse rundt i sin egen verden, og er fuldstændig umulig at få kontakt med.. Hun morer sig, men er svær at få ind.. Derfor er jeg meeeeegeeet på, og konstant på spidserne, for ser vi andre skal jeg jo omgående få fanget hende ind, så hun ikke smutter hen og hilser...

 

Men men men, i dag var det helt anderledes.. Jeg var selvfølgelig opmærksom på mine omgivelser, men det var helt anderledes.

Basse vare bare SÅ god!!!

 

Hun kom hver gang jeg kaldte eller fløjtede og var bare så god til at holde sig til mig.. Selv når hun legede med de andre, kom hun når jeg kaldte, og hun rendte forbi pigerne og hen til mig..

 

På et tidspunk kom hun hen og satte sig foran mig, efter jeg kaldte. En ambull mente at de ikke var færdige med at lege, så den stilelde sig i playbow op af hende og gøede for at få hende i lege.. Basse kiggede på hunden og kiggede så på mig og sagde "seee, moar, er jeg ikke dygtig?" og det var hun!.. Det skete faktisk flere gange hvor de andre forsøgte at distrahere hende..

 

Så jeg er glad.. Eneste ulempe var at jeg ikke rigtig kunne belønne med leg, fordi vi var så mange hunde.. Det kan jeg når vi kun går 2-3 hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...