Hop til indhold

Optage foder/ ikke optage foder


Adele
 Share

Recommended Posts

Sådan har vi også kørt frem med Vic, men det nyttede hat.

 

Jeg vejede 5 g af gangen hver dag på bagevægten og lagde til, de gange vi skiftede ham fra diverse slags RC til Orijen (og alligevel havde han flydende mave :( ).

 

Men da vi skiftede til MM nægtede Vic at spise sine Orijens :???: han lod dem bare ligge i skålen, så der var det nyttesløst at prøve at skifte ham langsomt over, han ville kun have MM, så vi gav ham så lidt Canikur for at støtte maven, og lod ham få det han ville have, og gudskelov fik han ikke det mindste dårlig mave, de hjalp ham jo derimod.

 

Men jeg tror kun man kan skifte lige over, hvis det er virkelig skånsomt foder. Her har det fungeret fint med Gourmix, Marcus Mühle og Golden Eagle uden problemer.

 

Det var da træls for jer at det var så besværligt at skifte foder. Men godt i så har fundet noget han kan tåle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en masse svar, lige pludeligt! Dejligt!

 

Nu tager jeg det lige fra en ende af.

 

M.h.t at lave en langsom overgang fra det ene foder til det andet, så plejer vi også det. Normalt over en fire-fem dage. Men, ligesom med Victor, gad Sherlock ikke spise Kingsmoore da han først fik Royal Canin, så vi skiftede bare med det samme. Den første dag var der kun en anelse dårlig mave, men derefter blev det lidt værre.

Hvis det var for hurtigt foderskift der slog hans mave ud, burde det så ikke blive bedre, når hans mave lige havde vænnet sig til det?

 

JeanetteH : Vil lige have Royal Canin Hypoallergenic i baghovedet, tak for rådet :5up:

 

Priceman : Det er ikke ret akut, som sagt er det jo kun det sidste der er tyndt, og han har på ingen måde diarré. Desuden, da jeg ringede til dyrlægen for at få en tid, lød det på ham som om, at han ikke synes det var så alvorligt. Han sagde bare, at vi skulle prøve med lidt skånekost. Og da det ikke virkede, var det at vi snakkede med en anden dyrlæge, der anbefalede schæfer-foderet.

 

Men jo, hvis det er det der skal til, får han selvfølgelig en tur til dyrlægen.

 

Og til jer andre, tak for alle jeres inputs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo desværre bare mange store hunde, der ikke kan tåle Marcus Mühle, så det ville jeg ikke prøve..

 

Men jeg ville gøre som Priceman. Gå til en dyrlæge eller allergilæge, så det kan blive undersøgt til bunds. For noget, er der galt...

 

Luna havde jo også problemer med al slags tørfoder og er derfor råfodret med god virkning.Ikke at jeg siger, det er det, der skal til.

 

Jeg blev anbefalet MM af en veninde, der har 3 store hunde af 3 forskellige racer, og de får alle MM og tåler det i hvert fald rigtigt godt.

 

Men der er jo altid delte meninger om foder:-). Jeg var også i en foder-butik da Victor døjede med maven, hvor ejeren sagde at "alle hunde kunne tåle kornfrit foder med højt proteinindhold", men det har jeg så en 4-bener gående herhjemme, der bestemt ikke kan.

 

Self. skal man da gå til dyrlægen, det har jeg også bestemt indtrykket af at Adele og hendes forældre gør med Sherlock.

 

Men jeg vil bare fra egne erfaringer sige, med en hund der jo blev undersøgt på kryds og tværs, uden der var andet end eftervirkningerne af en maveinfektion (som han var behandlet for), og fik taget alle mulige prøver, sige at en hund godt kan have diarré pga. foderet i månedsvis. Det var sådan december og januar var for Victor, og han blev undersøgt for ALT uden at fejle noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en masse svar, lige pludeligt! Dejligt!

 

Nu tager jeg det lige fra en ende af.

 

M.h.t at lave en langsom overgang fra det ene foder til det andet, så plejer vi også det. Normalt over en fire-fem dage. Men, ligesom med Victor, gad Sherlock ikke spise Kingsmoore da han først fik Royal Canin, så vi skiftede bare med det samme. Den første dag var der kun en anelse dårlig mave, men derefter blev det lidt værre.

Hvis det var for hurtigt foderskift der slog hans mave ud, burde det så ikke blive bedre, når hans mave lige havde vænnet sig til det?

 

JeanetteH : Vil lige have Royal Canin Hypoallergenic i baghovedet, tak for rådet :5up:

 

Priceman : Det er ikke ret akut, som sagt er det jo kun det sidste der er tyndt, og han har på ingen måde diarré. Desuden, da jeg ringede til dyrlægen for at få en tid, lød det på ham som om, at han ikke synes det var så alvorligt. Han sagde bare, at vi skulle prøve med lidt skånekost. Og da det ikke virkede, var det at vi snakkede med en anden dyrlæge, der anbefalede schæfer-foderet.

 

Men jo, hvis det er det der skal til, får han selvfølgelig en tur til dyrlægen.

 

Og til jer andre, tak for alle jeres inputs!

 

Ved Anton gik det ikke over af sig selv, han skulle til dyrlægen og have piller. Men inden du bliver nervøs, så var det altså meget slemt ved Anton, så håber det går over af sig selv ved jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Sikke en masse svar, lige pludeligt! Dejligt!

 

Nu tager jeg det lige fra en ende af.

 

Priceman : Det er ikke ret akut, som sagt er det jo kun det sidste der er tyndt, og han har på ingen måde diarré. Desuden, da jeg ringede til dyrlægen for at få en tid, lød det på ham som om, at han ikke synes det var så alvorligt. Han sagde bare, at vi skulle prøve med lidt skånekost. Og da det ikke virkede, var det at vi snakkede med en anden dyrlæge, der anbefalede schæfer-foderet.

 

Men jo, hvis det er det der skal til, får han selvfølgelig en tur til dyrlægen.

 

Der er bare en rød lampe der lyser her hos mig ,når du bliver bedt om at prøve først det ene og snart det andet, alt efter hvilken dyrlæge du snakker med.

 

Om ulvene i en eller anden dyrepark får MM er jeg egentligt ligeglad med. Der handler det i sidste ende til dels om sponsorater og salg.

 

I min optik handler det om hvad hundens organisme kan genkende. De mange forarbejdede sammensætninger der er i fuldfoder er ikke noget som hundens krop kan identificere. Den kan for en tid og måske for et helt liv overleve på det, men den ville have lettere ved at optage og omsætte rene råvarer.

Hundens fordøjelse kan sagtens være stresset og derfor omsætte føden uhensigtsmæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er bare en rød lampe der lyser her hos mig ,når du bliver bedt om at prøve først det ene og snart det andet, alt efter hvilken dyrlæge du snakker med.

 

Om ulvene i en eller anden dyrepark får MM er jeg egentligt ligeglad med. Der handler det i sidste ende til dels om sponsorater og salg.

 

I min optik handler det om hvad hundens organisme kan genkende. De mange forarbejdede sammensætninger der er i fuldfoder er ikke noget som hundens krop kan identificere. Den kan for en tid og måske for et helt liv overleve på det, men den ville have lettere ved at optage og omsætte rene råvarer.

Hundens fordøjelse kan sagtens være stresset og derfor omsætte føden uhensigtsmæssigt.

 

Jeg kan sagtens følge dig. Men når man ringer til en dyrlæge for at høre hvornår man kan få en tid og få tjekket afføringsprøver, derefter fortæller hundens forløb, og så får at vide, at man jo ikke skal male fanden på væggen.. Så kan man jo godt føle, at man måske bare er lidt overpylret :???: Det lød i hvert fald på ingen måde som om, hans syntes at det var nødvendigt at få Sherlock tjekket.

 

Men tak for dit indæg!

Det er sådan set besluttet, at nu hedder det altså dyrlægen, og så må vi se hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...