Hop til indhold

Dræbersnegle og hunde


Gæst Dsnegl
 Share

Recommended Posts

Gæst Dsnegl

Hej i forum

 

Min interesse omkring dræbersnegle er ret så stor og jeg har i den forbindelse oprettet et samlingssted for viden om dræbersnegle og bekæmpelse af dem - i samfundets tjeneste :).

 

Det jeg håber I kunne have lyst til at bidrage med er følgende:

 

Har din hund spist og/eller interesseret sig for dræbersnegle ?

 

Eller har du hørt om hunde (en speciel race) som har ?

 

Det vil være nyttig viden med henblik på dræbersneglens naturlige fjender som det ser ud til at der kommer flere og flere af.

 

Hvis du mener at kunne bidrage vil det være meget flot, om du vil skrive et lille indlæg på www.dsnegl.dk

 

På forhånd mange tak for hjælpen og god sommer !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg vil ikke ha at mine hunde spiser dem. Jeg så i fjerneren en hund der var lige ved at gå til at det. Så nej det må de ikke. Jeg ved Mollie ikke tager dem, men den bette hun kunne godt finde på det. Så i år er vi helt sikker mere obs på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har været ved at dø af hjerte/lungeorm da hun var ung... :cry:

 

Jeg tror altså ikke, at der er nogen hunde ved deres fulde fem, der kunne finde på at gnaske store voksne dræbersnegle, eller skovsnegle eller havesnegle.. Eller nogensomhelst slags snegle overhovedet. :madtid:

 

MEN dræbersnegle starter jo også med at være ganske små slimede gennemsigtige størrelser, --med en mægtig appetit på livet.. Og de bittesmå størrelser kan sagtens finde på at smovse lidt slattent græs eller et nedfaldsæble... Og der er jo ikke megen modstand i sådan en lille slimet fætter... Så hvis hunden spiser græs, -eller nedfaldsfrugt, -eller lidt lækker hestepære, -eller hvadsomhelst, der ligger og kan være snegleramt, ---ja så er hunden også i fare for at få hjerte/lungeorm..... ISÆR her i Nordsjælland... Det vil helt sikkert med tiden brede sig til hele landet... Så pas på! Hvis hunden hoster og kaster slim op, så er det til dyrlæge med det samme.. Helst medbringende 3 lorteprøver...

 

Nå, men det var vist slet ikke det, denne tråd drejede sig om... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Silke har været ved at dø af hjerte/lungeorm da hun var ung... :cry:

 

Jeg tror altså ikke, at der er nogen hunde ved deres fulde fem, der kunne finde på at gnaske store voksne dræbersnegle, eller skovsnegle eller havesnegle.. Eller nogensomhelst slags snegle overhovedet. :madtid:

 

MEN dræbersnegle starter jo også med at være ganske små slimede gennemsigtige størrelser, --med en mægtig appetit på livet.. Og de bittesmå størrelser kan sagtens finde på at smovse lidt slattent græs eller et nedfaldsæble... Og der er jo ikke megen modstand i sådan en lille slimet fætter... Så hvis hunden spiser græs, -eller nedfaldsfrugt, -eller lidt lækker hestepære, -eller hvadsomhelst, der ligger og kan være snegleramt, ---ja så er hunden også i fare for at få hjerte/lungeorm..... ISÆR her i Nordsjælland... Det vil helt sikkert med tiden brede sig til hele landet... Så pas på! Hvis hunden hoster og kaster slim op, så er det til dyrlæge med det samme.. Helst medbringende 3 lorteprøver...

 

Nå, men det var vist slet ikke det, denne tråd drejede sig om... :???:

 

Jeg kender en hund, Alice's kusine - labrador-unghund, hun gnasker med glæde snegle, hvis ejeren ikke får dem fjernet fra haven hurtigt nok.

Og tro mig, de har rigtig travlt lige for tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...