Hop til indhold

ændret adfærd

Gæst mhansen
 Share

Recommended Posts

Gæst mhansen

Jeg har en tæve som er godt igang med sin første løbe-tid.

jeg har hørt noget om at tæver godt kan ændre adfærd og blive mere rolige efter den første løbetid. er der noget rigtigt i dette ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Jacki synes jeg ikke, at forandringen i hende efter 1. løbetid var rigtig til at tage og føle på. Derimod var ændringen efter d. 2. løbetid slående :klap:

Dem jeg træner med siger, at forandringen bliver endnu større efter d. 3. løbetid, så det håber jeg på - tøsen er nemlig i d. 3. lige nu :engel:

Men det kan muligvis være raceafhængigt :hmm: Jeg har schæfer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

især under den første løbetid kan der ske rigtigt mange ændringer... tæven kan blive mere pjevset / pivende, mere kælen og kontaktsøgende... nogle bliver nærmest helt deprimerede og sover næsten konstant... vil ikke med ud osv.

edit. så ikke lige det var EFTER løbetiden :stupid: Hos os var der en markant forandring. Hun gik fra hvalp til voksen, nærmest "overnight" efter første løbetid... Stoppede praktisk talt med at lege, var skarp i mælet overfor hanhunde osv.

Efetr 2. løbetid er det dog blevet bedre igen, hun er begyndt at lege mere og er knap så skarp heller... jeg håber det bliver bedre endnu efter 3. løbetid ;-) som vi går og venter på lige nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhansen

Min hund Nanna er meget glad/vild både med andre hunde, mennesker ja alt med ben :lol:

klart hun er stadig en hvalp (9 mdr) så jeg må vente og se hvad der sker med hende. jeg håber nu ikke at hendes sind ændre sig, for hun er en fantastisk hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

De forskellige modningsperioder er hos tæverne nært sammenfaldende med løbetiderne, og ja, der sker ofte nogle kvantespring af ændringer hos hunden. Ikke til det dårligere, men den modnes mentalt.

Syntes hver løbetid har bragt en forandring med sig hos den yngste. Stadig kun i forhold til modenhed.

Generelt kan løbetider dog godt give en adfærdsændring hos tæven, så længe balladen står på. Ofte bliver de mere kontaktsøgende, pjevsede og har en kortere lunte samt større intimsfære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi blev meget moden (også lidt for meget, synes jeg) efter hendes første løbetid - Hun var kun 7 mdr. da hun kom i løb første gang, og hun gik fra at være rigtig hvalpepjattet til at være en mere moden tante, som fortrak at se [næsten :mrgreen:] hovedrystnde på når de andre unghunde løb rundt og legede store hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites