Hop til indhold

Sikkerhedssele eller bur?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Jeg går lidt og leger med tanken om skifte bilen ud, da den ikke kører langt nok på literen kontra benzinpriserne og mit forbrug.... Meeeeeeen det er jo en gulplade-bil og derved er der masser af plads bagi til mit bur....

 

Hvis jeg skifter bilen ud, så vil det blive til noget mindre og det betyder nok Corsa, Swift og lign. størrelse, hvor der jo ikke er plads til et bur.

 

Min bedre halvdel tror, at vi vil blive "sindsyge" af, at skulle have 3 hunde ind på bagsædet og ind/ud af sikkerhedsseler "hele tiden"...

 

Så nu vil jeg gerne have lidt erfaringer fra sikkerhedsselebrugere og burbrugere, da jeg aldrig har haft en hund siddende i en sikkerhedssele på bagsædet.

 

Skal jeg holde mig til bur eller kan det fungerer "smertefrit" med seler?

 

Sådan lige umiddelbart kan jeg se nogle fordele ved sikkerhedsselen, da alle 3 hunde jo vil sidde i hver deres, så risikoen for at en smutter ud mens jeg er optaget af en anden er jo væk og de vil være væk fra bagenden af bilen, hvis jeg nu skulle blive ramt bagfra.

 

Så nogle input ønskes :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fan af bur ;) I den gul plade bil kan det jo bare stilles helt oppe bag sæderne, så er der plads til at blive påkørt bagfra :???:

 

Har i flere omgange haft hunde på bagsædet, og det var altså ikke nogen succes, blandt andet på grund af den begrænsede plads, de ligger ikke ret godt på et bagsæde, og når det skal deles, kan der også opstå konflikt, hvilket der ikke let gør, når hundene er adskilte i hver deres bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fan af bur ;) I den gul plade bil kan det jo bare stilles helt oppe bag sæderne, så er der plads til at blive påkørt bagfra :???:

 

Har i flere omgange haft hunde på bagsædet, og det var altså ikke nogen succes, blandt andet på grund af den begrænsede plads, de ligger ikke ret godt på et bagsæde, og når det skal deles, kan der også opstå konflikt, hvilket der ikke let gør, når hundene er adskilte i hver deres bur.

 

Mit bur står helt oppe bag sæderne; min formulering var vist ikke helt god :oops:

 

Tøserne er vant til at dele bur, så om de vil komme i konflikter på bagsædet ved jeg ikke.... Måske kunne de, når de jo sidder fastspændt... Det havde jeg ikke lige tænkt på. Takker...

 

Jeg vil jo helst ikke af med min bil.... Men jeg synes godt nok benzinprisen er liiiiidt hamper lige for tiden (imorges var den 11.07 på en tank i nærheden af mig...)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bur står helt oppe bag sæderne; min formulering var vist ikke helt god :oops:

 

Tøserne er vant til at dele bur, så om de vil komme i konflikter på bagsædet ved jeg ikke.... Måske kunne de, når de jo sidder fastspændt... Det havde jeg ikke lige tænkt på. Takker...

 

Jeg vil jo helst ikke af med min bil.... Men jeg synes godt nok benzinprisen er liiiiidt hamper lige for tiden (imorges var den 11.07 på en tank i nærheden af mig...)...

 

Hvordan gør i når nr. 3 vovse kommer - skal de alle være i sammen

 

Diesel prisen er ikke (meget) billigere :cry: Hertil morgen kostede en liter godt nok "kun" 9,99 mod benzinens kr. 10,96/l :shock: - gudske tak og lov kører dieselbiler længere på literen, ellers havde jeg snart ikke råd til at kører på arbejde :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gør i når nr. 3 vovse kommer - skal de alle være i sammen

 

Diesel prisen er ikke (meget) billigere :cry: Hertil morgen kostede en liter godt nok "kun" 9,99 mod benzinens kr. 10,96/l :shock: - gudske tak og lov kører dieselbiler længere på literen, ellers havde jeg snart ikke råd til at kører på arbejde :???:

 

Buret er stort nok til 3, når man fjerner midterstykket/rumdeleren.

 

Jeg overvejer lidt, at i starten skal den lille ny være i et bur for sig selv, da de to store godt kan blive lidt "voldsomme", når vi kører ind på p-pladser ved skovene hist og pist.

 

Jeg kører vel et sted mellem 70 og 80 km. om dagen i gennemsnit og med en bil, der kun kører maks 13 pr. liter, så bliver det noget halvpebret..... Vi skulle nok have været forudseende og købt den i dieseludgaven, men så smarte var vi ikke.... *en smiley, der sparker mig bag i*

 

Jeg syntes godt lige min arbejdsplads kunne flytte lidt tættere på mig... *GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kører rundt i en ford mondeo personbil med bagsæde og der har jeg plads til et pænt stort bur, hvor begge hundene i princippet kan være.

 

Buret står supergodt i spænd mellem forsædet og ryggen af bagsædet + at der er en ledig plads til en lille person eller et stk hund. Joey plejer at ligge i buret og Zacho plejer at ligge på den ledige plads - sådan har de selv valgt det :)

 

Plusset i mine øjne med buret er, at hundene kan være i bilen og dørene/vinduerne samtidig kan stå åbne, hvis jeg skal noget - uden at jeg behøver frygte for at fremmede hunde/mennesker kommer i kontakt med dem - derudover er deres bevægelsesfrihed større.

 

Drømmer dog stadig om en stor kassebil, som kan indrettes ordentligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vil da også gerne lige tilføje, at de mindre personbiler faktisk er ret smarte hvad angår pladsen.

 

De modeller som ikke har et lukket bagagerum - der kan bagsæderne oftest ligges ned så der bliver et stort rum bagi. Min mand har en fiat tipo og når sæderne ligger ned er der masser af plads - også til 3 store hunde. Man kan jo som alternativ til buret, vælge at sætte et gitter i op til forsæderne og så har man et kæmpe hunde'bur' :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg er helt klart tilhænger af bur :5up:

 

Men, i min mors bil er der ikke plads til det store bur jeg har, hvor begge hunde kan være i sammen - så de sidder i sikkerhedsseler på bagsædet, og det fungere også rigtig fint.

 

Men ingen tvivl, når jeg om 3 år får kørekort, og engang skal have min egen bil - så bliver det en bil på gule plader, hvor der er plads til at have hundene i bure bagi. Forhåbentlig kommer hund nr 3 jo også engang, så det skal der også være plads til :blink:

 

Men det kan også fungere rigtig fint med at have hundene i sikkerhedssele, det går i hvertfald fint her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...