Hop til indhold

Merlin er stooooooooor dreng!


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Idag ar vi ude at gå med Charles, Indy, Ruby og Merlin. Vi gik i et bevokset område, kan ikke rigtig kalde det en skov, men der er hyggeligt, med et stisystem i græs. Populært for hunde i den nærliggende by.

 

Martin havde Ruby og Charles i lange liner, Indy var løs og jeg havde Merlin i almindelig snor, og havde netop lige givet ham halti på, da han var begyndt at stresse op o.ver dufte og fugle, da Martin siger bagud til mig at der kommer to løse hunde.

 

Det er en labrador og en ridgeback, begge hanner. Hundene foruroligede mig ikke det fjerneste, Merlin er god med hunde, men der følger jo som oftest et menneske med sådan et par laban'er :mrgreen:

Jeg holdt tilbage og trak lidt ind mellem træerne og Martin snakkede lidt med ejeren til hundene, hun spurgte om vores ville lege, men Martin ville ikke slippe dem fri, så de måtte nøjes med bare at hilde. Lab'en var lidt nervøs og overenergisk, men ridge'n var totalt afslappet og rolig.

 

Da hun begyndte at gå op mod mig, havd ejeg ladet Merlin observere dem lidt, og han virkede rolig, og da hun endelig gik forbi, var han mere frustreret over ikke at kunne hilse på hundene, end han var bange for hende, så han g☼ede slet ikke. Hun gik for tæt på sine hunde til at jeg ville lade ham komme hen til dem.

 

Vi gik en runde, og på tilbagevejen m☼dte vi dem igen, og denne gang løb hundene op til Merlin, og han hilste pænt på ridgebacken. Han var lidt spændt, men det er jo heller ikke ofte han møder fremmede hunde udenfor hans vante omgivelser. Ridgen tog det med ophøjet ro, og lod ham snuse så længe han ville.

Imens stod damen ganske tæt ved, måske 3 meter væk, og Merlin reagerede ikke en eneste gang på hende! :klap: Hun var aflsappet, ikke interesseret i ham, og gjorde ingen forsøg på at komme tættere -det var bare helt perfekt! :5up:

Han er ret god til at gå forbi mennesker, og kan distraheres fra mange ting, men det er ufattelig svært at finde mennesker at øve positive "fremmed" situationer med, så vi har ikke fået gjort meget ved det skridt af hans udvikling.

Kan ikke huske om jeg fortalte om mine nabo i sidste uge, hvor vi havde lidt samme oplevelse, der fik han også gennegået alle reaktioner og følelser, og kom ud på den anden side afslappet og ligeglad med hende. (vi snakkede over havehegnet).

 

 

Nu ligger han og snorker ovenpå dagens meget store oplevelse :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...