Hop til indhold

Præsenter din Berner Sennen


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Synes da vi skal præsentere vores Bernere herinde og skrive forskellige sjove oplysninger om dem :) Husk billedet, det er altid dejligt :blink:

 

Jeg vil da lige lægge ud:

 

Selv har jeg endnu ingen Berner (chokerende, ved det godt, når jeg nu er redaktør :oops: ). Men jeg kender en deeejlig én - som så er den, der har givet mig interesse for racen.

 

Hans navn er Azuro. Han er en Berner af den mere "spinkle" type, i forhold til mange, men stadig meget kraftig. Han har et dejligt temperament og elsker at blive nusset - desværre må han så bare ikke komme med op i sofaen, det ville ellers være super hyggeligt :-D ). Det bedste han ved er hunde, det overgår så absolut ALT, hehe. Ser han en hund, så er han ved at gå ud af sit gode skind, for at komme hen og hilse. Hvis det så viser sig at være en hanhund, så går det desværre ikke altid lige godt, hvilket har ført til, at jeg altid har ham i snor (han er desværre ikke til at kalde til sig, når han har set en hund). Men ud og gå lange ture er absolut et must. Han elsker det og hvis han synes, at nu er det tid til at gå en tur, så viser han det helt tydelig - lige som om hans blik siger, at nu skal der altså til at ske noget mere :-P

Han elsker også at se film - hundefilm vel at mærke :blink: Han ææælsker Sct. Bernharden Beethoven, bare synet af den er nok til at han begynder at pive og er 100% opmærksom på skærmen.

 

Sne er et vidundermiddel i hans øjne. Man skulle tro at han led af OCD, når han ser sne. Han kan stå i det i flere minutter og bare gnide sin hals mod sneen og så rulle lidt i den og vælte om i den en gang imellem :rolleyes: Men sødt og sjovt ser det ud :lol:

 

Han har en underlig ukendt tysk stamtavle, aner ikke hvilken... Men det er også lidt irrelevant, for han skal ikke bruges i avlen :) Det vigtigste er, at han er en deeejlig bamse :blink:

 

Af tricks kan han:

Plads - hvis man altså er lidt stædig

Kom - hvis man er lidt stædig

Sit

Gi' hals

Gi' pote

Bliv

Læææg dig, så læg dig dog ned hund - hmmmm... er egentlig lidt i tvivl om hvor vidt det er et tricks, eller han bare ligger sig ned af sig selv til sidst :lol:

Roooolig - her har jeg æren, blev træt af at han glemmer at gå pænt, så når han sætter farten og siger jeg rooolig, og så sætter han farten ned :)

 

picture.php?pictureid=55&albumid=9&dl=1208812222&thumb=1picture.php?pictureid=53&albumid=9&dl=1208812222&thumb=1

Redigeret af bernerazuro
Manglede billeder
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hejsa Alle Berner Sennen Elskere!!!

Jeg er en pige på 24 år, fra Aalborg området. Jeg er den heldige ejer af verdens dejligste Berner Sennen hund - Kelso.

Kelso er en hanhund på 1 år som vejer godt og vel 50kg (lige så meget som mig selv) - han er livlig, altid glad og verdens største skødehund. Han elsker at putte ved mor og far i sengen, helst midt i mellem mig og min kæreste.

Når jeg sidder i sofaen og ser film med min kæreste elsker han at kravle op i sofaen til os og placere sig oven på os, man skal helst masse sig ind så man sidder i midten af os, og helst lige i tv vinklen så man kan få alt opmærksomheden. Dette vil andre Berner Sennen ejere sikkert give mig ret i, altså det med at de elsker opmærksomhed.

Kelso er en meget bestemt herre til han kun er et år gammel, vil han ud midt om natten, ja så sætter man da bare den kolde snude op i ansigtet på mor og vågner hun ikke af det, ja så er der kun en ting at gøre og det er at smide sig oven i hende så hun er ved at blive mast, så skal hun nok vågne!!!

Havde jeg vidst da jeg fik Kelso at de var så lun hurtige til at lære alting så var der nok en del jeg havde undladt at lære ham. F.eks. at gø.... hihi ved jeg godt at det er helt naturligt.... men jeg lærte Kelso at gø allerede efter 2 uger - og jeg fik ham fra hvalp af - det havde jeg nok sprungt over og ladet komme helt naturligt, for så havde jeg været fri for at have en hund som gø bare den høre den mindste lyd og når han gø forventer han jo at han skal roses til skyerne.... hihi

Jeg er vokset op med hunde, men har aldrig haft en Berner Sennen før og er lykkelig for at jeg har en idag. De har simpelthen det bedste sind i verden - plus min har det største ego!!!

Kelso er også en sjov hund på andre områder, han ser meget tv, noget jeg ikke har oplevet andre hunde gøre.

Endvidere er han lidt snobbet når han kommer til mad, han er ikke kræsen, men vil bare helst spise fra en tallerken og det skal helst være menneske mad, han spiser stort set kun hundemad fra sin skål når han tror vi ikke kan se eller høre ham... Tilgengæld kan jeg få ham til at spise alt, bare jeg spiser det - også en kartoffel...

Det var lidt om min lille hund....

Med venlig hilsen Tanja

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Alle Berner Sennen Elskere!!!

Jeg er en pige på 24 år, fra Aalborg området. Jeg er den heldige ejer af verdens dejligste Berner Sennen hund - Kelso.

Kelso er en hanhund på 1 år som vejer godt og vel 50kg (lige så meget som mig selv) - han er livlig, altid glad og verdens største skødehund. Han elsker at putte ved mor og far i sengen, helst midt i mellem mig og min kæreste.

Når jeg sidder i sofaen og ser film med min kæreste elsker han at kravle op i sofaen til os og placere sig oven på os, man skal helst masse sig ind så man sidder i midten af os, og helst lige i tv vinklen så man kan få alt opmærksomheden. Dette vil andre Berner Sennen ejere sikkert give mig ret i, altså det med at de elsker opmærksomhed.

Kelso er en meget bestemt herre til han kun er et år gammel, vil han ud midt om natten, ja så sætter man da bare den kolde snude op i ansigtet på mor og vågner hun ikke af det, ja så er der kun en ting at gøre og det er at smide sig oven i hende så hun er ved at blive mast, så skal hun nok vågne!!!

Havde jeg vidst da jeg fik Kelso at de var så lun hurtige til at lære alting så var der nok en del jeg havde undladt at lære ham. F.eks. at gø.... hihi ved jeg godt at det er helt naturligt.... men jeg lærte Kelso at gø allerede efter 2 uger - og jeg fik ham fra hvalp af - det havde jeg nok sprungt over og ladet komme helt naturligt, for så havde jeg været fri for at have en hund som gø bare den høre den mindste lyd og når han gø forventer han jo at han skal roses til skyerne.... hihi

Jeg er vokset op med hunde, men har aldrig haft en Berner Sennen før og er lykkelig for at jeg har en idag. De har simpelthen det bedste sind i verden - plus min har det største ego!!!

Kelso er også en sjov hund på andre områder, han ser meget tv, noget jeg ikke har oplevet andre hunde gøre.

Endvidere er han lidt snobbet når han kommer til mad, han er ikke kræsen, men vil bare helst spise fra en tallerken og det skal helst være menneske mad, han spiser stort set kun hundemad fra sin skål når han tror vi ikke kan se eller høre ham... Tilgengæld kan jeg få ham til at spise alt, bare jeg spiser det - også en kartoffel...

Det var lidt om min lille hund....

Med venlig hilsen Tanja

 

Hej og velkommen til Hunde-forum (og berner sennen sub-forum) :vinken:

 

Ham Kelso lyder da som en dejlig (og fræk) berner-basse :-)

 

Du har ikke noget billede af ham? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH]1477[/ATTACH]

 

[ATTACH]1478[/ATTACH]

 

[ATTACH]1479[/ATTACH]

 

[ATTACH]1481[/ATTACH]

 

[ATTACH]1482[/ATTACH]Jo jeg har en masse af ham, tager hele tiden billeder af ham...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej Allesammen

 

Dejligt at se billeder af jeres flotte hunde. Jeg ville også have præsenteret vores dejlige lille Berner hvalp, men tilsyneladende er det umuligt at indsætte billeder førend man har skrevet mindst 15 indlæg:(.

 

Jeg glæder mig dog til også at følge med herinde, så måske jeg også når dertil hvor jeg kan få lov at indsætte billeder.

 

Mange hilsner Gitte:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen

 

Dejligt at se billeder af jeres flotte hunde. Jeg ville også have præsenteret vores dejlige lille Berner hvalp, men tilsyneladende er det umuligt at indsætte billeder førend man har skrevet mindst 15 indlæg:(.

 

Jeg glæder mig dog til også at følge med herinde, så måske jeg også når dertil hvor jeg kan få lov at indsætte billeder.

 

Mange hilsner Gitte:vinken:

 

Du skal bare tage et togt gennem samtlige tråde og give din uforbeholdne mening til kende om hvad som helst og så vende tilbage og poste en stak billeder af din Berner-basse !!! Vil se !!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare tage et togt gennem samtlige tråde og give din uforbeholdne mening til kende om hvad som helst og så vende tilbage og poste en stak billeder af din Berner-basse !!! Vil se !!! :-D

 

Heyhey, du! Fej foran egen dør først, du mangler stadig at præsentere din Simba :blink:

 

Men ikke desto mindre er jeg stadig 100% enig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

PS: Ha ha ha og tråden her hedder faktisk: Præsenter din Berner...bare kald mig super opvakt og vågen ha ha ha :mrgreen:

 

Jeps, det er helt vildt så opvakt og vågen du er - not :-P:mrgreen:

 

Har også spekuleret over om hvor vidt du bare har overset tråden fuldstændig eller om du bare ikke gad præsentere Simba (noget jeg har svært ved at forestille mig, at man kan have) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Så kom jeg vist endelig over grænsen på 15 indlæg, så jeg også kan få lov til at poste et billede af verdens smukkeste og dejligste hund;-)

 

picture.aspx?id=21835992

 

Her er han dagen efter at vi endelig fik ham hjem til os. Vi kalder ham iøvrigt Bosley.

picture.aspx?id=21659714

Endnu et lille billede af charmetrolden:hjerte:

picture.aspx?id=21835319

Og her kommer han ræsende for at se på det dersens spændende kamera, som da må være til at spise:lol:

 

Ellers kan jeg kun fortælle at han er en nysgerrig lille dreng præcis som en hvalp skal være. Vi har kun haft ham i 6 dage indtil nu og er ved at lære hinanden at kende. Vi glæder os til at starte på hvalpehold i slutningen af september, og så må vi jo se hvad tiden bringer. Vi har ingen ambitioner om at udstille. Vi ønsker os bare en dejlig familie-hund og nogle hyggelige timer på træningspladsen sammen med andre hundetossede, og så kan man jo ikke gå helt galt i byen med en Berner vel :hjerte:?

 

Mange hilsner fra Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Mja, men så må jeg da også komme med en forsinket præsentation af vores Simba. Han er 8 måneder...næsten 9 nu...og underligt nok også verdens dejligste og smukkeste hund :blink:. Oveni det er han det roligste af de tre kræ vi gennem tiden har været i besiddelse af.

 

Vi har ham primært som familiehund, men synes også, at det sjovt og hyggeligt at gå på udstilling med ham.

 

Og så nyder vi at gå til ringtræning og lydighedstræning med ham. Det er jo den rene svir i vore dage, hvor man sigter efter nogle lidt andre metoder end de andre gange vi har haft hund. Nu om stunder kan man se at dyret ligefrem kan li´ det her trænings-noget og synes det er vældig morsomt med sit, dæk, stå, gå pænt i snor og hvad sådan nogle vovser nu beflitter sig med at få lært.

 

Egentlig skulle vi ikke have hund igen. Vi har haft de her to jagthunde-gutter og så var det ligesom fint med det. Derfor var Simbas menneske-mor både døv og blind, når hun mødte familiens anden Berner. Nej tak, ikke hund igen. De møder har altid fundet sted, når Simbas menneske-far var på arbejde, men så en dag...resten er historie. Turen gik til Kennel Bel´ Royal´s i Thisted og nu bor den dejligste Berner-basse her hos os i Odense, så... jo tak, vi fik hund igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Så kom jeg vist endelig over grænsen på 15 indlæg, så jeg også kan få lov til at poste et billede af verdens smukkeste og dejligste hund;-)

 

picture.aspx?id=21835992

 

Her er han dagen efter at vi endelig fik ham hjem til os. Vi kalder ham iøvrigt Bosley.

picture.aspx?id=21659714

Endnu et lille billede af charmetrolden:hjerte:

picture.aspx?id=21835319

Og her kommer han ræsende for at se på det dersens spændende kamera, som da må være til at spise:lol:

 

Ellers kan jeg kun fortælle at han er en nysgerrig lille dreng præcis som en hvalp skal være. Vi har kun haft ham i 6 dage indtil nu og er ved at lære hinanden at kende. Vi glæder os til at starte på hvalpehold i slutningen af september, og så må vi jo se hvad tiden bringer. Vi har ingen ambitioner om at udstille. Vi ønsker os bare en dejlig familie-hund og nogle hyggelige timer på træningspladsen sammen med andre hundetossede, og så kan man jo ikke gå helt galt i byen med en Berner vel :hjerte:?

 

Mange hilsner fra Gitte

 

 

Hi hi hi, hvor er han kær, det bette kræ :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mja, men så må jeg da også komme med en forsinket præsentation af vores Simba. Han er 8 måneder...næsten 9 nu...og underligt nok også verdens dejligste og smukkeste hund :blink:. Oveni det er han det roligste af de tre kræ vi gennem tiden har været i besiddelse af.

 

Vi har ham primært som familiehund, men synes også, at det sjovt og hyggeligt at gå på udstilling med ham.

 

Og så nyder vi at gå til ringtræning og lydighedstræning med ham. Det er jo den rene svir i vore dage, hvor man sigter efter nogle lidt andre metoder end de andre gange vi har haft hund. Nu om stunder kan man se at dyret ligefrem kan li´ det her trænings-noget og synes det er vældig morsomt med sit, dæk, stå, gå pænt i snor og hvad sådan nogle vovser nu beflitter sig med at få lært.

 

Egentlig skulle vi ikke have hund igen. Vi har haft de her to jagthunde-gutter og så var det ligesom fint med det. Derfor var Simbas menneske-mor både døv og blind, når hun mødte familiens anden Berner. Nej tak, ikke hund igen. De møder har altid fundet sted, når Simbas menneske-far var på arbejde, men så en dag...resten er historie. Turen gik til Kennel Bel´ Royal´s i Thisted og nu bor den dejligste Berner-basse her hos os i Odense, så... jo tak, vi fik hund igen :mrgreen:

 

Det var på tide :mrgreen:

 

Og mums et dejligt billede af Simba :lun:

 

Han har vist fået sin voksenpels nu, ikk'? Det ligner ikke den pels han havde i Køge..

Beklager eventuel uvidenhed omkring berner-pelse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mja, men så må jeg da også komme med en forsinket præsentation af vores Simba. Han er 8 måneder...næsten 9 nu...og underligt nok også verdens dejligste og smukkeste hund :blink:. Oveni det er han det roligste af de tre kræ vi gennem tiden har været i besiddelse af.

 

Vi har ham primært som familiehund, men synes også, at det sjovt og hyggeligt at gå på udstilling med ham.

 

Og så nyder vi at gå til ringtræning og lydighedstræning med ham. Det er jo den rene svir i vore dage, hvor man sigter efter nogle lidt andre metoder end de andre gange vi har haft hund. Nu om stunder kan man se at dyret ligefrem kan li´ det her trænings-noget og synes det er vældig morsomt med sit, dæk, stå, gå pænt i snor og hvad sådan nogle vovser nu beflitter sig med at få lært.

 

Egentlig skulle vi ikke have hund igen. Vi har haft de her to jagthunde-gutter og så var det ligesom fint med det. Derfor var Simbas menneske-mor både døv og blind, når hun mødte familiens anden Berner. Nej tak, ikke hund igen. De møder har altid fundet sted, når Simbas menneske-far var på arbejde, men så en dag...resten er historie. Turen gik til Kennel Bel´ Royal´s i Thisted og nu bor den dejligste Berner-basse her hos os i Odense, så... jo tak, vi fik hund igen :mrgreen:

 

 

 

Tilmeldings Dato: 19-02-08

 

 

Det er da godt nok også på tide at du får præsenteret din meget lille bitte hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var på tide :mrgreen:

 

Og mums et dejligt billede af Simba :lun:

 

Han har vist fået sin voksenpels nu, ikk'? Det ligner ikke den pels han havde i Køge..

Beklager eventuel uvidenhed omkring berner-pelse :blink:

 

Jeps, han er i sin voksenpels nu minus lidt på ørerne. Han er faktisk blevet en rigtig mand, der kan lette ben...også op ad Poul Eriks ben i går til ringtræning ha ha ha, så vogt dig næste gang du møder kræet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilmeldings Dato: 19-02-08

 

 

Det er da godt nok også på tide at du får præsenteret din meget lille bitte hvalp :blink:

 

Hæ hæ i betragtning af, at vi fik kræet hjem d. 3. feb og at jeg har meldt min ankomst her d. 19. feb, kan man godt argumenterer for at jeg er "lidt" bagud, men lad mig straks afsløre, at det er der ikke noget nyt i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, han er i sin voksenpels nu minus lidt på ørerne. Han er faktisk blevet en rigtig mand, der kan lette ben...også op ad Poul Eriks ben i går til ringtræning ha ha ha, så vogt dig næste gang du møder kræet :mrgreen:

 

Uhadada, bare ikke lette ben op ad mig :skraek: Det stinker så forfærdeligt :badr:

 

Må bare øve mig i at springe væk med kanonkuglefart, hver gang han letter ben i min retning :cool:

 

PS. Du mår gerne hilse Poul Erik og sige, at jeg føler med ham, den stakkels mand :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hejsa

 

vi er den lykkelige ejer af balou en 3 år gamle Berner sennen

 

som bare er den perfekt famlie hund . kælen klodset kærlig.. han elsker vand og sne og hans

 

han kommer fra kennel Hjulmann i nordjylland..

 

men vi vil gerne have en tæve til ham .. så hvis der er nogen der ude som har en tæve.. * gi endelig lyd fra dig*

 

Mvh

Rasmussen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...