Hop til indhold

Angreb af andre hunde


Gæst Houstrup
 Share

Recommended Posts

Gæst Houstrup

Hej,

Jeg vil lige høre om nogen har nogen gode råd til hvad jeg gør.

Når jeg er ude og gå med mine 2 hunde går jeg altid med dem i snor, idet jeg har en Shar Pei, der ikke er særlig glad for andre hunde fordi hun som lille blev bidt af et par stykker.

Nu sker det så tit, at der kommer løse hunde løbende hen til mig og mine hunde, og jeg kan så bare stå med hjertet i halsen og være hundeangst for, at de kommer op og slås.

Er der nogen, der kender hvor man evt. kan købe en fløjte e.l. som kan forskrække løse hunde, så de forsvinder, eller har I andre gode råd?? Jeg

tør snart ikke gå med mine hunde mere, det er rigtig træls!:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville da vist være en opfindelse man kunne tjene penge på ;-)

 

Jeg (Læs: min hund) er heller ikke vild med løse fremmede hunde, der jo som regel går hurtigt hen til hende, men jeg når 9 ud af 10 gange at tage Toffi op, eller gå en anden vej, især hvis de er store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene tæve gider heller ikke andre hunde, der løber op til hende, når hun er i snor og jeg er også rigtig rigtig træt af, at folk ikke kan have deres hunde i snor på steder, hvor løse hunde ikke er tilladte.

 

Jeg er begyndt på at stoppe op og råbe til den anden hundeejer, at de skal tage deres hund i snor, da min ikke kan lide andre hunde.

Det virker i langt de fleste tilfælde, men jeg er blevet svinet til og kaldt mange mærkelige ting af nogle.

 

Du kan også bruge sætningen: Min hund er i løbetid.... Hvis det er hanhunde, så kan de fleste hurtigt få fanget deres hund ind. Og hvis det er tæver og din hund bliver sur, så kan du altid bruge "undskyldningen": hun bliver sur under sin løbetid... Denne har ikke samme negative klang, som "min hund kan ikke lide andre hunde".

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene tæve gider heller ikke andre hunde, der løber op til hende, når hun er i snor og jeg er også rigtig rigtig træt af, at folk ikke kan have deres hunde i snor på steder, hvor løse hunde ikke er tilladte.

 

Jeg er begyndt på at stoppe op og råbe til den anden hundeejer, at de skal tage deres hund i snor, da min ikke kan lide andre hunde.

Det virker i langt de fleste tilfælde, men jeg er blevet svinet til og kaldt mange mærkelige ting af nogle.

 

Du kan også bruge sætningen: Min hund er i løbetid.... Hvis det er hanhunde, så kan de fleste hurtigt få fanget deres hund ind. Og hvis det er tæver og din hund bliver sur, så kan du altid bruge "undskyldningen": hun bliver sur under sin løbetid... Denne har ikke samme negative klang, som "min hund kan ikke lide andre hunde".

 

Genialt! :5up:

 

Jeg bør nok sige til trådstarter at hvis du vælger at løfte din hund op, er det ret vigtigt at den ikke opdager hvorfor den bliver løftet op. Gør det på stor afstand, og drej lissom omkring, så den ikke når at opdage den anden hund.

Ellers vil den måske lære at mene at der er fare på færde hver gang du løfter den op. Den fejl har jeg selv begået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg plejer at gå frem mod den løse hund, med et lidt truende kropssprog og er det ikke nok har jeg heller ingen problemer med at råbe af den, så plejer de gerne at luske tilbage til ejeren med halen mellem benene..

 

Hvis jeg kan se ejeren indenfor en afstand hvor jeg ved vedkommende kan høre mig, hvis jeg råber og jeg kan se at ejeren ikke gør noget som helst for at få fat i sin hund, så kan jeg altså godt finde på at sige at mine hunde kan finde på at bide, hvis ejeren ikke fatter at vedkommende skal hente sin hund, første gang, hvor jeg pænt beder dem om at tage hunden i snor! Sjovt nok plejer de at få en smule travlt hvis jeg siger mine kan finde på at bide, fordi de ikke er særlig glad for andre hunde når de er i snor.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Genialt! :5up:

 

Jeg bør nok sige til trådstarter at hvis du vælger at løfte din hund op, er det ret vigtigt at den ikke opdager hvorfor den bliver løftet op. Gør det på stor afstand, og drej lissom omkring, så den ikke når at opdage den anden hund.

Ellers vil den måske lære at mene at der er fare på færde hver gang du løfter den op. Den fejl har jeg selv begået.

 

Øhhh, løfte en shar pei? *GG* Det er nok ikke noget man sådan lige gør *GG* Jeg har ihvertfald opgivet at løfte/bære rundt på mine hunde selv en ad gangen ;-) Især hvis den anden hund når at komme hen til en og ens egen hund bliver lidt urolig :-P

 

Jeg bruger tit "løbetidskortet", da jeg er enormt træt af folks mærkelige og bebrejdende blikke, når jeg siger: hun kan ikke lide andre hunde og jeg er træt af at komme med den lange forklaring om hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh, løfte en shar pei? *GG* Det er nok ikke noget man sådan lige gør *GG* Jeg har ihvertfald opgivet at løfte/bære rundt på mine hunde selv en ad gangen ;-) Især hvis den anden hund når at komme hen til en og ens egen hund bliver lidt urolig :-P

 

Jeg bruger tit "løbetidskortet", da jeg er enormt træt af folks mærkelige og bebrejdende blikke, når jeg siger: hun kan ikke lide andre hunde og jeg er træt af at komme med den lange forklaring om hvorfor.

 

Nå, ok, hehe, jeg skal vist have fat i politikens eller lign. bog, har ikke helt styr på vægtklassen der :klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv at gå frem lidt målrettet, mens jeg tænker at jeg vil lykkes med at få den anden hund stoppet. Det er dog sjældent jeg siger noget. Faren ved denne metode er at nogle hunde reagerer på deres ejers afvisninger overfor den anden hund og på den konto kan man selv starte en konflikt mellem hundene.

 

En anden metode er at have en flaske vand med på turen, f.eks en brugt shampoo flaske fyldt med vand, som kan lave en forholdsvis tyk ståle. Når den anden hund kommer for tæt på sender man lige en stråle mellem øjnene på den. Det plejer at stoppe hunden, uden at ens egen hund føler at man agerer aggressivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg bruger selv at gå frem lidt målrettet, mens jeg tænker at jeg vil lykkes med at få den anden hund stoppet. Det er dog sjældent jeg siger noget. Faren ved denne metode er at nogle hunde reagerer på deres ejers afvisninger overfor den anden hund og på den konto kan man selv starte en konflikt mellem hundene.

 

En anden metode er at have en flaske vand med på turen, f.eks en brugt shampoo flaske fyldt med vand, som kan lave en forholdsvis tyk ståle. Når den anden hund kommer for tæt på sender man lige en stråle mellem øjnene på den. Det plejer at stoppe hunden, uden at ens egen hund føler at man agerer aggressivt.

Jeg ville ikke anbefale sidste metode. 1, hvis hunden har prøvet det før er den ligeglad med vand. 2. jeg ville selv blive muggen, hvis nogen kastede vand på mine hunde. At råbe skrub af eller noget i den stil, det er jo fair nok:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Hvor gammel er din Shar pei?

Hvis altså det er en truende hund, går jeg ind foran min hund let forover bøjet og så truende som muligt med gal dyb stemme. DU FISER BARRRE AF!!:evil:

 

Men i langt de fleste tilfælde jeg har stået i har den truende hund opgivet INDEN det er kommet der til hvor jeg "stiller mig op" ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Houstrup

Min Shar Pei er 4 1/2 år gammel, og vejer 22 kg, så nej, det er nok ikke lige dét der med at løfte den op, som jeg kan benytte mig af :-), særlig heller ikke fordi den anden hund jeg har veje 40 kg og trækker ligeså meget.

 

Jeg har også prøvet et par tilfælde, hvor jeg har fået skræmt den anden hund væk, men som en også skriver, så tror jeg også ens egen adfærd er medvirkende til ens hunds adfærd.

 

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor hundeejere ikke kan gå med deres hund i snor, lovgivningsmæssigt SKAL de jo også, hvis ikke de har 100% styr på deres hund, og det kan man vel ikke sige at de har, når de ikke kan kalde den til sig.

 

Tak for de mange gode svar og gode råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke anbefale sidste metode. 1, hvis hunden har prøvet det før er den ligeglad med vand. 2. jeg ville selv blive muggen, hvis nogen kastede vand på mine hunde. At råbe skrub af eller noget i den stil, det er jo fair nok:)

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at du synes at et vandsprøjt (det er jo ikke 15 L der bliver kastet over den) er værre end en verbal og koporlig trussel fra et fremmed menneske.

 

1. Selv hunde der er opdraget med vandsprøjt, vænner sig aldrig til det. Det er jo derfor det virker så effektivt. At nogle så bruger det som terror, det er en anden diskussion, men virker,... det gør det.

 

2. Trådstarter har en hund der ikke bryder sig om at fremmede hunde kommer løbende frem til hende, og er bange for at hundene kommer op at slås. Havde jeg sådan en hund, som jeg kom gående med i snor hvor hunde skal føres i snor, og din hund kom løbende hen til os, må jeg ærligt indrømme at jeg ville være ret ligeglad med hvad du kunne mene om det.

 

Jeg synes det er underligt at folk ikke snart lærer de uskrevne regler, der bare er sund fornuft, om hvordan man møder hunde i snor. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg kan faktisk ikke forstå at du synes at et vandsprøjt (det er jo ikke 15 L der bliver kastet over den) er værre end en verbal og koporlig trussel fra et fremmed menneske.

 

1. Selv hunde der er opdraget med vandsprøjt, vænner sig aldrig til det. Det er jo derfor det virker så effektivt. At nogle så bruger det som terror, det er en anden diskussion, men virker,... det gør det.

 

2. Trådstarter har en hund der ikke bryder sig om at fremmede hunde kommer løbende frem til hende, og er bange for at hundene kommer op at slås. Havde jeg sådan en hund, som jeg kom gående med i snor hvor hunde skal føres i snor, og din hund kom løbende hen til os, må jeg ærligt indrømme at jeg ville være ret ligeglad med hvad du kunne mene om det.

 

Jeg synes det er underligt at folk ikke snart lærer de uskrevne regler, der bare er sund fornuft, om hvordan man møder hunde i snor. :confused:

:5up: Jeg kunne ikke være mere enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...