Hop til indhold

Månedens udfordring maj/juni


Linda
 Share

Recommended Posts

Tråden her kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

 

 

 

Månedens udfordring April

  1. Lære hunden at trække ens sokker af
  2. Lære ens hund at spise pølser i en skål/balje med vand

Der er to forskellige tricks så der er større mulighed for at folk kan være med hvis det ene trick virker håbløst eller hunden kan det.

 

Håber vi i denne tråd kan hjælpe hinanden med gode råd så vi kan kome til at lykkedes med tricksene med vores hunde :mrgreen:

 

God træning sæt i gang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er der mulighed for at være med i en ny omgang månedens udfordring så man kan få ideer til at træne et tricks og at aktivere sin hund :mrgreen:

 

Det ene trick man kan lave er da et praktisk trick hvis man er doven anlagt og så kan få lært sin hund at trække ens sokker af, har set det i en film som jeg linker til i dette indlæg 18 sek. inde i filmen kan man se tricket som jeg syntes var enormt sødt og praktisk :lun:

 

Det andet trick, eller form for aktivering er hvor man dumper et stykke pælse eller lign. ned i en skål eller balje med vand, str. efter hvor hardcore man er, og så skal hunden fiske godbidden op under vandet. Det er en sjov øvelse som kan være nem for nogle, og svær for andre alt efter hvor glad ens hund er for mad :slem: Koda og Kiki er helt skrappe til det kiki er hurtig som lynet og Koda lidt langsommere end det, har en film som jeg også linker til i denne tråd en af kodas første gange med pølse i vandfad og så skal jeg se om jeg kan få filmet kiki :mrgreen:

 

Håber der er mange som vil forsøge sig med de to tricks så vi kan se en masse billeder eller film :mrgreen:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=2ZjovVZapW4&feature=player_embedded[/media]#!

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja vi er totalt med!

 

Prøvede tidligere at lave den med sokken. Er ikke helt sikker på at min fremgangsmåde er korrekt, men forsøgte at få ham til at dutte strømpen først, og så forsøgte jeg også at gejle ham lidt op, sådan så han også bed i den og så stoppede vi.

 

Han var helt vild, så det var svært at få ham til at blive nede ved strømpen, han kunne virkelig godt lide godbidderne så han ville helst sidde helt tæt på mig... eller dem :lol:

 

 

Har skrevet til Anders at han skal tage pølser med hjem til den anden øvelse, vi har før lavet den hvor hunden skal tage en godbid op af en skål der ligger i en balje med vand, men her går jeg ud fra at hunden skal stikke næsen ned i vandet? Er det ikke meget godt at starte med en halvt fyldt balje, tror i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi er totalt med!

 

Prøvede tidligere at lave den med sokken. Er ikke helt sikker på at min fremgangsmåde er korrekt, men forsøgte at få ham til at dutte strømpen først, og så forsøgte jeg også at gejle ham lidt op, sådan så han også bed i den og så stoppede vi.

 

Han var helt vild, så det var svært at få ham til at blive nede ved strømpen, han kunne virkelig godt lide godbidderne så han ville helst sidde helt tæt på mig... eller dem :lol:

 

 

Har skrevet til Anders at han skal tage pølser med hjem til den anden øvelse, vi har før lavet den hvor hunden skal tage en godbid op af en skål der ligger i en balje med vand, men her går jeg ud fra at hunden skal stikke næsen ned i vandet? Er det ikke meget godt at starte med en halvt fyldt balje, tror i?

 

 

Jeg har to hunde og min fremgangsmåde er forskelligt for de to...

 

ved koda kan jeg godt gejle ham lidt op og få ham til at bide lidt i sokken for at få gjort ham intreseret...

 

Men med Kiki er det helt modsat hun skal endelig ike gejles for meget op for ellers tror jeg at jeg får meget ondt i mine tæer hvis hun får fat der :shock: Så det foregår meget stille og roligt med at dutte klik og godbid og så senere kan jeg holde klikket tilbage og å hun små napper lidt i sokken klik og godbid...

 

Det sjovt med to hunde som elsker at arbejde begge to men er så forskellige at træne med mit lille stressdyr og min lille velovervejende mand :lun:

 

Den med pølse i vandfad er lidt forskelligt hvor glade hundene er for vand og hvor modige de er, men prøv dig frem og se om det fungere i en skål ed vand hvis det ikke gør så prøver man bar emed lidt mindre vand :mrgreen:

 

- Det hylende morsomt når hundene ike lige får fanget godbidden i første hug og søger under vandet og puster ud under vandet lyder skægt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortalte kæresten om månedens udfordring her, og han mente bestemt ikke at det ville være noget problem for Akira at tage et stykke pølse op af vandet, og hun ville gøre det med det samme, da hun jo gør det med pinde i havet og i vandpytter.

 

Hmm.. tænkte jeg bare, lad os nu se.

 

Så her igår, prøvede han, og fanme om hun ikke ville tage den. Hun var lige henne og kigge, og så bakkede hun ellers tilbage og begyndte at gø, som om hun ville sige til ham: Hvad fanden har du gang i, du kan da ikke bare smide min pølse i vandet.. haha

 

Der fik kæresten den, så der skal trænes skal der:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortalte kæresten om månedens udfordring her, og han mente bestemt ikke at det ville være noget problem for Akira at tage et stykke pølse op af vandet, og hun ville gøre det med det samme, da hun jo gør det med pinde i havet og i vandpytter.

 

Hmm.. tænkte jeg bare, lad os nu se.

 

Så her igår, prøvede han, og fanme om hun ikke ville tage den. Hun var lige henne og kigge, og så bakkede hun ellers tilbage og begyndte at gø, som om hun ville sige til ham: Hvad fanden har du gang i, du kan da ikke bare smide min pølse i vandet.. haha

 

Der fik kæresten den, så der skal trænes skal der:mrgreen:

 

Hihi ville jeg gerne have set :klap:

 

God træning til ham så hihi jeg skal lige se om vejret ikke bliver godt i morgen eller tirsdag så jeg kan filme kiki hun kan virkelig dykke hurtigt ned efter en pølse hun eeeelsker det...

 

På en hundeferie vandt vi for hurtigste tid det gik satme stærkt, hun blev sat af i en sit og fra hun blev sendt afsted gik der vidst ikke emre end 3 sek var helt vildt hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Men med Kiki er det helt modsat hun skal endelig ike gejles for meget op for ellers tror jeg at jeg får meget ondt i mine tæer hvis hun får fat der :shock:

 

:mrgreen: Jeg havde trukket sokken lidt af selv, skal helst heller ikke have for mange tænder i tæerne.

 

 

Vi prøvede pølsestykker i en lille skål i dag, Motor gik straks i gang med at drikke vandet :lol: Havde ikke lige overvejet, at Motor altså er sygt glad for at drikke vand.

Men tilsidst fik han alligevel snuden under! Filmede det, men den tager 3 min.... og sååh spændende er det vist heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med at du har trænet Chivas op til en lille handicaphjælper når han kommer hjem fra weekend næste mandag så :slem: :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

- Det med pølsen i vandet tror jeg godt at jeg selv lige kan overkomme :engel::mrgreen:

 

 

Hihi selvølgelig Anne han bliver simpelthen en lille cirkus hund skal nok få spoleret ALT jeres lydighed puha får travlt hihi :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Jeg havde trukket sokken lidt af selv, skal helst heller ikke have for mange tænder i tæerne.

 

 

Vi prøvede pølsestykker i en lille skål i dag, Motor gik straks i gang med at drikke vandet :lol: Havde ikke lige overvejet, at Motor altså er sygt glad for at drikke vand.

Men tilsidst fik han alligevel snuden under! Filmede det, men den tager 3 min.... og sååh spændende er det vist heller ikke.

 

 

Jow 3 min med Motor vil jer mægtig gerne se så bre igang med at oploade :banan::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er HF folket :mrgreen::engel:

 

Kom igang med at oploade film ....

 

Nå jeg kan så ligge ud...

 

Koda : Han er nået til at når jeg har sokken halvt på ca. så trækker han den fint af, han laver dog ikke et så hårdt træk endnu som jeg forventer så vi træner på at han skal være stærkere i trækket så jeg til sidst kan tage sokken næsten helt på :mrgreen:

 

Kiki : Hmm træningen i går gik meget bedre :hmm: Virker lidt som om hun væmmes ved mine lidt klamtsvedende sokker som jeg har haft på hele natten på arbejde, hun er ikke ivrig efter at ta fat da hehe... Men hun ved det drejer sig om sokken nu så mon ikke hun nok skal fange den til sidts :mrgreen:

 

Filmet lidt med min mobil ikke nemt at filme samtidig med at have klikke og godbidder lidt klodset er jeg jo men det er det foreløbige resultat om nogle dage rykker vi træningen uenfor forhåbentlig og så håber jeg at vi kan lave en god film med video kamera :mrgreen:

 

hmm kiki's film som er lidt længere og en mp4 fil er for stor til at kunne komme med her... den fylder nogle og 50 mb så sidder lige og leger lidt med den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Her er videoen som lovet :cool: I starten er han lidt forvirret, men han klarer det alligevel :mrgreen:

 

YouTube - Sherlock

 

Vildt hurtigt i lige fik det lært! Wauw.

 

Syntes vi lige gjorde det så godt, men de sidste par gange jeg har forsøgt at stikke sokken op i næsen på Motor, har han ikke lige ment det var noget han skulle tage sig af.. Enten skal jeg forsøge mig med rene sokker eller osse skal de bare dufte væsentligt bedre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Satme godt gået :5up:

 

Hvor er i goe man :banan::klap:

 

Tusind tak :-D

 

Vildt hurtigt i lige fik det lært! Wauw.

 

Syntes vi lige gjorde det så godt, men de sidste par gange jeg har forsøgt at stikke sokken op i næsen på Motor, har han ikke lige ment det var noget han skulle tage sig af.. Enten skal jeg forsøge mig med rene sokker eller osse skal de bare dufte væsentligt bedre :mrgreen:

 

Mange tak! Bruger du egentlig klikker? Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kunne have lært Sherlock det trick, uden klikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

 

Mange tak! Bruger du egentlig klikker? Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kunne have lært Sherlock det trick, uden klikker.

 

Kun nogen gange.. Det bare det at når jeg bruger klikker - så glemmer jeg at rose :genert:

Men i dag fik han hevet sokken af 2 gange :klap: Den sad meget løst på og det var rimelig tydeligt at han bare var super irriteret over, at jeg holdt dygtig tilbage selvom han bed i sokken - så hev han i stedet.

 

Han har ikke helt fattet pointen i hvad han egentlig laver endnu, men fremskridt fremskridt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Buddha

Hallo, så i går aftes kom hunden pludselig ind, så gik han lidt irriteret rundt, og så gik han i gang med at hive min sok af :shock: Han hev til - den sad ud over mit bukseben og det hele, men af kom den!

Skyyyndte mig at sige en masse ting og så fik jeg ham osse til at hive den anden af :klap:

 

Og desværre havde jeg jo ikke lige et kamera på mig :???: Men satser på vi får det filmet snart :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...