Hop til indhold

Valg af sele/halsbånd.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Endnu et spørgsmål fra mig :rolleyes:

 

SAMOJEDEJERE - HJÆLP!

- Sidder herhjemme og er syg og der flyver simpelthen spørgsmål ang. samojedhunden op i hovedet påmig ;-).

 

Bruger i sele eller halsbånd til jeres vuffere :hmm:.

Og hvad er bedst?

Kan i anbefale seler/halsbånd?

Og kan man bruge sele fra den er hvalp af? :roll:

Jeg har tænkt på at en samojed er jo en brugshund og den er jo ikke helt slap, så det ville vel være bedst at bruge en sele? Og synes også jeg har læst mig frem til at det er "sundere" at anvende sele i stedet for halsbånd? Men såååå tænkte jeg også lige på at i er så skide kloge herinde og i sikkert ved det :lol:. TAK FOR HJJJÆLPEN på forhånd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg kun er kvart samojedeejere, vil jeg da lige give mit lille besyv med :blink:

Jeg vil helt klart anbefale en sele, især i hvalpe tiden.

 

Jeg har skrevet en lille artikel om hvad der er bedst til hvalpen og hvorfor: Lidt af hvert

 

Under menupunktet Alm. Seler.

 

Hvor er det bare en god hjemmeside du har dig :klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu jeg har læst rigtigt:

Så skal man bruge den sele der går ind under forbenene når den er hvalp.

Og når vuffi er fuldvoksen skal man bruge den der trykker på brystkassen :oops:.

Ja mht hvalpe selen, bare husk at købe en sele der kan justeres mellem forben også - og du kan sagtens forsætte med at bruge den type på en voksen hund også - når den er udvokset, kan du sådan set bruge den sele du selv synes passer jer bedst/synes er pænest osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja sele er jeg virkelig også tilhænger af! Flyver der et blad forbi, kan du være rimelig sikker på, at vapsen flyver efter..

Og trækker hunden, så er det lige meget om det er i sele eller halsbånd, vi brugte halsbånd i ugerne efter Motor havde været syg, ville ikke have noget som pressede på maven af ham, og altså, hvis han trak, så var han egentlig ligeglad med at han have halsbånd på.

 

Vi købte en sele hos Kenjan som kan spændes MEGET ind og ud. Den går også ned i et V foran, måske er det Karinas hjemmeside jeg har læst om det med trykket ved dem som går tværs over brystbenet, ikke er særlig godt mens de gror.

 

Kenjan selen sidder bestemt ikke perfekt, for Motors brystben stikker rimelig meget ud, men den sidder fint nok, og så kan vi købe en anden når han er udvokset.

 

Det er denne sele vi købte: kenjan Den var for stor i starten, men tror han kunne bruge den fra cirka 4 måneders alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mht hvalpe selen, bare husk at købe en sele der kan justeres mellem forben også - og du kan sagtens forsætte med at bruge den type på en voksen hund også - når den er udvokset, kan du sådan set bruge den sele du selv synes passer jer bedst/synes er pænest osv :-)

 

Haha så må jeg finde et moderne look med nitter og det hele :cool:.

Hahaha ej det var bare en joke :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sele er jeg virkelig også tilhænger af! Flyver der et blad forbi, kan du være rimelig sikker på, at vapsen flyver efter..

Og trækker hunden, så er det lige meget om det er i sele eller halsbånd, vi brugte halsbånd i ugerne efter Motor havde været syg, ville ikke have noget som pressede på maven af ham, og altså, hvis han trak, så var han egentlig ligeglad med at han have halsbånd på.

 

Vi købte en sele hos Kenjan som kan spændes MEGET ind og ud. Den går også ned i et V foran, måske er det Karinas hjemmeside jeg har læst om det med trykket ved dem som går tværs over brystbenet, ikke er særlig godt mens de gror.

 

Kenjan selen sidder bestemt ikke perfekt, for Motors brystben stikker rimelig meget ud, men den sidder fint nok, og så kan vi købe en anden når han er udvokset.

 

Det er denne sele vi købte: kenjan Den var for stor i starten, men tror han kunne bruge den fra cirka 4 måneders alderen.

 

Det dejligt du altid er der til at svare :banan:

det kunne være jeg bare skulle srkive på din væg hehe ellers kunne være du skulle skrive "samojedhvalpebogen" og give mig den :klap:.

Men altid dejligt at nogen kan hjælpe en med ens spørgsmål *JUBIII* :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det dejligt du altid er der til at svare :banan:

det kunne være jeg bare skulle srkive på din væg hehe ellers kunne være du skulle skrive "samojedhvalpebogen" og give mig den :klap:.

Men altid dejligt at nogen kan hjælpe en med ens spørgsmål *JUBIII* :vinken:

 

Ej jeg ved altså ikke særlig meget :oops: Jeg blev selv anbefalet kenjan selen her på forum - og så har jeg bare læst Karinas hjemmeside før dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej jeg ved altså ikke særlig meget :oops: Jeg blev selv anbefalet kenjan selen her på forum - og så har jeg bare læst Karinas hjemmeside før dig :mrgreen:

 

Jeg synes ellers altid du lige er der med et super svar :D . Men det er jo bare dejligt for mig, og specielt når du har samme race som vi nu skal ha :klap:.

Øv bøv bussemand :cry: .

MEN NU HAR JEG OGSÅ LÆST DEN :klap:og den er riiiigtig god :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...